Waarom kinderen??
zaterdag 2 juni 2012 om 08:47
Hallo!
Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!
Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz
Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??
Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?
Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...
En natuurlijk de topics die je hier leest..;)
Dus moeders en vaders laat je horen!!
Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!
Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz
Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??
Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?
Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...
En natuurlijk de topics die je hier leest..;)
Dus moeders en vaders laat je horen!!
zaterdag 2 juni 2012 om 12:35
@Ooijen1310: Ik geloof eigenlijk best wel dat je er veel voor 'terugkrijgt' hoor, maar of het zaligmakend is, hangt inderdaad maar net af van je behoeftes. Mezelf afmatten in een training is het waard, omdat ik er een gezond lijf en fris hoofd van krijg, maar het is niet ieders cup-of-tea. Chocoladetaart schijnt ook onovertroffen zaligmakend te zijn volgens de massa, maar ik word er alleen maar misselijk van... 
(Voor de zekerheid: Ik zeg dus niet dat ik misselijk word van kinderen!)
(Voor de zekerheid: Ik zeg dus niet dat ik misselijk word van kinderen!)
zaterdag 2 juni 2012 om 12:40
tja het klinkt misschien wat cliche hoor, maar ik vind dat echt niet zo raar dat men zegt: je krijgt er veel voor terug. Het is toch gewoon zo?
Ik bedoel, ik vind echt niet altijd alles leuk met dochter hoor. Ze slaapt bijvoorbeeld nog niet altijd even lekker 's nachts. Maar ja, daar moet je doorheen. En natuurlijk heeft ze wel eens dagen dat ze wat minder vrolijk is en veel aandacht eist. En wat krijg je er dan voor terug: gewoon veel liefde, heel veel mooie en leuke momenten met je kind.
Ik bedoel, ik vind echt niet altijd alles leuk met dochter hoor. Ze slaapt bijvoorbeeld nog niet altijd even lekker 's nachts. Maar ja, daar moet je doorheen. En natuurlijk heeft ze wel eens dagen dat ze wat minder vrolijk is en veel aandacht eist. En wat krijg je er dan voor terug: gewoon veel liefde, heel veel mooie en leuke momenten met je kind.
zaterdag 2 juni 2012 om 12:40
Het Kind als ultiem Alles-in-een-pakket!
En geven alle kinderen daadwerkelijk al die dingen? Lijkt mij niet. En moet je je niet ook vooral bezighouden met wat jij het kind kunt geven? (Daar hoor en lees ik veel minder over.) Waarom kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het gegeven 'Voor wat hoort wat' belangrijk is?...
zaterdag 2 juni 2012 om 12:48
Niet zo onvoorwaardelijk als een kind.
Een baby gaat dood als jij er niet voor zorgt. Hoe belangrijk kun je zijn voor iemand?
De kinderen in het kindertehuis die ik kende vonden hun moeder nog steeds het allergeweldigste mens ter wereld en waren dolblij als ze langskwam. Dit ondanks verwaarlozing of mishandeling.
Een kind gelooft alles wat je zegt, je bent voor een kind alles in een; onze lieve heer en Sinterklaas.
Een partner geeft je dat niet hoor.
zaterdag 2 juni 2012 om 12:48
Het gaat om het 'terug'-stukje. Dat klinkt voor mij namelijk als een excuus of stukje verdediging. Natuurlijk snap ik dat je mooie dingen beleeft met je kind en dat je daarvan intens gelukkig kan worden. Maar waarom is die uitdrukking alleen van toepassing als het om kinderen gaat? Liefde en unieke, mooie momenten ervaar je toch ook met je man, vrouw of oma? Is dat dan minder waard of juist vanzelfsprekend geworden? Ik hoor nooit iemand zeggen: "Ik heb gekozen om te trouwen met Piet. Weet niet waarom eigenlijk, hij snurkt en vreet mijn koelkaat leeg, maar ik krijg er zoveel voor terug." Of zo...
zaterdag 2 juni 2012 om 12:56
haha tja ik zie dat helemaal niet als TERUGkrijgen hoor. Ik (en man) wilde gewoon kinderen met alles wat daarbij hoort. En dat zijn leuke dingen maar ook minder leuke dingen. Dat is met alles zo toch. Een partner is ook niet altijd alleen maar leuk. Kan je misschien wel beter single blijven? Dan heb je ook geen ruzie of liefdesverdriet of bezorgdheid.
Als ik een slechte nacht heb vanwege dochter dan is het echt niet zo dat ik denk: oh als je me nu morgen maar een leuke dag teruggeeft, dan vergeef ik je deze nacht. Natuurlijk niet, ik denk alleen maar: deze faaaase gaat ooit over
Als ik een slechte nacht heb vanwege dochter dan is het echt niet zo dat ik denk: oh als je me nu morgen maar een leuke dag teruggeeft, dan vergeef ik je deze nacht. Natuurlijk niet, ik denk alleen maar: deze faaaase gaat ooit over
zaterdag 2 juni 2012 om 12:59
zaterdag 2 juni 2012 om 13:08
Wat is trouwens een verrassend leuke bijkomstigheid vind is het "gezinsleven" Ik vind dat zo ontzettend leuk en gezellig!
Het samen wakker worden, ontbijten, leuke dingen doen, alles.
En dat terwijl ik van nature een persoon ben die op zijn tijd echt even alleen moet zijn.
Onze dochter kwam onverwachts en ik vind het ouderschap eigenlijk alleen maar meevallen. Iedereen hamert zo op vrijheid kwijtraken, je leven is over, al die dingen ik merk er weinig van.
Sterker nog, wij doen avontuurlijkere dingen dan onze vrienden zonder kinderen.....
Wel met grote dank aan onze ouders want die willen altijd oppassen en ontvangen onze dochter altijd met open armen.
Het samen wakker worden, ontbijten, leuke dingen doen, alles.
En dat terwijl ik van nature een persoon ben die op zijn tijd echt even alleen moet zijn.
Onze dochter kwam onverwachts en ik vind het ouderschap eigenlijk alleen maar meevallen. Iedereen hamert zo op vrijheid kwijtraken, je leven is over, al die dingen ik merk er weinig van.
Sterker nog, wij doen avontuurlijkere dingen dan onze vrienden zonder kinderen.....
Wel met grote dank aan onze ouders want die willen altijd oppassen en ontvangen onze dochter altijd met open armen.