Waarom kinderen??
zaterdag 2 juni 2012 om 08:47
Hallo!
Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!
Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz
Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??
Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?
Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...
En natuurlijk de topics die je hier leest..;)
Dus moeders en vaders laat je horen!!
Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!
Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz
Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??
Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?
Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...
En natuurlijk de topics die je hier leest..;)
Dus moeders en vaders laat je horen!!
zaterdag 2 juni 2012 om 10:48
Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Het is gewoon 10x anders om een kind van een ander te 'lenen' dan wanneer het je eigen kind is. Zoals ik al eerder zei, ik heb heel weinig met de kinderen van een ander, maar ben wel heel gek op mijn eigen dochter. Ik kan het moeilijk uitleggen maar de andere moeders snappen het vast. Het is gewoon niet te vergelijken. Bij je eigen kind heb je een heel ander gevoel.
Je spreekt veel mensen die spijt hebben van hun kinderen? Ik heb nog nooit iemand gesproken die dat zei.
zaterdag 2 juni 2012 om 10:49
Is het onomstotelijk bewezen dat het het grootste geluk overtreft? Ik geloof direct dat het een uniek gevoel is, maar er zijn zoveel dingen die mooier en groter zijn, dat hangt toch helemaal af van je eigen beleving en wensen? Een gouden relatie hebben is ook een gevoel dat niet iedereen zal kennen. Of een onbezorgde jeugd met gelukkig getrouwde ouders en een veilige, onvoorwaardelijke terugvalbasis. Sja...
zaterdag 2 juni 2012 om 10:52
Juist omdat ik geen kinderen heb en kan doen en laten wat ik wil wanneer ik wil, krijg ik regelmatig bekentenissen (waarop ik overigens echt niet zit te wachten) van voornamelijk vrouwen over hun keuze om aan kinderen te beginnen (dat klinkt voor mij altijd alsof je ze gaat opeten
En misschien is dat ook de reden waarom jij, Tulpje, nog nooit mensen hebt gesproken die spijt hebben? Omdat die gevoelens misschien taboe zijn onder ouders?...
zaterdag 2 juni 2012 om 10:53
zaterdag 2 juni 2012 om 10:56
Ehm, verplicht iemand jou om hier te lezen of zelfs iets te posten? Je hoeft hier toch niet te kijken wat er allemaal gezegd wordt? Ga dan gewoon een ander topic lezen of ga de was doen of de badkamer poetsen ofzo. Sorry, bedoel het niet vervelend maar snap echt niet dat als je je blijkbaar ergert aan dit topic, je hier wel steeds blijft lezen.
zaterdag 2 juni 2012 om 10:57
zaterdag 2 juni 2012 om 10:58
Dit meen je denk ik niet. Ik spreek ook ouders die het eigenlijk niet hadden gewild, maar spreek nog meer ouders die het wel hebben gewild. Zijn allemaal goede ouders in mijn ogen. Vaders die trots met hun meissie op hun schouders zitten en toch liever geen kind had, maar wel de k3 dansjes kent, en zijn dochter voor geen goud wil missen. mensen zijn gewoon niet zwart wit.
zaterdag 2 juni 2012 om 11:02
zaterdag 2 juni 2012 om 11:03
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mede-kinderloze heb ik al meerdere mensen gehoord over spijt. Ik oordeel er verder niet over, ik heb ook mijn eigen redenen om geen kinderen te willen, maar ik snap sommige ouders wel als ze zeggen spijt te hebben van hun kind(eren). Hoe triest dat eigenlijk ook is....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
zaterdag 2 juni 2012 om 11:04
Omdat mijn zoontje het mooiste is wat me ooit overkomen is.
Zijn lieve gezichtje dat naar me lacht met die kleine melktandjes
Hoe hij zich tegen je aandrukt als je een grote knuffel van hem krijgt.
Dat hij 's morgens met zijn lieve stemmetje mamma roept.
De grappige dingen die hij doet en zegt.
Hoe hij helemaal dubbel kan liggen om iets dat mijn vriend of ik doet.
En gisteren belde hij me per ongeluk belde gisteren (hij is pas anderhalf en was aan het spelen met de mobiel van vriend) en als ik dan zijn naam roep hij mamma zegt.
Het is heel leuk om een kleintje te hebben, ja ook zwaar hoor absoluut, maar vooral heel mooi.
Zijn lieve gezichtje dat naar me lacht met die kleine melktandjes
Hoe hij zich tegen je aandrukt als je een grote knuffel van hem krijgt.
Dat hij 's morgens met zijn lieve stemmetje mamma roept.
De grappige dingen die hij doet en zegt.
Hoe hij helemaal dubbel kan liggen om iets dat mijn vriend of ik doet.
En gisteren belde hij me per ongeluk belde gisteren (hij is pas anderhalf en was aan het spelen met de mobiel van vriend) en als ik dan zijn naam roep hij mamma zegt.
Het is heel leuk om een kleintje te hebben, ja ook zwaar hoor absoluut, maar vooral heel mooi.
zaterdag 2 juni 2012 om 11:04
Echt? Maar dat je op het forum leest over slechte ouder-kind relaties, dat is toch 'logisch'? Het forum is daar toch voor? Als jij zo'n goede band hebt met je ouders, waarom zou je daar dan over schrijven op het forum? Of als je zo'n goede relatie hebt met je man, dan schrijf je daar over het algemeen toch ook niet over? Ik ken persoonlijk 1 meisje die geen contact meer wil met haar ouders, maar verder zie ik alleen maar gewoon normale/goede relaties tussen ouders en hun kinderen hoor. Natuurlijk zullen er vast heel veel verstoorde relaties zijn, maar om nu te zeggen dat het uitzonderlijk is om wel een goede band/relatie te hebben... kan mij er niks bij voorstellen.