Wat moet ik doen?

08-01-2021 20:51 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een onwijs lieve zoon van een net een jaar oud. Vanaf baby af aan was hij al een alerte baby.
Hij sliep vrij weinig. Ik ben de hele medische molen afgegaan, kwam niets uit.

Ik heb het boek van Gina Ford gekocht met het aanleren van structuur en ritme. Zoon wordt alsnog 4 a 5 keer wakker. Om 06:00 is hij klaarwakker. Ik kan het huilen niet negeren, want hij krijst en ik heb buren.

Ik ben radeloos. Wat moet ik doen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 01:31
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Je maakt het wederom helemaal zelf moeilijk.
Zet een extra bed neer op de babykamer of zet het ledikantje neer in je eigen slaapkamer zodat je zoon ziet dat jij daar ook slaapt.
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:36
Zodat hij ‘s nachts gaat slapen anders slaapt hij veel langer. Ik probeer de 3 uur slapen niet te overschrijden.
Nou, dan denk ik eigenlijk dat je hier je antwoord hebt: je zoon is oververmoeid. Dus ik zou eens een weekje kijken wat er gebeurt als hij langer dan drie uur slaapt. Je hebt nu toch gebroken nachten dus een paar nachten uitproberen zal niet veel verschil maken.

Kinderen zijn hier 11 maanden en slapen van 19-7 en tussendoor óf van 10-1130 én van 1530-1700 (als ze eens twee slaapjes hebben) óf van 1130-1430 uur. En echt nooit problemen in de nacht. Ze slapen dus ook gewoon 3 uur overdag maar in de nacht ook nog 12 uur, met gemak. En nee, niet alle kinderen zijn hetzelfde, maar oververmoeidheid doet geen enkel kind goed. Wakker maken zou ik zelf echt nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je laatste fles? Wij deden 210 water 7 melk en 3 pap
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wil die jongen overdag graag slapen, maar is hij oververmoeid omdat hij wakker wordt gemaakt. Dat zet zich door in de nacht.

Echt, wie maakt zo'n jong kind wakker?! (oke, ik heb een paar keer gedaan. 1x in de eerste week toen ik nog een naïeve moeder was en een keer of 2 toen hij bijna richting de 3 uur ging en ik wou voorkomen dat hij pas het begin van de avond wakker zou worden)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het allang geprobeerd om te overschrijden en zelfs met de tijden gespeeld. Als hij langer dan 3 uur slaapt dan slaapt hij ‘s nachts niet en daarbij wordt zoon heel knorrig. In de middag slaapt hij tot 17:00 als ik hem laat. En dan gaat ie om 22:00 naar bed, dat vind ik geen tijden. Ik lig er zelf soms om 21:00 in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ritme van snuggle en dreams gevolgd.

Met 1 jaar een speen gegeven (die hippe met die in alle kleurtjes te krijgen is en rubber speentje). (Had met 4 maanden een ander type speen uitgespuugd maar dat bleek dus meer om het model te gaan)

En twee zachte konijnen van happy horse. In elke arm 1.

En een snurkende pop. Dat ijslandse ding..uhm lulla doll (Vandaag toch een beetje moe ;-)

Naar de chiropractor en osteopaat.

Toen kwam die een beetje tot rust met 1 jaar.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:44
Ik heb het allang geprobeerd om te overschrijden en zelfs met de tijden gespeeld. Als hij langer dan 3 uur slaapt dan slaapt hij ‘s nachts niet en daarbij wordt zoon heel knorrig. In de middag slaapt hij tot 17:00 als ik hem laat. En dan gaat ie om 22:00 naar bed, dat vind ik geen tijden. Ik lig er zelf soms om 21:00 in.


Dan is hij 5 uur aaneengesloten wakker? Leg je hem, als hij om. 17u wakker is om 19u in bed of wacht je dan zelf langer?
Alle reacties Link kopieren
Snuggle and dreams heeft een dutjesgids die je kan downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-01-2021 21:39
Die van ons vreet als een bootwerker en heeft nog een nachtvoeding wegens honger. Er gaat veel in zo'n klein kind dat zich volloop ontwikkeld en hun maagje is nog maar klein.
Ik wist dat deze reactie ging komen van TO. Veel moeders zijn zo, ze vragen om advies maar staan eigenlijk niet open voor suggesties, kijken niet kritisch naar waar ze mee bezig zijn. Vraag dan niks en bespaar ons de moeite om je te helpen. Precies wat jij omschrijft, ze eten als een bootwerker. En nachten zijn lang.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-01-2021 21:47
Dan is hij 5 uur aaneengesloten wakker? Leg je hem, als hij om. 17u wakker is om 19u in bed of wacht je dan zelf langer?
Nee dan leg ik hem om 22:00 in bed waardoor hij om 02:00 klaarwakker is.
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:44
Ik heb het allang geprobeerd om te overschrijden en zelfs met de tijden gespeeld. Als hij langer dan 3 uur slaapt dan slaapt hij ‘s nachts niet en daarbij wordt zoon heel knorrig. In de middag slaapt hij tot 17:00 als ik hem laat. En dan gaat ie om 22:00 naar bed, dat vind ik geen tijden. Ik lig er zelf soms om 21:00 in.
Maar dit onderstreept de theorie dus wel, hij is oververmoeid. En dat moet je ergens zien te doorbreken. Dus je kunt wel zeggen dat je dit allemaal al geprobeerd hebt, maar ergens werkt het niet. Dus heb je het lang genoeg geprobeerd? Echt even een week volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Nooit

Wakker

Maken

Dat zou je zelf ook niet leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
08-01-2021 21:47
Ik wist dat deze reactie ging komen van TO. Veel moeders zijn zo, ze vragen om advies maar staan eigenlijk niet open voor suggesties, kijken niet kritisch naar waar ze mee bezig zijn. Vraag dan niks en bespaar ons de moeite om je te helpen. Precies wat jij omschrijft, ze eten als een bootwerker. En nachten zijn lang.
Ik heb van alles geprobeerd hoor en heb al veel met de adviezen van het forum gedaan.
Officieel mag hij niet de ochtend fles.
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:48
Nee dan leg ik hem om 22:00 in bed waardoor hij om 02:00 klaarwakker is.
waarom is hij dan om 2 uur wakker?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:44
Ik heb het allang geprobeerd om te overschrijden en zelfs met de tijden gespeeld. Als hij langer dan 3 uur slaapt dan slaapt hij ‘s nachts niet en daarbij wordt zoon heel knorrig. In de middag slaapt hij tot 17:00 als ik hem laat. En dan gaat ie om 22:00 naar bed, dat vind ik geen tijden. Ik lig er zelf soms om 21:00 in.
Nu gaat ie om 1900 naar bed. Als ie lang slaapt tussen de middag om 2200. Da's toch van het ene uiterste naar het andere!

Je maakt het inderdaad jezelf moeilijk. Maak zo'n kind niet wakker overdag. Profiteer ervan door zelf ook even bij te tanken!
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:49
Ik heb van alles geprobeerd hoor en heb al veel met de adviezen van het forum gedaan.
Officieel mag hij niet de ochtend fles.
Van wie niet?
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:48
Nee dan leg ik hem om 22:00 in bed waardoor hij om 02:00 klaarwakker is.

Als hij om 17u wakker wordt gaat hij gewoon om 19u naar bed. Hoogstens 19.30.

Niks geen gekkigheid met 22u. Dan blijft hij oververmoeid.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:49
Ik heb van alles geprobeerd hoor en heb al veel met de adviezen van het forum gedaan.
Officieel mag hij niet de ochtend fles.
Lekker belangrijk

Mijn zoon is drie en krijgt nog steeds een fles
Alle reacties Link kopieren
Kun je zijn bedje op jouw kamer neerzetten? Dan kan je gewoon hand op hem leggen.

Heb je vroeger naar bed al eens geprobeerd?

En ik ken het. Onze oudste is bijna vier en ligt door slechte nachten nog bij ons en slaapt nu 50% door. En dreumes begint in eigen bed maar pak ik bij me zodra hij wakker wordt wat meestal na 2-3 uur slapen is. Ooit komt het goed.
Wij volgen geen boekjes, geen strakke ritmes maar volgen de kinderen. Ik heb ook niet dagelijks op hetzelfde tijdstip honger of slaap. Van boekjes hoe het hoorde werd ik alleen maar chagrijniger want dat werkte niet.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-01-2021 21:48
Maar dit onderstreept de theorie dus wel, hij is oververmoeid. En dat moet je ergens zien te doorbreken. Dus je kunt wel zeggen dat je dit allemaal al geprobeerd hebt, maar ergens werkt het niet. Dus heb je het lang genoeg geprobeerd? Echt even een week volhouden?
Ik heb daarvoor 2 weken vrij genomen van het werk om een soort ritme en structuur te creëren. Het lukt mij niet in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:49
Ik heb van alles geprobeerd hoor en heb al veel met de adviezen van het forum gedaan.
Officieel mag hij niet de ochtend fles.

????

Van wie in Godsnaam?!?! Allah?

Echt, wat hanteer jij een gekke regels. Kijk toch eens naar je kind en zijn behoeften.
fyfyyv
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 04-06-2021 22:09
99.80% gewijzigd
Maar waarom ga jij niet later naar bed?
DuchessMeganMarkle schreef:
08-01-2021 21:50
Ik heb daarvoor 2 weken vrij genomen van het werk om een soort ritme en structuur te creëren. Het lukt mij niet in mijn eentje.
Dat is erg balen. Dan is misschien gewoon echt tijd om eens iemand thuis uit te nodigen om mee te kijken. Jij bent gestrest en je kind ook. Jullie hebben een rotjaar gehad. Je kunt het even niet alleen. Dus vraag eens rond wie er kan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven