wat is wijsheid
woensdag 15 december 2010 om 21:36
Mijn vriend en ik zijn tien jaar samen. En het begint steeds meer te kriebelen om proberen een kindje te krijgen.
We wonen al acht jaar samen in een twee kamer appartement, die we al ruim een jaar te koop hebben staan.
We hebben dus maar 1 slaapkamer, wel redelijk groot. Aangezien het er niet naar uitziet dat we ons appartement snel zullen verkopen, denken we eraan om hier een baby te"krijgen".
Is dat wel te doen met maar 1 slaapkamer? Wat als de baby veel huilt? Een baby heeft denk ik best veel spullen nodig, en het is al best wel klein hier, zal dat wel gaan?
Of toch maar wachten? Maar hoe lang nog en ik word er ook niet jonger op.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Alvast bedankt!
We wonen al acht jaar samen in een twee kamer appartement, die we al ruim een jaar te koop hebben staan.
We hebben dus maar 1 slaapkamer, wel redelijk groot. Aangezien het er niet naar uitziet dat we ons appartement snel zullen verkopen, denken we eraan om hier een baby te"krijgen".
Is dat wel te doen met maar 1 slaapkamer? Wat als de baby veel huilt? Een baby heeft denk ik best veel spullen nodig, en het is al best wel klein hier, zal dat wel gaan?
Of toch maar wachten? Maar hoe lang nog en ik word er ook niet jonger op.
Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Alvast bedankt!
donderdag 16 december 2010 om 11:04
salle en gelukkigmeisje: bedankt voor jullie reacties,fijn om te lezen!
riekje82: zou fijn zijn als ze hier wil reageren
Ik vind het heel moeilijk, er zijn best veel nadelen.
Maar aan de andere kant, hoe lang gaat het nog duren?
Stel dat de baby veel lawaai maakt, zodat het niet handig is op de slaapkamer, dan zou je zijn bedje toch s'nachts in de woonkamer kunnen zetten? Of zie ik dat verkeerd, geen idee.
En inderdaad je seksleven...hmmm. Lastig!
riekje82: zou fijn zijn als ze hier wil reageren
Ik vind het heel moeilijk, er zijn best veel nadelen.
Maar aan de andere kant, hoe lang gaat het nog duren?
Stel dat de baby veel lawaai maakt, zodat het niet handig is op de slaapkamer, dan zou je zijn bedje toch s'nachts in de woonkamer kunnen zetten? Of zie ik dat verkeerd, geen idee.
En inderdaad je seksleven...hmmm. Lastig!
donderdag 16 december 2010 om 11:17
Wij hebben 2 kinderen en 2 slaapkamers, de jongste (bijna 8 maanden) slaapt bij ons en als ze 1 is denk ik dat ze over gaat naar zus. De oudste heeft 6 maanden op onze kamer gelegen, we hadden toen dus wel een kamer over (die ook ingericht was). Ik vind en vond het fijner baby naast me en ze hebben alle 2 ook veel tussen ons in gelegen. Voor je sexleven vond ik dat nou niet zo een probleem, je hebt ook nog een bank, douche, was machine (O; Ik ga de kleinste denk ook weer erg missen, zo gezellig als ik mijn ogen open doe, zie ik dat lieve gezichtje (O: Klein huis zou geen probleem moeten zijn, veel spullen kun je dan niet kwijt, maar goed de helft heb je ook niet nodig! Weet je wat ik nou wel echt heel jammer vind, dat ik de kinderwagen in de kofferbak van de auto moet doen (woon 3 hoog zonder lift en heb geen echte hal, je kan je kont net keren..) want in huis is geen plek! Maar goed babymeubels kun je echt beperken tot leuk wiegje of ledikantje. Kastruimte heb je wel nodig, maar misschien past er ergens anders nog een kast, of heb je nog ruimte in jullie kast?