Vrolijke Doorstart

23-09-2009 22:59 1593 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vers nieuw topic

Nieuwe kansen, nieuwe rondes voor iedereen en dus de

hoogste tijd voor wat Vrolijks!
Ely, houd maar op over je fotoboeken, krijg er een schuldgevoel naar mijn kinderen toe van!

Leuk als je een x komt eten

LLL, wat vind jij dan echt lekker? Ik ben eigenlijk dol op alles en enige wat ik echt niet lekker vind is peen & uien. Alleen al die lucht, oef..

Prognose van nichtje is dat ze 6 x chemo gaan doen en borstbesparende operatie. Verder doen ze eigenlijk nog geen uitspraken omdat nichtje met BK zit, maar ook nog eens met hormonen ivm geboorte neefje die net 10 maanden is. Dat maakt het best wel lastig allemaal.
Ik maak vaak risotto's naar recept van Jamie Oliver. Veelal vegetarisch, met champignons, tijm of pesto/basilicum, knoflook, soms wat room erbij. Vind het heerlijk, vooral met een bak frisse salade ernaast!

En peen en uien vind ik inderdaad ook niet te nassen. Lust sowieso geen wortelen/peen. Alleen die kleur en geur al, dat kan gewoon geen normaal eten zijn!
Moeilijk verhaal van je nicht trouwens vrolijk! Knap dat ze er zo positief ingaat!
Weet je, stiekem vind ik dan weer de herfst ook wel leuk. Ik heb gister al de kaarsjes aangehad en dan met potje thee en dekentje op de bank. Ook de stoofpotjes, soepen en dat soort wnterkost word ik helemaal blij van. Binnenkort weer aan de goulash, soep etc aangezien ik alweer 2 kilo runderlappen in vriezer heb liggen.

Eigenlijk vind ik winter tot januari leuk en dan snak ik weer naar lente aangezien alle gezelligheid van de december maand alweer voorbij is.

Dat doe ik ook vaak Athena, laatst geprobeerd met pompoen, pancetta en champignons. Was een beste combi!
quote:athena schreef op 29 september 2009 @ 15:16:

Moeilijk verhaal van je nicht trouwens vrolijk! Knap dat ze er zo positief ingaat!Nicht is een echte bikkel! Maar zegt ook eerlijk dat ze teveel heeft om voor te leven
Ik ben dol op de herfst en de winter met al die gezelligheid. En Boef vroeg gisteren aan vent waarom het nou nog geen kerstmis was, want dat vond hij altijd zo gezellig. En of papa weer een kerstdorp ging maken dit jaar. Haha, nog even en het wordt een echt gezamenlijk project!

Pompoen en pancetta, dat klinkt mij nou niet direct logisch in de oren, want uitermate zoet en uitermate zout bij elkaar? Maar als jij zegt dat het de moeite waard is kan ik 'm wel eens in achterhoofd houden. Al bedenk ik me dat ik bij mijn supermarkt nog nooit pompoen heb zien liggen volgens mij...
En ik zie nu pas dat je ziek thuis zit. Ocherm, hier!

Heb de variant genomen waar alcohol bij zit. Wordt het ook nog gezellig
Hahahaha..altijd fijn met alcohol! (al moet ik er eerlijk gezegd nu niet aan denken)

Nope, combi van pancetta en pompoen is top, juist omdat het elkaar een beetje opheft. maar moet ook zeggen dat ik pompoen echt heel lekker vind dus dat scheelt ook misschien wel. Ik vind het echt een lekker combi, maar pompoen risotto op zichzelf met bv eendeborst is ook echt een aanrader. Hier bij de appie gewoon pompoen te koop, maar ook bij bio winkels en op de markt.

Weet je wat ook een lekkere hartig/zoet combi is? Maissoep met kip of krab. heeft ook het effect dat het de scherpe kantjes van elkaar afhaalt.
Pleur eens een recept van maissoep neer dan? Dat lijkt me ook nog wel wat. De heren hier zijn sowieso erg geinteresseerd in mais sinds ik met ze bij een maisdoolhof hier vlakbij ben geweest, dus dat is dan leuke opvolger.

Eendeborst laat ik even voor wat het is. Heb nu een paar keer eend gegeten, misschien niet goed klaargemaakt, maar vond ik echt steeds de moeite amper waard. Vind het bij risotto sowieso wel lekker dat je makkelijk vegetarische combinaties krijgt; af en toe geen vlees vind ik erg lekker.
Ik ben geen echte vleeseter, maar soms vind ik een stukje eend of lam lekker. Hier heb ik makkelijke alleseters dus vis en vegi gaan er prima in hier. Al heeft Vrolijkerd de neiging om een echte carnivoor te zijn.

Zal maissoep eens neerzetten, maar moet hard nadenken. Ik ben nooit zo goed met hoeveelheden dus vaak is het een beetje dit en scheutje zo.

Maissoep:

Neem twee blikken van bovenstaande creamcorn voor easy option. (toko)

Anders 2-3 grote maiskolven, snij het mais eraf en zet ze tegelijkertijd op met bouillon.

1 liter bouilon (groente of kip)

250 gram kipfilet of krab, gesneden

bosui

1 a 2 eieren (naar voorkeur)

zout/peper

scheutje sesamolie

Zet bouillon op met de mais (vers of blik), als het aan de kook is, de kipfilet in reepjes erin. Laat even opstaan totdat vlees gaar is en breek de eieren boven de soep, maar blijf roeren! De eieren moeten 'linten' maken. Haal soep af van vuur, doe scheutje sesamolie, de bosui erbij en voila..

It's so simple
Eigenlijk ben ik dol op dingen met mais. Cornbread, corn fritters, maissoep, maiskolf etc.

Eten is erg fijn
Popcorn, cornflakes! Ben ook erg van de mais. En dat doolhof is echt een aanrader als je een keer voor weinig een leuke middag met je draken wilt hebben!

Dank voor recept, ziet er inderdaad heel gemakkelijk e doch smakelijk uit. Win-win!

(heb teveel managerstaal gehoord vanmorgen, dus tijd om naar huis te gaan)
Doolhof? Vertel eens inderdaad!

Moest je niet vandaag op werkuitje?
Yep, werkuitje. Was maar deel van de dag, want van 9-14:00. Met vooral een langdurig overleg over de toekomst van de afdeling (waar ik dus aan ben toegevoegd met mijn collega, zij het dan nog steeds niet formeel), wie welke taken moet krijgen, pro-actiever werken, meer zichtbaar zijn in de organisatie blablablablabla. Allemaal prachtige plannen natuurlijk, alleen blijven invoering en implementatie bij ons bijna altijd achterwege. We gaan het zien.

Maisdoolhof: kijk hier

Niet bepaald bij jou in de buurt, maar ik zag pasgeleden dat er aan de rand van onze stad ook eentje is gekomen (heeft andere site), dus misschien wel op meer plekken in het land. Al ga je daar dan pas volgend jaar natuurlijk weer wat aan hebben
Maisdoolhof idd wel soort van ver weg bij mij vandaan. Maar ik ga het wel in achethoofd houden aangezien ik dol ben op mais

Vriendinnetje van Loeder kwam eten, andere dan gister, maar is zo'n ontzettende lekkerbek! Die schept twee keer op en in mum van tijd is haar bord leeg. Echt een dankbare eter is dat.
Wat een grappig idee, zo'n maisdoolhof.

Nog een keer en dan houd ik op hoor Vrolijk

Fotoboek van 1e jaar Zen is nagenoeg af. Alleen nog even lay out check en dan kan hij weg. Heb helemaal de smaak te pakken

Baalde zelfs dat Zemmie vandaag af en toe kwam voor een voeding
Maissoep klinkt lekker, en maisdoolhof leuk (en dichtbij ). Maar is zeker alleen in de zomer?

Ik ben wel echt een alleseter hoor, alleen dus niet dol op risotto. Vond het niet vies, en als ik het ergens krijg eet ik het op en wil ik ook nog best doen of ik het lekker vind , maar ik snap de hyper erover nooit zo. En hutspot vind ik echt heul erg vies, vond het erg grappig dat jullie dat noemden want is echt het enige wat ik echt niet eet. Nooit. Was ook het enige wat ik als kind niet hoefde te eten omdat ik het toen al zo smerig vond.

Maar verder ben ik dol op eten, favoriet is de aziatische keuken (maar niet chinindrestchinees), en ben dol op soepjes en salades. Kids eten hier ook goed, alleen nooit zoveel, altijd maar kleine porties.

Oh poppetje huilt.
quote:Elyane schreef op 29 september 2009 @ 20:19:

Wat een grappig idee, zo'n maisdoolhof.

Nog een keer en dan houd ik op hoor Vrolijk

Fotoboek van 1e jaar Zen is nagenoeg af. Alleen nog even lay out check en dan kan hij weg. Heb helemaal de smaak te pakken

Baalde zelfs dat Zemmie vandaag af en toe kwam voor een voeding *schuldgevoel rijst de pan uit hier*
Ik ben absolute omnivoor en eet graag. Alle werelddelen doen het prima bij mij, maar alleen die peen/uien brr.....

Zag net op schitterende maissite dat ze tot mid okt open zijn. Maar denk dat zelfpluk van appels ook een idee is want dat is rond deze tijd nu. Allemaal leuke dingen te doen!
Wauw Ely wat goed zeg. Ik moet ook nog, wel inspirerend om te horen dat je zo lekker opschiet. Grote blokkeerfactor hier is dat ik nog twee oude laptops moet laten leegtrekken omdat die stuk zijn (beeldscherm en iets anders, maar alles staat er nog wel op). En nu ik lees wat je kwijt bent ben ik blij met maar drie kinderen . Waarvan er weer een huilt nu .
Oh Poppetje niet blij vandaag? Je zou nog voor nummer 4 kunnen he, dan heb je het mooi in 5 jaar gecomprimeerd
Hier stond gelukkig heel wat geordend op de harde schijf en wat foto's op cd roms. Foto's van Zeefje zijn makkelijker straks.

Zen was vooral veel werk, omdat het al zo lang geleden is.

Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik de babytijd van Zen minder bewust heb beleefd, als die van bijvoorbeeld Zootje, of Zeefje.

Heb jij dat ook LLL?

Vrolijk, ik lust ook alles, behalve bloemkool dan.

Hutspot lust ik wel, maar is zeker niet favoriet en heb het dan ook nog nooit voor mezelf gemaakt.

Wij aten trouwens vroeger thuis wel eens gekookte prei. Dat vond ik ook goor, terwijl ik best prei lust, als ik het nu ergens in verwerk.

Of van die snotterige andijvie....

Mijn moeder kon waarschijnlijk gewoon niet koken, zonder dat ik het doorhad
Ik zet Ely gewoon in ignorestand tot ze haar klep houdt over die fotoboeken

Ik moet nog klein stukje van papieren album Schurk en kan dan digitaal. Voor Boef was ik tot bijna een jaar geleden bij, tot meneer appie besloot nieuwe software te introduceren waardoor ik mijn stukje album dat ik al afhad, nu gewoon kan wegmieteren en het opnieuw kan doen. Kansloze actie en niet echt bevorderend voor zin om het weer op te pakken.

Hier ook omnivoor. Vind bijna alles lekker, al merk ik meer en meer dat de Hollandse pot (die we vroegah thuis veel kregen en waar vent nog steeds dol op is) me niet echt nog kan boeien.
Hier ook al zo'n blerbek.

Zemmie is echt een schatje hoor, maar zeer gesteld op warmte.

Wil dus de hele tijd tegen me aan liggen en heel gek, maar dat wil ik dus niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven