Wat voor soort step?

05-05-2020 12:19 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is er weer eentje jarig en wordt tien. Nu is er een step gevraagd. Echt stunten is niet het idee, maar de goedkope vouwbare stepjes waren tot nu toe snel kapot. De step wordt waarschijnlijk vooral gebruikt voor rond crossen (ook stoepjes op en af) en naar dingen toe rijden.
Een gewone step lijkt mij lekkerder rijden, maar een stuntstep lijkt mij robuuster en minder snel kapot gaan. Maar rijdt een stuntstep ook lekker als je gewoon over de straat of stoep crosst? We willen er niet de hoofdprijs aan uitgeven. Maar ja, goedkope vouwstep is te snel stuk. Dus kom je toch iets duurder uit. Maar 80/90 is eigenlijk wel het maximale wat ik wil uitgeven.
Ik zit nu te twijfelen tussen zoiets:
https://www.prostuntstep.nl/collections ... tstep-rood of zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/vouwstep-razor ... uctPageUrl

Wie heeft er tips? Wat rijdt goed en is degelijk. De jarige is best lomp en niet al te groot.
Wij hebben een step van de Decathlon. Het model van een stuntstep maar dan met bredere wielen. Hij was 60 euro. En is echt degelijk.
Toch inderdaad een stevige stuntstep. Daar kan je ook prima heel goed en hard normaal mee steppen. Gewoon die je kind het mooist vind van die 2?
Wij hebben onze steps van decathlon
https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1ibxph0

We keken voor aanschaf naar de lengte van het kind en namen dat als uitgangspositie voor de sport step.
watdachtjehiervan schreef:
05-05-2020 12:21
Wij hebben een step van de Decathlon. Het model van een stuntstep maar dan met bredere wielen. Hij was 60 euro. En is echt degelijk.
Welke is dat dan? Ik zie er zo snel geen met bredere wielen.
Stuntstep van de decathlon bevalt dus wel? Daar zit ik namelijk ook nog aan te denken.
Luci_Morgenster schreef:
05-05-2020 12:21
Toch inderdaad een stevige stuntstep. Daar kan je ook prima heel goed en hard normaal mee steppen. Gewoon die je kind het mooist vind van die 2?
Rijdt die wel echt nog fijn, ook over hobbeligere steentjes?
Ik zou ook gaan voor de stuntstep van de decatlon. Mijn zesjarige rijdt nu op de step van zijn broer.. met nieuwe wielen. Zijn broer van 14 heeft voor zijn verjaardag de grotere versie gekregen.
Alle buurkinderen racen rond op de stoepjes, ze zijn bijna onverwoestbaar. Soms nieuwe wielen of nieuwe handvaten. Maar verder. De beste aanschaf voor de heren hier.
En als je ze goed neer wilt zetten zijn er ook nog parkeerplaatsen te koop.

Die heb ik niet. Maar soms wel zes stepjes in en tuin, heb je meteen een hindernisparcours.
Microstep.
Fantastisch. Niet echt om mee te stunten, het is meer een voorbereiding op skateboarden.
Maar zijn erg stevig en kunnen tegen een stootje.
Het-groepje schreef:
05-05-2020 12:46
Microstep.
Fantastisch. Niet echt om mee te stunten, het is meer een voorbereiding op skateboarden.
Maar zijn erg stevig en kunnen tegen een stootje.
Maar die zijn volgens mij duurder dan 80/90 euro. Mijn budget is al opgeschroefd, dus wil eigenlijk niet nog hoger gaan.
En welke stuntstep van de decathlon dan, want ook daarin zijn verschillende prijsklassen. Is die van 50 euro ook nog wat of kan ik dan echt beter voor die van 80 euro gaan?
Passen is nu natuurlijk lastig. Kan kind moeilijk meenemen naar de winkel.
Hier hebben we een stuntstep. Niet om te stunten maar het moet wel stevig zijn. Kinderen zijn namelijk niet echt voorzichtig ermee. Ze willen graag op en af van stoepjes.

Wij hebben deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/black-dragon-s ... oductTitle
ExodusRedux schreef:
05-05-2020 13:15
Hier hebben we een stuntstep. Niet om te stunten maar het moet wel stevig zijn. Kinderen zijn namelijk niet echt voorzichtig ermee. Ze willen graag op en af van stoepjes.

Wij hebben deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/black-dragon-s ... oductTitle
Dat is precies mijn overweging. Het moet wel stevig zijn.
nicolaatje schreef:
05-05-2020 13:13
En welke stuntstep van de decathlon dan, want ook daarin zijn verschillende prijsklassen. Is die van 50 euro ook nog wat of kan ik dan echt beter voor die van 80 euro gaan?
Passen is nu natuurlijk lastig. Kan kind moeilijk meenemen naar de winkel.
Die van 50 euro lijkt mij te klein voor een 10 jarige. Tenzij je kind kleiner is dan gemiddeld.
ExodusRedux schreef:
05-05-2020 13:20
Die van 50 euro lijkt mij te klein voor een 10 jarige. Tenzij je kind kleiner is dan gemiddeld.
Wel kleiner dan gemiddeld, maar misschien inderdaad te klein. Die van 120 lijkt me te groot, dus dan kom je op die van 80 euro uit. Ik zal zo eens meten bij hem.
Die van Bol heeft een scharnier om hem op te vouwen. Die kan veel minder kracht opvangen dat die andere; die andere is aan elkaar gelast en is een echte stunt-step.

Dat opvouwen klinkt handig en je gebruikt het nooit.
Je kunt ook even informeren bij de kinderen op een skateboard-baan wat goed is. Rond de honderd euro hoorde ik, en Decathlon heeft dit soort steps ook.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Hij wil er dus niet mee de skatebaan op, maar gewoon mee rondcrossen. Maar ja met de lompheid van mijn kind gaat een goedkope vouwstep dan dus gewoon kapot. Vandaar dat ik dacht aan een stuntstep, maar die ander lijkt me lekkerder rijden in de buurt. Maar heb besloten toch voor een stuntstep te gaan. Nu nog kijken welke. Denk nu aan die van de decathlon.
Mijn oudste ging op die stuntstep een heel stuk weg. Lees een kilometer of vijf heen en terug. Die vond het prima rijden.
Hij had zo'n rood stepje van de decatlon. Nu heeft hij die met parelmoer. Die is een stuk groter.
Wij hebben de step van JD Bug de junior maat. Is opvouwbaar maar erg stevig, hier in ieder geval al 3 jaar gebruik. Niet op stuntbaan wel op straat. Zoontjes zijn nu 150cm wn begin nu wat te te worden maar gaat nog wel. Prijs rond 50€
Bedankt voor alle reacties. Het is een stuntstep geworden. Mijn man wilde toch graag de stuntstep uit de op, dus die is het geworden.
Wij hadden juist een step met wat grotere wielen, omdat mijn dochter er graag langere einden mee stepten en ook jaren mee naar school is gegaan (vond ze leuker dan fietsen). Ze hield van springen en raggen, tricks en was er totaal niet voorzichtig mee, maar hij heeft het jaren uitgehouden. Door de wat grotere wielen reed hij wel comfortabeler dan een stuntstep vond ik. Het hangt er dus een beetje vanaf wat je kind er mee wil.
Mijn kind wil er vooral mee rondcrossen door de buurt met vriendjes. Dat zijn over het algemeen geen hele grote stukken, meer allemaal rondjes door de buurt.
nicolaatje schreef:
06-05-2020 10:15
Mijn kind wil er vooral mee rondcrossen door de buurt met vriendjes. Dat zijn over het algemeen geen hele grote stukken, meer allemaal rondjes door de buurt.
In dat geval zou ik een zelfde type step als zijn vriendjes kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven