Waarom kinderen??

02-06-2012 08:47 202 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Als ik zo hier de topics lees van verschillende TO's over hun kinderen en de problemen die er mee gemoeid gaan dan bekruipt me weer dat gevoel.. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb!!!

Maar dan probeer ik weer te nuanceren en te denken aan alle redenen om wel kinderen te nemen... En dan kom ik eigenlijk niet zo ver tot mijn schrik.. Ik bedoel ik kan zo wel 50 redenen opnoemen om het niet te doen uiteenlopend van de wereld waarin ze terecht komen tot aan aangeboren afwijkingen, loverboys enz enz

Maar om wel kinderen te nemen dus, ze zeggen altijd, " je krijgt er zoveel voor terug" maar wat dan??

Aan alle moeders hier, wat zijn de redenen om wel kinderen te nemen?? En zijn er ook moeders die als ze het terug konden draaien geen kinderen zouden nemen en waarom dan?

Het is geen oprui topic maar ben oprecht geïnteresseerd. Mijn vriendin en ik zijn nu op de leeftijd dat je er over na gaat denken maar worden vaak alleen maar bevestigd in het niet nemen van kinderen, lees dat schreeuwende kind in de buurtsuper, vrienden die niet meer komen vanwege de kids of in ieder geval beperkt zijn, en het feit dat je je eigen leven echt kwijt bent...

En natuurlijk de topics die je hier leest..;)

Dus moeders en vaders laat je horen!!
Klopt .........veel ouders zijn zijn ouders maar verwekkers.

Veel ouders willen kinderen, maar niet zorgen voor de kinderen!!

Denken dat ze vanzelf groot worden.
driewieler schreef op 02 juni 2012 @ 10:36:

[...]

Wat de meerwaarde is van deze adviezen voor TO is echt te beoordelen door TO zelf.

En TO is een hij :)
Oh, ok. Dat wist ik niet. Dan wil ik graag een keer weten of hij wat aan dit topic heeft gehad.
ooijen1310 schreef op 02 juni 2012 @ 09:50:

Ik zou zeggen, leen een dag een neef/nicht en breng er eens een dag mee door... Dan weet je precies waarom juist NIET aan kinderen moet beginnen! Hier praat iedereen maar over hoe mooi het is, maar als je straks spijt krijgt van je kind, wat dan? Ik spreek genoeg mensen die eerlijk toegeven dat ze spijt hebben en het nooit meer zouden doen als ze die keuze zouden hebben. Bij twijfel, vooral niet doen!!

Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Het is gewoon 10x anders om een kind van een ander te 'lenen' dan wanneer het je eigen kind is. Zoals ik al eerder zei, ik heb heel weinig met de kinderen van een ander, maar ben wel heel gek op mijn eigen dochter. Ik kan het moeilijk uitleggen maar de andere moeders snappen het vast. Het is gewoon niet te vergelijken. Bij je eigen kind heb je een heel ander gevoel.

Je spreekt veel mensen die spijt hebben van hun kinderen? Ik heb nog nooit iemand gesproken die dat zei.
vivalaavida wrote on 02 June 2012 @ 08:53:

Je moet onbewust gewoon niet bang zijn dat je het niet aan kan. En een kind is zoveel mooier en groter dan het grootste geluk. Dat overtreft alles. En dat is een gevoel wat je dan nooit zal kennen. Niks is zonder slag of stoot.
Is het onomstotelijk bewezen dat het het grootste geluk overtreft? Ik geloof direct dat het een uniek gevoel is, maar er zijn zoveel dingen die mooier en groter zijn, dat hangt toch helemaal af van je eigen beleving en wensen? Een gouden relatie hebben is ook een gevoel dat niet iedereen zal kennen. Of een onbezorgde jeugd met gelukkig getrouwde ouders en een veilige, onvoorwaardelijke terugvalbasis. Sja...
Hi To, je vraag is wel duidelijk, maar snap niet waarom je het vraagt. Wellicht dat ik iets gemist heb.
tulpje21 schreef op 02 juni 2012 @ 10:48:

[...]

Je spreekt veel mensen die spijt hebben van hun kinderen? Ik heb nog nooit iemand gesproken die dat zei.
Ach, Ooijen is een kinder- én ouderhater.
tulpje21 wrote on 02 June 2012 @ 10:48:

[...]

Juist omdat ik geen kinderen heb en kan doen en laten wat ik wil wanneer ik wil, krijg ik regelmatig bekentenissen (waarop ik overigens echt niet zit te wachten) van voornamelijk vrouwen over hun keuze om aan kinderen te beginnen (dat klinkt voor mij altijd alsof je ze gaat opeten ;-) ) en de spijt die daarbij om de hoek komt kijken.

En misschien is dat ook de reden waarom jij, Tulpje, nog nooit mensen hebt gesproken die spijt hebben? Omdat die gevoelens misschien taboe zijn onder ouders?...
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 10:35:

[...]

Wat een flauwekul. De meeste ouders doen het juist prima heb ik het idee. De uitwassen, daar hoor je van. Maar dat is maar een fractie van alle gezinnen.
Dat ben ik niet met je eens. Ik zie bijvoorbeeld op dit forum zelden beschrijvingen van gezonde ouder-kind relaties. Ze zijn er wel, gelukkig, maar het zijn wel uitzonderingen. Ook dit topic is naar mijn smaak weer vergeven van de valse (narcistische) motieven en sentimenten.
louisavuitton schreef op 02 juni 2012 @ 10:27:

[...]

Denk je dan dat TO overtuigd kan worden van argumenten als 'oh die van mij is zo lief', of 'ik kan ze wel eens achter het behang plakken, maar het zijn toch mijn kinderen'.

TO heeft haar keuze al lang gemaakt.

En dit forum hoeft helemaal niet opgedoekt te worden. Het zou wel zo fijn zijn als er niet steeds hetzelfde topic geopend zou worden.
Ehm, verplicht iemand jou om hier te lezen of zelfs iets te posten? Je hoeft hier toch niet te kijken wat er allemaal gezegd wordt? Ga dan gewoon een ander topic lezen of ga de was doen of de badkamer poetsen ofzo. Sorry, bedoel het niet vervelend maar snap echt niet dat als je je blijkbaar ergert aan dit topic, je hier wel steeds blijft lezen.
'Je krijgt er zoveel voor terug' snap ik trouwens niet. Is de moeite zo groot dat er expliciet moet worden gemeld dat je er veel voor terugkrijgt? Stel, je kreeg er niets voor terug, zou dat dan betekenen dat er andere keuzes zouden worden gemaakt? Zo raar...
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 10:51:

[...]

Ach, Ooijen is een kinder- én ouderhater.
Dit meen je denk ik niet. Ik spreek ook ouders die het eigenlijk niet hadden gewild, maar spreek nog meer ouders die het wel hebben gewild. Zijn allemaal goede ouders in mijn ogen. Vaders die trots met hun meissie op hun schouders zitten en toch liever geen kind had, maar wel de k3 dansjes kent, en zijn dochter voor geen goud wil missen. mensen zijn gewoon niet zwart wit.
megimpi schreef op 02 juni 2012 @ 10:53:

[...]

Dat ben ik niet met je eens. Ik zie bijvoorbeeld op dit forum zelden beschrijvingen van gezonde ouder-kind relaties. Ze zijn er wel, gelukkig, maar het zijn wel uitzonderingen. Ook dit topic is naar mijn smaak weer vergeven van de valse (narcistische) motieven en sentimenten.
Ben jij pedagoog of psycholoog, dat je dat kan beoordelen? Anders denk ik namelijk met een kinderloze te maken te hebben. Die zijn toch altijd overtuigd van hun gelijk en superioriteit.
Demissionair schreef op 02 juni 2012 @ 10:58:

[...]

Dit meen je denk ik niet.
Jawel hoor. Kinderen moet hij niet, mensen met kinderen zijn maar lastig (zeker als collega's).
Jeetje... ik ben blijkbaar aan de borrel... maar ik hoop dat men begrijpt wat ik bedoel.
Waarom zou ik je willen overtuigen? Die keuze is voor jou en je vriendin.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En ik meld er maar even bij dat ik ook ooit een kinderwens heb gehad. Het enige wat mij niet bekend voorkomt is dat verkoopzinnetje 'Je krijgt er zoveel voor terug'...
Ligeia, ik denk dat me daarmee bedoelt dat je andere leuke dingen gaat ervaren die je anders zonder kinderen niet ervaart.

Daar waar je vroeger naar een festival ging, ga je nu naar de kinderboerderij bijvoorbeeld en dat ook nog eens heel gaaf vinden. Zoiets denk ik.
Ligeia schreef op 02 juni 2012 @ 10:52:

[...]

En misschien is dat ook de reden waarom jij, Tulpje, nog nooit mensen hebt gesproken die spijt hebben? Omdat die gevoelens misschien taboe zijn onder ouders?...
Hier ben ik het helemaal mee eens. Als mede-kinderloze heb ik al meerdere mensen gehoord over spijt. Ik oordeel er verder niet over, ik heb ook mijn eigen redenen om geen kinderen te willen, maar ik snap sommige ouders wel als ze zeggen spijt te hebben van hun kind(eren). Hoe triest dat eigenlijk ook is....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 11:00:

[...]

Jawel hoor. Kinderen moet hij niet, mensen met kinderen zijn maar lastig (zeker als collega's).

Ik ben wat traag vandaag.... snap je nu pas X-D

Sommige mensen met kinderen zijn ook lastig. Sommige mensen zonder kinderen zijn ook lastig. Ik erger me wel aan overdreven moeders.
Omdat mijn zoontje het mooiste is wat me ooit overkomen is.

Zijn lieve gezichtje dat naar me lacht met die kleine melktandjes :love:

Hoe hij zich tegen je aandrukt als je een grote knuffel van hem krijgt.

Dat hij 's morgens met zijn lieve stemmetje mamma roept.

De grappige dingen die hij doet en zegt.

Hoe hij helemaal dubbel kan liggen om iets dat mijn vriend of ik doet.

En gisteren belde hij me per ongeluk belde gisteren (hij is pas anderhalf en was aan het spelen met de mobiel van vriend) en als ik dan zijn naam roep hij mamma zegt.

Het is heel leuk om een kleintje te hebben, ja ook zwaar hoor absoluut, maar vooral heel mooi.
helene31 wrote on 02 June 2012 @ 10:59:

[...]

Ben jij pedagoog of psycholoog, dat je dat kan beoordelen? Anders denk ik namelijk met een kinderloze te maken te hebben. Die zijn toch altijd overtuigd van hun gelijk en superioriteit.

Weet ik dat ook weer! :-d

En waarop baseer jij je kennis van 'kinderlozen'? (Wat overigens klinkt alsof je een been mist, stomme term.) Doe jij nu niet precies hetzelfde?...
megimpi schreef op 02 juni 2012 @ 10:53:

[...]

Echt? Maar dat je op het forum leest over slechte ouder-kind relaties, dat is toch 'logisch'? Het forum is daar toch voor? Als jij zo'n goede band hebt met je ouders, waarom zou je daar dan over schrijven op het forum? Of als je zo'n goede relatie hebt met je man, dan schrijf je daar over het algemeen toch ook niet over? Ik ken persoonlijk 1 meisje die geen contact meer wil met haar ouders, maar verder zie ik alleen maar gewoon normale/goede relaties tussen ouders en hun kinderen hoor. Natuurlijk zullen er vast heel veel verstoorde relaties zijn, maar om nu te zeggen dat het uitzonderlijk is om wel een goede band/relatie te hebben... kan mij er niks bij voorstellen.
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 10:59:

[...]

En vervolgens oordeel je zelf over kinderlozen :)
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
driewieler wrote on 02 June 2012 @ 11:02:

Ligeia, ik denk dat me daarmee bedoelt dat je andere leuke dingen gaat ervaren die je anders zonder kinderen niet ervaart.

Daar waar je vroeger naar een festival ging, ga je nu naar de kinderboerderij bijvoorbeeld en dat ook nog eens heel gaaf vinden. Zoiets denk ik.
Dat snap ik ook wel, ja, maar geldt dat niet voor heel veel dingen? (Beantwoord ik meteen maar even mijn eigen vraag: Natuurlijk, maar over die dingen gaat het hier nu niet. X-D)
helene31 schreef op 02 juni 2012 @ 10:59:

[...]

Oh... dit had ik nog niet gelezen. Nou, ik check uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven