we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
quote:

Tijd voor een digitale camera!

Ik heb ook altijd kaarten in huis, en zo georganiseerd ben ik niet. Ik kan het ook versturen, dan heeft ze hem het snelste. Maar we zouden ook juist even kunnen wachten omdat iedereen het nu stuurt.

We versturen er nu 1, dan volgende keer verstuur jij er weer 1 en dan gaan we het topic rond zodat iedereen een keer aan de beurt is. Is dat wat? (hebben wij mazzel dat wij altijd kaarten in huis hebben Nippo )
quote:

Tijd voor een digitale camera!

Voor wie, ons?

Ghe, juist doordat wij een digitale camera hebben, hebben we nu zo godsgruwelijk veel foto's dat ik bij het uitzoeken niet kan kiezen en dan tot en met sint juttemis mag gaan plakken. :P
We kunnen ook in toerbeurt elke week een kaartje sturen...

Ik heb niets leuks geloof ik. Moet morgen werken en heb geen zin. Oh ja, wel leuk, ik ben vandaag op kraamvisite geweest bij lief oud-collegaatje. Was erg gezellig. En haar zoontje is om op te vreten!
Athea, maar dan maak je toch gewoon zo'n leuk hema-album? Ik moet ook nog plakken, maar dat zijn de foto's van voor de digitale camera, daarna bestel ik af en toe zo'n album (en daar loop ik inderdaad ook mee achter).
Getver, wat gruwelijk zeg, dat bericht over Zoyla's oudste:(

Goed idee om een kaartje te sturen, en vrolijke groepje+nicks is prima wat mij betreft. Ik denk ook dat het niet veel uitmaakt of ze het herkent of niet, dat gewoon het feit dat ze lekker veel kaarten krijgt van mensen van het Vivaforum hopelijk een oppepper is.

Vreselijk lijkt me dat, om zo bang te zijn om je kind. Ik word al ongelukkig van het getob met Mini steeds, maar dit is natuurlijk vele vele malen heftiger.

Mini is trouwens op dit moment gelukkig redelijk fit en gezond. Ze is wel snel moe en huilerig nog steeds, en eergisteren waren we helemaal blij dat ze weer eens voor haar doen veel had gegeten en toen pimpelde ze het er allemaal weer uit -buikpijn, zei ze. Ze is toch nog niet helemaal opgeknapt.

Ze heeft ook echt een zielig smal bekkie op het moment. We hebben van de week eens zitten meten, maar haar middel, bovenbenen en bovenarmen en die van Nano schelen praktisch niks. Twee centimeter ofzo, waarbij haar middel en armen maar Nano's benen net iets dikker waren.

En intussen heb ik hier dus het einde van een topic en het begin van een nieuwe gemist;)

Iedereen een leuke koninginnedag gehad zo te lezen. Ook hier niet zo gek veel op de vrijmarkt gekocht, Mini heeft een paar keer gegrabbeld (vond ze megaspannend, een cadeautje uit een bak mogen pakken) en dat waren allemaal goed schoon te maken plastic prullen. En een rieten poppenwagentje, maar dat was voor wurm van Inad, die daar naar op zoek was.

Verder wel lekker op terrasje gezeten met Inad, broertje en hun kinderen en hier in de wijk hebben ze allerlei spelletjes gedaan.

Drop, lastig idd., gebrek aan voorschoolse opvang. Misschien iemand in de buurt met kinderen op dezelfde school zoeken die ze 's morgens even wil opvangen? Zo deed ik dat met Mini ook vroeger in gehucht, die ging als ik weg ging naar iemand in de straat en daar vandaan een half uur later naar school.

Nathje, leuk om weer eens wat van je te lezen en fijn dat het zo goed gaat!

Athena een ziek zielig Boefje. Ik ben nog aan het bijlezen, dus ik hoop voor je dat ik straks nog ga tegenkomen dat hij weer wat is opgeknapt!

En Ely is weer haar eigen sprieterige zelf en heeft een dakkapel. Goed!

Zo, onderweg nog even een stukje behang meegejat voor jarig geweeste Meave, van harte nog!

Schurk ook aan het rollen, leuk he Athena. En vermoeiend inderdaad, dat niet terug kunnen komen. Nano doet het nu trouwens ook steeds met verschonen, meteen gaan liggen rollen. Handig bij poepluiers;)

Oh, en inmiddels ook beterschap voor Schurkje. Wat een getob he!

Pebbles, spannend, nieuwe behandeling voor je moeder. Hopelijk scheelgt het een hoop vervelende bijwerkingen!

Ik ga maar eens posten, volgens mij is het een erg lang bericht geworden.

Oja, Morrie en Peb, Nano had vandaag voor het eerst het shirt aan wat hij van jullie had gekregen (broek is nog te groot) en het staat erg leuk bij hem, die kleur! (En hij past er gewoon in Morrie;))
Nippo, dat ga ik misschien ook nog wel een keertje doen. Maar ik heb begrepen dat het best prijzig is en dus lijkt het me voor de reguliere foto's nogal veel als ik die allemaal in een digitaal album ga stoppen. Voor bijvoorbeeld vakanties lijkt het me wel wat.

Bovendien vraag ik me ernstig af of het veel scheelt, want het uitzoeken kost verreweg het meeste tijd als je, zoals ik, na een paar iinplakalbums, overgaat op het handige inschuifsysteem in mapjes van de Hema.

Kaartjes bij toerbeurt is een leuk idee!
Hee hoi Mille! Mini nog steeds aan het kwakkelen zie ik. Maar het klinkt wel iets beter dan hiervoor, dus hopelijk is dat toch het begin van een langzaam herstel. Zielig, zo'n smal bekkie!

Grmbl, mijn laptop heeft kuren :@. Wilde van de week al geen cd's meer afspelen en nu heb ik ook nog eens mailproblemen. Blech. Apparaten moeten het gewoon doen. Altijd. Geen tijd voor stakingen, ben al druk zat!
Ha Mille, je bent er weer! Fijn dat het bij jullie ook wat beter lijkt te gaan ondanks het smalle snoetje van Mini. Kleintjes zie je het ook zo snel aan als ze maar een beetje afvallen, zeker als ze een beetje dun zijn. Loeder was altijd ook een graten baaltje als ze afviel. Maar gelukkig eten ze het vaak erna wel weer bij.

Ik ben voor beide te lui. (digi-album en inplakken) Dat maakt mij zeker weer lui en ontaard, maar geeft niets. Ik reken hier op Vrolijkerd.

Apparaten die het niet doen zijn stinkvervelend. Ze moeten het idd altijd doen want ze hebben toch niets beters te doen.

Ely, de buggy nog gevonden? Je bent welkom om de MC te komen halen hoor.
quote:

Oja, Morrie en Peb, Nano had vandaag voor het eerst het shirt aan wat hij van jullie had gekregen (broek is nog te groot) en het staat erg leuk bij hem, die kleur! (En hij past er gewoon in Morrie;))

Leuk, maar wat was het ook alweer ;)? Mexx shirt en broek in ieder geval, maar welke kleur. Geel?
Nja, maar niet geelgeel, volgens mij noem je dat okergeel.

En ik had nog iets gelezen waar ik nog op wilde reageren, maar ik ben het weer kwijt.
Terug gelezen en ik weet het nog steeds niet. Tijd om naar bed te gaan;)

Truste!
Truste Mille! Ik ben zeker weer te laat?

Kaartje sturen namens het Vrolijke groepje = goed idee. Nicks of gewoon 'Vrolijk groepje' maakt me niet uit, echte namen vind ik niet nodig en/of niet wenselijk. Maar het gaat toch om het kaartje, laten we dat meisje idd iedere week een mooie kleurige kaart sturen, is het minste dat we kunnen doen. Ik ben ook niet zo georganiseerd dat ik kaartjes klaar heb liggen, soms koop ik in een helder moment een aantal verjaardagskaarten tegelijk, maar als die op zijn vergeet ik vaak weer nieuwe te halen.

Foto's inplakken, wasda? heb hier nog stapels echte en uit te printen digifoto's liggen, van 4 jaar tweeling en een tiental vakanties in den vreemde, echt, hele AH tassen vol. Genoeg om de komende twee jaar iedere avond mee bezig te zijn. Ik wil in ieder geval een album per kind klaar hebben voordat ze het huis uit gaan, maar dat zal wel gaan lukken. Denk ik.

Bij een ouder brengen na 8u? Is misschien een optie, maar nu even niet, ze hebben nu al genoeg om aan te wennen, vind ik. School, BSO (hier heet alles standaard BSO, volgens mij wordt het gewoon door elkaar gebruikt), vind ik voorlopig wel genoeg. Nu, nog 6 weken tot de vakantie en daarna schoolvakantie, en op de BSO in de vakantie kunnen ze al vanaf 8u gebracht worden, ergens begin augustus ga ik wel nadenken over hoe als de school weer begonnen is. Als het góed is kunnen vent en ik e.e.a. samen oplossen. Als het góed is he...

Vrolijk, de 2e is o.k., ik houd een kleine slag om de arm w.b. 26 mei want ik heb een licht voorgevoel dat die date afgezegd gaat worden. Maar als je sowieso liever voor 2 juni gaat, is dat wat mij betreft ook o.k.! Moest wel heel lang nadenken over wat DD is, maar ik ben eruit: Dolly Dots, toch?
Zie trouwens wel op tegen manloze week. Zaterdagochtend moet 'ie al vroeg weg, moet om 9u inchecken, en pas zondag de 13e komt 'ie in de loop van de ochtend weer terug. 't Is dan nog wel moederdag. Het is hem geraden om dan met iets leuks aan te komen ;).

Vanavond weer gefitnessed, voelt lekker om weer bezig te zijn. Vent heeft laatst hardloopschoenen gekocht en is nu 2x wezen hardlopen, en maar klagen over spierpijn.

Morrie, hoe gaat het nu op je nieuwe werk, ben je al een beetje gewend?
Ik vind het echt vreselijk voor Zoyla en haar familie. Wat een narigheid zeg.

Het zal je toch overkomen als moeder, ik moet er niet aan denken...

Dropje, ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Vooral als de kinderen toch een beetje gespannen zijn ivm nieuwe situatie en jij ook nog eens moet beginnen in nieuwe baan. Pffff, ik begin al te zweten als ik er aan denk.

Zal aan je denken, maar daar heb je niet zo veel aan.

En leuk moederdagkadootje maakt wel een heel klein beetje iets goed idd.

Ik krijg voor moederdag rust. Zorro gaat met de kinderen naar Nijntje.

Of heel misschien mag ik wel, zou ook leuk zijn.

Morrie, goed dat je auto verkocht is. Super!

Mille, goed je weer eventjes hier te zien.

Shit, Zeefje wakker, dus maar even snel posten, misschien later terug
hmmm, Zeefje slaapt toch weer door.

Foto's praat me er niet van. Tijdens zwangerschap Zeefje heb ik 500 foto's besteld om tijdens mijn verlof in te gaan plakken.

Theoretisch zou dat natuurlijk nog steeds kunnen..............

Ik ben helemaal blij en toch ook weer niet.

Heb NSO voor Zootje gefikst. Tijdelijk dus. De maandagen tot september en de dinsdagen t/m november.

Ben natuurlijk blij dat ik opvang heb, maar ik vind het zo sneu dat ze er daarna weer wegmoet als ze goed en wel gewend is.

Ze staat op de wachtlijst voor andere vorm van opvang, daar is waarschijnlijk wel plek, op zijn laatst in december.

Maar ik weet niet of ik nou zo sta te juichen over deze vorm van opvang.

Het wordt een soort van ballorig met heel veel te doen, voor de kinderen.

De visie is 'zelfstandig spelen onder begeleiding'

Het komt op mij een beetje over als 'we flikkeren een aantal kinderen in een hok en doen alleen wat als er wat gebeurt'

Weinig persoonlijke aandacht dus.

Maar misschien bekijk ik het nu wel negatief en zit Zootje helemaal niet te wachten op persoonlijke aandacht en vindt ze trampolines, spelcomputers e.d. helemaal geweldig.

Ondanks dat ik mijn kind goed ken, kan ik dit niet zo goed inschatten.

Maar ben bang dat ik weinig te kiezen heb, de andere NSO zit vol, dus ben eigenlijk allang blij dat ze waarschijnlijk een plekje heeft op de opvang.
Vrolijk, was gezellig om je gisteren even te spreken:)

Heb gelijk zitten googelen op mutsy spider, maar wil hem even in het echt zien. Qua maten is hij namelijk fors groter dan de zapp. Op zich niet erg als hij alsnog in de fietskar past, maar dat betwijfel ik eigenlijk.

Dus waarschijnlijk neem ik graag je lieve aanbod aan.

Ook goed excuus om even irl bij te kletsen, trouwens.

Over de 19e. Ik wil graag komen en wat meenemen,maar ik kan echt niet koken:$

Dus graag neem ik wat mee, wat ik kan kopen.

En Morrie, zouden wij samen kunnen rijden, vanaf de McDonalds?, want ik ben dus al eens naar Wind gereden en dat durf ik no way in het donker te rijden:$

Heel misschien neem ik Zeefje ook mee (liever niet, omdat ik het prettig vind om een avondje voor mezelf te hebben) maar ik laat haar liever nog niet bij oppas achter en Zorro is er misschien niet die avond.
Tuurlijk kunnen we samen rijden Ely, no problem en heel gezellig!

Ik vertel later over werk, heb ik nu geen rust en geen tijd voor want ben aan het werk. Misschien doe ik het ook wel een keer in de ak, ik ben toch altijd een beetje bang dat er dan een collega meeleest ofzo.
Dus Ely, als ik het goed begrijp gaat Zootje eerst naar die 'ballorig opvang' en dan later naar een 'gewone'?

Het zou mij ook niet aanspreken. Het klinkt groot en kermisachtig. Ik zou liever hebben dat Schorrie na school in een rustige omgeving komt waar hij bij kan komen van de dag. Maar wat jij ook zegt, misschien hebben die kinderen daar zelf helemaal geen behoefte aan!
Zo, mannetjes zijn vandaag naar mijn schoonouders en mijn asperges staan op het vuur, met een eitje erbij. Moet zo nog even boter smelten en ham snijden en dan heb ik een heerlijk feestmaaltje voor mezelf! En even tijd om te posten over werk, wat ik in ak zal doen.

Wat anders, wat mij dan weer bezighoudt. Jullie zijn 'allemaal' helemaal van slag van het nieuws van Zoyla dr dochter, maar ik heb dat niet. Ik vind het wel heel erg natuurlijk, begrijp me niet verkeerd, maar ik hoef er niet van te huilen en ik denk er ook niet de hele dag aan. Is dat raar? (Ik hoop nu eigenlijk dat iemand van jullie post dat ze dat ook niet heeft, het liefst een heel lief en zorgzaam en betrokken iemand ;)). Ik vind het een superidee om een kaart namens ons allen te sturen, maar ik zou het zelf niet doen bijvoorbeeld.
Ik heb dat ook niet hoor Morrie, dat ik er echt van slag van ben. Wat dat betreft is het toch te ver van mijn bed ofzo. Toen ik het topic zag, opende en las, kreeg ik wel kippenvel en tranen. Maar dat was het. Ik denk er wel aan, maar ook omdat er op forum her en der over gesproken wordt. En zelf een kaartje sturen doe ik dan ook weer niet en dat vind ik best stom van mezelf. Want hoeveel moeite is het, en wie weet hoe blij zo'n meisje er mee is.

Ik maak nooit asperges klaar, eet ze alleen bij een ander. Weet niet hoe het moet... Maar aspergetijd is toch nog niet nu, is toch pas in de (echte) zomer?
Morrie, misschien niet helemaal wat je wil horen maar ik ben er wel door van slag. Ik ben eigenlijk altijd van slag als ik zulke berichten hoor.

Ik denk dat het te maken heeft dat ik de situatie projecteer op mijn eigen leven en dan al kan huilen over hoe verschrikkelijk het wel niet zal zijn voor de mensen in kwestie. Niet altijd handig, want in mijn werk kom ik aanraking met heel veel ernstig zieke mensen en soms moet ik op mijn lip bijten om niet te gaan huilen.

Maar wat ik me afvraag, waarom houdt het je zo bezig dat jij dit anders ervaart? Dat geeft toch niet? Iedereen ervaart het nu eenmaal anders, toch?

Vrolijk, net je lasagne op en hij is echt heerlijk! Aap en ik hebben zitten smullen. Je maakt hem met echte tomatensaus, niet? Ik wil heel graag het recept!

Zullen we meteen een datum proberen te prikken voor speeldate voor kids en BBQ voor de ouders?

Sjit ik wilde nog meer zeggen maar ik ben het kwijt......even posten dan maar
quote:

Gets, hebben we nog wat leuks te vertellen?

Ik wil eens weer leuk nieuws. Iemand weer zwanger? :P

Eeeeeh..... kunnen jullie het aan? 5 januari 2008, dus nog heel pril .
Lien, van harte gefeliciteerd!
Jezus, Lien!

Van harte gefeliciteerd!!!

Wat een supernieuws zeg!

(maar ben wel even heel erg jaloers...)
Oja, foto's inplakken. Ik ben van de digi albums! Ik vind het wel een leuk klusje en je ziet meteen resultaat. Verder bestel ik losse zwart wit foto's en doe die in lijstjes en die staan her en der in huis, ook leuk.

Ely, ik herken je gevoel wat betreft opvang helemaal. Ik kan je twijfel goed voorstellen, zeker als je niet helemaal overtuigd bent van de vorm van opvang.

Ik zit ook nog te twijfelen over de opvang van de kids. Ik ben namelijk helemaal blij dat Japie vanaf 1 augustus een plek heeft op de huidige opvang van Apie. Maar wat als we verhuist zijn, moeten we ze daar dan laten of naar een opvang brengen in de buurt? Vooralsnog hebben we daar geen plek en ik zie ook op tegen al te veel veranderingen in een korte tijd. Weer een gevalletje van projectie :$ want Apie heeft genoeg bewezen dat ze goed met veranderingen kan omgaan.

Hebben jullie ook het gevoel dat mannen hier heel anders mee omgaan? Aap is er veel rustiger onder namelijk.

Ik ga even op internet surfen naar een gezellig midweekje weg in juni. Leuk, mijn ouders belden net dat ze het leuk vinden om mee te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven