wat betaal je de oppas?

13-09-2007 21:40 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel geeft het al aan: wat betaal je de oppas? Een 14-jarig meisje komt binnenkort voor de eerste keer bij ons oppassen. Zelf vindt ze het moeilijk om te zeggen hoeveel ze wil verdienen. Ik heb gezegd hier even over te denken. Nu hebben we het volgende bedacht: Voor het wekelijkse sportavondje (2 uurtjes weg), 5 euro. In het weekend tot 00.00 uur een tientje en tot 2.00uur 12,50 euro. Vinden jullie dit normale 'tarieven'? Ik vind het namelijk best lastig!
Ik zou me als ouder wel aan een tarief houden I guess.

Bij het gezin waar ik een tijdje 's avonds ging oppassen, kreeg ik 10 euro voor 1 avond (van m'n 17e tot m'n 19e) Maarja kinderen worden ook groot. Vaak was ik daar dan tussen 18:30 en 19:30 en hoe laat ze terug kwamen was altijd verschillend. Maar heb verschillende malen gehad, dat ik ineens 15 euro kreeg omdat ze dan tussen 01:30, 02:30 toch wel erg laat vonden en zich schuldig voelden. Tussen Sinterklaas en Kerst in kreeg ik ook ineens een cadeautje, dat is ook echt niet fijn: heel ongemakkelijk. Dan dachten ze dat ze iets goed moesten maken, of zo. Hier voelde ik me heel ongemakkelijk bij. Ik deed 't omdat ik het leuk vond, niet voor 't geld. Met 2 kinderen spelletjes binnen/buiten spelen, tv kijken (Idols, verschikkelijk programma haha!), soms wat voorlezen (of zij mij) en slapen.

En ik viel altijd in slaap op de bank! (Op vrijdag was ik moe van heel de week school/stage). En als ik op zaterdag daar was dan sliep ik ook want dan was ik moe van m'n bijbaantje (07:00 beginnen). Dus ik schaamde me altijd dood als ik lag te slapen op de bank als zij thuis kwamen, haha! Terwijl zij *hij liep altijd meteen door naar boven om te slapen* er om moest lachen en het zielig vond dat ik de volgende dag weer zo vroeg op moest! Fijn cirkeltje is dat..
up
Ik vind ook dat er een verschil is tussen een oppas die 's avonds op de bank zit met een fles cola terwijl de kids slapen of een oppas die de hele dag de zorg draagt voor je kinderen. Momenteel pas ik van 07:00-18:00 op een tweeling van 4 maanden, en dan ben ik eigenlijk de hele dag bezig met voeden, verschonen etc. En tussendoor wat kleine huishoudelijke werkzaamheden. En daar krijg ik 11 euro voor. In de Randstad.Dat vind ik een goed bedrag. Ook omdat ik een pegagogische studie heb gedaan.

Toen ik nog gewoon "avonds" oppaste kreeg ik ook ongeveer 4 euro per uur. En ik werd ook netjes thuisgebracht :D
Ik heb even een vraag;

Ik ga binnenkort een heel weekened oppassen op de oppaskindjes waar ik al ongeveer 5 jaar informeel zo af en toe een avond of soms een dagdeel oppas.

Ik ben 20 jaar, Normaal gesproken krijg ik 4 euro per uur. (hele dag iets minder volgens mij)

Het is van vrijdag 17.00u tot zondag ochtend ongeveer 13.00u

Nu zeiden ze dat ze het moeilijk vonden om een bedrag te bedenken voor het hele weekend.

Ze kwamen met het voorstel ¤75 voor het hele weekend. (¤2,65 per uur en in de nacht niet uitbetaald)

Ik moest hier over na gaan denken en zeggen wat ik ervan vind..

Nu is mijn vraag aan jullie hoeveel zouden jullie geven/vragen voor dat hele weekend?

bedankt alvast!
Poeh, dat is een moeilijke Nonam. Als je het per uur uitrekent is het inderdaad niet veel. Ik neem aan dat je verder wel eten, drinken en snacks enzo krijgt?

Omdat je je vraag hier stelt krijg ik het idee dat je het zelf te weinig vindt?

Hoe heb je die 2,65 per uur eigenlijk berekend? Wat zijn dan de werkuren? Je rekent dan 28 werkuren. Gaan die kindjes zo laat naar bed? Ik ga er vanuit dat je 's avonds gewoon t.v kunt kijken of internetten ofzo?

Ik kan niet in jouw noch in de portemonnee van die ouders kijken. Noch kan ik verzinnen waarom je zo lang moet oppassen. Maar ik denk dat je zelf moet bedenken wat je zou willen krijgen (vertel eens, waar dacht jij aan??)
Nou die kindjes gaan niet zo laat naar bed nee..maar ik kom op 28 uur dan reken ik de avond mee ook nog nadat ik de kinderen op bed heb gelegd. Want normaal krijg je dat ook betaald toch? Ik dacht zelf aan 90-100 euro..als je het vergelijkt gewoon met een dag oppassen zeg maar dan krijg je ook nog betaald nadat de kinderen op bed liggen...

Ik was op internet aan het zoeken of er tarieven bekend zijn voor oppassen en zo kwam ik op het forum terecht..ik weet totaal niet wat reël is voor een weekend oppassen dus daarom dacht ik ik vraag eens rond!

Die ouders gaan een weekendje weg..en ze hebben mij gevraagd of ik het zag zitten en leuk vond om op te passen. (oma woont in de buurt;) )
ALs jij 90-100 euro dacht dan zou ik gewoon vragen of de ouders 90 euro ook een goed bedrag vinden. Kan me niet voorstellen dat ze het op die 15 euro zouden laten zitten. Moet je zelf inschatten of ze zo'n vraag van jou om iets meer vervelend zullen vinden of niet. Of je vraagt 90 en bent zelf tevreden en zij misschien ook, of je gaat akkoord met de 75 en hebt sowieso een stel tevreden ouders. Succes! (en laat je even weten hoe het verder is gegaan??).
@Nonam, ik zou het niet door voor 75 euro, dan hebben ze echt een hele goedkope oppas. Ik zou minimaal 100 euro vragen, dat is 50 euro per dag, de nachten niet meegeteld. Dan ben je nog verschrikkelijk goedkoop.
Hi

Ik ben 21 jaar en woon in de randstad. Ik heb meerdere gezinnen waar ik bij oppas. Per uur vraag ik ongeveer 6 euro.

Ik vind dit niet meer dan redelijk. Wanneer ik overdag oppas ben ik altijd druk met de kids bezig; leuke spelletjes verzinnen knutselen, fietsen, naar het bos etc. Ik ren en vlieg voor ze en ondanks dat ik het super gezellig vind met de kinderen en ze heel graag zie zou ik niet voor 3 euro per uur komen. Ik vind dit echt schrikbarend weinig. Ok, 's avonds heb je niet super veel te doen afgezien van het eten, tanden poetsen, douchen, verhaaltje lezen en zorgen dat ze lief gaan slapen maar je bent er wel, je bent toch verantwoordelijk. Voor 12,50 op een avond, zit ik liever thuis op mijn eigen bank met eigen plaidje en kopje thee, zodat ik zelf kan bepalen hoe laat ik naar bed ga, in plaats van met slaapoogjes te wachten tot twee uur!
Helemaal eens met Lulua, dat is overigens ook wat ik krijg als ik oppas. Lijkt me niet meer dan normaal. Voor mij is 5,50 euro per uur echt de ondergrens.
Oeh, ik laat mijn oppas nooit tot 2 uur 's nachts oppassen hoor. En ik vind nog steeds dat vijf euro per uur voor een 20jarige voor oppassen op een avond waarbij de kinderen maar een uurtje wakker zijn zo slecht nog niet.

Suikervrij, die 11 euro per uur is wel erg luxe zeg! Is dat nog zwart ook?? Zoveel verdiende ik niet eens bruto per uur toen ik een paar maanden centraliste bij een drukke taxicentrale was!
Oppas van 18 krijgt hier (redio Utrecht) 3.50 per uur 's avonds. Kind ligt altijd al in bed als zij komt. We ronden naar boven af met betalen.
Mee eens Lulu.

Ik heb 3 jaar geleden regelmatig 2x p/w opgepast bij een gezin met 4 kinderen (toen 6, 4 en tweeling van 1,5 jaar).

Ik kreeg toen 7,50 per uur.

Moet ik even bij zeggen dat ik toen 30 was en 12 jaar ervaring had in de zorg (verst.geh). Voor mij kwam het toen (door omstandigheden) ideaal uit dat oppassen.

Ik legde de kinderen op bed en had daarna zo'n 4 uur niks te doen. Ik hielp wel uit mezelf een beetje mee in het huishouden: vaatwasser uitruimen/speelgoed opruimen, soms stofzuigen, etc, maar dat vind ik niet meer dan normaal... heeft misschien ook met de leeftijd te maken. Dan zie je dat mensen het gewoon hartstikke druk hebben met hun werk en jij zit daar hangend voor de tv je geld te verdienen. Kan me voorstellen dat een meisje van 15 dat misschien niet zo snel zou doen...??

Dogma
Hoi

Ik ben een meisje van 12 jaar

Ik pas op bij de buren die hebben 2 kinderen 1 van 4 jaar en 1 van bijna 6 jaar

Per uur verdien ik ¤3 als ik bijv. van 21.00 uur tot 00.00 uur oppas krijg ik ¤10

Ze liggen alle2 al op bed alleen 1tje is een slechte slaper.

Vinden jullie dit een terecht bedrag?

Ik ben het er wel mee eens.

Nou vroeg een goede kennis aaan mij of ik daar ook zou willen oppassen. Ze wist het bedrag wat ik er voor zou krijgen nog niet

maar wat vinden jullie redelijk van 20.00 uur tot 1.00 uur ik kan bij mijn opa en oma slapen maar eventueel ook ddaaar.

ze hebben 2 kinderen 1 van 0 en 1 van 3 jaar

dus ik heb 2 vragen

of jullie het 1ste bedrag terecht vindne

en hoeveel jullie mij zouden geven van het 2de

Groetjees en alvaste bedankt
Als je van het Nibud uitgaat krijg je als 12 jarige goed betaald.

Maar ik zou zelf nooit voor een oppas van 12 jaar kiezen om op kinderen van 0 en 3 te passen.Onverantwoord om die verantwoordelijkheid aan een 12 jarig kind te geven.
Oke

maar onthoud wel dat de ouders heel dichtbij zijn.

En ze kennen me heel goed.

Maar ik wil ook graag antwoorden op de door mij 2 gestelde vragen
Ikkes,lees mijn eerste antwoord

Voor een 12 jarige krijg je volgens het Nibud minder dan 3 euro per uur voor de avonduren,dus als je daarvan uitgaat krijg je goed betaald.

Vind jezelf het bedrag oke of had je meer willen hebben?

Mijn zoon was 16 jaar toen hij met oppassen begon,hij krijgt nu 7,50 euro per uur voor 4 kinderen.
Ja hoor.
quote:ElleMichelle schreef op 08 augustus 2009 @ 21:30:

Ikkes,lees mijn eerste antwoord

Voor een 12 jarige krijg je volgens het Nibud minder dan 3 euro per uur voor de avonduren,dus als je daarvan uitgaat krijg je goed betaald.

Vind jezelf het bedrag oke of had je meer willen hebben?

Mijn zoon was 16 jaar toen hij met oppassen begon,hij krijgt nu 7,50 euro per uur voor 4 kinderen.

Oke;

Ik vind het genoeg hoor

Ik moet dan oppassen op 2 hele kleine kinderen

Maar ik doe dat graag ik zal zelf ook eens op nibud.nl kijken

Maar wat vind jij dan?

wat zou jij mij gevne?
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van ¤2 tot ¤3

Dus dan zit ik toch redelijk!

¤3 is dus nneit te veel en niet te weinig!

Na 12ven krijg ik niet het dubbele bedrag!
Ik heb nu net een oppas gevonden voor s avonds als ik wil gaan sporten dat is van 20.00 tot 22.00 uur. Ze komt al rond half 5 en ze blijft slapen!!!!

we hebben afgesproken dat ze voor die 2 uurtjes betaald word en ze vind 2,50 genoeg....ze is 17....

zij vind het prima, maar is dat ook wel zo????

ze blijft slapen omdat ze niet uit dezelfde woonplaats komt en ik geen rijbewijs heb
Overdag en s'avonds heeeeeel groot verschil.

Kinderen vermaken, of zelf je ding doen en t.v. kijken of studeren of wat dan ook.

Verder leeftijd belangrijk en ervaring ook.

Overdag zo'n 7 euro

sávonds zo'n 3 á 4 euro

en natuurlijk altijd naar boven afronden )
quote:ambrosia9 schreef op 13 september 2007 @ 22:33:

Ik zit ook in een enorme tweestrijd, een oud collega van mij heeft een oppas nodig voor haar twee kinderen. (Met best ernstige gedragsproblemen). Ze hebben voor ong. 15 uur in de week oppas nodig maar kunnen/willen niet meer dan 3,50 per uur betalen. Ben ik dan als oppas van 23 onredelijk als ik dat te weinig vindt?

Nee man je bent echt niet onredelijk!

Je bent 23, geen 16!

Ga lekker bij een kinderopvang werken.

Via studentalent.nl of via asacampus.nl (als je nog studeert ofzo)

Ik verdiende tussen mijnn 18e en 21e 12,50 bruto per uur!

Je moet het zelf weten hoor, alleen laat je niet uitkleden..
Als mijn moeder wist dat ik voor 3 euro ergens ging opppassen, zou ze me niet eens laten gaan haha!

Vanaf 18 jaar zou ik persoonlijk zeker 5 euro geven, jonger dan 18 vanaf 3 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven