waarom maak ik overal zo'n drama van?
zondag 13 juli 2008 om 22:39
Vandaag kon ik dochter na een weekje bij papa weer ophalen! helemaal blij, hadden elkaar ontzettend gemist natuurlijk. Thuis gezellig gemaakt, lekker bij kletsen en toen hup naar bed. Doe ik op der slaapkamertje der staartje uit, zie ik tot mn grote schrik dat mn ex met haar naar de kapper is geweest! Dochter heeft prachtig rood haar, met enorm veel slag erin, ben er echt trots op (heb zelf melkboerenhondenhaar, waar geen eer aan te behalen is) Nu is er dus een stuk afgeknipt, en in laagjes, alle slagen zijn weg! Ze had het allemaal op 1 lengte, ideaal voor het maken van staartjes en vlechtjes. Nu is het in lagen in der gezicht geknipt, en ik baal zo. Door die lagen kunnen de voorste plukken niet meer in een staart of vlecht, word dus weer hannesen met schuifspeldjes. Mn vriend moest er op zich wel om lachen, vond dat ik wel wat over the top reageerd, en ex vond dat ook. Ik heb hem gebeld en gezegd dat ik liever had dat ie zoiets met mij ging overleggen, maar volgens hem was dat onzin. Hij had moeite met het kammen en dus moest er maar een stuk af. Heb hem uitgelegd dat je daarvoor ook zoiets als conditioner had, en dan ook geen klitten, dus makkelijk kambaar.
Nu is vriend naar huis, en ik zit even alleen de dag door te nemen, en vraag me af of ik werkelijk te overdreven heb gereageerd (kan ik namelijk errug goed )
Mss heeft ex het wel met de beste bedoelingen gedaan, met het oog op de financien van Maroon die er niet zo best uitzien, en dacht ie mij die kapperskosten te besparen. Ik weet het niet.
Hoe doen andere gescheiden moeders dat met dit soort zaken? Ik vind het leuk om van het kapsel van mn dochter iets leuks te maken, en omdat ze practisch altijd bij mij is heb ik het als normaal gezien dat ik ook degene ben die bepaalt wanneer ze naar de kapper gaat, maar mss moet ik dat idee laten varen?
(enja, ik weet dat er heel wat belangrijkere dingen zijn dan het kapsel van mn dochter, maar het stoorde me even enorm en ik moest even mn gal spuwen. En kom daarbij dus tot de conclusie dat ik van sommige dingen een enorm drama kan maken, vraag me niet waarom, ik wilde dat ik dit gewoon zo makkelijk langs me heen kon laten glijden en zeggen, goh lief dat je dat gedan hebt, maar meld het voortaan even, en dat kan ik dus niet, baal er gewoon van)
Nu is vriend naar huis, en ik zit even alleen de dag door te nemen, en vraag me af of ik werkelijk te overdreven heb gereageerd (kan ik namelijk errug goed )
Mss heeft ex het wel met de beste bedoelingen gedaan, met het oog op de financien van Maroon die er niet zo best uitzien, en dacht ie mij die kapperskosten te besparen. Ik weet het niet.
Hoe doen andere gescheiden moeders dat met dit soort zaken? Ik vind het leuk om van het kapsel van mn dochter iets leuks te maken, en omdat ze practisch altijd bij mij is heb ik het als normaal gezien dat ik ook degene ben die bepaalt wanneer ze naar de kapper gaat, maar mss moet ik dat idee laten varen?
(enja, ik weet dat er heel wat belangrijkere dingen zijn dan het kapsel van mn dochter, maar het stoorde me even enorm en ik moest even mn gal spuwen. En kom daarbij dus tot de conclusie dat ik van sommige dingen een enorm drama kan maken, vraag me niet waarom, ik wilde dat ik dit gewoon zo makkelijk langs me heen kon laten glijden en zeggen, goh lief dat je dat gedan hebt, maar meld het voortaan even, en dat kan ik dus niet, baal er gewoon van)
zondag 13 juli 2008 om 22:51
Ik weet niet of dit perse te maken heeft met het feit dat je gescheiden bent. Mijn vader moest mij eens meenemen naar de kapper. De bos haar die ik tot op mn schouders had hangen is toen door de herenkapper (op vraag van mijn vader) tot een jongenskoppie geknipt. Mijn moeder vond het vreselijk maar als ik de foto's terug zie snap ik niet dat ze het zo erg vond, het stond hartstikke leuk.
Snap dat je het vervelend vind en hij heeft er niet goed over nagedacht met de laagjes etc. T is ook vast geen man met lang haar. Wat weten mannen met kort haar nou van ponny's die voor de ogen hangen en plukken haar die uit de staart zakken? Hij heeft het vast niet met opzet zo laten knippen. Snel naar de H&M en van die leuke klikspeldjess halen met Hello Kitty Haar groeit een centimeter per maand en in de zomer zelfs sneller, de slagen groeien er wel weer in.
Snap dat je het vervelend vind en hij heeft er niet goed over nagedacht met de laagjes etc. T is ook vast geen man met lang haar. Wat weten mannen met kort haar nou van ponny's die voor de ogen hangen en plukken haar die uit de staart zakken? Hij heeft het vast niet met opzet zo laten knippen. Snel naar de H&M en van die leuke klikspeldjess halen met Hello Kitty Haar groeit een centimeter per maand en in de zomer zelfs sneller, de slagen groeien er wel weer in.
zondag 13 juli 2008 om 22:58
Het kan nog erger: mijn jongste haalde ik laatst van school op, hij kwam aanlopen maar ik herkende hem niet meteen. Ex had namelijk zelf zijn haar geknipt. Alleen zijn pony: de rest viel langer langer over zijn oren en het was helemaal ongelijk. Het leek een boblijntje met korte pony!
Dat is voor hem de manier om mij te laten weten dat hij naar de kapper had gemoeten..
Dat is voor hem de manier om mij te laten weten dat hij naar de kapper had gemoeten..
zondag 13 juli 2008 om 23:41
Het is toch net zo goed zijn kind? Overleg jij ook als jij met haar naar de kapper gaat? Het valt mij altijd op dat vaders wel goed waren om kinderen mee te maken maar als stellen uit elkaar gaan de vader alleen de kinderen af en toe mag zien maar de beslissingen van de moeder komen. Oh jee als de vader ook eens wat over zijn eigen kind beslist. Het lijkt mij het beste om daar samen over te beslissen. Zij is jullie beide kind. En het is niet dat ze er nu voorschut bij loopt. Je kan best aangeven dat je het jammer vind en vragen om het voortaan te overleggen maar ik vind de reactie ook overtrokken.
maandag 14 juli 2008 om 00:47
Tsja,misschien hoor jij ook gewoon bij het type moeders die graag de regie van haar kinderen zelf in handen heeft.
Ik namelijk ook.
Dat had ik voordat we gescheiden waren,daarna en ik heb het nu ook met mijn huidige partner en ons kind.
Geheel onterecht,dat begrijp ik zelf ook wel.
Ik probeer er wel op te letten(lees minder drama te maken,daar ben ik ook al goed in),maar het is ook gewoon de aard van het beestje.
Geen excuus,wel vaak lastig.
Ik namelijk ook.
Dat had ik voordat we gescheiden waren,daarna en ik heb het nu ook met mijn huidige partner en ons kind.
Geheel onterecht,dat begrijp ik zelf ook wel.
Ik probeer er wel op te letten(lees minder drama te maken,daar ben ik ook al goed in),maar het is ook gewoon de aard van het beestje.
Geen excuus,wel vaak lastig.
maandag 14 juli 2008 om 10:04
Ik zou ook uit mn plaat gaan als mijn ex, zonder te overleggen, met mn dochter naar de kapper was gegaan.
Ik heb ook op jou gereageerd in het topic 'ben er klaar mee'.
Tuurlijk hebben vaders (heel veel) rechten.
Maar de opvoeding, en de verzorging komen , in mijn geval, op moeder neer.
Meer plichten dus!
En dat, vind ik, geeft net iets meer recht.
Niets wettelijks ofzo, maar puur gevoelsmatig.
Ik heb ook op jou gereageerd in het topic 'ben er klaar mee'.
Tuurlijk hebben vaders (heel veel) rechten.
Maar de opvoeding, en de verzorging komen , in mijn geval, op moeder neer.
Meer plichten dus!
En dat, vind ik, geeft net iets meer recht.
Niets wettelijks ofzo, maar puur gevoelsmatig.
maandag 14 juli 2008 om 10:52
Dochter is 3, en maakt er gelukkig niet net zo'n drama van als ik dat doe
Ik denk dat het net zoals Playmobil zegt iets gevoelsmatigs is. Dochter is practisch altijd bij mij, dus daarom komt alles op mij neer. Ben het op zich wel met Maxem eens over samen beslissen, maar papa laat over het algemeen alles aan mij over, dit was al zo toen we nog wel samen waren. Vandaar dat ik het als vanzelfsprekend ben gaan zien dat ik nu ook zulke zaken regel, en niet hij.
(kind komt net onder de douche vandaan, en als het zo nat is en recht naar beneden hangt is er toch echt veel meer af dan de 5 centimeter die papa zei dat er af geknipt is. Ze had het tot halverwege de rug hangen, en nu hangt het net op der schouders, zucht)
Ik denk dat het net zoals Playmobil zegt iets gevoelsmatigs is. Dochter is practisch altijd bij mij, dus daarom komt alles op mij neer. Ben het op zich wel met Maxem eens over samen beslissen, maar papa laat over het algemeen alles aan mij over, dit was al zo toen we nog wel samen waren. Vandaar dat ik het als vanzelfsprekend ben gaan zien dat ik nu ook zulke zaken regel, en niet hij.
(kind komt net onder de douche vandaan, en als het zo nat is en recht naar beneden hangt is er toch echt veel meer af dan de 5 centimeter die papa zei dat er af geknipt is. Ze had het tot halverwege de rug hangen, en nu hangt het net op der schouders, zucht)