vroegtijdige weeen

19-06-2009 15:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week ben ik met 34 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis met vroegtijdige weeen. Gelukkig is de baby blijven zitten en ben ik nu weer thuis. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik tot 37 weken rust moest houden. Echter ze spraken elkaar wel een beetje tegen wat ik nu wel en niet mocht. De een zei ik een kopje thee kon zetten en deur open kon doen voor hulptroepen en de ander had het over even naar een terrasje. Tot nog toe heb ik vnl op de bank/bed gelegen/gezeten en af en toe even gecomputerd of beetje in huis rondgelopen. Wat zijn jullie ervaringen? Wat hebben de ervaringsdeskundigen wel/niet gedaan?
Maakt niet zoveel uit wat ervaringsdeskundigen hebben gedaan. Gaat er om wat je arts zegt. Vraag aan je behandelend arts wat precies de bedoeling is.

Ik mocht eenmaal thuis alleen maar uit bed om naar de wc te gaan en om 's middags een boterham voor mezelf te smeren.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik zou die 2 weken fijn op mijn kont blijven zitten, helemaal niks doen dus.

Zeker wanneer je onduidelijke / tegenstrijdige adviezen hebt gekregen. Better save then sorry dacht ik zo...

En het gaat maar om 2 weken...dat is toch te doen!
Ja, dat vind ik echt.
Grijp een stapel boeken of dvd's, een pot thee, wat lekkers en geniet er even van. Hoe langer je kindje blijft zitten hoe beter en rust aan het eind van je zwangerschap is nooit weg.
Hier hetzelfde gehad in mijn zwangerschap, vanaf week 30.

Ik heb voornamelijk gelegen en gezeten. dat vond ik zelf het prettigst! ( en me laten bedienen en rondrijden, ha ha)

Mijn zoontje is ( hierdoor?) tot 39wk1 blijven zitten en woog 7 pond bij zijn geboorte.

Ik zou zeggen: doe heel rustig aan en geniet daar vooral van!

( je krijgt het nog druk genoeg en slapeloze nachten....geniet van je bed!)
Ik zou inderdaad gewoon je arts terug bellen om te vragen wat er nou precies bedoeld wordt.

Maar ik denk dat ze bedoelen: zoveel mogelijk thuis blijven, maar geen volstrekte bedrust (dus op de bank mag ook, zelf een boterham maken, douchen, de deur open doen, allemaal oké. En elke dag een middagslaapje! Stofzuigen, fietsen, strijken, de babykamer schilderen, dat allemaal niet).
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik had hetzelfde met 32 weken en mocht alleen maar naar de wc en douche en voor de rest niets tot 38 weken...dus neem je rust.

Ik heb 6 weken op bed of de bank gelegen...
Dit wordt een reactie waar je weinig aan hebt. Maar ik ben even nieuwsgierig.

Ik kreeg ook met 34 weken weeën en mij werd toen gezegd dat ze dan geen weeënremmende acties meer doen. Als het doorzet laten ze dat gewoon gaan. Mijn zoon werd de volgende dag geboren.

Is het bij jou vanzelf gestopt?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dat was schrikken voor je!!

Ik kreeg weeen met 26 weken. In het ziekenhuis met remmers. Ik mocht na een week naar huis met de belofte absoluuuuut niets te doen behalve liggen. Okee en plassen dan...

Met 34 weken met werd ik helemaal gek en in overleg met de arts mocht ik een klein beetje rommelen in huis, wat inhield dat ik wat te eten maakte, drinken pakte en wat meutte in de babykamer.

Die 34 was een mega stap verder vanaf de 26 gezien wat de ontwikkeling van de baby betreft werd mij verteld en het 'grootste gevaar' was geweken al zou het nog veel te vroeg zijn.

Moest goed op de signalen letten

En met 37 weken precies ben ik weer de hort opgegaan!

Uiteindelijk met 38 weken precies op eigen verzoek ingeleid door de liefste dokter van de wereld die vond dat ik mijn best wel had gedaan!
Bedankt voor jullie reacties! Ga het idd de komende weken rustig aan doen. Ik denk dat ik geluk heb gehad, omdat het 's nachts begon en 's ochtends vrij snel de vk heb gebeld. In het ziekenhuis een aantal dgn absolute rust en idd met de opmerking als het zou doorzetten ze er niks aan konden doen.
Ik kreeg ook weeën met 34 weken. 50 uur weeën later was de baby er. Een beetje klein voor een gemiddelde nederlandse baby maar verder was eigenlijk alles prima met hem.

Mijn zwangerschapsverlof was pas net begonnen. Tot mijn verlof heb ik vrij zwaar lichamelijk werk gedaan (in de horeca). Als ik lichamelijk rustiger aan had gedaan was hij misschien later geboren..... misschien ook niet. Ik kan er niks zinvols over zeggen.

Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen is dat 34 weken niet zo heel idioot vroeg is. De meeste kindjes kunnen met 34 weken zelfstandig ademen, drinken en zichzelf warm houden. Als dat nog niet helemaal zelf lukt hebben ze in het ziekenhuis prima hulpmiddelen om ze hier tijdelijk mee te helpen. Zelfs als je kindje nu geboren wordt is het hoogstwaarschijnlijk geen zwaar prematuur couveusekindje maar zitten de kleertjes die je al hebt gekocht gewoon een beetje (grappig) ruim. Geniet van de laatste weken van je zwangerschap!
34 weken is idd niet echt een ramp, maar ja, het is natuurlijk beter als je kind nog eventjes in je buik blijft.

Mijn zoon was trouwens bijna 6,5 pond bij 34 weken, das echt topzwaar. Die was met en week uit het ziekenhuis.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven