wennen kdv

20-08-2009 12:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
10 juli van dit jaar ben ik voor de eerste keer mama geworden van een prachtige dochter.

Over een 5 weken moet ik weer aan de slag en elke keer dat ik daaraan denk krijg ik het spaansbenauwd.

Dochterlief vaart wel bij het principe rust reinheid en regelmaat en is daarbij erg gevoelig voor prikkels en raakt dus snel overprikkeld waardoor ze niet goed meer in slaap komt en veel gaat huilen.

Nu heb ik nog geen andere kinderen dus ook geen ervaring met de gang van zaken op een kdv. Ik hoop eigenlijk wat ervaringsverhalen van de wat meer ervaren moeders.

Ze gaat dadelijk 3 dagen (aaneengesloten) naar 2 verschillende kdv's (voorkeurs kdv had nog geen plaats voor 3 dagen dus daar gaat ze nu 1 dag naar toe)
njb had posting aangepast
quote:fleurtje schreef op 20 augustus 2009 @ 14:28:

Waarom mag jij die leidsters dan wel van incompetentie betichten? Omdat het hun eigen kinderen niet zijn en dit dus hun moederhart niet zal raken?

Maar jullie hebben nu een onderbetaalde Filipijnse gevonden?Filipijpse; ze moet na kindertjesbedtijd ook nog voor de heer des huizes zorgen.
Mijn zoontje zit in een verticale groep. Toen hij nog heel klein was vond ik het ook weleens te druk voor hem. Maar ja, t was niet anders.

En nu, hij is nu tien maanden, vind ik het echt leuk met die grotere kinderen erbij. Vorige week zette ik hem neer, komt er een plaatje van een blond meiske aangehuppeld, noemt een koosnaampje voor hem, pakt zijn beide wangen vast en gaf hem een dikke smakkerd. Vervolgens kwam ze aan mij vertellen dat ze had gezien dat hij een nieuwe knuffel had enz..

Geweldig! Ik zou der zo meenemen, maar ja dat mag dan weer niet.
Mijn kind ging ook vanaf 16 weken drie dagen achter elkaar naar het kdv. Is altijd goed gegaan, ben heel tevreden over het KDV. Hij was altijd al een slechte slaper, maar op het KDV slaapt hij meer dan thuis! Volgens mij wordt hij zo moe van alle indrukken dat hij gewoon 'omvalt'. Nu is hij 15 maanden en nog steeds heel tevreden!
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven