Wat moet ik doen?

08-01-2021 20:51 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een onwijs lieve zoon van een net een jaar oud. Vanaf baby af aan was hij al een alerte baby.
Hij sliep vrij weinig. Ik ben de hele medische molen afgegaan, kwam niets uit.

Ik heb het boek van Gina Ford gekocht met het aanleren van structuur en ritme. Zoon wordt alsnog 4 a 5 keer wakker. Om 06:00 is hij klaarwakker. Ik kan het huilen niet negeren, want hij krijst en ik heb buren.

Ik ben radeloos. Wat moet ik doen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 01:31
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Wel goed om te horen dat je met je ex-partner afwisselt. Dan heb je in elk geval een paar nachten om bij te tanken.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 22:04
Zoon is super actief, die krijg ik echt niet in bed om 19:00.

Die van ons huppelt ook niet vrolijk naar boven. Kortom : heb je het al eens geprobeerd?

Ons kind wordt trouwens hyperactief van vermoeidheid. Duurde even voordat we doorhadden dat als hij erg actief is, hij eigenlijk al over zijn initiële vermoeiend is en wij 'te laat' zijn.
Pergamon schreef:
08-01-2021 22:08
Die van ons huppelt ook niet vrolijk naar boven. Kortom : heb je het al eens geprobeerd?

Ons kind wordt trouwens hyperactief van vermoeidheid. Duurde even voordat we doorhadden dat als hij erg actief is, hij eigenlijk al over zijn initiële vermoeiend is en wij 'te laat' zijn.
Onze dochter ook.
Pergamon schreef:
08-01-2021 22:03
Nee, niet standaard. Maar als wij hier een oververmoeid kind hebben, dan moet 'ie gewoon slapen. Dan slaapt hij wellicht iets later, maar starten we zeker wel met de avondroutine. Slapen dan 19.30-45 ofzo. De dag erna slaapt hij dan overdag al veel meer normaal er is er geen probleem meer. Soms heb ik ook wel eens een dag dat ik veel wil slapen.
Bij mijn kinderen werkte dit niet. Overdag lang slapen betekende 's avonds grote ellende (ze hadden daar op het kdv nog weleens een handje van helaas).
Het verschilt gewoon enorm per kind en het is best lastig om als ouder uit te vinden wat werkt voor jouw kind. Hier werkte laat naar bed gaan heel goed voor 2 van mijn kinderen. Pas toen ze 2 waren en de hele dag aan het rennen waren gingen ze rond 20 uur naar bed.

6 uur 's morgens wakker lijkt mij niet abnormaal voor een 1-jarige (er zullen ook best kinderen zijn die tot 8 uur slapen, maar de meesten zijn op die leeftijd vroege vogels volgens mij).
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 22:13
10.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 22:06
Hij is 1. Je tilt hem op, doet hem een schone luier om, geeft hem een grote fles die lekker warm is, lekker ingestopt in zijn slaapzak en het licht gedimd. En dan gaat hij gewoon dat bed in, toch? Hij heeft niet zoveel te willen. Kijk, of hij gaat slapen, is een tweede. Maar hij mag toch ook gewoon spelen in bed? Juist goed als hij zijn bed als een fijne plek ervaart.

Hier heeft zoon er schik in met blokjes te spelen. Zetten we een bakje duplo in zijn bed. Plok! Plok! Plok! Blokjes vaniit ledikant op de grond. Op de achtergrond rustig muziekje, gedimd licht, flesje melk, plok! Plok! Als we even later kijken slaapt hij heerlijk. Blokjes terug in het mandje en klaar is kees.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
08-01-2021 21:47
Ik wist dat deze reactie ging komen van TO. Veel moeders zijn zo, ze vragen om advies maar staan eigenlijk niet open voor suggesties, kijken niet kritisch naar waar ze mee bezig zijn. Vraag dan niks en bespaar ons de moeite om je te helpen. Precies wat jij omschrijft, ze eten als een bootwerker. En nachten zijn lang.

Nou de suggesties lopen nogal uiteen dus naar wie zou ze moeten luisteren dan? Ze geeft toch aan dat ze best wat suggesties van haar vorige topics geprobeerd heeft maar het is nog steeds drama dus. Of geef suggesties, maar als je geen zin meer hebt in Duchess ga je ergens anders lezen, simpel toch.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 22:06
Hij is 1. Je tilt hem op, doet hem een schone luier om, geeft hem een grote fles die lekker warm is, lekker ingestopt in zijn slaapzak en het licht gedimd. En dan gaat hij gewoon dat bed in, toch? Hij heeft niet zoveel te willen. Kijk, of hij gaat slapen, is een tweede. Maar hij mag toch ook gewoon spelen in bed? Juist goed als hij zijn bed als een fijne plek ervaart.
Dit was bij mijn meiden geresulteerd in gillen. Die gingen echt niet spelen in bed.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 22:09
Onze dochter ook.
Hier 3 van dat soort kinderen
Een zebra is geen paard met strepen
Wat een ellende Dutchess...

Een klein hart onder de riem...mijn oudste was precies zo. Tot ze 2.5 was sliep ze slecht en werd ze elke nacht wakker. Daarna was het over, en inmiddels is ze 13 en heb ik er geen last meer van ;-)
Ik heb nog twee kinderen, en de twee die na haar kwamen waren heerlijke slapers. En ik deed niks anders...dus gouden tips bestaan niet. Kortom, een kleine troost, je doet niks fout. Echt niet.
Wat mijn overlevingsstrategie was (maar gelukkig was ik geen alleenstaande ouder...) was meeveren en accepteren dat ik er helemaal niet veel invloed op had.
Wel hielp het om naar 1 slaapje te gaan overdag rond haar eerste, ze sliep dan van 11.30 tot 14.00 en dan ging ik ook even slapen op de dagen dat ik thuis was. De nachten wisselden ik en mijn man af om het vol te houden.
Bij mijn tweede had ik een cosleeper, en ik had het idee dat dat heel veel scheelde voor onze nachtrust. De baby sliep snel weer in als ze s nachts wakker werd, en ik lag meteen naast haar, en hoefde dus ook niet mijn bed uit naar een wakkere baby (en dat scheelt voor jou ook weer slaap).
En ik lag s avonds zelf ook om 20.30 in bed..
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-01-2021 22:11
Nou de suggesties lopen nogal uiteen dus naar wie zou ze moeten luisteren dan? Ze geeft toch aan dat ze best wat suggesties van haar vorige topics geprobeerd heeft maar het is nog steeds drama dus. Of geef suggesties, maar als je geen zin meer hebt in Duchess ga je ergens anders lezen, simpel toch.

Professionele hulp lijkt me dan ook het beste advies.

Waar onze zoon het prima op doet werkt niet bij anderen, zoals we hier al lezen. Hulp die bij Duchess thuis komt kan haar en haar kind in het echt helpen. Op een manier die hen past.
Pergamon schreef:
08-01-2021 22:11
Hier heeft zoon er schik in met blokjes te spelen. Zetten we een bakje duplo in zijn bed. Plok! Plok! Plok! Blokjes vaniit ledikant op de grond. Op de achtergrond rustig muziekje, gedimd licht, flesje melk, plok! Plok! Als we even later kijken slaapt hij heerlijk. Blokjes terug in het mandje en klaar is kees.
Haha, hier geeft de tweeling elkaar spenen en knuffeldoekjes. Gegeit en gegil, en soms gebrul als de ander het doekje niet teruggeeft. Maar ze gaan hun gang maar, soms grijp ik even in, maar meestal zoeken ze het lekker uit samen. En ook als er eentje eens alleen ligt (gebeurt af en toe), dan wordt er geknuffeld met doekjes, en gespeeld met spenen, en soms leg ik een knuffel of een nieuw spuugdoekje in bed en ze spelen lekker. Maar goed, dat zijn er twee en dus hebben ze ook elkaar. Maar dochter deed dat vroeger ook, toen ze alleen was.
Alle reacties Link kopieren
.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 08-01-2021 22:16
Reden: Liever niet deken, emo post.
99.61% gewijzigd
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 22:06
Hij is 1. Je tilt hem op, doet hem een schone luier om, geeft hem een grote fles die lekker warm is, lekker ingestopt in zijn slaapzak en het licht gedimd. En dan gaat hij gewoon dat bed in, toch? Hij heeft niet zoveel te willen. Kijk, of hij gaat slapen, is een tweede. Maar hij mag toch ook gewoon spelen in bed? Juist goed als hij zijn bed als een fijne plek ervaart.
Bij mij gingen ze dan niet spelen. Wel krijsen, tot kotsen toe. Geen optie in een huis met buren.
Wat vervelend zeg. Niet slapen is zooo zwaar. Hier ook de nodige ervaring mee.

Wat hier helpt zijn flesjes. Vast niet nodig, maar kind slaapt na een flesje altijd een paar uur heerlijk verder. Geen flesje is elk uur wakker.

Vast ritme proberen aan te houden met voorspelbaarheid. Als je dreumes slaapt intens genieten van je rust. Ik doe vaak tussen de middag een uur ‘te lang’ geslapen dan een half uurtje later naar bed. Of wat actiever buiten spelen of een lekker warm bad voor het slapen.

Sterkte, en het wordt echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Een ochtendfles zou ik ook proberen.
Van wie mag dat niet dan?
Het is toch heel logisch...?
Heeft hij het dan misschien ook koud om 6 uur? Ik heb weleens gelezen dat het dan het koudste moment van de nacht is ofzo.
En inderdaad, bij je laten slapen naast je bed kun je ook proberen. Doe ik ook nog steeds, al scheelt mijn zoon dan 5 maanden met de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 22:14
Haha, hier geeft de tweeling elkaar spenen en knuffeldoekjes. Gegeit en gegil, en soms gebrul als de ander het doekje niet teruggeeft. Maar ze gaan hun gang maar, soms grijp ik even in, maar meestal zoeken ze het lekker uit samen. En ook als er eentje eens alleen ligt (gebeurt af en toe), dan wordt er geknuffeld met doekjes, en gespeeld met spenen, en soms leg ik een knuffel of een nieuw spuugdoekje in bed en ze spelen lekker. Maar goed, dat zijn er twee en dus hebben ze ook elkaar. Maar dochter deed dat vroeger ook, toen ze alleen was.

Zo gezellig! Ons kind is alleen, maar ik ben echt ZO blij dat hij zo lekker spelend in slaap kan vallen inmiddels. Het is tijden drama geweest, dus nu heel blij dat we hebben gevonden wat hem past.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-01-2021 22:14
Professionele hulp lijkt me dan ook het beste advies.

Waar onze zoon het prima op doet werkt niet bij anderen, zoals we hier al lezen. Hulp die bij Duchess thuis komt kan haar en haar kind in het echt helpen. Op een manier die hen past.
Zoals?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
08-01-2021 22:00
Echt, dir zou bij onze kinderen nooit werken. Dan liggen ze om 19:00 uur klaarwakker te huilen in bed. Gewoon een vast dagschema zodat ze voldoende slaap krijgen, na 16:00 uur niet meer laten slapen en dan vallen ze om 19:00 uur hup in slaap.
Dit werkte bij mijn oudste prima, vaste tijden, geen probleem. Maar mijn jongste kon je niet wakker houden. Als zij wilde slapen, sliep ze, waar we ook waren.
Elk kind is anders.
Blijft staan dat iedereen 's nachts een aantal keer wakker wordt en dat je moet leren dan verder te slapen.
Alecta schreef:
08-01-2021 22:15
Bij mij gingen ze dan niet spelen. Wel krijsen, tot kotsen toe. Geen optie in een huis met buren.
Echt rottig, als dat niet werkt. Wat zijn kinderen toch vreemde wezens :(
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel een verschrikkelijke moeder zijn die haar kind wakker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al weleens een week of liever nog 2 weken helemaal geen regels gehad en gewoon gevolgd wat zoon zelf doet?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:36
Zodat hij ‘s nachts gaat slapen anders slaapt hij veel langer. Ik probeer de 3 uur slapen niet te overschrijden.
Ik herken je probleem. Wij hebben hetzelfde meegemaakt met ons kind. Wij hielden ook ongeveer die tijden aan die jij zegt. In de ochtend max een half uur en in de middag max 2 uur. We maakten haar ook wakker, zodat ze in de avond weer in slaap viel om 1900. Deze strakke tijden hebben wij aangehouden van Snuggle and Dreams. Het duurde 3 weken, maar het resultaat was wel dat ons kind in een goed ritme kwam en veel meer rust had.

Sommigen zeggen hier dat je je kind overdag niet wakker mag maken, maar daar geloof ik niet in. Je mag het kind echt wel een beetje sturen naar een goed dag- en nachtritme.

Het is jammer dat je van die klaag buren hebt die gaan mopperen als je kind huilt. Wij lieten onze dochter ook huilen bij bepaalde huiltjes. Sommige kinderen hebben dat nodig om de prikkels te verwerken.

Doe wat voor jou goed voelt.
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 22:20
Ik zal wel een verschrikkelijke moeder zijn die haar kind wakker maakt.
:hug:

Ach nee, natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
08-01-2021 22:18
Zoals?

Cjg, via huisarts, consultatiebureau... Mensen in je omgeving in de zorg die zorgaanbieders kennen en weten wat bij je past.

Ik ben zelf fantastisch geholpen door lactatiekundige / jeugdverpleegkundige bijvoorbeeld. Ook na de BV opstart. Zij had met ons een geweldige klik, zo fijn was dat!! Ze is echt lang bij ons betrokken gebleven.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
08-01-2021 22:20
Heb je ook al weleens een week of liever nog 2 weken helemaal geen regels gehad en gewoon gevolgd wat zoon zelf doet?
Dat heb ik ook gedaan. Zoon is de helft can de week bij vader en oma en daar gaat het op oma haar manier. Laat naar bed brengen en geen slaapjes. Ik krijg altijd een oververmoeid kind. Voor zoon is dit ook verwarrend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven