Wat is dat toch met vaders jongetjes en 'meisjesdingen'??

05-12-2008 10:22 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet belangrijk ofzo hoor dit topic, toch vind ik het wel grappig om eens aan te halen.

Dit weekend hadden wij met wat vrienden sinterklaasfeest en hadden een vriendin en ik 'meisjesdingen' gekocht voor onze zoontjes van bijna 2 jaar.

Lees: vriendin's kind een keukentje

mijn kind een boodschappenmandje met boodschapjes

Tja het is allemaal te achterhalen hoor

Mijn zoon is gek op boodschappen doen en die van mijn vriendin op 'koken'

Nou....de reacties onder de vaders en de andere kindloze mannen

waren niet echt grappig meer, 1 werd zelfs erg pissig en beweerde dat de jongetjes op deze manier soft gemaakt werden en zelf een grote kans op het worden van een mega-homo!

ja, so what?! Nou zeg dat maar niet tegen een man met zoon hoor....of een man in het gemiddelde

(ik moet nu weg maar ben straks weer terug, ben erg benieuwd of meer mannen er last van hebben)
Ik vind het heel leuk om te zien dat mijn 3 jarige dochter nog niet echt aan het meisje/jongetje speelgoed vast zit. Ze kreeg voor haar 3e verjaardag zowel een toilettas met lippenbalsem en parfum als een traptractor. Ook kan ze op de peuterspeelzaal zich heerlijk verkleden in een prinsessenjurk, met cowboyhesje en paardrijcap en zo Sinterklaas spelen.

Maar ach, wat wil je met een papa die op Jazzballet heeft gezeten toen hij 3 was........................
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:42:

[...]

Ik heb het idee dat hier veel meer jongensmoeders dan meidenmoeders reageren .

Ik wil het gezicht wel eens zien als vader voor dochter een shirt van zijn favoriete voetbalteam in de zak had gestopt , of een paar voetbalschoenen , of bokshandschoenen , of ....een racebaan

mijn dochters zitten op voetbal en hebben blauwwitte kniesokken gehad en vorig jaar kicksen. Voor de 7e verjaardag kreeg de jongste een racebaan (spelen we alle 4 nog mee ne het bezoek na een paar borrels ook )

t zal me aan mn reet roesten met wie de dames later hun leven en hun bed delen, als het maar iemand is die goed voor ze is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 20:28:

[...]

Ja.

Ook fijn voor jou dat er middelen bestaan waardoor je ze niet hoeft te krijgen , toch ?Alleen zo jammer dat er altijd wel iemand is die dat zo nodig als tegennatuurlijk moet betitelen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:RosieRo schreef op 06 december 2008 @ 21:48:

[...]

mijn dochters zitten op voetbal en hebben blauwwitte kniesokken gehad en vorig jaar kicksen. Voor de 7e verjaardag kreeg de jongste een racebaan (spelen we alle 4 nog mee ne het bezoek na een paar borrels ook )

t zal me aan mn reet roesten met wie de dames later hun leven en hun bed delen, als het maar iemand is die goed voor ze is.
tegennatuurlijk, oooh, gaan we zo beginnen?

wie natuurlijk leeft, zit niet op internet! dan moet je je post beitelen in een kleitablet en die te voet aan je discussiepartner gaan bezorgen.

natuurlijk, pffff..
Ik begrijp best dat BGB en ik-weet-even-niet-meer-wie dat niet op de SGP of zweefteven manier bedoelen hoor. Maar het moet altijd wél even gezegd en dat is gewoon jammer.

Net zoals het in discussies over homosexualiteit altijd even gezegd moet worden.

Hoe openminded mensen zichzelf ook vinden, alles wat anders is moet ook als dusdanig benadrukt worden. Blijkbaar hebben mensen daar behoefte aan, of dat nu gaat om kindvrij-zijn, homosexualiteit, transsexualiteit of whatever.

Ik kan de opmerking 'dat kan natuurlijk ook' niet mee horen, net zo min als de zogenaamde genuanceerde uitspraken over hoe de natuur de zaken bedoelt heeft.

(in 'de natuur' is geen enkel wijfje dat haar kind zelf zoogt iedere maand vruchtbaar, daar wel eens over nagedacht dames? Die overdreven vruchtbaarheid van jullie, die is pas tegennatuurlijk)
quote:

Carlice schreef op 06 december 2008 @ 15:12:

[...]

daar komt weer die: niet zoals de natuur heeft bedoeld...

Wie is 'die natuur' dan

Ach , ja , kom óp zeg .

en hoe weet jij wat de intenties zijn?

Niet ingrijpen , doen waar je zin in hebt zonder na te denken en de intenties openbaren zich vanzelf .

-----------------------------------------------------------------------------------------------

'ach ja kom op zeg' is nou niet bepaald een sterke reactie, je hebt er net zo min antwoord op als ieder ander. Er is geen 'de natuur' met een script, doel en bewuste intenties voor zover wij mensen dat weten (nogmaals, behalve de zwaar gelovigen onder ons).

Niet ingrijpen en zomaar wat doen ligt niet echt meer in de aard van de mens. Die heeft hersens, ratio, bewuste intentie, kan van een aantal dingen oorzaak en gevolg bevatten. De mens maakt daar gebruik van. Je hersens gebruiken vind ik net zo natuurlijk als vele andere menselijke dingen die als 'natuurlijk' worden bestempeld.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 17:00:

[...]

groetjes van Bianca , die met haar voortplantingsorganen heeft gedaan waar de natuur ze voor heeft gemaakt ; zich voortplanten .als je je voortplantingsorganen gebruikt waarvoor 'de natuur ze bedoeld heeft' (nog steeds klinkt me dit zo ongelofelijk stupide in de oren), trek je dan tegelijkertijd je ratio door de plee? Lijkt me niet toch...
wij zijn door de natuur ook niet gemaakt om in een blikken omhulsel met 120 km/u over een strook asfalt te razen.

wij zijn ook niet gemaakt om met alcohol gemengde synthetische geurstoffen op te spuiten.

via een systeem van tekentjes en daarmee orresponderende knopjes met elkaar communiceren? nope.

inenten? niet natuurlijk.

opereren bij enge ziektes? kreperen zul je!

etc etc etc.
quote:RosieRo schreef op 07 december 2008 @ 13:27:

wij zijn door de natuur ook niet gemaakt om in een blikken omhulsel met 120 km/u over een strook asfalt te razen.

wij zijn ook niet gemaakt om met alcohol gemengde synthetische geurstoffen op te spuiten.

via een systeem van tekentjes en daarmee orresponderende knopjes met elkaar communiceren? nope.

etc etc etc.
quote:Carlice schreef op 07 december 2008 @ 13:15:

[...]

als je je voortplantingsorganen gebruikt waarvoor 'de natuur ze bedoeld heeft' (nog steeds klinkt me dit zo ongelofelijk stupide in de oren), trek je dan tegelijkertijd je ratio door de plee? Lijkt me niet toch...Nee, welnee , ik vind er ook helegaar niks verkeerds aan om " tegennatuurlijk " te zijn of te doen , zo is het niet . Ik vind het alleen niet-natuurlijk . Maar daar hang ik geen waarde oordeel aan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:RosieRo schreef op 07 december 2008 @ 13:27:

etc etc etc.

Ik vind helemaal niet dat je kreperen moet en niet moet inenten . Ik heb alleen gezegd - en zeg dat nog - dat het natuurlijk is om je voort te planten . Niet dat je dat dan natuurlijk ook moet dóen !

Ik ben dolblij met heel veel niet-natuurlijke dingen .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2008 @ 14:41:

[...]

Ik vind helemaal niet dat je kreperen moet en niet moet inenten . Ik heb alleen gezegd - en zeg dat nog - dat het natuurlijk is om je voort te planten . Niet dat je dat dan natuurlijk ook moet dóen !

Ik ben dolblij met heel veel niet-natuurlijke dingen .

ik vind voortplanten natuurlijk, anti conceptie gebruiken vind ik net zo natuurlijk. Inenten, operaties, ik vind het net zo natuurlijk als niet ingrijpen. Mensen bedenken dit, ontwikkelen dit en kiezen er rationeel voor. Hersens zijn 'natuurlijk', er handig gebruik van maken ook. Het wel voortplanten bestempelen als natuurlijk en je niet voortplanten als tegennatuurlijk (met of zonder waardeoordeel) vind ik dan ook niet te onderbouwen. Tenzij jij wel de 'grand master plan' thuis hebt liggen, maar dat is niet erg waarschijnlijk.

Dat was een beetje de kern, dat zowel niet als wel voortplanten even natuurlijk is, of uberhaupt beiden als even 'normaal' kunnen worden beschouwd en niet in termen denken als 'de bedoeling van moeder natuur'.
Carlice , ik ben het helemaal met je eenssssss......dat we het oneens zijn . Zullen we het daarop houden ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:09:

Toch hoor ik zelden dat meisjes garages krijgen ( mama rijdt toch ook auto ? ) of een voetbal of een werkbankje ....... gek eigenlijk .

Mijn dochter van drie speelt ook met auto's en met de garage. Voetballen vindt ze ook leuk (eh op haar manier dan, kind is drie). Ze speelt veel meer met de garage dan haar oudere broertje die er helemaal niet dol op is. Ze speelt ook graag met treintjes en duplo en daarnaast overigens ook met poppen, barbies enzovoorts.

Met kerst gaat ze oa een brandweer kazerne krijgen van duplo. de verkoopster in de winkel ging er blindelings vanuit dat dit wel voor mij zoontje zou zijn. Sexisme is veel wijdverspreider en veel meer onder de oppervlakte dan we soms denken.

Overigens vinden mijn man en ik ook veel dezelfde dingen leuk zoals inderdaad films, boeken en theater. Man is trouwens dol op koken en ik weer veel minder. Sport zijn we allebei matig in geinteresserd en dat geldt voor ons beiden. We sporten allebei soms (man vaker dan ik, hij gaat elke week tenissen, ik ga als het zo uitkomt zwemmen of badmintonnen) Sport kijken doen we allebei zelden (afgezien van een wk, ek en olympische spelen) Is dat zo raar?

man vond het trouwens eerst ook raar dat ik een pop kocht voor ons toen enige zoontje van ongeveer 1,5 toenertijd. Na enige discussie hierover begrijp hij echter wat ik bedoelde. Hij had er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Hij komt ook uit een cultuur waar mannen en vrouwenzaken vrij gescheiden zijn dus we hebben dit soort discussies wel vaker gehad. Hij is echter zeer ruimdenkend en kan goed relativeren dus na wat heen en weer gepraat begreep hij heel goed waarom ik zowel poppen als auto's voor ons zoontje kocht (naast meer sexe neutraal speelgoed)

Overigens kocht en koopt hij ook speelgoed en andere spullen voor de kinderen maar ik geef onmiddelijk toe dat ik dat vaker doe dan hij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 december 2008 @ 13:09:

Toch hoor ik zelden dat meisjes garages krijgen ( mama rijdt toch ook auto ? ) of een voetbal of een werkbankje ....... gek eigenlijk .

Mijn dochter van drie speelt ook met auto's en met de garage. Voetballen vindt ze ook leuk (eh op haar manier dan, kind is drie). Ze speelt veel meer met de garage dan haar oudere broertje die er helemaal niet dol op is. Ze speelt ook graag met treintjes en duplo en daarnaast overigens ook met poppen, barbies enzovoorts.

Met kerst gaat ze oa een brandweer kazerne krijgen van duplo. de verkoopster in de winkel ging er blindelings vanuit dat dit wel voor mij zoontje zou zijn. Sexisme is veel wijdverspreider en veel meer onder de oppervlakte dan we soms denken.

Overigens vinden mijn man en ik ook veel dezelfde dingen leuk zoals inderdaad films, boeken en theater. Man is trouwens dol op koken en ik weer veel minder. Sport zijn we allebei matig in geinteresserd en dat geldt voor ons beiden. We sporten allebei soms (man vaker dan ik, hij gaat elke week tenissen, ik ga als het zo uitkomt zwemmen of badmintonnen) Sport kijken doen we allebei zelden (afgezien van een wk, ek en olympische spelen) Is dat zo raar?

man vond het trouwens eerst ook raar dat ik een pop kocht voor ons toen enige zoontje van ongeveer 1,5 toenertijd. Na enige discussie hierover begrijp hij echter wat ik bedoelde. Hij had er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Hij komt ook uit een cultuur waar mannen en vrouwenzaken vrij gescheiden zijn dus we hebben dit soort discussies wel vaker gehad. Hij is echter zeer ruimdenkend en kan goed relativeren dus na wat heen en weer gepraat begreep hij heel goed waarom ik zowel poppen als auto's voor ons zoontje kocht (naast meer sexe neutraal speelgoed)

Overigens kocht en koopt hij ook speelgoed en andere spullen voor de kinderen maar ik geef onmiddelijk toe dat ik dat vaker doe dan hij.
Er werd een paar keer gesproken over dat mensen er ook niks aan kunnen doen hoe ze zijn opgevoed en dat het zo moeilijk is om die opvoeding achter je te laten. Of het leger/marinebestaan wordt erbij ge4haald als excuuds voor intolerantie.

Gelul natuurlijk, het is ook een kwestie van willen:

Mijn ouwe vadertje van 90 vroeg wat er nu precies zo 'meisjesachtig' is aan een keukentje en een boodschappenmandje? Dat er nu nog zulke ouderwetse mensen bestaan vond ie heel raar.

Hij is opgegroeid in een tijd waar mannen niks deden in het huishouden. Zelfs toen zijn vader in de crisistijd zonderw erk zat deed die man niks in huis. In tegenstelling tot mijn vader, die altijd zijn moeder heeft geholpen, ook toen hij vanaf zijn 12e op de scheepswerf moest gaan werken.

En hij is met dat helpen gewoon verder gegaan toen hij met mijn moeder getrouwd was.

Verder is hij opgevoed met het idee dat samenwonen, scheiden, homofilie en kinderen krijgen zonder te trouwen doodzondes zijn. Gelukkig accepteert hij dat allemaal zonder problemen van zijn (klein)kinderen.

Als een man met zijn opvoeding dat kan, waarom zou het voor mannen-van-nu dan zo moeilijk zijn?
quote:Nymeria schreef op 08 december 2008 @ 17:17:

[...]

Mijn dochter van drie speelt ook met auto's en met de garage. Voetballen vindt ze ook leuk (eh op haar manier dan, kind is drie). Ze speelt veel meer met de garage dan haar oudere broertje die er helemaal niet dol op is. .

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel meisjes met dát soort dingen spelen omdat dat negen van de tien keer in huis is gehaald voor een broertje . Ik denk dat het minder een probleem is voor vaders/ moeders / ouders dat jongens met de barbies van hun zus spelen dan dat ze een barbie op hun verlanglijstje zetten . En ik kan me voorstellen ( niet dat ik dat wel of niet goed vind ! ) dat je geen garage koopt voor een meisje , maar dat je eerder zou denken aan een poppenhuis .

Ik denk dat kinderen die een broertje/zusje van het andere geslacht hebben dan ze zelf zijn eerder spelen met zogenaamd typische sekse-speelgoed .
ik denk dat bgb daar gelijk in heeft ja.

en eensch met HPL! Er is nooit een excuus om een bevooroordeelde mening te hebben, je kan naast/na je opvoeding altijd voor jezelf denken.
Ik heb dit jaar een stofzuiger voor zoontje gekocht, past leuk bij het stoffer en blik setje van vorig jaar.

Dochter en zoon kregen beide dezelfde auto met afstanddsbediening, bij het naar bed brengen kon dochter nog net uitpuffen dat dat toch wel het allermooiste cadeau van de avond was!

Ook kreeg zij voor haar pop een blauwe fiets, roze was uitverkocht en uitleg: haar fiets is toch ook niet roze, meteen geaccepteerd!

Maar ik moet wel zeggen dat dochter helemaal niet met auto's bezig was op de leeftijd van 2 jaar en zoontje ligt in zijn bed 's ochtends al te 'vroemen'.

Ook vraag ik weleens aan hem of hij ook zo'n mooie rok of jurk als zijn zus aan wil, maar dat wil hij dus nooit.

Van de buurman mogen de buurjongens ook niet met poppen spelen, dus komen ze bij ons met de poppen/buggy's en ander 'meisjes' spul spelen!

Heerlijk toch!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2008 @ 20:07:

Carlice , ik ben het helemaal met je eenssssss......dat we het oneens zijn . Zullen we het daarop houden ?

???? vreemde reactie, ik vraag een goed argument over wat wel en niet 'tegen-natuurlijk' zou zijn. En dan kom je niet verder dan een lijstje van natuurlijk en niet-natuurlijk gedrag zonder onderbouwing of argumenten en als je die niet blijkt te hebben of niet wilt geven, dan is dit wat je nog kunt zeggen.

juist...?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2008 @ 10:22:

[...]

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel meisjes met dát soort dingen spelen omdat dat negen van de tien keer in huis is gehaald voor een broertje . Ik denk dat het minder een probleem is voor vaders/ moeders / ouders dat jongens met de barbies van hun zus spelen dan dat ze een barbie op hun verlanglijstje zetten . En ik kan me voorstellen ( niet dat ik dat wel of niet goed vind ! ) dat je geen garage koopt voor een meisje , maar dat je eerder zou denken aan een poppenhuis .

Ik denk dat kinderen die een broertje/zusje van het andere geslacht hebben dan ze zelf zijn eerder spelen met zogenaamd typische sekse-speelgoed .

Nou hier niet hoor. Mijn dochter is ruim 4 en heeft toen ze 2 was een garage voor haar verjaardag gekregen. Van opa en oma overigens. En haar broertje is pas anderhalf, die was er toen niet eens.

Een vriendin van mij vindt het jammer dat er geen roze tractoren zijn, dus dat ze die dingen niet in een meisjesvariant hebbrn. Daarom koopt ze er geen voor haar dochter. Tractoren horen toch stoer te zijn en daarom zijn ze er niet in het roze lijkt mij. Mijn dochter heeft er geen, maar ik zou zonder probleem een rode hebben gekocht.

Toch zou ik niet zo snel een Barbie voor mijn zoontje kopen denk ik. Tenzij hij er natuurlijk graag 1 zou willen. Maar ik zou er niet snel 1 uit mezelf kopen. Maar een keukentje, daar zou ik nou geen problemen mee hebben. En mijn man trouwens ook niet. Nou hebben we er al 1 staan en daar speelt ie graag mee.
quote:Carlice schreef op 09 december 2008 @ 18:21:

[...]

???? vreemde reactie, ik vraag een goed argument over wat wel en niet 'tegen-natuurlijk' zou zijn. En dan kom je niet verder dan een lijstje van natuurlijk en niet-natuurlijk gedrag zonder onderbouwing of argumenten en als je die niet blijkt te hebben of niet wilt geven, dan is dit wat je nog kunt zeggen.

juist...?Joh , ik heb helemaal geen zin in een aparte discussie binnen een discussie . Als je het onderwerp héél interessant vindt open je er maar een nieuw topic over ; kom ik wel meeschrijven .
En waarom geen Barbie dan , Tijger ?

Al was het maar als vrouw van " action man "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 december 2008 @ 00:10:

[...]

Joh , ik heb helemaal geen zin in een aparte discussie binnen een discussie . Als je het onderwerp héél interessant vindt open je er maar een nieuw topic over ; kom ik wel meeschrijven .

he joh,......(!?!)

Dit is een forum met discussies, je reageert in dit topic. Ga niet zo'n neerbuigende arrogante toon aanslaan als het allemaal even niet gaat zoals jij wilt. Beetje kinderachtig (ach ja, het is de kinderpijler).

Het topic gaat van meisjes-speelgoed voor jongens, naar homosexualiteit. Dat dit tegennatuurlijk zou zijn (kwam iemand anders dan jij mee overigens), want voortplanten zou dan de roeping van de natuur zijn. Als je voorplanten als natuurlijk beschouwd, zouden we volgens de natuur nu moeten ophouden met voortplanten. Zodra dieren in hun leefomgeving worden bedreigd (minder voedsel, kleinere leefomgeving, vervuild milieu) gaan ze minder of helemaal niet voortplanten. De mens gaat ondanks al deze punten, onverminderd door. Niet zo natuurlijk dus.

Sla maar massaal die barbies in voor de jongetjes, wie weet ontdekken ze dan hun vrouwelijke kant, kiezen voor een mannelijk partner en eindigt daar de voorplanting. All well, ends well.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven