Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
AU au

Ik heb nu mijn eisprong, heb ik altijd erg last van hoor, gelukkig voel ik wel wanneer, mijn baarmoeder doet zo'n zeer..hebben jullie dat ook? dat je op de fiets elke hobbel wilt vermijden, en gaan zitten zeer doet?

Gisteren nog eh s@x gehad, dus misschien goed getimed...

Dus de ajb datum is over 2 weken, 4/5 februari.

Dat wachten duurt altijd lang he, de 2e helft vd maand zeg maar..

Ik schreef mee met het juni topic, ook daar zijn er 3 a 4 zwangerschappen gestrand.. een op de 10 een miskraam klopt wel, alleen dacht ik er zelf niet bij te horen..

Veertje: sterkte. en marianne ook.

Ik kon me er redelijk snel overheen zetten, tot mijn eigen verbazing, wel verdrietig natuurlijk en af en toe eens slikken als vriendin een dikke buik krijgt,

maar ook wel het strijdbare gevoel, ja maar hee, dat pikken we niet, op naar een nieuwe "uitdaging".

En Toosje, ik snap jou wel, maar als ik me indenk dat je al 6 jaar hoopt en er mee bezig bent, lijkt me dat zo onoverkomelijk worden?

Of kan je er toch nog wel voldoende afstand van nemen, dat het je leven niet gaat beheersen? dat lijkt mij zo moeilijk..

Mijn zoontje at net een rattenkeutel(denk van een rat), zou dat schadelijk kunnen zijn??
Balen Lais dat het nog niet toppie met je gaat... Beterschap.

Dat heb ik helaas nooit Liselot, dat ik mijn eisprong voel. Ik heb regelmatig steken in mijn zij. Maar denk nu dat ik vaker cystes heb gehad en dat ik die voelde. Want er zit er nu rechts eentje en daar blijft het steken. (en zit al ver na mijn eisprong) Ga het toch eens vragen aan de arts volgende keer.

Net ff bij petekind geweest. Wat gaat dat hard zeg. Lacht nu regelmatig naar je. Echt zo leuk!

Schoonzus en ik hebben lekker bij hem op de bank gelegen. Kan uuuuren naar hem kijken!

Vanaaf ff met de dog naar de dierenarts. Moet weer z'n jaarlijkse prikkie...

Morgen plotseling werken. Zijn weer zieken, dus kan weer centjes verdienen!
hey meiden,

allereerst welkom voor marianne, liselot en kusje. jammer dat jullie ook bij dit forum horen, maar jullie zijn van harte welkom.

elise een zoon las ik... gefeliciteerd!

heb het zo druk gehad dat ik geen tijd heb gehad om te schrijven. had ook heel wat pagina's bij te lezen. was erg ontroerd door alle verhalen.

wij hebben geprobeerd ons ei te vangen, maar nu had ik zaterdag steken in mijn zij, terwijl ik eigenlijk woensdag mijn ei had moeten voelen. ik vraag me dus af of het goed is gegaan.

voor de nieuwe meiden, curretage valt wel mee, lichamelijk dan. ik voelde me beter toen ik wist dat het eruit was. schone lei zeg maar. veel sterkte in ieder geval!

ik ga proberen wat vaker te kijken, zodat ik niet zoveel bij hoef te lezen.

groetjes hannes
Hoi,

Hier weer een berichtje van een emo-muts, ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen. De oh zo ware woorden van Toosje, nog meer meiden die de pech hebben een miskraam te krijgen, dikke knuffel voor iedereen!

Veertje, welkom. Hoe ging het vanmiddag? Sterkte!

Marianne, goed zo, verwen jezelf maar lekker! En na woensdag lekker kalm aan doen hoor! emotioneel is het zwaar en daar moet je niet zomaar overheen stappen.

Toosje ik ben benieuwd of er nog wat uitkomt.

Nala, spannend! De uitslag van opzwemtest, ik hoop dat het goed is!

Wat leuk dat je neefje steeds meer contact kan maken hé? En dat lachen, zo lief!

Liselot, klinkt positief, een strijdbaar gevoel. En handig dat je de eisprong voelt! tenminste, als ie elke maand op dezelfde dag van de cyclus komt tenminste (naderhand heb je er niet zoveel meer aan helaas)

Hannes, ik hoop dat je je ei gevangen hebt!

Ik heb gewerkt. Heb besproken om mijn uren anders in te delen maar dat kon niet, ik kon wel een paar uur minder gaan werken zodat ik 3 dagen aanwezig ben ipv 4 en het scheelt 3 uur. Dus ik ben er wel blij mee. Vriend maakte het ook niks uit, dan maar iets minder geld zegt ie, als jij je maar goed voelt. Ik voel me dan nog wel niet helemaal goed (stem is nog steeds weg) maar daar gaat het minder werken vast bij helpen.

en nu ga ik proberen te eten. (vanmorgen weer zo beroerd geweest en zo vreselijk moeten overgeven, het ging maar door terwijl mijn maag al lang leeg was, zo naar! )

Dikke kus voor alle lieve meiden hier!

XX
Bedankt Meiden,

Ik ben bij de gyn geweest ze was alleraardigst en heeft met inwenddige echo gekeken. Het vruchtje was nog maar 5 mm, maar ik was wat mij betreft blij dat ik geen lichaampje meer kon zien. Geen minimensje zeg maar, geen hardje heb gehoord. Ik zou a.s. donderdag 10 weken zijn.

En ik moest afspraak maken voor opname helaas was net de OK gesloten en konden ze geen afspraak maken voor morgen. Hopelijk krijg ik morgen afspraak. Ik moet zeggen dat ik best bang ben dat het nu spontaan thuis gebeurd.

Jeetje wat word hier veel geschreven en dat jullie zoveel reageren op iedeen super knap en dan met alle namen er nog bij SUPER complimenten.

Ik heb mij gal nog gespugd over de verloskundige praktijk waar ik onder val.

En dat ik baal dat ik via hun moet bevallen en begeleiding krijg.

En dat ik totaal geen fijn gevoel heb bij hun, ik was vandaag de 2e al. Ze zegt ik werk hier nog maar net en wat een verhalen hoor ik van hun.

Ik hoop maar zo dat ik straks bij hun mag blijven onder begeleiding.

Het is een heel verhaal maar bij mijn 1e zwangerschap wat het ook al niet goed wat mij kant betreft hun zorgen en begeleiding. Vaak paniekmakerij en ze wil kosten wat kost thuis bevallen.

Ik zei vorige week dat ik in het ziekenhuis wou bevallen, daar wil ze niets van weten ze heeft ons na geschreuwt tot op de gang we gaan voor thuisbevalling.

En de andere mensen kwamen de praktijk binnen en maar door hameren over haar verplichte thuisbevalling.

Nou dat was het in het kort, ik vind haar zo'n schijtwijf sorry hoor. En je bent gewoon verplicht om daar naar toe te gaan helaas.

Word vervolgd.
Veertje, jammer dat je geen afspraak voor morgen kon krijgen. Hopen dat het voor de dag erna kan.

Wat een raar gedoe, je moet thuis bevallen. gelukkig heb je toch echt zelf de keus, als je dat niet prettig vind...... Heel vreemd, en er is dus geen andere praktijk in de buurt?

Nou ja, eerst andere zorgen. Kalm aan!

Dikke
Ok ik ga straks mijn galspugen over de verloskundigepraktijk.

Eerst wachten op opname.

Ik voel me tot nu toe rustig, ik zal blij zijn als het achter de rug is.
Nut, gefeliciteerd met je verjaardag!
Lieve allemaal!

Bedankt voor de lieve berichten. Het is precies wat ik even nodig heb omdat iedereen hier hetzelfde heeft meegemaakt. Helaas iemand die ook vrijdag slecht nieuws heeft gekregen, Veertje. Jij zult ook wel geen fijn weekend hebben gehad, sterkte meid!

Nou dit gaat vast een lange post worden. Ik moet even mijn frustraties kwijt en ben zoooo benieuwd of iemand hier wel een zo iets bizars heeft meegemaakt:

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Maar er was een verbouwing. Ik werd meegenomen door een verpleegkundige naar de verlosafdeling waar ik naar een ziekenzaal werd gebracht vanwege het ruimtegebrek. Dat is nog tot daar aan toe, maar naast me achter een gordijn zat een vrouw die een echo kreeg, dus met gezellige babyhardkloppingen op de achtergrond kon ik alles over mijn miskraam uit de doeken gaan doen aan die verpleegkundige. Toen ik huilend heb aangegeven dat ik dit toch wel een erg rare gang van zaken vond kreeg ik argumenten als: Ja maar die vrouw wil toch gewoon graag naar haar baby luisteren. Nou ik was witheet! Na veel aandringen ben ik uiteindelijk naar een andere ruimte verplaatst: een verloskamer!! Nou goed, dat trok ik dan nog wel. En dan denk je dat dat alles was....

Na 1 uur in de verloskamer te hebben gezeten, kwam er eindelijk een arts assistent,heeft al mijn vragen beantwoord en nadat ze alle alternatieven had uitegelgd kwamen we tot de conclusie voor de pillen te gaan ipv curettage, dat kan altijd nog. Toen ze weggaan om ze te halen kwam ze terug. Ze had met de gyneacoloog overlegd: Doordat ik op die echo vrijdag vijf weken was bestaat er een kleine kans 0,01% kans zei ze zelf dat ik nog maar vijf weken zwanger ben en op een echo een week later er toch een hartje klopt. Mijn eerdere zwangerschapstest zou dan vals zijn geweest en dan ben ik afgelopen maand alsnog zwanger geraakt. Daarom willen ze de pillen nog niet geven, omdat het in het verleden wel eens een keer eerder is voorgekomen en die pillen verminken eventuele baby's.

Nou je begrijpt wel hoe verbouwereerd wij waren. En hoe zeer we er ook tegen in gingen, ze waren niet op andere gedachtes te krijgen. Ik vind het zo'n belachelijk verhaal. Heb nooit een druppel bloed verloren, kom op nou! Ben het nu zoooooooo zat. Geef me verdomme gewoon mijn eigen lichaam terug.Weg met al die kuthormonen. Zo blijft het voortsudderen. Donderdag kan ik terugkomen, dus zit ik het gezellig het hele weekend met een bloedbad, terwijl we eigenlijk een weekendje er tussenuit wilden om het allemaal achter ons te laten.....

Ik begrijp gewoon niet waar dit allemaal voor nodig is???

Liefs Kusje
Heeft er ook iemand ervaring met die pillen???
Kusje, neeeee! Naast een vrouw die een echo kreeg en je het hartje hoorde???????? Wat een belachelijke gang van zaken zeg! echt niet normaal. Zou ook uit mijn vel springen. Die lui zijn echt niet goed wijs!

En dan die arts die nog kwam met het verhaal dat het misschien toch nog maar 5 weken oud is??? heel vreemd.

Sterkte meis!
@veertje en kusje: ook ik heb hier het forum al volgespuugd met klachten over de gyn, dat gaat lekker dus....

@ kusje, ik snap het niet, je hoort toch nooit dat een test vals positief is.... en maar 5 weken oud dan? zo word je heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees zeg!

bij mij worden de bloedingen nog niet zo heftig... ik denk dat het niet meer gaat komen en het hoeft ook absoluut niet meer... laat het woensdag maar in het zkh gebeuren, dan is het ook echt helemaal weg en kan er niks blijven zitten....

heb vandaag braaf een schone, nette, nieuwe pyama gekocht, zodat ik netjes voor de dag kom.... idioot toch? moet ook morgen me nog maar even scheren... stel je toch voor.... waar zijn we toch mee bezig.. alsof ik me daar druk over zou moeten maken...

ik heb pijnstillers gekregen, waar je volgens mij een paard nog mee verdoofd krijgt.... ik vraag me af of dat nou allemaal wel nodig is zeg... voor de dames die het al hebben meegemaakt, vinden jullie dit nu normaal:

3x daags 1 tablet diclofenac en 4x daags 2 pillen paracetamol 500mg met 10 mg coffeine....

is toch veel of niet? en dat terwijl de gyn mij verzekerde dat het nadietijd geen pijn zou doen... nee, als ik dat allemaal ga slikken, dan ben ik volgens mij compleet van de wereld... (kan manlief woensdagavond eindelijk de nationale IQ-test eens winnen.. hahaha)

vandaag gaat wel redelijk.. man was weer aan werk, maar is toch thuisgekomen... trok het toch niet... misschien geeft hij het nu meer kans om het te verwerken, nu het met mij iets beter gaat?
Goedenavond!

Marianne, jee wat krijg je veel pillen voorgeschreven. Je zou er haast bang van worden. Ik kon het met paracetamol prima doen, alleen de eerste dag. Daarna niks gebruikt.

Kusje, wat een rare gang van zaken zeg! Zit je in Groningen? Belachelijk dat ze je zo hebben behandeld! Het is wel gebruikelijk dat ze een weekje afwachten om te kijken of het vruchtje gegroeid is en daarna pas besluiten om tot actie over te gaan. Die pillen schijnen niet fijn te zijn. Maar is per persoon verschillend. Bij mij deden ze niks nieuws. Miskraam was al op gang gekomen, pillen vloeiden er weer uit. Toch gecurreteerd omdat het niet allemaal weg was.

Caro, je moet doen waar je je prettig bij voelt. Als je het niet vol kunt houden is je werkgever verplicht om er iets aan te doen of ander werk. Als zwangere heb je bepaalde rechten, kijk je cao maar een na.

Veertje, balen dat je niet terecht kon en dan ook nog zo'n rotpraktijk. Gal mag je altijd spuwen hoor!

Liselot, de ene dag lukt het me beter om het nuchter te bekijken als de andere dag. Het afgelopen jaar was het zwaarste, omdat we toen eindelijk zwanger zijn geraakt en het dus mis ging. En dat 2 keer. Daarvoor was ik redelijk nuchter en stelde me in op adoptie. Door de zwangerschap is er wel iets aangeroerd waardoor ik nu er veel meer moeite mee heb. Het wordt steeds zwaarder. Daarbij spelen ook nog andere zorgen mee waardoor het nu allemaal even heel moeilijk gaat soms. We komen er wel doorheen, maar af en toe een dipje hoort er na zo'n lange tijd helaas wel bij.
Marianne, dat zijn echt een hoop pillen die je hebt gekregen. Ik durf er ook om te wedden dat je ze niet nodig hebt. Ik had (zoals ik al eerder zei) geen napijn, alleen een typisch gevoel. Nou heb ik achteraf op de recovery wel een diclofenac zetpil gehad, maar dat is uiteindelijk de enige pijnstiller geweest na die tijd. Ik heb trouwens ook geen pyjama nodig gehad. Toen ik op de afdeling kwam kreeg ik al een operatiehemd aan. En na de curettage moest ik het operatiehemd aanhouden tot de gyn was geweest om mij te ontslaan. Toen dat was gebeurd mocht ik mijn gewone kleren weer. Wat wel makkelijk is, is een gewone lekker soepele broek. Dat zit gewoon fijner op je buik na die tijd.

Kusje, wat rot allemaal meid. Wat een ontzettende horken in dat ziekenhuis!!! Kan je niet ergens anders heen gaan? Ik vind het echt geen manier van doen.

Veertje, jij ook al zo'n rot bericht gekregen... En ook al zulke slechte ervaringen. Wat kan ik daar kwaad om worden zeg!!!

Aan allemaal:
Hallo dames,

Na een ziek weekend ben ik er weer. Vrijdagnacht werd ik ineens helemaal niet lekker. Heb zo ongeveer de halve nacht op het toilet doorgebracht. Gigantische buikkrampen en overgeven. Zaterdag de hele dag als een dweil op de bank gelegen en geen hap door mijn keel gekregen. Zondag leek het iets beter te gaan en heb ik in ieder geval wat soepstengels naar binnen gewerkt. Gisteren was dochter ook nog ziek en dus lagen we ons saampies zielig te voelen. Had (en heb) nog steeds koorts en voel me niet optimaal. Moest vanmorgen weer bijna spugen en kreeg gelijk weer heel levendige beelden voor me van toen ik zwanger was. Oh ja, zo voelde het toen. Had het gewoon verdrongen, maar kwam nu ineens weer boven. Bleh!

Kan nog niets met een eventuele zwangerschap te maken hebben, want zou volgende week woensdag pas mijn AJB-tje hebben. Of het moet een vierling zijn ofzo Hoe dan ook voel me nog niet echt top, maar goed zal jullie er verder niet mee vermoeien. Heb nog wel wat tijd nodig om op iedereen te reageren.

Nala, hopelijk gaat die cyste inderdaad snel vanzelf weg. Vind 9 februari ook wel een mooie datum. Net voor Valentijnsdag (testte bij mijn zoontje op die dag positief, hoe romantisch), dus mooier kan niet. Al iets gehoord over de opzwemmers? Hoop zo dat het nu snel gaat gebeuren allemaal. Dat spuiten lijkt me ook best eng, maar het is voor een goed doel moet je maar denken bij elk spuitje dat erin gaat. En het zou wel fijn zijn als je man het doet lijkt me.

Spannend voor je vader zeg. Wel fijn dat hij toch eerder mocht komen.

Outfit voor carnaval klinkt erg leuk. Schiet al op hè? Wij gaan het dit jaar ook voor het eerst vieren met de kids. Althans hier hoor, niet in het Zuiden, waar het echt allemaal gebeurt. We gaan met vrienden naar de optocht en dan een carnavalsdisco bij hen thuis. Erg leuk.

Moeilijk voor je al die herinneringen die de doop met zich meebrachten. Je verwoordt het mooi. Wat kan zoiets je dan ineens aangrijpen hè?

Maar volgend jaar sta jij daar gewoon te stralen hoor. Afgesproken?

Lucia, hoe is het gegaan met de moedervlek? Ikzelf ben inmiddels al 4x geholpen aan verschillende moedervlekken. Gelukkig allemaal goedaardig, maar blijft spannend. Vorig jaar hebben ze er 5 weggehaald uit mijn gezicht. Vond ik doodeng i.v.m. de littekens, maar is allemaal goed gekomen gelukkig.

Marianne, je klinkt alweer een stuk positiever zeg. Moest zelfs wel om je lachen toen het om de IQ test ging. Wij hebben daar hier ook altijd strijd om. Man is er dit keer niet (volgens mij bewust), dus wordt een gemakkelijke overwinning dit keer.

Wil je nog even heel veel sterkte wensen voor morgen. Zoals je hier al van zoveel anderen gehoord hebt schijnt het fysiek allemaal mee te vallen. Gezien je pillenvoorraad kom je de dagen wat dat betreft wel door, maar hoop natuurlijk dat dat niet nodig is. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Ring, wat een lieve collega's dat ze je zo goed hebben opgevangen vorige week. En fijn dat die rotdag weer voorbij is. Die van mij valt precies op de dag dat mijn dochter jarig is, dus hopelijk heb ik dan weinig tijd om erover na te denken.

Kaatje, hoe was het in het ZH? Hebben ze nu iets kunnen vinden? Heerlijk vooruitzicht zeg over een paar weken al in Brazilië. Zou ook wel zin in een zonnetje hebben.

Caro, of moet ik zeggen lettermixer? Yes, wie had dat ooit nog kunnen denken dat je blij zou zijn als je broek niet meer zou passen? Leuk hè als het echt zichtbaar begint te worden. Bij mij duurde dat tot 6 maanden. Vond ik zo jammer. Ik wilde het aan iedereen laten zien.

Lekker dat de badkamer klaar is. Ook fijn als straks de baby er is.

Trouwens nog stil in huis

Kusje, welkom hier. Wat een belachelijk verhaal zeg van het ZH. Dat ze je überhaupt naast iemand neerleggen die wel een hartje heeft. Soms snap ik echt niet waarom bepaalde mensen op bepaalde plekken werken. Dat snapt toch iedereen! Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden hoor.

En dan dat verhaal dat je misschien toch zwanger bent. Heel apart allemaal. Als ik hier zo eens terugdenk maken wel heel veel mensen vreemde of nare dingen mee op de afdelingen verloskunde en gynaecologie. Echt onvoorstelbaar.

In ieder geval heel veel sterkte met wachten.

Nut, volgens mij was het gisteren, maar vooruit. VAN HARTE!

Hopelijk heb je toch een gezellige dag gehad, ondanks dat je het niet echt gevierd hebt. Maak ook altijd appeltaart als er iemand jarig is (eigenlijk ook als dat niet zo is, maar goed). Jammie!

Veertje, ook jij helaas welkom hier. Had ook een slecht gevoel over de zwangerschap die resulteerde in een MK. Ikzelf heb al twee schatjes van kinderen en bij mijn zwangerschap van de 3e ging het dus helaas ook mis. Bij 9 weken begon ik bloed te verliezen en bleek dat het vruchtje met 5 weken gestopt was met groeien. Uiteindelijk kwam het bij mij vanzelf los en hoefde ik niet gecurreteerd te worden. Dit was in oktober 2007. Gek genoeg voelde ook ik me er al vanaf het begin niet gerust op. Het was zo anders dan tijdens mijn andere zwangerschappen. Zo was ik bijvoorbeeld totaal niet misselijk, terwijl ik de andere keren echt maanden overgegeven heb. Ik voelde me gewoon echt niet zwanger en dus was ik natuurlijk wel verdrietig, maar op de één of andere manier had ik al zo'n voorgevoel. Gek dat je dat toch aanvoelt hè soms?

Ook al zo'n rare VK. Hopelijk kun je de volgende keer ergens anders terecht.

Toosje, kreeg wel even een traantje in mijn ogen van je lieve woorden. Voel me soms best schuldig hoor dat ik al twee gezonde kinderen heb, al snel zwanger was van de 3e en nu 'pas' in ronde 4 zit. Tuurlijk is het verdriet van een MK voor iedereen even rot, maar als je al zo gelukkig bent als ik met twee gezonde kinderen kan ik me voorstellen dat het soms oneerlijk klinkt. Zoveel van ons zijn al zo lang bezig en ook pas voor de 1e. Maar wel heel lief wat je zegt.

Spannend bijna de uitslag van de test. Hopelijk was het 'gewoon' pech. Zal heel hard voor je duimen.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de ovu testen van Matcare. Had eerst anderen (o.a. die van Clearblue, gruwelijk duur en geen resultaat), maar het leek wel of die niet echt werkten. Deze tests gebruik ik nu twee maanden en als het niet lukt deze maand blijf ik ze zeker gebruiken. Beetje hulp kan nooit kwaad.

Lais, ook nog niet helemaal lekker. Balen meid. Ook weer een erg leuke reactie van de doktersassistente. Blijven lachen maar. Gaan we trouwens nog gelijk op wat betreft ons AJB-tje. Zou wel leuk zijn.

Liselot, wel fijn dat je je eisprong kunt voelen. Is mij nog nooit gelukt, zelfs niet nu ik er op let door de ovu testen die ik doe. Hopelijk was je op tijd om je ei te vangen.

Vind zelf het wachten ook zo verschrikkelijk lang duren de laatste twee weken van de maand. Moet zelf nog 8 dagen en het lijkt wel een eeuwigheid. Echt niet leuk.

Nou meiden, ben gelukkig weer bij. Ga zo toch maar weer proberen iets te eten al heb ik totaal geen trek (inmiddels - 1 1/2 kilo, grrr).

Liefs,

Puck
hoi Lieverds!

eindelijk: tijd!

het is echt onmogelijk om op iedereen te reageren dus hou ik het maar even bij de laatste pagina...*slik*...*pakt er een slammers energy drankje bij*

@ Liselot...zohee, wat een felle eieren leg jij! dat belooft nog wat voor later ... een beetje pijn heb ik ook...dat voel je dan zo bij het vrijen...ik denk dat we vrijwel gelijkop lopen...lekker samen stressen dus!

@ Nala: heerlijk lijkt me, een petekindje om alvast te oefenen...helaas, ik ken geen babies...niet eentje... komt denk ik omdat we nog zo jong zijn...we zijn nogal trendsetters op dit gebied...Hoe is het met je hond? wat voor prikkie moest ie hebben?

@ Hannes...moeilijk he, om alles hier bij te houden? ik herken het probleem...vooral nu er in 1 week 3 nieuwe meiden bij gekomen zijn is het hier booming...maarja, leuk dat je in elk geval je neus even hebt laten zien weer...

@ Caro...Hoi Emo muts ...goed om te lezen dat je zo lekker zwangert! iets minder voor jou natuurlijk en ook rot dat het op het werk niet vlotten wil... ik hoop dat je de volgende trimesters eindelijk echt kan gaan genieten en wij van achter de pc lekker mee leven natuurlijk!

@ Nut: van harte meis! hoeveel zomers heb je al gezien?

@ Veertje: welkom ... het is allemaal nog zo vers bij jou...allemaal zo herkenbaar...schrijf en tier maar lekker hier...ik vind het echt niet normaal hoe die vroedvrouw (ja, dit vind ik een gepast woord in dit geval) jou behandelde!...ik zou in zo'n geval altijd zelf het heft in handen nemen en je gewoon elders inschrijven...het is jouw zwangerschap, jouw bevalling, en die gaat op jouw manier. Punt...zo...maar nu eerst maar eens goed bijkomen van wat er allemaal met je gebeurt...5 mm...bij mij zagen ze ook maar een frutsje van 6 mm...uiteindelijk toch zelf 'bevallen' van een vruchtje ter grootte van een kievits ei...soms kunnen ze zich ook wel eens verstoppen...

@ kusje...jij ook welkom ....en nee, ik heb ook nog nooit zoiets bizars en tactloos' meegemaakt...ik weet niet wat ik lees...wat een noodoplossing meis, bij dat ziekenhuis van jou...dit maakt het allemaal alleen nog maar pijnlijker...zoiets vergeet je niet meer...

hoe is het gegaan met die pillen verder? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er kennelijk nog zoveel ziekenhuizen zijn die het denken beter te weten...maar geloof me, op het moment dat je zwanger bent ben jij de enige die echt precies weet wat het beste voor je is!!

@ Marianne...welom...en heel veel sterkte voor morgen...ik heb nooit een curretage meegemaakt dus kan je helaas niet adviseren maar ik hoor eigenlijk vrijwel overal dat het mee valt...

Die dosering pijnstillers lijkt me trouwens van de zotte maar ik zou in zo'n geval toch altijd het advies van de artsen opvolgen...in het ergste geval rol je lekker stoned het ziekenhuisbed in...

@ Toosje... ja wat crux...je hebt aan het geluk mogen snuffelen maar het is aan je neus voorbij gegaan...heel herkenbaar... toosje is er bij jou een medische oorzaak bekend dat je al in het traject van adoptie gedoken was? aan de andere kant ben je nu wel 2 keer in een jaar zwanger geweest...dat is toch heel wat! ja, hoe kun je hier op een goede manier mee om gaan? ik weet het ook niet...erop vertrouwen dat het goed komt misschien? maar hoe realistisch is dat?

@ Ring, het is vandaag de 22ste! nog 2 daagjes tot jouw AJB dus! en denk je dat je al iets voelt? spannend! ik vind dat je zo lief schrijft over die loszittende broek, die zit gewoon lekkerder op je buik...zucht...dit herinnert me aan de tijd dat al m'n broeken langzaam te strak werden en je constant het gevoel had op knappen te staan...

mmm ik zou zo graag willen dat het weer zover was! hopelijk is het deze maand raak.

jullie vragen je natuuuurlijk allemaal af waar ik de afgelopen week dan was... nou, in BED natuurlijk

neehoor grapje...al hebben we deze maand wel heel erg goed ons best gedaan!

het is gewoon zo welkom en ik voel me helemaal rijp!

maarja, de natuur laat zich niet dwingen...

nog 12 dagen tot mijn ajb...wie zet me in het schema jongens? ik mag op 4-2

even een vraagje aan de zwangeren...wat deed jullie buik zo voor je ajb? rommelen of juist stil zijn? normaal rommelt het bij mij nogal, maar nu helemaal niet...is dit misschien een strohalm waaraan ik me kan vastklampen??

nou lieve meiden, tot snel...ik zit weer in de laatste twee weken dus zal me wel weer als een neuroot komen melden telkens!

dikke kus!

x

Lagune
anoniem_34656 wijzigde dit bericht op 22-01-2008 14:48
Reden: bericht ontdaan van al dat ge-meis
% gewijzigd
Nee helaas, het voelt niet ander dan ander eigenlijk. Dus ik vrees met grote vrezen...

Ben ik vergeten Nut te feliciteren? Nee toch? Bij deze dan alsnog: Nut, van harte!!!

Voor de andere meiden nog een dikke :hug:!
quote:lais26 schreef op 21 januari 2008 @ 13:18:

Vrijdag zat er weer bloed in mijn urine ('bent u misschien ongesteld?' vroeg de doktersassistente.... Tja, ik bel iedere maand even om door te geven dat er bloed bij mijn urine zit.. Lees het nu pas, wat er staat. Wat een doos!!! Gelukkig is niet iedere DA zo dom hoor!
Hey Puck!

jij ook hier!

wat fijn! -1,5 kilo! ;-P

neehoor, wat Rot dat je je zo in mineur voelt... spugen is 1 van mijn minst favoriete bezigheden, en in jouw geval dus ook niet eens voor een goed doel!

ik hoop dat je snel opknapt...

ronde 4 alweer...ik weet dat het niet veel is, maar ik vind ronde 3 eigenlijk wel mooi genoeg...

hoelang heeft het bij je andere kinderen geduurd voordat het raak was?
ring...balen

laten we hopen dat het een laatbloeier is!
Ik zal even het nieuws vanuit het ziekenhuis vertellen.

Het zaad van mijn man is niet helemaal toppie. Het is genoeg voor de IUI, maar het zit net op de grens. Baalde tuurlijk gelijk weer. Maar de arts gaf aan dat de meeste die via IUI zwanger raken, dat dat met zaad is, wat iets minder van kwaliteit is. In de natuur komt ook niet het hele zwikkie door tot de baarmoeder. Nu spuiten ze het daar tuurlijk rechtstreeks in. Nu is het een beetje net zoals in de natuur. Er komen er minder in de baarmoeder.

Dus we hebben hoop. Nu nog de laatste horde... Afwachten of die cyste kleiner is, of liever helemaal weg is. Maar dat zien we pas op dag 3 van mijn nieuwe cyclus. (ergens volgende week...)

Hoop vanaaf ff bij te lezen, maar wilde ff mijn (toch wel goede) nieuws kwijt.
Nala, net goed genoeg is toch ook goed genoeg! Gefeliciteerd hoor. We gaan gewoon voor goed nieuws. Jullie zijn nu al zo ver. Helemaal goed zulk nieuws.

Lagune, van mijn dochter was ik na 1x ongesteld zwanger, van mijn zoontje na 3 maanden en voor de MK gelijk raak toen we het serieus rond de eisprong gingen proberen. Al met al erg gelukkig dus wat dat betreft. Ronde 4 klopt niet helemaal, want in december had ik natuurlijk nog de positieve zwangerschapstest, maar die reken ik eigenlijk nooit mee. Als ik dat niet zou doen, zou dit ronde 2 dus eigenlijk zijn. Het is om het even. Merk dat ik er nu wel weer steeds meer mee bezig ben. Zie het wel. Kan er nu nog niets van zeggen, nog een ruime week te gaan en ook nog de ziekte in mijn lijf. Geen enkel idee dus wat ik ervan moet denken. De spanning begint wel weer een beetje toe te nemen inmiddels.

Liefs,

Puck
@ nala...pfoe, spannende mededeling dus! gelukkig goed nieuws! dit gaat helemaal goed komen! :-)

Puck, jij klinkt als een vruchtbare dame... maar toch is het natuurlijk altijd afwachten wanneer het gebeurt! laten we hopen dat het dit maal lukt, en doorgroeit...waarom reken je de posi test van december niet mee? die krijg je echt niet van rode kool met appeltjes hoor!
Caro, gelukkig kan je minder gaan werken, hoop dat dat helpt.

Veertje, weet je al wat meer?!?

En wat een rare verloskundigenpraktijk...

En wat een verhaal van jou Kusje. Dat ze je gewoon daar op die afdeling zetten. Zit gewoon te koken hier.

Ik moest ook een weekje wachten, en kreeg voor de zekerheid nog een echo, maar hoe ze jou behandelden daar...

Ik wilde ook graag die pillen. Maar ik kreeg ze niet. Mijn zh werkt daar niet mee. Maar ik hoor ook van veel meiden dat je dan kans hebt dat er nog een deel achter blijft en dat je hoe dan ook gecuretteerd moet worden.

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Marianne, heel veel sterkte morgen.

Ik kreeg niets mee om thuis in te nemen qua pijnstillers. (vooraf) Toen ik mij die ochtend meldde op de afdeling kreeg ik paracetamol en een pilletje om een beetje rustig te worden, meer niet.

Das balen Puck, dat je zo ziek bent... Hoe gaat het nu met je?

Lagune, met de dog gaat het goed. Moest zijn jaarlijkse inenting hebben, maar heeft 'ie weer overleefd.

Heb je AJB in de tabel veranderd.
Caro: Wat geweldig dat je broek te strak zat! Dat begint echt ergens op te lijken. Ik heb het ook de hele tijd zo koud brrr

Kusje: Wat verdrietig dat je hier ook mee kan schrijven. Ik heb ook zo'n harde klap gehad met 10 weken, ik wil je veel sterkte wensen. Van mijn verhaal word je niet vrolijk want ik was pas na meer dan een jaar weer zwanger.

Ring: Goed dat je van het feest hebt genoten! Ik had ook niet verwacht dat ik wat van de datum aan zou trekken. Toen het voorbij was viel er wel een soort last van mijn schouders want ik wou zo graag voor die datum weer zwanger zijn.

Caro: Wat heerlijk een bad!

Nala: Kan me heel goed voorstellen dat het even moeilijk voor je was, dikke knuffel voor jou

Veertje: Ook al zo'n verdrietig verhaal, curretage valt lichamelijk heel erg mee. Veel sterkte. En wat een vervelende verloskundige, balen dat je geen keus hebt.

Toosje: Spannend de uitslag morgen. Ik hoop dat de testen je een beetje op weg helpen

Kusje: Wat een bizar verhaal zeg brr

Marianne: Ik heb alleen 2 pillen paracetamol ingenomen voor de curretage dat ging best

Puck, je bent flink ziek geweest, hopelijk gaat het nu beter!

Nala: Gelukkig is het zaad goed genoeg voor de IUI. Ik ga zo hard voor je duimen, het moet goed gaan

Hier gaat het ook goed, voel me niet echt heel lekker. Maar laten we dat maar als een goed teken zien. Ik heb nergens echt zin in en ben heel snel vol. En vreselijk moe. Nog maar een paar dagen , het komt nu echt dichterbij. ZOooo spannend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven