wat zit er in jullie koek/snoeptrommel

08-09-2016 16:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zit er in de koek/snoeptrommel van jullie kinderen?

En hoevaak mogen ze hier iets uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 08 september 2016 @ 18:35:

[...]



Zuurstof is ook een E nummer... Net als vitamine C, D en E. Allemaal volledig natuurlijk. Een E nummer wordt gewoon gegeven zodat overal bekent is welke stof het is. Deze kan natuurlijk zijn of niet.Enkelen zijn 'natuurlijk' ja en het overgrote deel is gewoon chemisch en synthetisch (=ook chemisch) waarvan dus het grootste deel bewezen kankerverwekkend is. Maar hee, je moet toch zelf weten of je het blijft innemen? Ieders eigen verantwoording.
We kopen zo nu en dan een zak snoep die dochter zelf uitkiest, ik denk 1x in de 3-4 weken. In de pot zitten nu kikkers, van die zure ringen, verpakte toffee-achtige snoepjes en nog een paar doosjes met rozijnen. En misschien zit er ook nog wat verdwaalde snoepjes in van eerdere aankopen. Mijn dochter snoept wel graag en mag max 2 per dag. Op lange school- en BSO-dagen snoept ze niet.

Koekjes hebben we niet in huis.
Teveel. Haribozakjes met van die gummiberen, apenkoppen, tumtums, zoute rijen, zakjes met maiswafels, zakjes met chips, bifiworstjes, volkorenbiscuitjes, spekjes. Het is er niet altijd allemaal tegelijk en de ene keer vraagt hij er meer om dan andere keren maar eigenlijk zeg ik vrij vaak "ja" op zijn vraag of hij iets lekkers mag. Hij accepteert een "nee" overigens ook altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 08 september 2016 @ 21:08:

[...]





Enkelen zijn 'natuurlijk' ja en het overgrote deel is gewoon chemisch en synthetisch (=ook chemisch) waarvan dus het grootste deel bewezen kankerverwekkend is. Maar hee, je moet toch zelf weten of je het blijft innemen? Ieders eigen verantwoording.Ik weet wat synthetisch is hoor. Voer namelijk zelf die syntheses uit op mijn werk
quote:Philae schreef op 08 september 2016 @ 21:23:

[...]



Ik weet wat synthetisch is hoor. Voer namelijk zelf die syntheses uit op mijn werk Als je het maar niet opeet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 08 september 2016 @ 21:25:

[...]



Als je het maar niet opeet.

Ben niet gek



Die stoffen zijn wel een stuk gevaarlijker dan de E nummers. Al hoewel.... Sommige dienen als antibioticum tegen bijvoorbeeld tuberculose.



Maar goed nu even on-topic. In de trommel van vriends kinderen zit meestal iets van fruit, noten en soms een klein snoepje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae schreef op 08 september 2016 @ 21:23:

[...]



Ik weet wat synthetisch is hoor. Voer namelijk zelf die syntheses uit op mijn werk Wat een opluchting, het leek even of je niet op de hoogte was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven