Wat moet ik doen?

08-01-2021 20:51 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een onwijs lieve zoon van een net een jaar oud. Vanaf baby af aan was hij al een alerte baby.
Hij sliep vrij weinig. Ik ben de hele medische molen afgegaan, kwam niets uit.

Ik heb het boek van Gina Ford gekocht met het aanleren van structuur en ritme. Zoon wordt alsnog 4 a 5 keer wakker. Om 06:00 is hij klaarwakker. Ik kan het huilen niet negeren, want hij krijst en ik heb buren.

Ik ben radeloos. Wat moet ik doen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 01:31
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
08-01-2021 20:54
Voor de nacht; doen wat werkt. Is dat bij jou in bed nemen, flesje geven, speen geven. Doen. Boeien of dat ‘hoort’ of volgens de boekjes is. Als je zoon daardoor weer inslaapt; doen.

Voor de ochtend; accepteren en opstaan met de kind.

Ik heb helaas ervaring. Extreem alert kind, vanaf dag 1. Altijd superweinig geslapen, ook overdag niet. En uiteindelijk bleek het enige wat hielp accepteren. Ik kon zijn gedrag niet veranderen, alleen hoe ik ermee omging. En dat is moeilijk en zwaar. En vermoeiend. Dus vroeg naar bed ‘s avonds.

Sterkte!

Dit! Echt!

Oudste sliep pas door met 3,5 jaar. Jongste is nu 2,5 en wordt nog steeds 4/5 keer per nacht overstuur wakker. Nu hij wat ouder is weet ik dat het dromen zijn, omdat hij echt dingen roept en daarna precies kan vertellen waarvan hij droomde. We slapen samen in bed. Ik weet dat het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
08-01-2021 21:02
Daar is hij echt te jong voor. En als mijn kinderen oververmoeid was sliepen ze nog slechter.

Dit bleek bij onze baby DE truc. MEER slapen. Was best even een gepruts en het is nog steeds koortdansen (wel steeds minder) Nu 13 maanden en doet het nog steeds goed op 2 slaapjes, al gaat hij nu heel langzaam naar 1. Als hij te moe wordt is het dagen daarna nog bal. Dus we zijn nu strikt. We zijn erg alert en bij maximaal 70% moe gaat hij naar bed. Als hij oververmoeid raakt is er geen land meer mee te bezeilen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals het advies in je andere topics al is gegeven. Zoek hulp via het consultatiebureau. Jouw kindje heeft de eerste maanden in stress geleefd is nu uit zijn vertrouwde omgeving weg. Medisch is alles uitgesloten.
Ik denk echt dat je hulp van buitenaf moet gaan zoeken, je bent al een jaar aan het zwemmen en zeker nu je alleen bent en de nachten dus ook alleen moet doen ben je gebaad bij wat meer rust.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
08-01-2021 21:07
Ohja, mijn kind van bijna 3 wordt ook nog zo vaak wakker 's nachts maar ze ligt bij ons in bed en dus kunnen we haar snel geruststellen.
Hier hetzelfde. Je bent niet alleen! ;)
Alle reacties Link kopieren
Dit is de schema die ik nu heb.

06:00 fles 180cc
spelen/tv kijken
07:30 ontbijt brood of pap
09:30 1e slaapje tot uiterlijk 10:15
09:45 fruit eten/
11:00 naar buiten of iets actiefs doen
12:00 lunch
13:00 tot uiterlijk 14:30 slapen
Rauwkost
17:30 eten
19:00 naar bed met een flesje 180cc



En daarnaast werk ik thuis. Jullie kunnen begrijpen dat ik het niet meer weet.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 08-01-2021 21:12
0.13% gewijzigd
WholeLottaLove schreef:
08-01-2021 20:57
Snap dat je buren niet blij worden van een krijsende baby maar met 1 jaar kan je hem al wel proberen duidelijk te maken dat hij niet zo hoef te krijsen. Dus niet METEEN erheen maar wacht 2 minuten langer en kom dan. Uitgestelde aandacht heet dat.
Ja, natuurlijk, kinderen van 1 jaar kunnen het ook best normaal zeggen als er iets is.. :confused:
Caramelfudge schreef:
08-01-2021 21:11
Hier hetzelfde. Je bent niet alleen! ;)
Gelukkig :-D
Ja, veel kinderen hebben dit hoor.
Ook op die leeftijd en soms nog veel langer. Bij je nemen en kiezen voor slaap ipv rare regeltjes en negeren.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
08-01-2021 21:05
Ja, dan is hij om 6 uur 's ochtends uitgeslapen.

Kun je niet wat rekken en hem later in bed leggen?
En hij doet nu twee dutjes begrijp ik? Die eerste uitstellen en ervoor zorgen dat het één lange dut wordt.
Rond 09:00 wordt zoon al hangerig.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:11
Dit is de schema die ik nu heb.

06:00 fles 180cc
spelen/tv kijken
07:30 ontbijt brood of pap
09:30 1e slaapje tot uiterlijk 10:15
09:45 fruit eten/
11:00 naar buiten of iets actiefs doen
12:00 lunch
13:00 tot uiterlijk 14:30 slapen
Rauwkost
17:30 eten
19:00 naar bed met een flesje 180cc



En daarnaast werk ik thuis. Jullie kunnen begrijpen dat ik het niet meer weet.

ZO gek is dit toch niet? Misschien een uurtje eerder naar bed savonds (lang stuk tussen middagslaapje en 19u) maar dit komt op mij eigenlijk over als prima. Bij mij is het niet gek anders (klein uurtje later wakker, slaapjes ook een uurtje later op de dag, maar verder vrijwel identiek)
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:03
Als ik hem bij mij in bed leg gaat hij spelen. Trekt aan mijn haren en lacht hij. Ik hou hem vast in de knuffel houding, daar wil hij dan uit.
Maar ik denk dat is op het moment dat je hem uit bed haalt, omdat hij wakker is en huilt.
Als hij daarvoor al bij jou in bed ligt, wordt hij misschien niet zo ver wakker. Iedereen wordt per nacht een aantal keer wakker, daar weet je niets van, omdat je geleerd hebt door te slapen. Je zoon moet dit nog leren en als hij even wakker wordt en hij merkt dat jij er bent heb je kans dat hij weer verder slaapt. Het duurt wel even voor hij dit leert.

https://www.demaakbaremens.org/themas/s ... laapfasen/
cufu
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 04-06-2021 22:08
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als zoon ‘s nachts huilt dan ga ik naar hem toe en stop zijn speen in zijn mond en aai over zijn bol. Dan loop ik op mijn tenen weg. Bij de 2e huiltje neem ik hem mee in bed. Hij huilt dan ook als hij naast mij ligt.

Nu ik dit zo schrijf lijkt het erop dat hij aan het dromen is.

Ik heb een sterrenhemel voor zoon aangeschaft en ik zet rustgevende binaural sounds op.
Wat wij, toen ze iets kleiner waren, deden was ze weer terugleggen in bed na de ochtendfles. Dan ontbeten ze iets later, hadden iets meer energie tot het 'eerste' slaapje (wij zagen die ochtendfles als uitbreiding van de nacht). Dus ongeveer

6:00 uur ochtendfles en terug bed in (jij kan douchen en dergelijke, evt kop koffie, ik ging vaak sporten).
7:30 echt wakker
8:00 ontbijt
alles tussendoor
10:30 fruit
11:00 slaapje
12:00 wakker (als hij kort slaapt)
12:30 boterham/lunch
alles tussendoor
14:30 hapje
15:00 slaapje
16:00 wakker
16:30 avondeten
19:00 flesje en naar bed

Zou dat eens te proberen zijn? Dan rust hij mogelijk wat meer uit en krijgt tegelijkertijd een wat makkelijker ritme om uit te breiden naar 1 slaapje uiteindelijk (dat slaapje van 11 uur wordt dan uiteindelijk later en langer).
Volgens mij maak jij er zelf een probleem van. Je zoon is om 6 uur gewoon uitgeslapen en dat is logisch na bijna het klokje rond. Meerdere keren wakker worden is ook normaal.

Heb je misschien een heel ander beeld van wat 'normaal' is of 'hoort' in je hoofd?

En alert... Tja... Klinkt als een gewone baby hoor, met zo'n slaapschema. Ik wou dat die van mij op die leeftijd zo veel sliep!
Ik had / heb ook zo’n kind.

Go with the flow. Dat geeft rust. Ik geloof niet in dat soort strategieën als die Ford.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren wat de goede fles hoeveelheid is bij 1 jaar. Maar kinderen worden ook vaak wakker door trek of honger is mijn ervaring. Je zou kunnen proberen om de avondfles wat groter te maken. En als dat niet helpt, wat pap of rijstebloem er in. Dit hielp bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak hem wel wakker na de korte dutjes.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:33
Ik maak hem wel wakker na de korte dutjes.

Nou daar zou ik echt acuut mee stoppen. WAAROM?!?! zou je dat doen?! Dan maak je je eigen leven toch super ingewikkeld? Hier gaan we high fivend en in polonaise door het huis als hij eens langer slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-01-2021 21:34
Nou daar zou ik echt acuut mee stoppen. WAAROM?!?! zou je dat doen?! Dan maak je je eigen leven toch super ingewikkeld? Hier gaan we high fivend en in polonaise door het huis als hij eens langer slaapt.
Zodat hij ‘s nachts gaat slapen anders slaapt hij veel langer. Ik probeer de 3 uur slapen niet te overschrijden.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
08-01-2021 21:32
Ik kan me niet herinneren wat de goede fles hoeveelheid is bij 1 jaar. Maar kinderen worden ook vaak wakker door trek of honger is mijn ervaring. Je zou kunnen proberen om de avondfles wat groter te maken. En als dat niet helpt, wat pap of rijstebloem er in. Dit hielp bij ons.
Zoon eet al vast voedsel en krijgt genoeg binnen overdag.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:36
Zodat hij ‘s nachts gaat slapen anders slaapt hij veel langer. Ik probeer de 3 uur slapen niet te overschrijden.

Ik zou echt direct stoppen met die gekke regels. Je WIL toch dat hij langer slaapt?!
Het klinkt inderdaad als normaal baby/dreumes gedrag. Ik weet hoe verschrikkelijk zwaar het is, maar hier was eraan toegeven het enige wat ik kon doen, het gaat voorbij echt. En ik vond het zelf fijner dat wij samen sliepen zodat ik niet daadwerkelijk hoefde op te staan.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:38
Zoon eet al vast voedsel en krijgt genoeg binnen overdag.

Die van ons vreet als een bootwerker en heeft nog een nachtvoeding wegens honger. Er gaat veel in zo'n klein kind dat zich volloop ontwikkeld en hun maagje is nog maar klein.
Alle reacties Link kopieren
Bij een kind van 1 jaar maakt het niet uit als ze veel slapen overdag. Dat is pas bij 3 jaar dat ze niet overdag meer slapen. En vanaf 2 jaar beginnen ze dat zelf af te bouwen. Ik zou hem gewoon laten slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven