Welk schooladvies?
woensdag 5 februari 2020 om 09:23
Zoon, groep 7, heeft nogal uiteenlopende resultaten op de Cito's.
Het probleem is dat hij op de taal onderdelen heel goed scoort en op rekenen een stuk minder/wisselend.
De scholen in deze regio maken gebruik van de plaatsingswijzer.
Gaan ze hierbij van het gemiddelde van rekenen en begrijpend lezen uit, of wordt er alleen gekeken naar het laagst scorende onderdeel?
Het probleem is dat hij op de taal onderdelen heel goed scoort en op rekenen een stuk minder/wisselend.
De scholen in deze regio maken gebruik van de plaatsingswijzer.
Gaan ze hierbij van het gemiddelde van rekenen en begrijpend lezen uit, of wordt er alleen gekeken naar het laagst scorende onderdeel?
anoniem_372334 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 10:36
Reden: Minder informatie
Reden: Minder informatie
33.15% gewijzigd

zaterdag 8 februari 2020 om 12:24
Tja, ik weet niet. Ik kreeg in de 6e havo-advies vanwege gebrek aan werkhouding. Na de brugklas mocht ik naar 2 h/v omdat ze wel zagen dat ik meer kon. Vervolgens ben ik van 3 vwo tot de zesde altijd met tekorten overgegaan. Op mijn eindlijst staan wel aardige cijfers.Positivevibes schreef: ↑08-02-2020 12:09Ik weet eigenlook niet of het vroeger makkelijker was en of daar een verandering in heeft gezeten. Ik ken ook van vroeger al genoeg voorbeelden van mensen die duidelijk onder hun niveau zaten en niet zomaar konden opstromen.
Op de scholen van mijn kinderen had ik allang plankjes moeten timmeren.

zaterdag 8 februari 2020 om 14:03
Dat vind ik eigenlijk best meevallen hoor. Zowel op de havo als het gymnasium van mijn twee oudste kinderen als bij de twee jongsten op het vmbo wordt er aandacht besteed aan beiden. Muziek, kunst en cultuur en maatschappijleer zijn op beide scholen vaste onderdelen en ze gaan ook allemaal op een meerdaagse excursie naar het buitenland, waarbij de gymnasiast uiteraard alleen de keuze had uit Rome en Florence, de rest kon kiezen uit Londen, Praag, Berlijn of de Ardennen en voor degenen met een krappe beurs of ernstige heimwee daguitjes naar musea, pretparken en zulks. Vergeet bovendien de verplichte maatschappelijke stage niet.