werkende mama's, hoe doen jullie dat toch?

18-06-2018 11:41 577 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag is voor alle werkende mama's,

Zelf ben ik bijna 24 en werk op invalbasis in de kinderopvang. Ik werk zowel op PSZ, als KDV en BSO. Het leukst qua werk vind ik peuterspeelzaal. Dat is wat ik later hoop te doen (al dan niet in combinatie met iets anders)

Hoe leuk ik mijn werk ook vind, als ik later kinderen heb zou ik ze liever niet (meerdere dagen) naar het KDV/BSO willen brengen. Zeker niet als het ook anders kan.

Regelmatig zie en hoor ik van moeders, en een enkele keer van vaders dat zij wèl werken, maar er gewoon (bijna) elke dag voor de kinderen zijn voor en na school/psz.
Door korte dagen te werken, of door hun eigen tijd in te delen, flexibele uren etc.

Mijn vraag aan die mama's; hoe doen jullie dat? Wat voor werk doe je, werk je voor jezelf, en hoeveel uur werk je?

Disclaimer ;) Niks tegen de ouders die hun kinderen wèl naar het KDV en BSO brengen.. Is ook helemaal niks mis mee. Dit is persoonlijk en puur een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik heel benieuwd ben hoe die mama's dat toch doen!

Groetjes,

tweelingzusje
LAgirl82 schreef:
18-06-2018 12:31
Ik ben fulltime thuis bij de kinderen. Ik wilde ze graag zelf opvoeden en er voor ze zijn.

Bingo! Volle kaart :cheer2:
Mijn kinderen hebben nooit geklaagd over kdv of bso. En jongste kijkt mij niet eens meer aan als ik heb weg breng.
Toen ik na de eerste wendag hem op ging halen werd hij op een rustig plekje geknuffeld en gewiegd door de eigenaresse.
Een luier heb ik nog nooit op de automatische piloot verschoond zien worden.

Als je dit ziet of merkt, dan ga je toch op zoek naar iets anders of je gaat het gesprek aan?
RogerPriddy schreef:
18-06-2018 12:28