Welke buggy?

01-03-2021 19:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden willen we onze kinderwagen inruilen voor een buggy. We hebben nu 3 kinderen en het past allemaal maar net in de auto als we op vakantie/weekend weggaan. Onze wagen neemt veel ruimte in dus daarom de wens voor een buggy.

Onze wensen.
We zoeken een klein opvouwbare buggy.
Geen paraplu buggy, we hebben ooit een Maclaren gehad en dat was geen succes. Kind zat er onderuit gezakt in en het sturen ging voor geen meter.

We willen graag dat kind er goed rechtop in kan zitten en helemaal plat kan wanneer het slaapt.
Makkelijker bestuurbaar, budget max 400 euro.
We zijn beide vrij lang ( 178/195cm dus ook geen hele lage buggy.

We twijfelen nu tussen.

Babyzen YOYO
Joolz aer
Nuna pepp

Iemand ervaring met deze wagens?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de babyzen yoyo, super handig ding. Ik heb de kinderen veel gedragen en dit was bij de eerste twee onze enige "kinderwagen". Ondertussen vijf jaar lang intensief gebruikt met 3 kindjes en hij is nog super degelijk.

Ideaal voor in de stad en als je veel reist, past ook makkelijk in de bakfiets. Rijdt heel soepel en is wendbaar, kan bijna helemaal plat, kinderen zaten er heel comfortabel in.

Mountain Buggy heeft nu ook een fijne reisbuggy geloof ik, de nano ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de easywalker XS, de mini versie. Heel tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
ivanova_87 schreef:
01-03-2021 19:23
Wij hebben de babyzen yoyo, super handig ding. Ik heb de kinderen veel gedragen en dit was bij de eerste twee onze enige "kinderwagen". Ondertussen vijf jaar lang intensief gebruikt met 3 kindjes en hij is nog super degelijk.

Ideaal voor in de stad en als je veel reist, past ook makkelijk in de bakfiets. Rijdt heel soepel en is wendbaar, kan bijna helemaal plat, kinderen zaten er heel comfortabel in.

Mountain Buggy heeft nu ook een fijne reisbuggy geloof ik, de nano ofzo.
Dat klinkt goed! Kunnen ze er ook goed rechtop inzitten? In de Maclaren zakte ze of weg of ze hielde zich overeind door aam de beugel te hangen...Wij dragen ook voor 80% maar soms is een wagen toch wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
01-03-2021 19:43
Wij hebben de easywalker XS, de mini versie. Heel tevreden over.
Die heeft wel een fijner prijsje zie ik, haha.
Kan je kind goed rechtop zitten erin?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw-Fluitketell schreef:
01-03-2021 19:55
Die heeft wel een fijner prijsje zie ik, haha.
Kan je kind goed rechtop zitten erin?
De rugleuning is verstelbaar met een clip. Ik vond het eerst even wennen maar je kunt hem wel goed strak trekken waardoor rechtop zitten prima kan.

Inklapbaar met 1 hand en ook met 1 hand te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou de babyzen yoyo maar ik ben uiteindelijk zo blij met mijn bugaboo bee 5. Vrij prijzig, maar ik heb via marktplaats de bugaboo bee gekocht . Het gemak van een buggy, maar de comfort van een kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de thule spring nog aan je lijstje toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
01-03-2021 19:43
Wij hebben de easywalker XS, de mini versie. Heel tevreden over.
Deze hebben wij ook. Ook zeer tevreden.
Man en ik zijn allebei lang. de buggy kan traploos plat. Fijne zonnekap. Makkelijk met 1 hand in en uit te klappen en vrij klein en neemt dus niet veel plek in.
Ik wilde ook dat ik bij de benen een stuk omhoog kon klappen, zodat hij iets comfortabeler kon liggen. Deze had dat.

De andere die wij overwogen was een model van Cybex. Maar die levertijd was voor ons te lang.
Ik had geen idee dat er ander soort buggy's bestonden. Voor onze jongste wil ik weer een Chicco buggy. Vond die zo fijn bij onze oudste omdat hij echt plat kon. Nu zie ik dat ze ook een opvouwbare hebben ipv zo'n paraplu versie. En heel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Mountain buggy nano vinden wij heel fijn
Alle reacties Link kopieren
Thnx allemaal.

We gaan binnekort naar een babywinkel.
Hebben dan 20 min de tijd dus fijn dat we nu gericht een paar kunnen testen.
We gaan de Mountain buggy nano, babyzen, joolz aer en easywalker testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie wel eens vliegen en hoe klein een andere buggy ingeklapt kan worden. Maar de easywalker heeft als extra pluspunt dat hij zo klein is dat hij mee mag als handbagage.
Alle reacties Link kopieren
Babyzen yoyo kan heel plat, wij zijn ook best lang en gaat goed..yoyo en nano kunnen ook mee als handbagage :) fijn dat je kan testen! Volgens mij is de mountain buggy een stuk betaalbaarder, die was er nog niet toen wij de yoyo kochten..
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
03-03-2021 10:00
Ik weet niet of jullie wel eens vliegen en hoe klein een andere buggy ingeklapt kan worden. Maar de easywalker heeft als extra pluspunt dat hij zo klein is dat hij mee mag als handbagage.
Ik heb een paar keer gevlogen, maar de buggy mocht altijd mee tot aan de gate en werd in de slurf weer klaargelegd bij aankomst. Was het laatste wat in het ruim ging en het eerste dat er weer uit kwam. Dus daar zou ik niet op selecteren verder, want met elke buggy kan je gewoon met het vliegtuig is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
03-03-2021 12:41
Ik heb een paar keer gevlogen, maar de buggy mocht altijd mee tot aan de gate en werd in de slurf weer klaargelegd bij aankomst. Was het laatste wat in het ruim ging en het eerste dat er weer uit kwam. Dus daar zou ik niet op selecteren verder, want met elke buggy kan je gewoon met het vliegtuig is mijn ervaring.
Mijn ervaring helaas niet soms werd ie bij de slurf klaargelegd maar vaak ook pasbij de band en dan een andere band dan de koffers.
Maar buiten dat hij mee mag als handbagage (wat betekend dat hij dus heel klein is wat ook veel voordelen heeft in het dagelijks leven) heeft hij veel meer voordelen, zie mijn andere post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven