Waterpokken

02-07-2012 09:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 1,5 jaar heeft op dit moment de waterpokken.

Vrijdag had hij het eerste kleine plekje en tot nu toe denk ik elke keer als ik hem zie dat er meer bijgekomen zijn.

Ik doe hem 2x per dag in bad met een washand havermout, en smeer hem 3x per dag in met calendulan van vsm.

Wat ik me afvraag is het volgende, kan ik nog meer voor hem doen om de jeuk te verlichten, en hoe lang zouden er ongeveer nog blaasjes bij blijven komen, ik neem toch aan dat het na een x aantal dagen wel zal stabiliseren.
KidsClin waterpokkenschuim schijnt ook goed te helpen.

Nageltjes kort houden.

De fase tussen verschijnen eerste plekjes en het indrogen van de eerste blaasjes kan ongeveer een dag of 10 duren.
Of lotio alba halen bij de apotheek.
Heeft hij er wel last van dan?

Mijn kinderen hebben ook rond die leeftijd waterpokken gehad, maar hadden helemaal geen last van jeuk.

Als je niet merkt dat hij er last van heeft, zou ik wat minder zalf smeren en hem minder vaak in bad doen.

De blaasjes moeten namelijk indrogen, en dat gaat het makkelijkst als ze....droog zijn!
Mijn zoontje van 4 heeft op dit moment ook de waterpokken. Ik heb al vanalles geprobeerd om de jeuk te verlichten. Vooral 's nacht wordt hij gek van de jeuk. Hij (en ik dus ook) slaapt al 3 nachten heel slecht. Net dus ook de huisarts gebeld en die gaat kijken of er iets anders voorgeschreven kan worden dan de gebruikelijke middeltjes.

Als je het idee hebt dat hij er niet heel veel last van heeft dan zou ik hem wat minder in bad doen.
Hij heeft wel echt jeuk, hij blijft krabben en met zijn rug tegen de bank aan schuren. Ik loop zo idd maar even langs de apotheek. De nachten gaan redelijk, ben er vannacht een keer of 3 uit geweest. In bad gaan daar geniet hij echt van, maar ik kan wel kijken of het ook lukt met 1x per dag.
Wat Ramiaatje zegt, KidsClin waterpokkenschuim, hielp bij mijn zoontje heel goed. Van de apotheek ook spul gehad, maar dat hielp niets.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Na 3 dagen was bij ons het ergste wel voorbij.
@Java, daar hoop ik dan ook maar op. Hij is nu al een uur wanhopig aan het huilen en aan het krabben op zijn hoofd.
Ik bedoel dan wel: Drie dagen nadat ze er echt last van begonnen te krijgen. Dus niet drie dagen na het verschijnen van de allereerste pokjes.
ik weet niet of het op die leeftijd al mag maar iets van mentholgel, dat verkoelt en helpt tegen de jeuk.

succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven