wieg voor naast het bed.
dinsdag 3 mei 2011 om 17:07
Hallo,
Tijdens mijn zwangerschap dacht ik dat ik mijn kind wel vanaf dag 1 in haar ledikant zou laten slapen,
maar nu ze er eenmaal is ben ik erachter gekomen
dat ik niet verder dan 1,5 meter van haar vandaan wil zijn.
ze ligt nu dus steeds in de kinderwagenbak naast mijn bed te slapen.
maar omdat dat van boven naar beneden gesjouw niet handig is ben ik nu op zoek naar een wieg o.i.d.
een co-sleeper vind ik te duur in aanschaf, en zelf 1 maken vind ik te veel gedoe.
Een draagmand / mozesmand vind ik ook wel leuk, maar dat is een dichte mand met bekleding en
dat wordt volgens mij afgeraden.
nu zag ik een childwood wieg op een website en dat leek me wel wat. (mag ik dat hier zeggen of maak ik
nu reclame?)
heeft iemand daar ervaringen mee? Of is er iemand die nog een andere suggestie heeft?
Want ik weet even niet meer wat ik moet kiezen en vind het fijn als jullie even meedenken!
Tijdens mijn zwangerschap dacht ik dat ik mijn kind wel vanaf dag 1 in haar ledikant zou laten slapen,
maar nu ze er eenmaal is ben ik erachter gekomen
dat ik niet verder dan 1,5 meter van haar vandaan wil zijn.
ze ligt nu dus steeds in de kinderwagenbak naast mijn bed te slapen.
maar omdat dat van boven naar beneden gesjouw niet handig is ben ik nu op zoek naar een wieg o.i.d.
een co-sleeper vind ik te duur in aanschaf, en zelf 1 maken vind ik te veel gedoe.
Een draagmand / mozesmand vind ik ook wel leuk, maar dat is een dichte mand met bekleding en
dat wordt volgens mij afgeraden.
nu zag ik een childwood wieg op een website en dat leek me wel wat. (mag ik dat hier zeggen of maak ik
nu reclame?)
heeft iemand daar ervaringen mee? Of is er iemand die nog een andere suggestie heeft?
Want ik weet even niet meer wat ik moet kiezen en vind het fijn als jullie even meedenken!
dinsdag 3 mei 2011 om 17:18
Hij ziet er prima uit vind ik. Mooi eenvoudig en ook niet superduur. Je moet ook beddengoed kopen voor een wiegje en een dekentje dus al met al kost het dan nog genoeg.
Zelf heb ik de wieg gebruikt waar ik zelf in gelegen heb en ik vond het erg fijn dat hij zo makkelijk naast ons bed kon staan. Nu hebben we toch van een ikeabedje zelf een cosleeper gemaakt omdat ik dan nog makkelijker bij zoon kon dan toen hij in de wieg lag.
Zelf heb ik de wieg gebruikt waar ik zelf in gelegen heb en ik vond het erg fijn dat hij zo makkelijk naast ons bed kon staan. Nu hebben we toch van een ikeabedje zelf een cosleeper gemaakt omdat ik dan nog makkelijker bij zoon kon dan toen hij in de wieg lag.
dinsdag 3 mei 2011 om 17:34
dinsdag 3 mei 2011 om 19:23
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb net even op marktplaats gekeken, maar bij mij in de buurt staat er eigenlijk niks op.
En eigenlijk vind ik het wel heel makkelijk als ik iets van internet kan bestellen zodat ik het huis er niet voor uit hoef.
Ik heb inderdaad ook in mijn omgeving gevraagd, en toen kwam alleen schoonmoeders met een wiegje aanzetten. Maar toen ik die zag heb ik vriendelijk bedankt.
Zag er niet heel veilig en hygienisch uit zeg maar.
Het ledikant op onze kamer zetten heb ik ook over nagedacht, en zou ook wel passen maar ik vind het toch nog wel een heel groot bed voor zo'n klein hummeltje.
Ik heb het idee dat het voor haar zelf ook veiliger en vertrouwder voelt in een bedje waar ze de kanten kan zien / voelen.
Als ik er zo over nadenk en jullie reacties lees staat mijn keus toch eigenlijk al vast om voor het wiegje te gaan.
Nog liever had ik een co-sleeper gekocht maar die zijn me toch te duur in de aanschaf helaas.
Ik heb net even op marktplaats gekeken, maar bij mij in de buurt staat er eigenlijk niks op.
En eigenlijk vind ik het wel heel makkelijk als ik iets van internet kan bestellen zodat ik het huis er niet voor uit hoef.
Ik heb inderdaad ook in mijn omgeving gevraagd, en toen kwam alleen schoonmoeders met een wiegje aanzetten. Maar toen ik die zag heb ik vriendelijk bedankt.
Zag er niet heel veilig en hygienisch uit zeg maar.
Het ledikant op onze kamer zetten heb ik ook over nagedacht, en zou ook wel passen maar ik vind het toch nog wel een heel groot bed voor zo'n klein hummeltje.
Ik heb het idee dat het voor haar zelf ook veiliger en vertrouwder voelt in een bedje waar ze de kanten kan zien / voelen.
Als ik er zo over nadenk en jullie reacties lees staat mijn keus toch eigenlijk al vast om voor het wiegje te gaan.
Nog liever had ik een co-sleeper gekocht maar die zijn me toch te duur in de aanschaf helaas.
dinsdag 3 mei 2011 om 20:18
Mijn dochtertje heeft de eerste 2 maanden in een kartonnen wiegje gelegen. Het was superstevig en supercute vond ik. Je moet er van houden, maar ik was helemaal om toen ik 'm in een webshop (fairkids) zag en toen ik 'm eenmaal in huis had helemáál. Ik heb 'm uiteindelijk daar niet gekocht want zag 'm ergens anders voor maar 59 euro! Weet niet meer waar dat was, maar met googelen op kartonnen wiegje kom je 'm vast wel tegen. Echt een aanrader qua originaliteit en prijs vind ik.
dinsdag 3 mei 2011 om 23:38
Missbeaverhausen, wat Kaetje noemt is inderdaad ook een goede tip. De Ikea-ledikantjes waar je één kant van weg kunt halen. Die schuif je tegen je bed aan, er moet geloof ik nog een plankje tussen zodat er geen gat tussen jouw bed en het ledikantje kan komen. Dan ben je voor een paar tientjes klaar
(kartonnen wiegje, daar had ik nog nooit van gehoord, dat klinkt grappig!)
(kartonnen wiegje, daar had ik nog nooit van gehoord, dat klinkt grappig!)