Welke borstkolf?
zondag 14 juni 2009 om 16:16
Hallo allemaal,
Heb een dochter van bijna 4 maanden en ga binnenkort weer aan het werk en dus kolven. In verband met overproductie (ja, is tegenstrijdig, maar kan de melk niet kwijt) en ontstekingen e.d., ben ik al vanaf het begin aan het kolven met een kolf die ik van een vriendin heb gekregen. Dat gaat op zich goed, maar het ding maakt een enorme herrie (tv kijken of gesprek voeren gaat niet) en is oud.
Omdat ik hem veel gebruik, wil ik mezelf een nieuwe cadeau doen. Nu twijfel ik welke kolf ik zal nemen. Uiteraard ga ik nog even de (thuiszorg)winkels af, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Ik heb nu een oude Medela mini electric. Ik zou, denk ik, gaan kiezen tussen de Medela Swing en de Avent Isis IQ Uno. Een enkelzijdige kolf is voldoende, geen speciale eisen (denk ik), behalve dan dat ie niet zoveel geluid maakt. Kortom, wie deelt haar ervaringen?
Nog een vraagje tussendoor: ik heb een vriezer vol met melk die ik nu - 3 maanden na invriezen - ga weggooien. Zonde, maar wat moet je er anders mee?
Bedankt alvast!
Sterre
Heb een dochter van bijna 4 maanden en ga binnenkort weer aan het werk en dus kolven. In verband met overproductie (ja, is tegenstrijdig, maar kan de melk niet kwijt) en ontstekingen e.d., ben ik al vanaf het begin aan het kolven met een kolf die ik van een vriendin heb gekregen. Dat gaat op zich goed, maar het ding maakt een enorme herrie (tv kijken of gesprek voeren gaat niet) en is oud.
Omdat ik hem veel gebruik, wil ik mezelf een nieuwe cadeau doen. Nu twijfel ik welke kolf ik zal nemen. Uiteraard ga ik nog even de (thuiszorg)winkels af, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Ik heb nu een oude Medela mini electric. Ik zou, denk ik, gaan kiezen tussen de Medela Swing en de Avent Isis IQ Uno. Een enkelzijdige kolf is voldoende, geen speciale eisen (denk ik), behalve dan dat ie niet zoveel geluid maakt. Kortom, wie deelt haar ervaringen?
Nog een vraagje tussendoor: ik heb een vriezer vol met melk die ik nu - 3 maanden na invriezen - ga weggooien. Zonde, maar wat moet je er anders mee?
Bedankt alvast!
Sterre
zondag 14 juni 2009 om 17:07
zondag 14 juni 2009 om 17:49
Bedankt tot zover. Ben natuurlijk benieuwd naar nóg meer ervaringen. Ameda ken ik niet eens, zal eens zoeken.
Waarom is de mini-electric de slechtste kolf Qwertu? Lekker dan, heb ik weer .
Het stabiliseert hier aardig, maar rechts blijft gewoon een probleemgeval. Links helemaal prima gelukkig. Ik heb het proberen af te bouwen naar om de dag afkolven. Had meteen een bijna-ontsteking. Gauw weer aan de kolf dus...
Waarom is de mini-electric de slechtste kolf Qwertu? Lekker dan, heb ik weer .
Het stabiliseert hier aardig, maar rechts blijft gewoon een probleemgeval. Links helemaal prima gelukkig. Ik heb het proberen af te bouwen naar om de dag afkolven. Had meteen een bijna-ontsteking. Gauw weer aan de kolf dus...
zondag 14 juni 2009 om 18:30
Ik heb inderdaad ook alleen maar slechte verhalen over de mini electic gehoord. Veel lawaai en de motor is snel versleten.Volgens de mevrouw van de thuiszorgwinkel wordt hij binnenkort ook uit de handel genomen. Ik heb altijd de Ameda Lactaline gebruikt. Ik heb er zelfs maanden fulltime mee gekolfd en ook dan volstaat ie prima. Ik vind hem qua prijs ook heel redelijk. Kijk maar eens hier: http://www.vosmedisch.nl/borstkolven.htm
The time is now
zondag 14 juni 2009 om 19:40
Ik heb ervaring met de Medela Swing en de Ameda Lactaline. De laatste is een dubbele kolf die je ook heel gemakkelijk enkelzijdig kunt gebruiken (wat dus heel handig is zoals laatst, toen ik de helft van mijn kolfspullen was vergeten mee te nemen naar werk).
Achteraf gezien heb ik spijt dat ik niet meteen de Ameda Lactaline heb gekocht, want die vind ik fijner dan de Swing. En dat terwijl de Swing een hele fijne kolf is. Ik vind het voordeel van de Lactaline dat ie dubbelzijdig kolft en dat je helemaal zelf kunt instellen hoe hard de zuigkracht is en hoe snel de interval. Bij de Swing kun je op + en - drukken en dat gaat over de zuigkracht. Hoe harder de zuigkracht hoe langer de interval.
Achteraf gezien heb ik spijt dat ik niet meteen de Ameda Lactaline heb gekocht, want die vind ik fijner dan de Swing. En dat terwijl de Swing een hele fijne kolf is. Ik vind het voordeel van de Lactaline dat ie dubbelzijdig kolft en dat je helemaal zelf kunt instellen hoe hard de zuigkracht is en hoe snel de interval. Bij de Swing kun je op + en - drukken en dat gaat over de zuigkracht. Hoe harder de zuigkracht hoe langer de interval.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zondag 14 juni 2009 om 20:05
Ik heb ook eerst een Mini Electric gehad en dat was inderdaad een rotding. Vooral de herrie was verschrikkelijk.
Daarna de Ameda Lactaline gekocht via internet (Vos medisch oid) en die is heel goed. Lekker stil en goed in te stellen.
Hij gaat nu naar een vriendin nadat ik hem voor 2 kinderen heb gebruikt en hoop dat ik hem ooit nog voor mezelf nodig ga hebben.
Daarna de Ameda Lactaline gekocht via internet (Vos medisch oid) en die is heel goed. Lekker stil en goed in te stellen.
Hij gaat nu naar een vriendin nadat ik hem voor 2 kinderen heb gebruikt en hoop dat ik hem ooit nog voor mezelf nodig ga hebben.

zondag 14 juni 2009 om 20:15
Ik heb de pump in style van medela (dubbelzijdig) en de Avent Isis IQ Uno. Laatste heb ik in nood gekocht op vakantie toen ik een cruciaal onderdeel was vergeten van mijn Medelakolf (helaas kennen ze die niet in Spanje) en ik kolfde toen tijdelijk fulltime omdat mijn zoon bijna 4 weken lang de borst heeft geweigerd. Maar wat een vreselijke kolf vond ik dat. Trok de kolven erin, ik kreeg er geen tsr mee, als ik eindelijk een goed ritme had en dan op de knop drukte, dan pakte hij toch een langzamer ritme en dat massageschild heb ik ook nooit begrepen. Gelukkig dat ik mijn neusspray meegenomen had. Die Medela vind ik wel heel fijn, de swing schijnt dezelfde techniek te hebben, alleen dan enkelzijdig. Dus hier een Medelafan.
Maarre, die Amada die is echt goedkoop zeg! Ik heb die Pump in Style van mijn zus geleend bij de eerste en die wil hem nu verkopen aan mij of een ander voor minimaal de helft (nieuwprijs was 300 euro, dus voor minimaal 150 euro kan ik hem overnemen), terwijl hij al intensief gebruikt is voor 4 kindjes nu. Die Amada is nieuw maar 131 euro. Zit er toch aan te denken om die aan te schaffen... ik ben weer zwanger en ga straks weer 4 dagen werken, dus 4 dagen kolven en dan heb ik wel weer een goede kolf nodig.
Maarre, die Amada die is echt goedkoop zeg! Ik heb die Pump in Style van mijn zus geleend bij de eerste en die wil hem nu verkopen aan mij of een ander voor minimaal de helft (nieuwprijs was 300 euro, dus voor minimaal 150 euro kan ik hem overnemen), terwijl hij al intensief gebruikt is voor 4 kindjes nu. Die Amada is nieuw maar 131 euro. Zit er toch aan te denken om die aan te schaffen... ik ben weer zwanger en ga straks weer 4 dagen werken, dus 4 dagen kolven en dan heb ik wel weer een goede kolf nodig.

zondag 14 juni 2009 om 20:39
Dat durf ik niet te zeggen appeltje. Ik had één flesje dat bij de set met slangetjes, borstschilden e.d. van de Medela Symphony zat en die paste wel op de Ameda kolf. Ook de (wegwerp) flesjes uit het ziekenhuis pasten erop.
Wel grappig, ik ben ook 22 weken zwanger van de tweede .
Hier nog een handig linkje met testuitslagen van een heleboel kolven:
http://www.borstkolf-info ... t_borstkolf-overzicht.pdf
Wel grappig, ik ben ook 22 weken zwanger van de tweede .
Hier nog een handig linkje met testuitslagen van een heleboel kolven:
http://www.borstkolf-info ... t_borstkolf-overzicht.pdf
The time is now

zondag 14 juni 2009 om 20:46
quote:appeltje78 schreef op 14 juni 2009 @ 20:39:
Ah super (heb 12 van die flesjes namelijk), ik ben om!!!
Even offtopic hoor, maar ik heb er ook weer super veel zin in. Heb zoonlief ook 17 maanden gevoed (nu 3 maanden gestopt) en mis het nog best wel eens. Mijn zoontje trouwens ook, die is het nog niet vergeten.Overschot aan melk aan zoontje opvoeren? Meisje-Klein was dolgelukkig als ze een klein slokje gekolfde melk mocht. Dat waren maar hele kleine slokjes, want ik kolfde beroerd...
Ah super (heb 12 van die flesjes namelijk), ik ben om!!!
Even offtopic hoor, maar ik heb er ook weer super veel zin in. Heb zoonlief ook 17 maanden gevoed (nu 3 maanden gestopt) en mis het nog best wel eens. Mijn zoontje trouwens ook, die is het nog niet vergeten.Overschot aan melk aan zoontje opvoeren? Meisje-Klein was dolgelukkig als ze een klein slokje gekolfde melk mocht. Dat waren maar hele kleine slokjes, want ik kolfde beroerd...