Waarom kinderen??

02-06-2012 08:47 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!

Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz

Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??

Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?

Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...

En natuurlijk de topics die je hier leest..;)

Dus moeders en vaders laat je horen!!
oja met andermans kinderen heb ik ook niet zoveel vooral als ze heel klein zijn niet babys van een ander vind ik bv ook helemaal niet zo leuk tuurlijk het is mooi om te zien maar verder heb ik heel erg weing met babys...

kinderen vanaf een jaar of 2á3 van andere vind ik al leuker...

kinderen van een ander is gewoon anders dan je eigen kind(deren)
Ik wil er ook wel even aan toevoegen dat ik wél gelukkiger ben geworden door mijn dochter. Ziek zijn verlaagd mijn geluk dan wel weer. Dus uiteindelijk ben ik nu niet gelukkiger, schat ik. Maar goed, de meeste mensen worden niet chronisch ziek als ze een kind krijgen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven