Vuurwerk
dinsdag 31 december 2019 om 15:01
Mogen jullie kinderen vuurwerk afsteken en zo ja, vanaf hoe laat? Kinderen in de buurt waren om 9.00 uur vanmorgen al bezig. Van ons mogen ze pas, op de officiële tijd, om 18.00 uur. Geen zin in een boete, laat staan een taakstraf via bureau Halt. Echt aardig vinden de kinderen ons hier niet door, wij blijven bij ons besluit, maar vraag mij wel af hoe dit bij anderen gaat.
woensdag 1 januari 2020 om 08:34
Onze zoon is genezen van vuurwerk....
Terwijl wij gebrand zijn op veiligheid stak onze buurjongen van 14 een of andere illegale pot af. Met een aansteker,zonder bril en zonder houder. De pot zette hij op een restje vuurwerk dus die stond niet stabiel. En jawel, hij stak aan en de pot viel om. Recht op mijn man en zoon af. Hij knalde voor mijn zoon. Gelukkig had hij een bril op. De roetvegen in zijn gezicht maar verder geen zichtbare schade.
Vooral de schrik en 'dit had heel anders kunnen aflopen' hakken er bij zoon flink in.
Een aantal buren verderop kwamen meteen vragen of het ging een toen riep buurjongen van een afstandje ook of het ging. Buurman ging gewoon door en zei niets.
Terwijl wij gebrand zijn op veiligheid stak onze buurjongen van 14 een of andere illegale pot af. Met een aansteker,zonder bril en zonder houder. De pot zette hij op een restje vuurwerk dus die stond niet stabiel. En jawel, hij stak aan en de pot viel om. Recht op mijn man en zoon af. Hij knalde voor mijn zoon. Gelukkig had hij een bril op. De roetvegen in zijn gezicht maar verder geen zichtbare schade.
Vooral de schrik en 'dit had heel anders kunnen aflopen' hakken er bij zoon flink in.
Een aantal buren verderop kwamen meteen vragen of het ging een toen riep buurjongen van een afstandje ook of het ging. Buurman ging gewoon door en zei niets.

woensdag 1 januari 2020 om 09:00
Ik neem aan dat buurman en buurjongen vandaag nog even excuses komen maken voor wat er is gebeurd? Ik zou woest zijn. Ja er kan altijd iets omvallen of iets verkeerd schieten maar waarom werd die pot daar neergezet en niet gewoon op een stabiele plek?! Zijn je buren altijd zo aso?
Weet niet of dat ding ook nog een harde knal gaf anders is er natuurlijk naast zichtbare schade ook nog kans op gehoorbeschadiging.
Weet niet of dat ding ook nog een harde knal gaf anders is er natuurlijk naast zichtbare schade ook nog kans op gehoorbeschadiging.
woensdag 1 januari 2020 om 09:25
Buren zijn op zn zachtst gezegd niet de slimsten zeg maar. Sociaal gewoon niet ontwikkeld. Buurman kwam om 00.10 naar buiten en ging vuurwerk afsteken,zonder ook maar iemand even hand te geven en gelukkig nieuwjaar te wensen.
Dus excuses verwacht ik zeker niet.
Het waren meerdere harde knallen, recht voor mijn man en zoon. Man zei echt even dizzy geweest te zijn. Het gehoor houden we in de gaten, zoon zei dat alles nu dof klinkt.
Dus excuses verwacht ik zeker niet.
Het waren meerdere harde knallen, recht voor mijn man en zoon. Man zei echt even dizzy geweest te zijn. Het gehoor houden we in de gaten, zoon zei dat alles nu dof klinkt.