VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Goed idee om KW eerst een keertje bij jullie te laten spelen en misschien dat we dan wel een koffertje mee kunnen nemen zonder dat hij het weet (kan hij zich ook niet druk maken) en dan de boel aankijken. Zeg maar wanneer het jullie uitkomt.

Tinta haar voorouderen zijn 21 geworden dus dat het uitgangspunt geweest bij schatting levensduur. Tinta heeft trouwens een stamboom en moest de naam dus met een C beginne. Chayenna van Isma. Juist ja. Ik ga voor cccc- tinta ;)

Morrie, dit ras is zeer geschrikt voor een appartement!

Ik wil je niets opdringen hoor, maar las dit op wikipedia:

De Brits korthaar is gemakkelijk in de omgang. Ze is stabiel van karakter en wordt best binnenshuis gehouden. Dat maakt haar ideaal voor een appartement. Ze vraagt niet veel aandacht maar zal je wel laten weten als ze aandacht nodig heeft, meestal door even te miauwen. Ze zal bij je komen zitten, eerder dan op je en ze houdt er niet van opgetild te worden. Ze houdt er van de huiselijke activiteiten van op afstand te volgen.

De Brits korthaar is niet destructief en heeft niet echt het gezelschap nodig van een ander dier alhoewel ze het gezelschap van een andere Brits korthaar of een kat met een gelijkaardig temperament apprecieert. Ze lijdt niet onder het alleen zijn en brengt luierend de dag door.

Ze is niet erg vocaal maar miauwt wel om met je te communiceren. Ze hebben de neiging om je overal door het huis te volgen om te zien wat er gebeurt.

Als je zo graag een kat wil, waarom zou je dan geen medicijnen slikken? Ik ken een aantal mensen met kattenallergie die dat zo oplossen.

En nu wil ik iedereen aan de kat :-)
Hee, daar was Morrie al. Geslaagd feestje, zo te lezen!

Enne....Tinta? Ik hoef niet te raden waar die naam vandaan komt. Grappig!
Hmm, een poes die niet op schoot zit is dan wel weer een nadeeltje. Dat vind ik nou juist een van de leukste dingen aan een poes: dat ze warm bij je op schoot komen liggen ronken. En jij je boek erbovenop kunt leggen .
Nee, als ik een kat neem, dan wel 1 die naar buiten kan en buiten poept en plast. Kattenbak verschonen daar heb ik geen zin in. Ik ben nu al blij als het me lukt om onze eigen wc toonbaar te houden . En medicijnen slikken, hmmm, dat zou ik geloof ik niet snel doen voor zoiets. Ik kom wel een keer bij jullie testen hoe het met de allergie gaat!

Ik zal even een zaterdag uitzoeken voor spelen bij ons. Duurt nog wel even denk ik, want neefje komt nog logeren over een paar weken en daarna vriendje van kdv. Maar ik kom er op terug.
O, had je posting gemist Athena (en hij was nog wel zo lang ). Maar we hebben de verjaardag wel buiten gevierd. Het was soms op het randje, maar toch te doen. Zelfs nog gebbq-ed, maar om 19 uur moesten we echt wel naar binnen om allemaal op te warmen .

Het lijkt me knap frustrerend, dat poepgedoe. Je weet gewoon niet helemaal zeker waar je goed aan doet. Maar echt, hij zal het nu vast snel leren, poepen op de wc. Het is een cliche, maar hij zal toch niet zijn hele leven in een luier blijven poepen?

Je moeder heeft het wel leuk aangepakt hoor, ik denk dat zo'n aanpak wel zou kunnen helpen. Nu misschien niet, maar later misschien wel een keer?
Ik zou juist ab-so-luut geen kat willen die buiten poept! Kattendrollen in de tuin, YUK. Het stinkt enorm en het is zo smerig als je aan het tuinieren bent. Een van de bijkomende voordelen bij ons zou zijn dat een eigen kat (een beetje een van de assertieve soort) de buurkatten uit onze tuin houdt en ze achterna gaat als ze in onze tuin gaan zitten dirken.

Sjesis, het is wel een poepdag vandaag zeg! . SHIT
quote:athena schreef op 29 augustus 2009 @ 21:52:

Hoe kwam je aan deze optie Wind? Ik heb even snel teruggescrolld, maar kon het niet vinden. Ik heb vroeger ook altijd een kat gehad; mijn laatste is zelfs 19 jaar geworden. We haalden ze vaak van de boerderij, maar dat zijn toch over het algemeen niet de meest sociale katten, dus ik wil eigenlijk een kat uit een "gewoon" nest.

Zoals al eerder gezegd hebben GW en ik het hier al een paar jaar over, maar waren nog niet overtuigd. Twijfel(d)en het meest over

de haren (uitval) en meubels (naar de klote). Van de week toch maar weer gaan snuffelen op Marktplaats en kwam echt een schetig fotootje tegen (zoals hieronder) en was verkocht en heb vrouw gemaild wat het beestje moest kosten (prijs was op aanvraag). Krijg ik een mail met de prijs en bedacht me toen dat ik bij de raskatten had zitten kijken. Lekker slim. Wordt dus wel een aanschaf (vooral in bittere tijden), maar mijn ouders hebben een paar maanden een kat uit het asiel en hebben nu in die paar maanden al een paar keer bij de dierenarts gezeten, zijn paar honderd euro lichter en kat zit nu op duur dieetvoer.

Dus eerst geschrokken van de prijs maar toen verdiept in ras en achter gekomen dat dit gewoon de poes is, qua karakter, die we willen.

Heb net gebeld en de koop is rond :-)

We zijn de eigenaar van een schattige britse korthaar!

Eind oktober mogen we haar halen. Pfff... dat duurt nog lang!
quote:Morrie schreef op 29 augustus 2009 @ 22:07:

O, had je posting gemist Athena (en hij was nog wel zo lang ).

Váls ben je!

Het lijkt me knap frustrerend, dat poepgedoe. Je weet gewoon niet helemaal zeker waar je goed aan doet. Maar echt, hij zal het nu vast snel leren, poepen op de wc. Het is een cliche, maar hij zal toch niet zijn hele leven in een luier blijven poepen?

Je moeder heeft het wel leuk aangepakt hoor, ik denk dat zo'n aanpak wel zou kunnen helpen. Nu misschien niet, maar later misschien wel een keer?Ik hoop het. Zou leuk zijn. Het moeilijke is dat van de methode die uiteindelijk de goede blijkt waarschijnlijk niet direct duidelijk is dát 'ie goed is, omdat ze geen van alle direct resultaat laten zien. En dus blijf je af en toe in je hoofd op en neer hoppen over welke aanpak nou toch het beste zou zijn.
anoniem_38830 wijzigde dit bericht op 29-08-2009 22:23
Reden: typo
% gewijzigd
GW is wil eigenlijk geen kattenluikje, maar hoe moet dat beest dan naar buiten?!? Misschien in het voorjaar voor het eten geven de deur open doen en dan komt ze vanzelf terug omdat ze honger heeft.

Mevrouw van poesje zei alleen dat ze zelf de poezen niet naar buiten doet omdat ze bang is dat ze gejat worden {smiley met mond open}.

Nou, dan vertrouw ik maar op mijn goede buurt.
Ahja, er begint nu weer een lichtje te branden Wind, ik herinner me dat je het erover had gehad, maar wist niet meer precies hoe of wat.

Maar gefeliciteerd met je aankoop! Wordt inderdaad nog even geduld hebben.

Mag ik heel onbescheiden vragen wat voor prijs voor zo'n kat dan moet worden betaald? Ik denk nu aan een paar honderd euro, iets in die richting?
Ja, iets in die richting ja
En zo'n kattenluik met een sensor dan? Vindt hij dat ook niks?

Als wij vroeger op vakantie gingen, lieten we de schuur open. Daar stond dan de mand van de poes, haar kattenbak en etensbakjes die elke dag door buren werden verschoond resp bijgevuld. Slapen deed ze in de schuur en voor de rest kon ze naar believen naar binnen en naar buiten.
Wind, grootste nadeel van een kat/hond vind ik zelf dat je nooit eens makkelijk een weekeinde weg kunt gaan en altijd de buren moet vragen om de kat eten te geven. En in de vakanties moet je ook altijd een oplossing zoeken.

Oeps, ik lees nu dat de koop rond is, dus ik ben redelijk mosterd .

Athena, wat een ellende zeg met dat poepen van zoon. Ik vond je reactie in het topic hartstikke sterk (ik kon het op mijn handen zitten niet meer volhouden vanmorgen ).
Hij zegt; "sensor?!?, ik wil gewoon geen gat in mijn deur" :-)
Och, een gadget als een sensor had voor je vent misschien dat gat wat acceptabeler gemaakt

Meteen even met hem afspreken dat hij vanaf eind oktober degene is die steeds gaat opendoen als beest naar binnen of buiten wil he! Anders ben jij straks het bokje .
Anky, zoals gezegd was het best even lekker, die bijval.

Nadeel wat jij opnoemt vind ik inderdaad ook wel een grote. Al heb ik bij een vriendin dat systeem met electronische etensbakjes gezien en dat is dan voor een weekendje weg wel een goede oplossing.
Hij mag de komende tijd ook al de bak verschonen, want dat mag ik niet hé ;)

Nou, nu genoeg kattengeneuzel. Fijn voor de kattenhaters.

Wel leuk twee keer gezinsuitbreiding in 3 maanden. Moeten we nóg een naam verzinnen!
Da's inderdaad goeie timing. Alhoewel ik verschonen nooit zo'n ramp vond.

Ik had hele standaard kattennamen, dus ik kan je niet helpen. En ik heb ook niet gezien of je nou een poes of een kater krijgt. Even teruglezen...
Morrie en Lien, gefeliciteerd met de kinders!!!

Wind, leuk een kat!! Maar jammer dat je niet voor een asielkat bent gegaan, daar kun je ook precies een kat kiezen die qua karakter tegemoet komt aan jullie wensen

Ik vind katten leuk, maar wij hebben er nu drie en dat vind ik wel echt te veel, qua haren enzo.

Maar ja, ga ze er niet voor wegdoen, ze zijn hartstikke lief en de kinderen vinden ze ook leuk

Drop, naar dat je nog geen duidelijkheid hebt

Ik vind HvS ook erg leuk ,maar heb eerlijk gezegd, niet zo'n zin om zo lang vooruit te kijken in mijn agenda.

Ga wel graag mee, maar het idee benauwd me een beetje om nu al iets te hebben staan, zo ver weg.

Zal vast een psychische afwijking zijn

Verder even geen puf om te schrijven. Ga met een boek op de bank.
Hee Ely. Bye Ely

Ik ga vast spullen klaarzetten voor morgen en dan met boek richting bed. Welterusten.
Jemig, ik houd jullie niet bij. Ik kwam nog even zeggen dat Schorrie twee schitterende boeken gekregen heeft vandaag. Echte aanraders voor de andere natuurkindjes hier:

en

Hij heeft er al ademloos in gelezen vanavond, samen met opa en papa.
O is het rond Wind? Leuk!!!!

Tinta dus.

En anders Pluk. Maar dat vind ik leuker voor een rood katertje (ik wil zo graag een rooie....).

Wij hadden vroeger een oud overdekt konijnenhok zonder pootjes eronder bij de achterdeur staan. Daar sliep de kat in als wij niet thuis waren en het regende oid. Beetje stro erin voor een lekker nestje.

Maar dat was gewoon een huis tuin en keukenkat die bijvoorbeeld 's nachts ook buiten was.
Drop, wat een onzekerheid allemaal joh. Ergens fijn dat je afspraak naar voren is gehaald, maar aan de andere kant ook weer geen geruststelling. Ik hoop iig dat het allemaal een storm in glas water is en zal voor je duimen.

Wat een schattig katje Wind! Ik ben een kattenmens want heb echt niets met honden. Leuk dat jullie zo enthousiast en om zijn

Lien, het arme feestvarken! Hoe is het nu met hem? Toch wel een heel apart feestje zonder het feestvarken, arm ding.

Athena, balen zeg dat jullie zo radeloos worden met het hele poep/plas gebeuren van Boef. Zo machteloos lijkt het me want frustrerend, maar je wilt kind ook niet dwingen. Ik vind het gewoon knap hoe je er mee omgaat.

LLL, van harte nog met Sjaak! Maar je bent welkom hoor..

Verder gister brakkig terug van borrelen en vanmorgen wezen zwemmen met Mormel. Toen daarna Loeder en Mormel naar schoonouders gebracht en we halen ze morgenavond op. Vrolijkerd en ik zijn dus net terug van sauna en helemaal fris en fruitig.
Wat een geweldige kattensoort is dat! Ben zowel een honden- als een kattenmens maar het gaat er helaas niet van komen. Vent houdt niet van honden en bovendien zijn we er te weinig thuis voor, en voor katten is hij echt heel erg allergisch, hij hoeft er maar een te aaien en hij heeft een kwartier later dikke ogen.

Athena, ik vind je een bikkel mbt het poepverhaal. Kan me je frustratie levendig voorstellen, en juist daarom vind ik je houding zo goed.

Ik ben ook terug van sauna en ook fris en fruitig. Vent is een weekendje kamperen met de kinderen en een paar andere kerels met kinderen en ik had geen zin om alleen thuis te zitten (vriendin in de buurt kon niet). Dus maar alleen geweest, is me wederom goed bevallen. Massage erbij en Drop is weer ontspannen. Vond dat ik het wel verdiend had .

Verder het papverhaal, tja, het is niet anders. Het speelt veel door mijn hoofd al probeer ik het van me af te zetten. Maandag hoor ik wanneer ik mijn colposcopie heb. En heb de testdag afgezegd, met zo'n telefoontje in het vooruitzicht weet ik nu al dat ik geen rust in mijn kont heb om zo'n testdag goed door te komen, en bovendien heb ik wel wat anders aan mijn hoofd nu. Moet zeggen dat mijn collega's allemaal erg lief voor me zijn, ook jullie weten wel wie. En jullie zijn ook lief xxx. En ik kan nog steeds geen smileys meer plaatsen als ik de bijbehorende code niet weet.
Oh en Lien, beetje laat maar gefeliciteerd met Kiloknaller en beiden beterschap, dat is ook wat zeg, ziek op verjaardag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven