Weer een slecht-slaap-topic...

18-06-2012 15:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al veel van zijn, maar aangezien ik bijna over mijn wallen struikel, doe ik het toch maar even zo...

P van bijna 2 slaapt al zijn hele leven slecht, meerdere keren per nacht wakker. Vaak valt hij na een fles weer in slaap, soms is hij uren wakker.

Slapen overdag gaat wel goed ( 1 keer per dag ongeveer 2 uur, dus ik denk niet dat dat teveel is)

Heeft iemand tips om hem de nacht door te kunnen laten slapen zonder fles?

Hij eet en drinkt overdag goed, dus ik kan me niet voorstellen dat het echt alleen maar honger is...

Laten huilen vind ik geen optie.

Strakke bedtijdroutine hebben we al
Ik zou hem gewoon een fles geven. Nouja, zou... Ik heb mijn dochter tot 2,5 nachtvoedingen gegeven. Het was de enige manier waarop ze weer in slaap viel.
Doe ik ook, maar het is zo slecht voor zijn tandjes. En als ik zijn tanden wil poetsen os spoelen na de fles. is hij weer zo wakker dat hij niet meer gaat slapen...
Ja, dat deed ik daarom niet. Heel erg naar, maar het alternatief was erger. Gelukkig heeft ze er tot nu toe geen gaatjes of andere narigheid aan over gehouden; we moeten maar zien wat de toekomst brengt.
Ik ga nu iets schrijven, compleet vanuit de Ik vorm.

Dus niet iets wat jij moet vinden of wat zo is.

ik dek mij maar alvast in

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze zoon. Vorig jaar oktober (toen was zoon nog net geen 2 jaar) zaten we er compleet doorheen. gemiddeld 2x per nacht wakker worden en zoon wakker en/of fles geven brak ons op.

Wij hebben toen de methode van kinderneuroloog Eduard Estivill toegepast. Dit is te lezen in het boekje slaap kindje slaap.

Het is niet uren laten huilen zoals voor mij echt laten huilen is, maar het heeft wel geholpen.

Mijn mening is dat een kind van 2 dat gezond is, goed eet en drinkt overdag, s'nachts geen voeding meer nodig heeft.
Hoe gaat het in slaap vallen? Toen onze zoon bijna twee was, zijn we helemaal gestopt met de slaapjes overdag. Hij sliep dan goed in en was s'nachts minder vaak wakker. En ik sprak dan met mijn man af wie er de komende nacht uit zou gaan.

Hoewel overdag wakker zijn ook geen garantie voor doorslapen is. Zoonlief is nu bijna 5 en meer dan 7 nachten achter elkaar heeft hij nog nooit doorgeslapen.
quote:lelytjevandalen schreef op 18 juni 2012 @ 15:19:

Ik ga nu iets schrijven, compleet vanuit de Ik vorm.

Dus niet iets wat jij moet vinden of wat zo is.

ik dek mij maar alvast in

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze zoon. Vorig jaar oktober (toen was zoon nog net geen 2 jaar) zaten we er compleet doorheen. gemiddeld 2x per nacht wakker worden en zoon wakker en/of fles geven brak ons op.

Wij hebben toen de methode van kinderneuroloog Eduard Estivill toegepast. Dit is te lezen in het boekje slaap kindje slaap.

Het is niet uren laten huilen zoals voor mij echt laten huilen is, maar het heeft wel geholpen.

Mijn mening is dat een kind van 2 dat gezond is, goed eet en drinkt overdag, s'nachts geen voeding meer nodig heeft.Wat houdt die methode in?
Laten huilen is geen optie, maar je moet ook weer niet te snel zijn met naar hem toe gaan. Anders leert hij niet om zelf weer in slaap te komen.

Iedereen heeft meerdere slaapcycli per nacht. Dat geldt ook voor kinderen. Tussendoor word je even wakker en ga je direct weer slapen. Sommige kinderen gaan dan huilen. Je moet ze dan even tijd geven om te leren zelf weer in slaap te vallen.

Als je bij het eerste kikje of huiltje er gelijk naar toe rent om hem te troosten, wordt hij klaarwakker en verstoor je zijn slaapcyclus.
Pucker, is lastig (vind ik) om zo even uit te leggen.

Makkelijkste is om het boekje te lezen of even op de naam van de beste man te googelen.

Overigens hebben wij er wel onze eigen touch aan gegeven hoor, beetje van onszelf en een beetje uit het boekje
En als je hem overdag niet laat slapen dan?
Ik vind dat er wel heel makkelijk over het middagslaapje van een 2-jarige heengestapt wordt (hier en in een ander topic toevallig vandaag).

Zo gek is het toch niet dat een 2 jarige nog slaapt s'middags?

Daarbij is het bij mijn zoon zo dat als hij heel kort of slecht heeft geslapen in de middag, dat bijna altijd gedonder geeft in de nacht.
Als een kind een middagslaapje nodig heeft moet je hem/haar zeker laten slapen. Maar toen mijn kinderen slecht gingen slapen snachts heb ik geprobeerd zonder middagslaapje te doen en dat ging prima! Het werkt uiteraard niet bij ieder kind zo. Maar zo heb ik dat gedaan
Maar TO geeft aan dat haar zoon haar hele leven al slecht slaapt. Is het dan wel een goed idee om te stoppen met het middagslaapje?

Ik denk eerder dat je even goed moet kijken naar jezelf, en daarmee bedoel ik, hoe snel ga je naar kind dat huilt toe?

Want wat mieomij aangeeft, dat is ook wat ik heb gedaan met de estivill methode. Je gaat er wel naartoe, maar steeds met een langere tussenpoze er tussen.
Ik zeg niet dat dat een goed idee is, ik zeg dat ik het zo gedaan heb.

Uiteraard zijn erg genoeg methodes om uit te proberen

En wie weet werkt het wel
Middagslaapje overslaan lukt echt niet, dan valt hij gewoon tijdens het spelen of op de fiets in slaap...

We hebben al best vaak geprobeerd of even laten 'pruttelen'helpt. Maar helaas....

Ik heb 'Lekker slapen zonder huilen" en daardoor gaat het in slaap komen 's middags en 's avonds nu heel goed, maar doorslapen nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven