VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik werk 35-40 uur, Pebblo 40-50 uur.

We brengen de Pebbeltjes meestal samen naar school. Op maandag halen we ze ook samen op. Ik haal ze nog 1 dag en de andere 3 dagen doet Pebblo ze meestal ophalen.

NSO hebben we niet omdat een van ons ze altijd haalt. Pebblo werkt in de regel op zaterdag en is op woensdagmiddag thuis.

Pebblo gaat nog wel eens 's avonds werken, en de boekhouding doet hij vaak thuis. Ook wel op woensdagmiddag maar alleen als de Pebbeltjes het toelaten, in die zin dat zij prioriteit hebben en het alleen maar meegenomen is als je dan ook nog wat kunt doen.

Een enkele keer, ik denk zo eens in de 2 weken hebben we het zo druk dat de Pebbeltjes uit school even mee moeten naar de zaak. Vinden ze niet leuk, maar is even niet anders. Mogen dan met DS en gaat uiteindelijk dan eigenlijk best relaxed.

Als mogelijk dan helpen we op school. Pebblo nog iets vaker dan ik omdat hij ook kan rijden als ze ergens heengaan, hij doet ook elk jaar sportdag mee. Afgelopen 2 maanden hebben we door drukte een aantal dingen niet kunnen doen (pepernoten bakken ) en dat vinden de Pebbeltjes wel jammer maar ze snappen ook wel dat het nu eenmaal niet altijd kan.

Zonmder hulp in huishouden zouden we het niet redden dus die hebben we voor 3 uur.

Maar, als eigen baas hebben wij het wel makkelijk en zijn heel flexibel. Het enige waar we rekening mee moeten houden zijn de openingstijden van de winkel.
Wonderlijk genoeg heet ik nu "geen naam", maar ik ben het dus, op msn .

Dankjulliewel voor alle lieve sms-jes, berichtjes en kaartjes. Het helpt wel in deze sombere dagen.

Vandaag schoongemaakt in klas Kiloknaller en zo gaat het gewone leven weer beetje vorm krijgen. Ben echt nog steeds doodop. Rouwen kost veel energie kennelijk. Heb eerder een vriendinnetje verloren, maar zij was al heel lang ziek, dat is anders op de een of andere manier. Bovendien: het idee van een klein jongetje dat geen moeder meer heeft, dat is het meest heftig. Telkens als ik BNJMN zie, hem verschoon, te drinken geef of hij gewoon piept realiseer ik me weer dat er nog zo'n lief jongetje is die zijn moeder moet missen....

En Ely: wij werken (ik kan echt niet wachten tot ik weer aan de slag kan!) ieder 4 dagen. Drie dagen creche voor BNJMN, twee dagen NSO voor de andere twee. Op dinsdag is Linoleum dan vroeg bij school en dan heeft hij dus vanaf 14.45 de kinderen (overigens doe ik dat nu natuurlijk). Woensdag doe ik hele dag, donderdag hij hele dag.

BNJMN heel bewust op dinsdagen naar de creche. Mochten we alletwee iets hebben dan kan er doorgaans opa wel oppassen vanaf 14.45. BNJMN is minder makkelijk "te stallen" en daarom dus de hele dag creche. We kiezen bewust voor maar 2 dagen NSO, deels vanwege financien en deels omdat de kinderen dan ook eens wat kunnen afspreken (woensdag al voetbal, donderdag zwemles).

Huishouden verder van Jan Steen. Vanwege financien gaan we het weer een tijdje zonder werkster doen, Linoleum beneden verdieping en ik de rest. Boodschappen op zaterdagavond met de auto en dat is het wel zo'n beetje.
En ik zie nergens onderwerpen staan, dus ik moet me nog even verdiepen, laat maar even weten als jullie iets gepost hebben, anders mis ik het dus....
O ja, naar school brengen doet Linoleum en halen in de toekomst ook weer als ik verder weg werk. Hij werkt dichtbij en is in een kwartier van huis naar kantoor. Ik deed er een uur over. Koken doe ik dan meestal weer en maak vaak grotere porties zodat ik doordeweek wat uit de vriezer kan halen.
Lien, het zou inderdaad ook makkelijker zinnen verzetten zijn als je werkt. Nu kun je er meer in blijven hangen. En tijd van het jaar is ook gewoon kut. Vind ik.
Een vriendin verliezen is zó onwerkelijk, lijkt me. En inderdaad erg confronterend dat BJMN even oud is als haar zoon. Pfff... zo verdrietig. Sterkte meid!

Pebbles, ik was gisteren bijna langs gekomen. Verrassing Kon het alleen niet vinden en toen ik de snelweg zag ben ik er maar opgegaan

Hoe wij het hebben geregeld?

Ik werk 30 uur en GW 32 uur. Op maandag brengt GW BRS naar de creche en KW naar school. KW eet tussen de middag bij zijn opa en oma (was eerst overblijven, maar dit is onlangs aangeboden, weet je nog?). Ik werk op maandag tot 14.30 uur zodat ik om 15.30 uur KW op kan halen van school en vervolgens BRS van de creche. Op dinsdag breng ik de kinderen naar school/creche, blijft KW over en gaat hij naar de NSO en GW haalt ze vervolgens op. Op woensdag ben ik thuis en doe ik de breng en haalsessies. Op donderdag passen de oma's op en op vrijdag is GW thuis.

Daarnaast hebben we een hulp voor 3 uur per week, doet GW op vrijdag de boodschappen en zijn de weekenden helemaal voor ons.

En die brengen we dan ook grotendeels geheel met z'n vieren door.

Hoe ziet het er bij jou uit, Ely?

Hier heeft KW een "Japie" uit zijn klas mee naar huis. Mén... wat zijn ze druk. Ze giebelen, vechten en zijn zo druk! Ik word er echt gek van. Ze spelen nu buiten. KW zat net op schoot bij Japie en ze waren heel innig aan het kroelen en toen zag ik dat KW het wel heel fijn vond. Juist ja...

Dat was afgelopen week ook al met de buurjongen. Het had geregend dus de kinderen waren wat nat. Ik had hun spijkerbroeken te drogen gelegd op de verwarming en heb ze op de bank gezet (Little Einstein aan) en dacht lekker een fleecedekentje over hun heen te gooien. Op een gegeven moment zaten ze allebei helemaal onder het dekentje en hoorden GW en ik ze smoesen en doen en keek GW onder het dekentje. Allebei een stijf peimeltje. Nou, piemel. GW vodn het maar niets en heeft meteen het dekentje van de bank afgehaald en ze een joggingbroek aangedaan. Ik was wat relaxter. Tja, kinderen in de groei en die ontdekken hun lichaam. Niet moeilijk over doen hoor. Heb het ook tegen de buurvrouw verteld zodat ze het weet en die schrok er ook zo van. Wat vinden jullie?
I'm types op iPod. Irritant mast eel l n wonder. Ben ziek en Barrie oil. Kindjes knappen net weed n btje kop. Haha sorry good fouten, worstenvingers.
ding maakt woorden good be af mast niet. Echt goes. Sjemig!!
Wat?

Hier is de kapper net geweest en heb een nieuwe coup.

Ben blij dat iedereen weg is. Nu in de relaxstand.
Hai meiden,

Bedankt voor jullie reakties.

Waar ik dus een beetje mee zit, is dat jullie allemaal veel meer werken en ik toch het gevoel heb dat ik overloop zeg maar.

Ik werk nu 26 uur, heb drie dagen creche/NSO. Zou veel meer willen doen op school, maar omdat ik ook maar twee dagen met Zeefje heb doordeweeks, wil ik die niet steeds wegbrengen op mijn vrije dagen.

Nemen jullie ook wel eens vrij, om op school te helpen?

Huishoudelijke hulp hebben wij geen geld voor, vrees ik.

Ik vind het gewoon erg druk allemaal
Nee, ik heb nog nooit vrij genomen om te helpen op school. Scheelt ook wel denk ik dat KW pas 3 maanden naar school gaat en ik er nog niet zo in zit. Zou je structureel iets willen doen of wanneer school iets eenmaligs vraagt aan ouders?

Ik herken wel iets hoor tussen de regels door, maar weet niet of dat hetzelfde is. Ik heb nu echt een prima work/life balance sinds ik van 32 naar 30 uur ben gegaan waardoor ik KW maandag zelf van school kan halen, maar toch knaagt het af en toe dat ik meer zou willen met en op school. Wat weet ik niet, maar zou geloof ik ook een keer tussen de middag thuis met hem zijn (ik ben de woensdag vrij dus dan gaat hij 1 keer naar school).

Wat ik wel realiseer is dat ik het mezelf aanpraat, want wanneer ik lekker in mijn vel zit ben ik echt heel happy en weet ik dat het zo goed is voor ons. Maar soms dan zou ik net even iets meer willen (thuis zijn, werken, op school zijn, sporten, kaartjes uitbreiden etc.), maar volgens mij is dat een eigenschap van vrouwen dat we op geen enkel front tekort willen schieten en daarom teveel móeten doen van ons zelf.

Weet je waardoor je momenteel niet lekker in je vel zit?
Ik wil niet eens vrij nemen om op school te helpen. Dat zie ik nou echt niet zitten. Ik doe veel en wil pannenkoeken bakken, lego in afwasmachine gooien etc, maar ga echt geen vrij nemen om op school te helpen als het niet voor een ubergoed doel voor kind is, dwz suffe sponsorloopdagen, sintversierdagen etc. Dan neem ik liever een dag vrij om leuke dingen met mijn man en kinderen te doen.

Ik zou soms wel gewoon 's avonds meer thuis willen hangen op de bank en niets doen. Maar dat is het enige aangezien ik wel echt een leven naast werk en moeder zijn heb. Dat gaat prima en als ik te vaak te laat naar bed ga, stort ik eens in de paar maanden even een avondje in en slaap 10 uur. De volgende dag ben ik weer opgeladen en kan ik er weer tegenaan. Maar om te zeggen dat ik op geen enkel front tekort wil schieten, nee. Dat heb ik niet want sommige fronten interesseren me gewoon niet zo als huishouden, schoolpleinverplichtingen etc.

Wind, ik heb het Cody McFadden boek in 3 uur uitgelezen en briljant spannend boek! Echt heel goed, dus ik ga het andere boek van haar ook een opzoeken. Supertip!

Crap, Vrolijkerd heeft net alle wijzigingen doorgevoerd voor komend jaar en wij gaan dus de helft van kinderopvang echt zelf betalen aangezien onze vergoeding omlaag keldert naar 735 euro en opvang ons 1452 euro kost. Niet leuk, maar komt mede omdat we omhoog zijn gegaan met inkomen, maar ook omdat de prijs op 6.10 is bevroren terwijl bij ons wel het uurtarief is omhoog gegaan en fors ook. Loeder betaalt inclusief taxi opvang gewoon iets van 7.70. Niet lollig.

Ely, als ik jouw relaas zo lees, krijg ik het zo benauwd van tussen de regels door van jouw 'moeten'. Je legt jezelf zoveel op van willen en moeten en als het niet lukt, lijk je het jezelf ook nog eens te verwijten. Wat doet Zorro eigenlijk met de kindjes op school enzo?

Maandag dus met 3 gaan sporten! Leuk Nath en Wind, ik heb er zin in!

Morrie, het was een vaag relaas door je apart woordkeuze, maar ook wel weer erg grappig :-)

Lien, het lijkt me verschrikkelijk om je vriendin te moeten verliezen. Ik moet er echt niet aan denken want alleen als ik er aan denk, krijg ik het gewoon benauwd. Laat staan dus als het je overkomt zoals in jouw geval. Ik kan me dus echt wel voorstellen dat rouwen heel intensief is.

Peb, geen geHHP meer voor jou! Die komt dus niet meer in de Dikke van Dalen

Hoe is het met Drop en Athena? Joehoeee...
O ja Wind, het piemel verhaal.. Euhm..ik weet het niet! Het klinkt heel onschuldig, maar ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen! Ik ben daar gewoon nog niet denk ik. Wel vertelde Loeder me dat ze laatst een heel fijn gevoel kreeg op het klimrek als ze zo deed (kruisde haar benen). Dat vond ik wel weer lollig.
Ely, je moet niet alleen jezelf met ons vergelijken, ook je man met onze mannen. Hoeveel werkt hij? Hier heeft Linoleum 1 papa-dag. Dus samen werken we ieder 4, volgens mij bij jullie jij 3/4 en hij 5? DAt scheelt ook aanzienlijk hoor!

En ik neem geen vrij voor schooldingen, in mijn vrije tijd geen zin om met andermans kinderen stomme dingen te doen (ik vind die schoolactiviteiten altijd enorm vermoeiend). Nu ik thuis ben doe ik wel wat meer, want nu kost het me dus geen vrije dagen. Net weer ingeschreven voor de kerst-happen, maar dat moet iedereen doen trouwens. Zometeen ook even een oase regelen voor de kerst stukjes.... gelukkig dat ik niet aan het werk ben, anders had ik dat 's avonds moeten doen en ik kan dan alleen heel dure winkels verzinnen voor die dingen.

En rouwen kost echt ongelofelijk veel energie, denk nog steeds dat het ook komt doordat ik zo enorm geschrokken ben door de manier waarop. En daarbij de vergankelijkheid van het leven. Zo'n jong kindje in de box hebben en het dan toch zo zwaar hebben dat je dat niet aankan. Hoe eenzaam moet je je dan gevoeld hebben..... En ik vergeef het haar absoluut hoor, want ze deed er alles aan zich beter en meer "in charge" te voelen, het is alleen niet gelukt. Ik vind het zo verdrietig omdat ik denk dat als ze nog iets langer er tegen had kunnen vechten ze ook de mooie dingen weer had gezien. Maar goed, wat valt er te vechten tegen een psychose....
Ik krijg er helemaal kippenvel van Lien, de gedachte dat het leven je zo zwaar valt dat je kindje niet voldoende stimulans meer is om voor te gaan. Het is niet voor te stellen. En de vergankelijkheid van het leven... Tsja.

Ik vind het een hard gelag hoor, dat we allemaal afscheid moeten nemen van onze dierbaren. En na 11 maanden snap ik ook bij vlagen nog steeds niet dat mijn moeder er gewoon echt niet meer is. Dat iemand van het een op andere moment 'weg' is, dat is toch ook gewoon gek? Heb haar wel een bloemetje gebracht op het uitstrooipad zondag, ze zou 63 zijn geworden.

Maar goed.

Pebblo heeft een heel groot aandeel in de zorg voor de Pebbeltjes. Hij is gisteren met de jongens naar het tuincentrum geweest bijvoorbeeld om kerststukjes meuk te kopen. En Pebblo is veel relaxter met vriendjes meenemen enzo. Maar ik heb me onder dwang van mijn kind wel opgegeven voor het toetjesbuffet.

Overigens ben ik gevraagd voor de Ouderraad, en hoewel ik het graag zou willen heb ik er de tijd niet voor.

Ik denk ook dat je vooral de lat te hoog legt voor jezelf. Deed ik ook altijd heel erg en doe ik soms nog steeds. Is aard van het beestje, ik zie het mijn kind nu ook doen.

En eigenlijk is het vergelijken ook niet goed. Wat Lien zegt, het aandeel van de vader, maar ook de aard van de kinderen. Mijn Pebbeltjes zijn echt heel erg makkelijk (als ik het zelf mag zeggen) en dat scheelt echt wel enorm hoor. Zij zijn geen energievreters. En ouder en zelfstandiger. Vergeet ook niet dat wij pas samen zoveel zijn gaan werken sinds ze allebei op school zitten.

En niet onbelangrijk, ons sociale leven schiet er momenteel helemaal bij is. Mijn vader houden we bij, Pebblo's ouders komen ook vaak op de zaak langs. En Robert heeft één vriend waar hij nog weleens langswipt maar die ook gewoon langskomt op de zaak. En dat is het momenteel wel, op een wekelijks telefoontje met mijn zusje (die mij dan belt) na en natuurlijk voor mij het forum.
Ik weet weinig meer te doen/ zeggen dan je weer heel veel sterkte toewensen en een geven Lien. Het overlijden van een goede vriendin lijkt me al gruwelijk, maar alle omstandigheden erom heen maken het wel extra moeilijk te begrijpen en te accepteren.

Ik werk 3 dagen en Millenium 4. Kinderen hebben dus maar 2 dagen opvang: maandag ben ik thuis, dinsdag Millenium, woensdag kdv/bso, donderdag ik thuis, vrijdag kdv/bso.

Maar wat door anderen ook al gezegd wordt; je doet het voor jezelf ook niet snel goed. Ik vind het bijvoorbeeld heel sneu voor Mini dat ze juist op woensdag en vrijdag, als iedereen 's middags vrij is toch lange dagen heeft. We wachten nog steeds op een plek op de dinsdag zodat Millenium de woensdag vrij kan gaan nemen.

Maar zelf klaagt ze daar natuurlijk nooit over, want ze weet niet beter.

Oh, en we brengen en halen ze eigenlijk even vaak.

Ik probeer wel regelmatig op te komen draven bij suffe schoolactiviteiten omdat ik vanuit eigen werk in het onderwijs weet hoe vervelend het is om mensen te moeten ronselen en hoe nodig het voor sommige activiteiten is. En Mini vindt het ook heel leuk als ik ergens bij ben. Maar ik ga er geen vrij voor nemen, dat is dan op mijn vrije dagen. En ik ga Nano er ook niet voor onder brengen, die neem ik gewoon mee. Ik heb bv. in de kinderboekenweek voorgelezen op school; was hij gewoon bij, en een herfstwandeling meegelopen waar hij ook bij was. Dan meld ik het gewoon bij de juf; dat ik het best wil doen maar Nano mee moet nemen. Is tot nu toe nooit een probleem geweest, en anders is het pech.

Wat een bedragen voor de opvang Vrolijk! Suf dat dat uurbedrag zo idioot veel omhoog mag dan.

Morrie

Wind, ik zou er ook niet zo geschokt door zijn, maar zou ze wel net als GW wat aantrekken. Juist ook omdat het kind van een ander, die het misschien wel vervelend vindt, er bij is.

Wel goed dat je het zelf meteen tegen de buurvrouw gezegd hebt, voor het idd. misschien een raar verhaal via buurjongetje zelf wordt.
Buurjongetje was ook verantwoordelijk voor wat er onder het dekentje gebeurde, zeg maar. En hij genoot er ook aanzienlijk van Het was niet zo dat KW hem besprong. Gewoon onschuldig kroelen samen en merken dat het fijn is. Zoiets....

Lien, meisje... wat goed dat je haar kunt vergeven. Komt denk ook omdat je weet dat ze ziek was en ws niet helder kon denken, lijkt me. Ben je gisteren nog bij haar man en zoontje geweest?

Gisteren bedacht ik me dat we zaterdag de 65e verjaardag van mijn schoonmoeder uitgebreid gaan viren en dat 65 vroeger echt oud was. Als iemand in de 70 overleed was dat gewoon aan ouderdom en vond iedereen dat een repectabele leeftijd. Maar kan me niet voorstellen dat ik mijn (schoon)ouders (mijn ouders zijn begin 50) binnenkort verlies. Verschrikkelijk.

Hier staat sociale leven ook op een laag pitje. Vriendinnen zie ik wel, maar veel minder dan voor de kinderen en plan ik ook zoveel mogelijk onder bedtijd van de kinderen ('s avonds) zodat het niet van onze familietijd af gaat. En ons gezamelijke sociale leven is aanzienlijk minder. Vroeger zagen we vrienden vaak op zaterdagavond en dat is nu zelden meer. Soms vind ik dat weleens jammer maar ach, komt wel weer.

Goed boek hé, Vrolijk! Neem je hem maandag mee naar het sporten? Oh, en Cars ook?

Ach, BRS is niet lekker... dinsdagavond overgegeven, gisteren veel dunne luiers en vanaochtend heeft hij me helemaal ondergekotst na een kopje thee. Arm kind en arme ik.. had net een kek setje aan

En nu fluks aan het werk!
Vrolijk, zie net op bol (oh oh.. vloeken in de kerk) dat Cody MacFadyen in het Nederlands geschreven (2007) nog een boek heeft: Het gezicht van de dood. Zag ook nog een engelse titel; The darker side (2008).

Ben nu ook in een goed boek bezig; Sterf voor mij
Oh, bsef me nu dat het wellicht ongepaste ttels zijn die ik plaats.

Sorry.
Kan er wel om lachen hoor, als je maar niet voor mij sterft . Inderdaad: vriendin vertroebeld wereldbeeld door depressie, niet omdat ze van zichzelf zo was. Ze was gewoon echt heel erg ziek en helaas hielpen anti depressiva niet voldoende. Ze had echt goede en slechte dagen en is op zo'n slechte dag dus nog verder weggezakt in psychose met fatale gevolgen. Dan ben je dus echt psychisch ziek, dat doet niemand voor z'n lol.
Denk ook dat ze enorme spijt heeft nu, maar ja .
Lien, wat vreselijk...
Even voor Ely:

Aap werkt 5 dagen en heeft eens in de 4 weken een papadag. Ik werk 4 dagen op kantoor maar in de praktijk ook weekenden en avonden daar nog bij. Apie en Japie gaan nu drie dagen naar KDV. Straks Apie twee dagen NSO. Mijn vader past 1 dag in de week op in ons eigen huis. Vrijdag ben ik thuis met de kids.

Ook wij hebben hulp in het huishouden.

Ook mijn ervaring is dat je de lat niet te hoog moet leggen en niet allemaal dingen "moeten" doen. Ik laat dingen nu meer los en ben daardoor productiever en efficiënter dan ooit tevoren. Simpelweg omdat ik lekker in mijn vel zit en niet als een kip zonder kop meer rondren.Ondanks drukke eigen zaak is mijn werk-prive in balans.
Lien, doet me zo erg denken aan het verhaal van vorig jaar van leidster Mormel. Ik weet nog dat ik zo ontzettend van slag was en dat was een leidster en geen vriendin. Laat staan dus als het zo dichtbij is als bij jou. Opeens komt het dan wel heel dichtbij en niet alleen omdat je een vriendin kwijtraakt, maar omdat je weet hoe slecht ze er waarschijnlijk aan toe was. Als je zoiets doet als moeder zijnde, dan ben je niet gelukkig en jezelf niet meer. Als jij bedenkt dat je gezin het beter heeft zonder jou en dat jij zonder je gezin kan, dan moet je wel heel slecht eraan toe zijn Ik hoop dat je vriendin wel de rust heeft gevonden die zij zo graag wilde.

Ik ben dol op mijn hulp. Mijn hulp rules en ze komt in onze vakantietijd ook nog 4 uur zodat ze allerlei dingen kan doen als diepvries ontdooien, deuren afdoen (????) en overige vage dingen. Dit huishouden van Jan Steen functioneert door haar.

Ik baal nog steeds van kosten voor kinderopvang, maar ben door toeval eigenlijk terecht gekomen op pijler recht & geld. Daar zat ik net een topic te lezen over een forumster die zoveel chaos in haar hoofd had dat ze gewoon schulden had opgebouwd en daardoor gewoon geen rust meer had. Dan kan ik opeens dingen heel goed relativeren en ben ik tevreden met wat ik heb (en moet uitgeven)

Ik moet eigenlijk nog wat dingen doen, maar ik heb geen zin. Bah..

WInd, ik zal idd even je dvd en boek in mijn sporttas stoppen zodat ik 'm niet vergeet!
Ik moest er ook al aan denken Vrolijk. Ik vind het zo'n verdrietig verhaal. Ik ben ook bang dat ze nu spijt heeft en dat maakt het extra pijnlijk. Ze was duidelijk wanhopig op zoek naar rust en hopelijk heeft ze die gevonden...

Morrie, heb jij een Iphone ofzo? Ik ook sinds vandaag. Ik moet er nog aan wennen maar het is de mooiste telefoon die ik ooit gehad heb. Even alles instelllen en dan is het ook lekker dat dat ding en mijn laptop met elkaar praten enzo. Echt relaxed.

Hmm belastingdienst, bah! Ik moet nog wat wijzigingen doorgeven, pfff. Gedoe.

Ik ben ook blij met onze hulp. Daardoor hebben wij in onze vrije tijd ook nog tijd voor andere dingen zoals klussen enzo. En het bijhouden van een huishouden is een stuk fijner dan continue achter de feiten aanlopen en dat was wel het geval voordat we haar hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven