wanneer langer slapen?
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:23
Mijn zoontje van 15 maanden is elke dag zo rond 6 uur wakker. Ik weet dat dat niet uitzonderlijk is voor kleintjes dus ik kan me er wel bij neerleggen. (Hoewel zijn zus al vanaf haar babytijd tot een uur of 8 slaapt)
Maar ik vraag me wel af: wanneer gingen jullie vroege vogeltjes wat langer slapen? Ik verheug me op het moment dat ik hem 's ochtends wakker kan maken, in plaats van andersom
Maar ik vraag me wel af: wanneer gingen jullie vroege vogeltjes wat langer slapen? Ik verheug me op het moment dat ik hem 's ochtends wakker kan maken, in plaats van andersom
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:26
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:44
quote:reisa1978 schreef op 23 augustus 2011 @ 11:43:
Mijn middelste was ook zo'n vroege vogel, toen ze 2 jaar was en het winter werd ging ze langer slapen. Het bleef gewoon langer donker en sindsdien wordt ze niet meer zo vroeg wakker (ook niet in de zomer).O dat klinkt goed! Mijn dochter wordt volgende maand 2. Ze slaapt prima hoor, maar is wel elke dag om half zeven wakker. Ik klaag niet (echt), maar iets langer in het weekend lijkt me wel wat!
Mijn middelste was ook zo'n vroege vogel, toen ze 2 jaar was en het winter werd ging ze langer slapen. Het bleef gewoon langer donker en sindsdien wordt ze niet meer zo vroeg wakker (ook niet in de zomer).O dat klinkt goed! Mijn dochter wordt volgende maand 2. Ze slaapt prima hoor, maar is wel elke dag om half zeven wakker. Ik klaag niet (echt), maar iets langer in het weekend lijkt me wel wat!
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:47
Afgelopen vakantie sliep mijn zoon wat langer en nu nog wel. Was het eerst ook meestal 6 uur, het is nu steeds vaker 7 uur. Nog vroeg, maar goed. Dochter is nu 5 en kan wel langer slapen, maar wordt wakker door haar broertje. Maar met 3 1/2 was zij nog zelf om 7 uur wakker en soms eerder. Ik hoop dat het van de winter ook nog weer beter wordt, zoon wordt in oktober 2 jaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:47
dinsdag 23 augustus 2011 om 11:48
Ik ben al heel blij dat mijn bink van 15 maanden sinds een weekje lekker de hele nacht slaapt. Dat hij dan om zes uur wakker is vind ik geen probleem. Het is vooral mazzel hebben denk ik. Zijn broer slaapt graag een gat in de dag, hij is gewoon vroeg wakker. Kun je denk ik niet zo heel veel aan doen.
dinsdag 23 augustus 2011 om 12:15
Onze dochter is tijdenlang om 5 uur klaar wakker geweest. Dit was al heel wat, aangezien ze daarvoor elke nacht nog wel 1 of 2 keer wakker was.
Na haar tweede verjaardag zijn we gaan oefenen met een slaaptrainer. Twee plaatjes, met een wakker konijntje en een slapend konijntje. Pas als het lampje brande bij het wakkere konijntje mocht ze uit bed.
In het begin was dat ontzettend wennen voor haar. We hebben 'm natuurlijk niet gelijk op 7 uur gezet. Maar 5.15, 5.30 etc. Als ze daarvoor kwam, ging ik altijd wel even naar haar toe., maar wees dan op het plaatje en legde uit dat ze nog even moest gaan slapen.
Nu is ze 2 1/2 en de laatste tijd is het steeds vaker 7 uur. Of soms weleens half 8, 8 uur, in het weekend ligt ze weleens later erin.
Na haar tweede verjaardag zijn we gaan oefenen met een slaaptrainer. Twee plaatjes, met een wakker konijntje en een slapend konijntje. Pas als het lampje brande bij het wakkere konijntje mocht ze uit bed.
In het begin was dat ontzettend wennen voor haar. We hebben 'm natuurlijk niet gelijk op 7 uur gezet. Maar 5.15, 5.30 etc. Als ze daarvoor kwam, ging ik altijd wel even naar haar toe., maar wees dan op het plaatje en legde uit dat ze nog even moest gaan slapen.
Nu is ze 2 1/2 en de laatste tijd is het steeds vaker 7 uur. Of soms weleens half 8, 8 uur, in het weekend ligt ze weleens later erin.