Wat krijgt je kind echt niet??

09-10-2007 16:13 550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste een jaar of vier was, had ik me stellig voorgenomen dat hij niet geen Pokemonkaarten zou krijgen. Hij is nu ruim zes en heeft een hele stapel en ook nog een bewaarmap vol met die kaarten. Binnenkort krijgt hij een nieuwe kamer en daarvoor mocht hij alvast een dekbedovertrek uitzoeken. In de winkel viel zijn oog al snel op een dekbed van Pokemon en hij wilde die natuurlijk heeeel graag hebben. Maar dat mocht dus echt niet van mij. Hij heeft even geprotesteert maar is nu heel blij met zijn dolfijnendekbed.

Ook vind ik kleren met bv Bob de bouwer erop niet mooi en die krijgt hij dus ook niet. Toen hij drie was kreeg hij van iemand twee shirtjes met BdB erop en vanmorgen was ik kleren aan het uitzoeken en kwamen die shirtjes weer boven water. Ik had ze apart gelegd voor de zak van Max maar ineens vond mijn jongste zoontje van twee jaar ze. En hij is er blij mee! Heel trots heeft hij dat shirt aangetrokken en hij laat het aan iedereen zien. En dan denk ik: ach wat maakt het ook uit. Maar het shirtje met Winnie de Poeh erop heb ik toch echt weggedaan!

Ik kan het dus wel voet bij stuk houden sommige dingen komen er dus echt niet in!

Nou vind ik een dekbed wel iets anders dan van die kaarten maar toch!

Ben benieuwd wat er bij anderen echt niet inkomt en wat er uiteindelijk toch wel eens is ingekomen.
gaatjes in haar oren, maar dan ook echt niet. tot ze naar de middelbare school gaat, dan mag ze zelf beslissen.
Een spelcomputer. Klinkt misschien heel ouderwets maar voorlopig komt dat er hier echt niet in. Mijn dochters zijn 2 dagen in de week bij oppasouders waar ze er een bepaalde tijd mee mogen spelen, echt niet de hele middag, hooguit een uurtje. Hier thuis kunnen ze af en toe wat spelletjes op een PC doen en voor de rest hebben we hier een speeltuin in de straat. Verder vermaken wij ze met doodgewone huis-tuin en keukenspelletjes of ze spelen met elkaar/vriendjes buiten/binnen.
Ik ben nu 37 weken zwanger en als ik een jongetje krijg weet ik zeker dat hij nooit een oorbel krijgt (totdat ie natuurlijk een leeftijd heeft dat ik er niet meer over kan beslissen).

Dat vind ik zo ordinair staan, een oorbel bij een jongen
Mijn dochters zul je pertinent niet zien in kleding met doodskoppen erop. Wat vind ik dat een vreselijke mode.
quote:Hebbes schreef op 09 oktober 2007 @ 16:40:

Ik ben nu 37 weken zwanger en als ik een jongetje krijg weet ik zeker dat hij nooit een oorbel krijgt (totdat ie natuurlijk een leeftijd heb dat ik er niet meer over kan beslissen).

Dat vind ik zo ordinair staan, een oorbel bij een jongen'totdat ie natuurlijk een leeftijd heb....' klinkt anders ook best ordinair
Hier ook gaatjes in oren. No way!

En, zeker op de lagere school, nevernooit een computer en tv op de slaapkamer. Eigenlijk liever ook niet op de middelbare school.
quote:Pien252 schreef op 09 oktober 2007 @ 16:44:

[...]

'totdat ie natuurlijk een leeftijd heb....' klinkt anders ook best ordinair Haha, dat klinkt als een moeder van een Kevin
O ja een oorbel bij een jongen vind ik ook zo vreselijk!

Maar zijn er ook dingen die er ondanks je voornemens toch gekomen zijn?
inderdaad computer op de kamer ook nooit. Althans computer met internet. Wat ik ook afschuwelijk vind, zijn die armbandjes met zo'n naamplaatje, maar goed, als dochter 4 is en ze vindt dat prachtig kan ik me daar nog wel overheen zetten. Maar dat krijgt ze in elk geval nooit van ons.
quote:maze schreef op 09 oktober 2007 @ 16:46:

Maar zijn er ook dingen die er ondanks je voornemens toch gekomen zijn?Haha, nóg niet.
Haha, een oorbel krijgt mijn zoon ook zeker niet!

Dat vind ik echt verschrikkelijk.

Maar voor een meisje vind ik gaatjes in de oren echt wel leuk.

Ik kreeg ze toen ik een jaar of 8 was.

Dat vind ik ook wel oud genoeg.

Ben bang dat je het niet tegen kunt houden tot de middelbare school arwen, hihi.

Toen zoon net geboren was heb ik altijd gezegt, het wordt geen voetballer en hij gaat niet op voetbal.

Dat vind ik zo vreselijk.

Maar nu ik zie (zoon is 2,5) dat hij het erg leuk vind en vaak in de tuin of op het pleintje ana het voetballen is met papa of opa vind ik het een stuk minder erg.

Als hij later op voetbal wil omdat hij het zo leuk vind, wie ben ik dan om dat de verbieden?!

Kleding van BdB en Diego vind ik ook echt vreselijk.

Hij heeft er wel speelgoed en pyjamas van maar daar blijft het bij.

Winnie the Pooh kleding vind ik alleen oke voor echte babytjes daarna niet meer.

Wel vind ik soms kleding leuk met tijgetje erop.

Zoon heeft er een trui en een t-shirt van maar dat zijn echt uitzonderingen.

En haardrachten bij jongens zoals een matje in de nek, een staartje of geblondeerde kuif dat gebeurd dus ook echt niet!!!!
TV en PC op de kamer, ook zoiets, nee dat komt hier voorlopig ook nog niet. Ik zeg niet nooit, maar nu even niet.
Ik zag gister een kleuter lopen in een kort rokje met daaronder hoge laarzen met een hak.

NOOIT NOOIT NOOIT.

Kan ze het zelf nog 1000 keer mooi vinden..... 't Is hier niet de Theemsweg (voor de Rotterdammers onder ons: 't Is hier niet de Keileweg).
quote:catnip schreef op 09 oktober 2007 @ 16:49:

Ben bang dat je het niet tegen kunt houden tot de middelbare school arwen, hihi.

Oh jawel hoor, let maar op! :-)
Ja, Jetix.
Oh, had even moeten verversen alsvorens te antwoorden. Ik antwoordde dus op de vraag: Maar zijn er ook dingen die er ondanks je voornemens toch gekomen zijn?

Mijn kinderen zouden geen rot-TV kijken. En dat kijken ze nu dus wel. Met bijzondere dank aan hun vader die het wel goed vindt.
echt zeker wel dat ik dat tegen kan houden, die gaatjes. 12 vind ik vroeg genoeg om daar zelf over te kunnen beslissen.

hoge laarzen met een hak? voor een kleuter? vreselijk, net als strings voor kleuters.
quote:fleurtje schreef op 09 oktober 2007 @ 16:45:

[...]

Haha, dat klinkt als een moeder van een Kevin Ik had het toevallig net verbeterd voordat ik jouw berichtje las Normaal controleer ik spelfouten nog even maar deze glipte er doorheen.
Of van die kleuters die exact hetzelfde gekleed gaan als moeders, maar dan tig maten kleiner....
Een pet! Ik vind dat zo'n aso gezicht een kind wat de godganse dag met een pet op loopt. Vooral thuis vind ik dat zoooo belachelijk. Goed, ze hebben in de vakantie in Frankrijk wel een pet, maar dat is puur en alleen tegen de zon. Verder komt ie niet op!

Zo, ik heb gesproken (kreet van thuis, haha)
Ik heb nog geen kinderen, maar wel plannen, ik wil proberen om mijn toekomstige kinderen ook niet al te veel snoep te geven, liever helemaal niet en ook geen frisdrank tot ze basisschoolleeftijd hebben. Als ik zie wat mijn schoonzussen allemaal geven aan hun 1-jarigen: cola in de fles, snoepjes, allerlei koeken, fles met warme melk (met suiker!!) naar bed. Dat vind ik niet normaal. Ok, een lange vinger of maria-koekje, maar niet veel meer.

Je laat je kind zo wennen aan al die zoetigheid en dat terwijl je toch wilt dat je kind gezond opgroeid en niet dik wordt.
cola in de fles en melk met suiker? mijn god, dat is niet eens iets wat ik voorneem om niet te doen, dat vind ik gewoon ronduit belachelijk. Een snoepje en een koekje en af en toe wat lekkers drinken vind ik prima, maar dit vind ik echt absurde voorbeelden.
Hahahhahaa, cola in een flesje, hahahahaha. Sorry, vind ik grappig. Als het niet zo triest zou zijn.
goh wat gek dat kinderen steeds dikker worden en steeds slechtere gebitten krijgen...hoe zou dat nou toch komen.

fleur, off topic, mail aangekomen? nog steeds knock out? hier niet meer hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven