Wat krijgt je kind echt niet??

09-10-2007 16:13 550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste een jaar of vier was, had ik me stellig voorgenomen dat hij niet geen Pokemonkaarten zou krijgen. Hij is nu ruim zes en heeft een hele stapel en ook nog een bewaarmap vol met die kaarten. Binnenkort krijgt hij een nieuwe kamer en daarvoor mocht hij alvast een dekbedovertrek uitzoeken. In de winkel viel zijn oog al snel op een dekbed van Pokemon en hij wilde die natuurlijk heeeel graag hebben. Maar dat mocht dus echt niet van mij. Hij heeft even geprotesteert maar is nu heel blij met zijn dolfijnendekbed.

Ook vind ik kleren met bv Bob de bouwer erop niet mooi en die krijgt hij dus ook niet. Toen hij drie was kreeg hij van iemand twee shirtjes met BdB erop en vanmorgen was ik kleren aan het uitzoeken en kwamen die shirtjes weer boven water. Ik had ze apart gelegd voor de zak van Max maar ineens vond mijn jongste zoontje van twee jaar ze. En hij is er blij mee! Heel trots heeft hij dat shirt aangetrokken en hij laat het aan iedereen zien. En dan denk ik: ach wat maakt het ook uit. Maar het shirtje met Winnie de Poeh erop heb ik toch echt weggedaan!

Ik kan het dus wel voet bij stuk houden sommige dingen komen er dus echt niet in!

Nou vind ik een dekbed wel iets anders dan van die kaarten maar toch!

Ben benieuwd wat er bij anderen echt niet inkomt en wat er uiteindelijk toch wel eens is ingekomen.
oh mn kinderen zijn 5 en 6 en 14 maanden
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
kleding met doodshoofdjes, legerkleding en al het legerspeelgoed. Oorlog en geweld vind ik geen spelletje en dat wil ik dus ook echt niet. Ook schieten met je vingers zal ik niet toestaan. Op latere leeftijd: gewelddadige computerspelletjes en film/tv. Oja en roken. En dat betekent dus ook dat hij opa niet mag helpen met een sjekkie draaien, ook al rookt die hem buiten op.
Wahahaha ik hoor de meeste van jullie over een jaar of wat wel weer!

Eens kijken wat er van jullie streven terecht is gekomen.

Ik bedoel dit echt niet belerend, maar heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 10 tot 1, en ik zie nu al, dat ik concessies moet doen.

Omdat je kind A mee wil doen met zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes en je niet wil, dat door jouw idealisme ze gepest gaan worden. Ze B hun eigen mening, en smaak gaan ontwikkelen, en je C zelf ook meegroeit in hun voorkeuren.

Ik was heel fanatiek in biologisch dynamisch eten. Geen vlees, geen suiker en alleen houten speelgoed. Duurde precies 1 kind lang dit fanatisme. Bij de tweede was ik er al gauw klaar mee. En de derde gaat helemaal maar mee in de stroom.

En ik vind de stoere doodskoppen mode voor jochies van de H en M behoorlijk schattig. Mijn zoontje van 1 draagt dat dus. Tot dat hij zelf niet meer wil. Hahaha, gelukkig duurt dat nog wel even.

Helaas wil mijn dochter van 10, enkel spijkerbroeken aan. Heb ik weer. :-S

Maar ik vind dat je dan niet je eigen ding aan je kinderen mag opdringen. Iris en ik doen dus concessies daarin.

Alhoewel ik erg vasthoudend ben. Ik weiger mijn kind in een versleten spijkerbroek en voetbal shirt naar school te brengen. Daar heeft de here me geen meiden voor geschonken heaur

Maar goed, punt lijkt me duidelijk.

Oh en mijn meiden hebben wel oorbelletjes, vind ik juist heel leuk. Niet als ze baby zijn, dan vind ik het vaak wat ordi, en toch is het ook vaak wel cultuur gebonden, en niet enkel iets voor aso's zoals je zovaak hoort. Mijn meiden waren al wat ouder, en ik vind het echt heel leuk staan.

Mijn zoontje echter zal ikzelf nooit een oorbel geven. Als ie dalijk volwassen is, moet ie het lekker zelf weten. Maar ik zal het iig niet aanmoedigen.

Kleding met stripfiguren of aktie helden, vind ik ook afschuwelijk. Als mijn kinderen blijven smeken, dan geef ik ze een onderbroek ervan cadeau, of een pyama met hun verjaardag. Zijn zij ook weer blij, en zo ziet toch niemand het ( behalve wij dan hahaha)

Oh en ik vind petjes voor kleine jongetjes mega schattig, mijn zoontje heeft bij elke outfit een ander petje, favo is die met een doodskopje erop. Hahaha, ik zeg niks

Ik verf zelfs soms het haar van mijn dochters mee als ik zelf aan het kliederen ben. Iris heeft al menigmaal een paars of rode streep gehad. En Rosa wel eens blondje plukjes ( had blondspray voor haar meegenomen)

Sja, vind ik dan weer wél leuk allemaal.

Net als lekker tutten met kettinkjes en armbandjes. Helaas raakt Roos alles kwijt, en vindt Iris er geen ruk aan. Doe die maar gympen aan, en kort haar. ( heb ik weer)

En al mijn kids poetsen hun tanden met teletubbies fruit tandpasta. Zie daar echt het probleem niet van in. Het is maar tandpasta. Lekker belangrijk :-)

Kortom, ik heb een boel principes en goede bedoelingen laten varen. Want gaandweg kom je er achter, dat het allemaal wel leuk en aardig klinkt, dat idealisme in theorie, maar het in de pracktijk altijd anders werkt. Tenzij je sp stemt, alleen maar bij de groene supermarkt koopt, in een woongroep leeft, geen tv in huis hebt, lid bent van de groene amsterdammer, nieuwetijds kinderen hebt, en gesponsord wordt door weleda, 6 jaar borstvoeding geeft per kind en ze daarna naar de vrije school stuurt. Gaat die vlieger voor jou niet op, dan zal je, net als alle andere moeders, door schade en schande, je plan moeten aanpassen.

N-joy!
Haha zoyla,

Ja het is wel opvallend hoe weinig anderen zeggen wat er ondanks hun voornemens toch wel in huis is gekomen.

Maar nog even over dat pokemondekbed: ik vind dat dus echt heel lelijk en dat zei ik ook tegen mijn zoon toen hij aan me vroeg waarom hij dat niet mocht. Zijn antwoord: maar jij hoeft er toch niet onder te liggen??

En die tandpasta met fruitsmaak: als het nou echt naar aardbeien zou smaken ala, maar het is zoooo goor!
ik moet zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over de gedachtegang van een aantal. Wat is er mis met frisdrank, Dat is heus niet zo slecht dat je het tot de middelbare school moet verbieden. Wat denk dat appelsap met je tanden doet of hoeveel suiker er in yogi zit. Ik zie wel eens ouders die heel verstandig zeggen nee mijn kind krijgt geen cola tot ze ... oud is, maar duwen hem daarna wel vol met liters yogi drink waar volgens mij een pak suiker inzit.

En speelgoed, mijn dochter heeft van alles, playmobil, barbies en een houten trein vind alles even leuk. Van Sinterklaas krijgt ze waarschijnlijk een v-smile computer (of hoe heet zo'n ding), lijkt me leuk voor de regenachtige middagen.

Als je alles met mate doet is er niets mis mee lijkt mij.

Tja en wat er hier echt niet in komt, geen idee eigenlijk. Zou dan toch moeten kiezen voor het oorbelletje bij mijn zoontje, dat doet hij maar als hij 18 is.
( reactie op Maze)

Dus?

Jij poetst je tanden er toch niet mee?

Mijn kids vindenhet heerlijk. Die vinden onze tandpasta weer goor.

Dat is net zo iets als mensen die hun kindje nooit een potje zeggen te geven, want hun vinden het zelf ook zo ranzig. Dan denk ik: het is ook niet voor jou bedoeld. Het is voor een baby. En die vinden het vaak heerlijk.

Mijn kinderen aten altijd met smaak hun potjes.

En vonden daarna, evenzogoed, mijn eigen gekookte eten prima.

haha mijn dochter heeft trouwens een ariel dekbed, idd ik hoef er niet onder te liggen en ze is er super blij mee.

ze droomt trouwens van een deurhanger van de disney prinsessen, daar moet ik nog even over nadenken
quote:Zoyla schreef op 09 oktober 2007 @ 21:06:

( reactie op Maze)

Dus?

Jij poetst je tanden er toch niet mee?

Mijn kids vindenhet heerlijk. Die vinden onze tandpasta weer goor.

Dat is net zo iets als mensen die hun kindje nooit een potje zeggen te geven, want hun vinden het zelf ook zo ranzig. Dan denk ik: het is ook niet voor jou bedoeld. Het is voor een baby. En die vinden het vaak heerlijk.

Mijn kinderen aten altijd met smaak hun potjes.

En vonden daarna, evenzogoed, mijn eigen gekookte eten prima.

Ja dat is waar ik hoef mijn tanden er niet mee te poetsen maar hier weet ik vrij zeker dat ze dit echt niet lekker vinden. Ze zijn alletwee erg kieskeurig qua eten.

En die potjes fruit van olvarit vond ikbest lekker eigenlijk
Heb je de spaghettie nog niet geproefd zeker
Ach nadat ik voor de vijfde keer een lading olvarit sperziebonen ed over me heen heb gekregen ben ik gestopt met die potjes. Zelfs die zoete wortelpap hoefden ze niet! Dus de spagetti heeft het hier nooit gehaald, maar daar heb ik wat aan gemist begrijp ik!
Zoyla, leuk stukje!

Op een gegeven moment vraag je je ook af hoe belangrijk het nou allemaal is. Er telt maar 1 ding en dat is toch dat blije snoetje van je kind!

*Qoute Zoyla*

Omdat je kind A mee wil doen met zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes en je niet wil, dat door jouw idealisme ze gepest gaan worden. Ze B hun eigen mening, en smaak gaan ontwikkelen, en je C zelf ook meegroeit in hun voorkeuren

Hier kan ik het alleen maar erg mee eens zijn!
Ik probeer zoveel mogelijk om de merchandising ellende buiten de deur te houden. Dat is al zwaar mislukt wat betreft de Teletubbies en Bumba toen ze wat kleiner was, maar ik ben nu bezig met groots opgezette Guerillabeweging tegen Kabouter Plop en vooral tegen die takke Hello Kitty. Als er ergens Hello Kitty kleertjes zijn zeg ik altijd dat er niets in haar maat bij is. Dat gaat tot nu toe goed Ze is pas net twee dus wie weet wat er nog gaat komen. Heb altijd gezworen nooit K3 mee te zullen zingen, al zou ze het nog zo graag willen, maar ben vroegtijdig gezwicht toen ze tijdje terug opeens Kusjesdag begon te zingen

En, moet ineens weer aan snackschurentopic denken, helemaal eens met Zoyla wat betreft het kinderen niet buiten de groep plaatsen..
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 09-10-2007 21:38
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Tsja idealisme.........Ik denk niet dat je sommige dingen niet toestaat uit idealisme maar toen mijn jongste vanmorgen zo blij was met zijn BdB T-shirt had ik inderdaad zoiets van wat maakt het ook uit? Maar een pokemondekbed daar ben ik gewoon nog niet klaar voor haha!
Ik dacht altijd dat mijn kind zijn/haar zin nooit zou krijgen als het ergens om zou zeuren en dreinen.. ik zou namelijk ALTIJD, áltijd heeeeel consequent zijn. Heel anders dan moeders die ik wel eens zag ploeteren in openbare gelegenheden. Ikke niet. Never.

Whoehahahahaha!

*kuch*

Om die reden zijn er een aantal dingen al afgevinkt van het 'verbodslijstje'.

Zo hoeven mijn kinders niet te vragen om een snoepje. Snoeppot staat altijd goed gevuld klaar voor het grijpen. Gek genoeg grijpen ze er niet meer naar sinds ik ze - gillend gek van dat eeeuwige gezeur om snoep- vrij spel geef qua snoep & snaai. Ieder nadeel heeft dus weer z'n voordeel.

Ze zouden geen cola krijgen. Vind cola ook nog steeds geen kinderdrank natuurlijk. Maar het is vorig jaar tijdens vakantie als soort traditie ingeslopen dat ze tijdens hele speciale dagen 1 klein glaasje cola mogen. Toen waren ze dus 5 en 4 jaar. Dus, op eigen verjaardag, verjaardag broertjes/zusje, dat soort gebeurtenissen. En een feest dat dat is! Grinnik.

Geen spelcomputer en TV op kamer.. Wel dus.

Oudste (6 jaar) is enige die ermee speelt en met nog een zusje en broertje in huis kan dat voor hem veel rustiger gewoon lekker boven in zijn eigen kamer. En gek genoeg speelt hij er maar zelden mee. Waarschijnlijk omdat-ie heel veel spellen niet zo leuk vind, maar toch.

Waar ik wel heel consequent in ben:

Geen Jetix, absoluut niet.

Dus ook geen Pokemon. Ze weten niet eens wat het is, merkte ik laatst toen er een vriendje was.

Oorbelletjes/matjes in de nek bij jongen/voetbalshirts --> allemaal absoluut niet mijn smaak en ik zou het puur daarom al niet toejuichen/toelaten bij mijn zoontjes maar aan andere kant, kind moet op bepaalde leeftijd wel zijn eigen stijl en voorkeuren kunnen ontwikkelen. Dat hóeft niet altijd ook míjn voorkeur te zijn. Maar zolang ze nog onder de 14 zijn, blijf ik qua kleding en uiterlijk nog fijn míjn smaak erdoorheen drukken.
[quote]Inad schreef op 09 oktober 2007 @ 21:37:

maar ik ben nu bezig met groots opgezette Guerillabeweging tegen Kabouter Plop en vooral tegen die takke Hello Kitty. Als er ergens Hello Kitty kleertjes zijn zeg ik altijd dat er niets in haar maat bij is. Dat gaat tot nu toe goed

Hahaha, Inad, hier exact hetzelfde!

Hou ab-so-luut niet van kinderkleding met stripfiguren, Winnie de Pooh's, Bob de Bouwers, Dora's en Hello Kitty's. Jeuk! Overal jeuk! Dochter heeft welgeteld 1 Hello Kitty haarspeldje en meer dan dat komt er niet in. Brrr. Moest verboden worden!
.
Oeps.

Mijn dochter van 5 gaat gerust op-en-top verkleed als prinses mee naar de bakker. Heb ik geen enkel probleem mee, nu is ze kind en kan dat allemaal nog.
.
quote:bikefan schreef op 09 oktober 2007 @ 19:32:

Mijn kinderen (jongen van 13, meisje van 10) mogen het volgende absoluut niet:

* TV/computer op de kamer (ik denk dat zeker bij mijn zoon in de klas 90% van de kinderen dit wel heeft)

* een Wii, playstation o.i.d. (hebben ze een aantal maanden om gezeurd, nu weten ze dat het niet krijgen en zeuren dus hier niet meer om). De dingen zijn bovendien veel te duur om cadeau te geven

* voor de zoon geen oorbel, tattoo of geverfd haar (of zo'n afschuwelijk matje..)

* voor het meisje ook later geen tattoo, piercings

* geen Jetix en met mate Nickolodeon

* MSN pas op de middelbare school (en dan nog controleer ik af en toe de berichten, daar is een handig maniertje voor..)

* er is hier eigenlijk nooit snoep in huis, alleen in de grote vakantie.

* Frisdrank pas op de middelbare school en alleen in het weekend

Dit was het wel geloof ik... is ook wel genoeg!

Pfoehhhhhhhhh , ik vind jou wel erg streng . Is je goed recht , hoor .Maar wat ik me afvraag ; worden je kinderen hier mee gepest ? Zouden ze niet op een andere manier aan snoep komen ( hebben ze zakgeld ? ) ? Ben je niet bang dat ze straks ongelooflijk dooslaan in bepaalde dingen ?

En als ze ervoor zouden werken/sparen , zouden ze dan wel zelf een spelcomputer mogen aanschaffen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Haha die dochters van ons zijn ook een keer in hun prinsessen jurken op ziekenbezoek geweest in het ziekenhuis bij opa ...

En hij glunderde van oor tot oor .. zolang ze nog klein zijn, en helemaal stralen in hun verkleedkleren, mogen ze daar best mee buiten spelen, als het lekker weer is

En k3 of tinkerbell pyama's oid mag best, maar geen kleding

Mijn oudste heeft wel een Hello Kitty set voor de school gym ... :D Zij blij, en hoeft ze het toch niet overdag aan (ik ook blij)

Sja, soms laat je idd dingen varen hoor, het moest soms ook een feestje zijn (soms een slokje cola, oid)

Maar doordeweeks altijd op tijd naar bed, 'n snoepje na schooltijd, en in de schoolpauze wat fruit, enz enz

En soms dan een uitschietertje, maar dat maakt het dan ook extra bijzonder he
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Mijn kinderen liepen en lopen geregeld voor lul.......net als de meesten van hun leeftijd/seksegenoten met dezelfde (wan)smaak.... maar ja , ik koop ook niks in alternatieve/vintage winkels en ik brei en haak ook niks zelf...ik heb zelf ook geen heel eigen stijl en koop ook wat mode is en hopelijk nog enigszins staat , dus ik snap dat best
Mijn dochter krijgt geen snoep. Maar ze is nog maar 2 en heeft geen idee van het bestaan ervan. En dat hou ik liefst zo lang mogelijk zo.

Ze krijgt ook geen chips, en uiteraard geen cola (wie verzint zoiets?)

Ze krijgt geen macdonalds "eten" ook niet als ze ouder is.

Ze mag geen gaatjes in de oren of piercings of tattoos voor ze volwassen is.

Ze mag geen speelgoed of kleding die refereert aan oorlog of geweld (geen pistooltjes, geen legerbroeken, geen doodskoppen)

Ze mag geen bikini voordat ze een puber is (14 is de benedengrens) Bij een klein kind vind ik het onnodig sexualiserend.

Om dezelfde reden mag ze geen hoge laarzen of korte rokjes.
Oh ja en ze mag pas op de middelbare school op internet, en dan nog gemonitord.

Internet is geen plaats voor kinderen.
Zonder riemen mee in de auto, dat gaat bij ons dus echt niet gebeuren. Zonder riemen ga ik geen meter rijden.

Eigen smaak in bob de bouwer shirts, sportclubs etc. vind ik prima zolang het niet over bepaalde grenzen heen gaat (zoals de eerder genoemde oorbellen).

dames, bewaren jullie al je postings , voor later ? Bewaar ze maar in het consultatiebureauboekje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven