Wat krijgt je kind echt niet??

09-10-2007 16:13 550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste een jaar of vier was, had ik me stellig voorgenomen dat hij niet geen Pokemonkaarten zou krijgen. Hij is nu ruim zes en heeft een hele stapel en ook nog een bewaarmap vol met die kaarten. Binnenkort krijgt hij een nieuwe kamer en daarvoor mocht hij alvast een dekbedovertrek uitzoeken. In de winkel viel zijn oog al snel op een dekbed van Pokemon en hij wilde die natuurlijk heeeel graag hebben. Maar dat mocht dus echt niet van mij. Hij heeft even geprotesteert maar is nu heel blij met zijn dolfijnendekbed.

Ook vind ik kleren met bv Bob de bouwer erop niet mooi en die krijgt hij dus ook niet. Toen hij drie was kreeg hij van iemand twee shirtjes met BdB erop en vanmorgen was ik kleren aan het uitzoeken en kwamen die shirtjes weer boven water. Ik had ze apart gelegd voor de zak van Max maar ineens vond mijn jongste zoontje van twee jaar ze. En hij is er blij mee! Heel trots heeft hij dat shirt aangetrokken en hij laat het aan iedereen zien. En dan denk ik: ach wat maakt het ook uit. Maar het shirtje met Winnie de Poeh erop heb ik toch echt weggedaan!

Ik kan het dus wel voet bij stuk houden sommige dingen komen er dus echt niet in!

Nou vind ik een dekbed wel iets anders dan van die kaarten maar toch!

Ben benieuwd wat er bij anderen echt niet inkomt en wat er uiteindelijk toch wel eens is ingekomen.
nou dochterlief was toen geloof ik 6 maanden oud, niet echt een peutertje dus, had net uitgevonden hoe ze van rug naar buik moest komen en op haar roze broekje stond dus op de achterkant Kiss me. erg schattig hoor, geloof me.
quote:Bambi schreef op 09 oktober 2007 @ 22:16:

Oeps.

Mijn dochter van 5 gaat gerust op-en-top verkleed als prinses mee naar de bakker. Heb ik geen enkel probleem mee, nu is ze kind en kan dat allemaal nog.

Mijn dochter gaat om de week op zaterdag met mij mee voor de boodschappen ( vind ze leuk, maf kind ) en standaard in bruidsjurk of prinessen jurk, daar heb ik ook echt geen problemen mee

Het cola verhaal ligt hier aan mn adhdér, die wil ik zo weinig mogenlijk extra kleur geur suiker en cafeine geven, hij is al druk

Overigens bedenk ik me net dat ze wel eens een flesje kindercola hebben gehad op een verjaardag van mij toch niet helemaal rechtlijnig.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
wat dragen jullie kinderen op het strand als ze geen bikini aanmogen. Dochterlief heeft hier altijd gewoon een bikinibroekje aan, topje vind ik ook onnodig. Maar als een bikini al niet kan dan kan alleen een broekje toch al helemaal niet
Ik was ook vol met idealen toen onze zoon nog klein was. Totdat het besef kwam dat andere kindjes dus wél snoep kregen, toen waren de rozijntjes niet meer lekker.

En totdat de buurjongetjes wél allemaal ridderzwaarden hadden, en toen was hij zielig : )
Bloot op het strand vind ik niet nodig. In de tuin wel, toen hij nog klein was, in het badje, maar nu ook niet meer. Hij is 4 en ik vind het niet nodig dat iedereen zijn piemel ziet.

Op het strand zou ik mijn kind ook nooit bloot laten rondlopen.
nee bloot op het strand doe ik ook niet, bloot thuis wel, in de achtertuin. Ze is vooral in de zomer echt een kleine nudist. 2 seconden en alle kleren gaan uit.

Nu is het wel zo dat onze tuin beschut ligt en dus in principe niemand haar kan zien.

tja je weet maar nooit wat voor raren er op het strand rondlopen
quote:klets kous schreef op 10 oktober 2007 @ 09:04:

Helaas met de tv is echt vaak een gevecht...ik wil dat hij naar Zappelin of De Wereld is mooi kijkt, hij wil opeens sinds een paar weken naar dat vreselijke Jetix kijken! Ik kende dat niet, maar mijn god wat een vreselijke tekenfilms!!

Iemand een tip of ervaring om je kind hier vanaf te krijgen???

Das vrij simpel, gewoon niet aanzetten. Bij mij mogen ze nick.junior kijken zappelin. En willen ze dat niet, dan niet, gaat de tv gewoon uit.

Mijn kinderen weten ook niet wat jetix is uit ervaring, wel van vriendjes, en dan zeggen ze gewoon, dat kijken wij nooit. Hebben ze nooit een probleem van gemaakt, tis maar net waar je ze aan went.

Succes.
quote:sterretje76 schreef op 10 oktober 2007 @ 09:19:

erg schattig hoor, geloof me.

Vind ik niet schattig, maar ieder zijn ding toch?

Ik trek mijn dochter weer dingen aan die jij je kind misschien wel nevernooit aan zou trekken!
quote:sterretje76 schreef op 10 oktober 2007 @ 09:22:

wat dragen jullie kinderen op het strand als ze geen bikini aanmogen. Dochterlief heeft hier altijd gewoon een bikinibroekje aan, topje vind ik ook onnodig. Maar als een bikini al niet kan dan kan alleen een broekje toch al helemaal niet

Dochter heeft dan alleen een broekje aan, of niets.

Die laatste zin begrijp ik niet helemaal. Broekje kan weer wel, vind ik, omdat het broekje iets bedekt. Hoewel ik dat dus ook eigenlijk nieteens nodig vind. Maakt voor mij ook nog verschil of het zwembad of strand zou zijn. Op het strand zou ze eerder bloot zijn dan in een zwembad.
Mijn zoontje van bijna 2 heeft laatst zelf een 'pieuw' gebouwd van lego. Ik hoéf dus niet eens pistolen te kopen, hij maakt ze zelf wel.

Cola krijgen ze niet (überhaupt geen prik), ze drinken het liefst water.

Met snoep doet jongste vrolijk mee. Tot een jaar of anderhalf was hij wel zoet te houden met een soepstengel of rozijntjes maar toen kreeg hij door wat voor lekkers zus kreeg en werkte het niet meer.

Dochter is 4 en heeft sinds kort een bikini, ze vind het heel interessant dat bovenstukje. In de praktijk betekent het wel dat het meestal ergens op nekhoogte hangt. Bovenstukje is niet opgewassen tegen onze waterwildebras.
Wij waren laatst op een feestje waar alle kinderen wat lekkers kregen (snoep en chips) maar dat jongetje het niet mocht van zijn moeder. Jochie was 2,5 en had dondersgoed door dat hij werd afgescheept met droge toastjes. Dat sippe bekkie, vond het zo sneu!
quote:isabon schreef op 09 oktober 2007 @ 22:46:

Ze mag geen speelgoed of kleding die refereert aan oorlog of geweld (geen pistooltjes, geen legerbroeken, geen doodskoppen)

Wat is dat toch met die doodskopjes? Refereren aan oorlog en geweld?? Maak eens een vuist en tik er eens mee op je hoofd? Wat voel je nu? Precies, je eigen doodshoofdje. Iedereen heeft er eentje en het zou knap slordig staan als je er niet eentje had!
Als je al iets sexy vindt aan een bikini, korte rokjes en laarsjes bij kleine meisjes, ligt dat toch echt aan jezelf, dunkt me. Isabon krijgt het straks nog moeilijk als dochter naar zwemles gaat...

Hetzelfde geldt wat mij betreft voor de doodskoppen, het is gewoon de lading die je er als volwassene aan geeft. Een kind ziet gewoon iets wat bij piraten hoort, niets meer en niets minder.

(hee, hebben we die discussie al niet eens eerder gevoerd?)
Leuk, al die dingen. Ik had er ook een heleboel, maar heb zelfs na 10 maanden mijn lijstje al ingekrompen.

Wat (voorlopig) echt niet gaat gebeuren:

- legerspeelgoed: geweren, camouflagekleding etc.

- frisdrank

- echt snoep

- roken, drugs, oorbellen en tattoo's, never nooit niet, zolang als ie thuiswoont.

Waar ik mijn teugels al heb laten vieren:

- hapjes mee-eten van mijn koeken, ijsjes, slagroom, vla etc.

- televisie kijken. Nou staat ie bij ons op de kamer en wij kijken zelf eigenlijk alleen vlak voor het slapen gaan, dus veel kans op tv-kijken heeft mijn zoontje niet. Hij is er niet erg in geinteresseerd, maar vooral wel in de afstandbediening.

- met afstandbedieningen en telefoons spelen. Ik was daar heel streng in in het begin, maar hij is zo ontzettend gek op die dingen. Die fanatieke blik in zijn ogen als hij er eentje ziet liggen, geweldig, gewoon. En het is tot nu toe het enige dat hem kan verleiden om te gaan kruipen....

- speelgoed dat geluid maakt en licht geeft. Ik vond en vind het vreselijk irritant spul, maar hij is er soms echt van gecharmeerd, zeker van zijn keyboard.

Ben benieuwd wat er nog meer gaat sneuvelen van mijn goede voornemens.
..
Het verbaasd me dat sommige moeders zo streng zijn mbt snoep en frisdrank. Natuurlijk is het niet goed om je kind helemaal vol te stouwen maar onthouden is ook zeker niet goed.

Ik heb vroeger als kind weinig fris en snoep gekregen en toen ik eenmaal zakgeld kreeg ging mijn geld gelijk op aan inderdaad chips en cola en zo (en dan niet een beetje)

Alles met mate lijkt mij het beste !
Ik vind doodskoppen niet bepaald gezellig. Daarom wil ik er niet naar kijken op de kleding van mijn kinderen.

Camouflageprint kan nog wel; zoon heeft laarsjes met camouflageprint (in maatje 21 is dat echt erg onschuldig). Dochter heeft een rokje gehad in camouflageprint. Stond stoer, niet geweldadig. Ik zou kleding er niet op uitzoeken overigens.
Er wordt steeds geschreven over laarsjes. Ik wil er alleen nog even op wijzen dat ik het niet over laarsjes ben begonnen. Niks mis met laarsjes bij kleintjes. Ik had het over laarsjes met hoge hakken voor een kleuter. Klein verschil, lijkt me.

Die babykleding met doodshoofden vind ik ook afschuwelijk. Als kleuters dat dragen omdat ze het zélf leuk vinden, a la. Maar een romper maat 56 met een doodshoofd erop, ik zie echt het schattige of het leuke er niet van. Gelukkig ken ik ook niemand in mijn omgeving die het wél leuk vindt, dus ik hoef ook niet bang te zijn dat we dat krijgen. Want gekregen kleertjes worden hier altijd gedragen, vind het anders zo lullig voor de gever...
Worden die verkocht dan? Met hoge hakken? Nooit gezien.

Lijkt me ook niet gezond trouwens voor een kind in de groei.
Niet zulke hoge hakken die je bij volwassen ziet, geen naaldhakken ofzo, hahaa. Maar het was een redelijk hoge hak. Denk dat het meisje een jaar of vier, vijf was. Het zag er niet uit, met dat korte rokje.

Ik zie wel vaker kleine kinderen met hakken lopen, zoals bv die spaanse schoentjes (met die stippen). Lijkt me idd niet goed voor die voeten.

Wat ik er ook niet uit vind zien, is de kleuter die tegenover me woont, met hoofddoekje.
anoniem_6491bdc7537f8 wijzigde dit bericht op 10-10-2007 09:57
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
oh ja, dat wilde ik nog vragen :

In hoeverre laten jullie je kind qua kleding hun eigen smaak bepalen ? Als jou kind nou bdb echt heel mooi vind, mag hij dat dan nog niet ?

Ik vind het vrij belangrijk om ze zelf hun kledingsmaak te laten ontwikkelen, gewoon wat hun mooi vinden mogen ze hebben, extremen uitgezonderd. S ochtends mogen ze ook altijd zelf weten wat ze aan willen. ( geen winterkleding in de zomer en anders om natuurlijk )

Ik heb zelf een afwijkende kledingsmaak, en dat is door mn ouders altijd gestimuleerd. Wat je draagt is toch ook een beetje hoe je bent ?
Mijn zoontje is natuurlijk "al" 6, dus misschien een iets ander referentiekader, haha. (voor wat betreft de doodskoppen).

Laarzen met hakken heb ik nog steeds tegen kunnen houden idd. Dochter ( 8 ) wil nu wel heel graag flamencoschoenen voor bij haar flamencojurk, daar zitten ook hakken onder, maar dat vind ik dan wel weer okee. Loopt ze toch niet elke dag op.

Die plastic prinsessenmuiltjes vindt ze tot op de dag van vandaag ook helemaal geweldig.
quote:borodini schreef op 10 oktober 2007 @ 09:57:

oh ja, dat wilde ik nog vragen :

In hoeverre laten jullie je kind qua kleding hun eigen smaak bepalen ? Als jou kind nou bdb echt heel mooi vind, mag hij dat dan nog niet ?

Ik vind het vrij belangrijk om ze zelf hun kledingsmaak te laten ontwikkelen, gewoon wat hun mooi vinden mogen ze hebben, extremen uitgezonderd. S ochtends mogen ze ook altijd zelf weten wat ze aan willen. ( geen winterkleding in de zomer en anders om natuurlijk )

Ik heb zelf een afwijkende kledingsmaak, en dat is door mn ouders altijd gestimuleerd. Wat je draagt is toch ook een beetje hoe je bent ?Helemaal mee eens. Denk dat dochter het hier ook zelf zou mogen bepalen. Tot op zekere hoogte dan. Die hakken en ordi korte kleuterrokjes dus niet. Ja, in de verkleedkist!
bij het topic dat er eerst was, skinny jeans voor kleuters, had ik het over de triangel bikini die mijn kleuter dochter had gekregen.

Dat komt er bij mij dus niet in.

Maar gewoon een Dora bikini ofzo, vind ik weer niet zo erg.

Een triangel bikini is volgens mij gemaakt voor vrouwen om Sexy te zijn. En kleuters hoeven nog niet sexy te zijn, die mogen nog gewoon lekker makkelijk iets met plaatjes enzo
Dat bedoelde ik dus, Borodini...
quote:klets kous schreef op 10 oktober 2007 @ 09:04:

Helaas met de tv is echt vaak een gevecht...ik wil dat hij naar Zappelin of De Wereld is mooi kijkt, hij wil opeens sinds een paar weken naar dat vreselijke Jetix kijken! Ik kende dat niet, maar mijn god wat een vreselijke tekenfilms!!

Iemand een tip of ervaring om je kind hier vanaf te krijgen???

Ehhh...nou nee.... :-)

Mijn kinderen -inmiddels 9 en 13- hebben altijd mogen kijken wat ze willen (mits voor hun leeftijd bedoeld). Als er een keer een serie bijzat waar ik erg mijn twijfels over had ging ik gewoon een aantal afleveringen meekijken om te zien of die twijfel terecht was. En zo ja, dan hadden we het daar over.

Het heeft ze nooit weerhouden om ook naar de zgn. kwaliteitsprogramma's te kijken. Ze vinden het gewoon allebei leuk.

Ik zie in de discussie ook regelmatig de pokemonkaarten terugkomen. Ik heb vroeger met de oudste veel het kaartspel gespeeld en tot mijn grote vreugde heeft de jongste onlangs haar eerste deck gekocht en kan ik nu weer met haar spelen. Ik vind het een ontzettend leuk spel en het verbaast me hoe snel het grut een toch behoorlijk ingewikkeld spel doorheeft. Heel leerzaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven