Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
hey dametje, wat een verschrikkelijk nieuws. zeker als het zo onverwacht uit de lucht komt vallen. heel veel sterkte ermee!

wij beginnen 1 januari, pebbles, omdat ik nog studeer en ik bedacht had stel dat ik in een keer zwanger zou zijn dan heb ik in principe nog genoeg tijd over om mijn jaar afteronden (of dat ook echt gaat lukken is natuurlijk een tweede, maar theoretisch mogelijk) dus we zouden beginnen in januari en toen heb ik in september een week extra geslikt met de pil zodat ik precies op 1 januari weer zou moeten beginnen met een nieuwe strip, leek me een mooie datum. hoe is het inmiddels met jou? en met de kleine floor?

liefs Vlinder
Jeetje dametje, wat erg van je ouders. Sterkte ermee!!

Eksner: Ik moet nog aan mn co's beginnen, dus ik hoop ook dat het voor die tijd lukt want dan is er nog wat te regelen met deeltijd enzo. Zal wel een enorme uitdaging worden maar dat kan me ook niet zo heel veel schelen, ik wil gewoon jong mama worden en niet steeds maar uitstellen. En vriend is wel heel flexibel dat scheelt ook wel weer natuurlijk.
Dank jullie wel! T is allemaal pittig, maar ja, dat is het leven soms.

Ben jij nieuw( ik was een weekje weg) zus van Summer of was jij summer en ben je van naam veranderd??

In elk geval, mijn beste vriendin is zwanger en arts-assistent. En de hoogleraar in kwestie, die altijd heel vrouwzwanger onvriendelijke uitspraken deed, vroeg haar zelf of ze straks 4 dagen wilde gaan werken en dat wil ze inderdaad heel graag.

Ik geloof dat zelf in de medische wereld de opvattingen iets moderner en flexibeler aan het worden zijn.
Dametje, wat een naar bericht zeg! Je hoort het volgens mij niet vaak dat mensen op die leeftijd nog gaan scheiden. Kan me voorstellen dat je er erg van schrikt. Sterkte

Vlinder, je hebt er dus weer een hele wereldreis opzitten! Wel lastig als je familie zo ver weg woont. Ben jij opgegroeid in het westen en naar het oosten verhuisd met manlief? Goede keuze trouwens het oosten...

Luaska, wel apart dat je ineens die gevoelens krijgt. Had ik ook. Begin van het jaar nog helemaal nergens last van en ineens in de zomer begon het te kriebelen. Tja, en dan? Voor jullie dus ook nog eventjes wachten, maar een paar maanden zij ook zo voorbij!

Zo te lezen zijn er meer die ineens moedergevoelens krijgen terwijl er ook carrieregevoelens zijn! Vrienden/familie zien ons ook als "carrieremensen" en verwachten denk ik van ons niet dat we er mee bezig zijn. Ach, en tegewoordig kun je alles combineren! Je hoeft niet te kiezen voor of kinderen of een carriere.
Dametje, wat een vreselijk rot bericht! Ik kan me voorstellen dat je er heel erg van geschrokken bent. Sterkte!
Dametje, wat een rotnieuws zeg sterkte ermee!

Zusvansummer is trouwens mijn zus ja haha!

Vlinder: Je zegt dat je uitgerekend hebt dat je op 1jan moet beginnen met een nieuwe strip toch als ik je goed begrijp? Gyneacologen etc raden aan om eerst te stoppen en dan een natuurlijke menstruatie af te wachten zodat makkelijker uit te rekenen is wanneer je uitgerekend bent en ook om even te kijken hoe je cyclus loopt. Ik zou nu stoppen en dan tijdelijk met condooms vrijen als je in januari wilt beginnen!! was het nog gezellig met je broertje?

Verder..heb een test gedaan vandaag, negatief natuurlijk haha. Volgens site predictor kon een thuistest pas de 30e een goede uitslag geven..maar ik kon gewoon niet w88..hoezo ongeduldig.

Hoe is het met de rest?
he zusvansummer

Ik zit nu dus midden in mijn coschappen. Heb veel respect voor je dat je voor die tijd zwanger gaat proberen te worden. Maar is misschien wel een betere optie dan later, tijdens je coschappen heb je het nog vrij rustig vergeleken met een artsassistent.

Omdat ik nu binnen een jaar klaar ben hebben wij besloten om dat maar af te wachten voordat we zwanger proberen te worden.

Veel succes iig, en ik hoop dat jij (en natuurlijk alle andere dames hier) snel zwanger wordt.

En nu zal ik me weer uit jullie forum terugtrekken en alleen af en toe stiekem meelezen
Hallo peeps,

Ja ergens verwacht ik wel dat mannetje tegen die tijd ook wel erg graag snel wil. Zo ken ik hem ook wel. Hetzelfde was met ons samenwonen (in juni bedacht samen), zouden dat in september gaan doen... 2 weken later toch maar al mijn spullen verhuist haha.

Net kwam ie ook nog achter mij staan, slaat zijn armen om me heen, maakt met zijn handen een denkbeeldige dikke buik voor mijn buik en knuffelt me... Hij wil wel graag, maar hij wil ook wel zijn dingetjes op een rijtje hebben: groter huisje, mijn financiële schuld weggewerkt (ik lopen op te potten nu joh...hihi), trouwen.

Joh, het lijkt me straks zo bizar, wanneer we echt aan het klussen slaan... en daarna om écht zwanger te zijn... Lijkt me nu nog erg onwerkelijk...
Wat grappig om te lezen idd, dat er meer zijn die carierre en babywens samen hebben lopen. Ik ben sinds februari promovenda en vond eerst dat ik dat traject niet kon ingaan met een babywens. Dat ik eerst maar moest promoveren en daarna pas aan kids beginnen. Maar volgens berekeningen ben ik dan toch 33 wanneer ik pas begin. Persoonlijk wil ik liever jonger zijn bij mijn eerste kindje. En daarnaast, ik geloof niet dat ik nog zo lang kan wachten, terwijl mijn verlangen nu al zo groot is...:)
hehe, de hoofdpijn is eindelijk over en de ongesteldheid ook bijna. En nu maar duimen (en nog wat andere dingen die technisch gezien noodzakelijk zijn) dat ik mijn laatste tampon voor dit jaar doorgetrokken heb .

@dametje: wat een naar bericht van je ouders. Zelfs als je volwassen bent lijkt me dat nog best wel een impacht hebben, het is toch een soort veilige thuishaven.

@luaska: haha, jullie lijken ons wel. De ene dag willen we iets en heeft het nog niet zo'n haast en een paar dagen later kunnen we al niet meer wachten.

33 is inderdaad al aardig laat voor een eerste kind maar tegenwoordig toch best een gewone leeftijd.

@summer: haha, jij bent wel een stuk ongeduld hoor. Dat worden nog 9 hele lange dagen voordat je echt kunt testen.

@vlinder: dan snap ik wel dat je nog heel even wilt wachten, komt toch wat handiger uit.

Met Floor gaat alles goed, wel verkouden en een beetje rommelende darmen maar ze gaat nu zelf staan en ze kruipt dus het baby-achtige is er nu toch wel vanaf. Tijd voor een nieuwe baby dus

quote:pebbles10 schreef op 21 november 2007 @ 20:16:

hehe, de hoofdpijn is eindelijk over en de ongesteldheid ook bijna. En nu maar duimen (en nog wat andere dingen die technisch gezien noodzakelijk zijn) dat ik mijn laatste tampon voor dit jaar doorgetrokken heb .

Ik duim met je mee!

En ik ben het ermee eens! Kinderen en carriere gaan zeker wel samen. Met een beetje puzzelwerk en wilskracht komt een mens een heel eind.
hoi lunja, inderdaad opgegroeid in het westen en verhuisd met manlief omdat ik hier studeer/studeerde. maar ik ben een echt familiemens, wat inhoud dat ik heel veel in de trein zit om iedereen maar genoeg te kunnen zien. manlief komt trouwens ook uit westen dus over anderhalf jaar (of misschien wel eerder) willen we opzoek naar een huisje in het westen.

hey summer, ik heb echt een hekel aan condooms, wat een ondingen! ik ben ook pas 2,5 jaar aan de pil en had daarvoor echt een hele regelmatige cyclus, ik verwacht daar in ieder geval niet echt moeilijkheden mee. wel bedankt voor de tip! jij bent trouwens echt ongeduldig, haha, kan me dat wel voorstellen, zou ik denk ik ook zijn maar ja op deze manier gaan er nog wel aardig wat zwangerschapstesten doorheen...

doei eksner!

luaska, dat samenwonen-verhaal linkt als of het kinderverhaal ook niet langer dan nodig is op zich zal laten wachten. het komt vast sneller goed dan gedacht.

blij te horen dat je hoofdpijn minder is, pebbles, en nu maar hopen dat je snel zwanger bent, hoe oud is Floor nu? het is wel grappig het is geloof ik nog ongeveer 5 weken tot 1 januari en de ene week denk ik wat duurt dat nog lang en de week daarna denk ik wat gaat het snel.

ik heb medicijnen gekregen van de huisarts tegen migraine, lees ik de bijsluiter staat er tijdens zwangerschap en tijdens proberen zwanger te worden niet gebruiken omdat het effect op het kindniet onderzocht is. binnenkort maar eens de assistente bellen of er iets anders is wat ik wel mag dan volgende maand. wel een dilemma anders, ik bedoel je wilt natuurlijk het allerbeste voor je kind, maar het kan ook wel eens een half jaar duren voor je zwanger bent, moet ik dan een half jaar (plus negen maanden) zonder medicijnen? wat zouden jullie doen? ik denk dat ik ze dan toch maar laat liggen en met hoofdpijn mijn bedje in duik als ik last van migraine heb.

liefs, weltrusten,

vlinder
Hoi Liubi, spannend dat je nu begonnen bent. Leuk.

Vlinder, foliumzuur maakt het zo lekker concreet he, het gevoel dat je alvast nuttig bezig bent. Ik trouwens geregeld in het oosten, mijn schoonfamilie woont er. Was wel een beetje wennen voor een westerling maar nu vind ik het heerlijk dat we afentoe daar naar toe zijn, voelt voor mij lekker 'weg'.

Lueska, ik denk dat je gewoon blij kunt zijn dat jouw vriend er ongeveer hetzelfde over denkt. De paar maanden verschil daar komen jullie wel uit, hij moet misschien ook even wennen aan het idee?

Pluis ben je nu getrouwd, is ze nu op huwelijksreis

Pebbles Ik zie je nog niet in het schema? Wil je iets over jezelf vertellen?

Veel dames hier ineens die het werk-carriere dillema hebben. Ik heb het een tijd uitgesteld voor mijn mooie nieuwe baan (toen), maar nu is het op hoop van zeggen. Je kunt het niet timen dus ik weet gewoon niet hoe handig of onhandig het is.

- Ik heb mijn ouders nooit beschouwd als een veilig thuishaven, maar het blijft je gezin en dat is kapot. En ik heb nog een minderjarig broertje thuis, dat maakt het ook moeilijker om afstand te maken. Nou ja het is allemaal heel heftig nu. Misschien is het volgende week allemaal weer minder dramatisch.
hoi dametje, pebbles is de onderste van het dikgedrukte stukje in het schema.

ik moest inderdaad ook erg wennen aan het oosten, vooral dingen als openbaar vervoer zijn hier echt vervelend. ik kan hier 1 keer per uur een bus nemen richting centrum en station, in het westen kon ik 6 keer per uur met de bus. ach nog even geduld en ik kan weer terug verhuizen. ik begin volgende week met slikken van foliumzuur maar het in huis hebben is al weer een stapje dichterbij.

wat vervelend voor je broertje trouwens, kan me voorstelen dat het nog moeilijker is om zoiets van je af te zetten as je thuis woont.

liefs Vlinder
Hi allemaal,

wat een drukte hier. Heb weer heel wat gemist de afgelopen dagen.

Eerst even een voor Dametje. Wat een ***** nieuws zeg. Sterkte.

Vlinder. alstig van die medicijnen. Zou er gewoon mee naar de HA gaan. Die kan je denk ik het beste advies geven. Als je er echt heel veel last van hebt. Dan zou ik eerst proberen van de migraine af te komen en dan eventueel het proberen zwanger worden uit stellen. Of valt je hoofdpijn wel mee?

Grappig dat er hier meer zijn die een carriere willen combineren met kinderen. Ben het helemaal eens met Summer, dat je met een beetje puzzelen en

wilskracht al een heel eind komt.

Gisteravond nog een leuk gesprek gehad met manlief over kindjes. Wat kan hij het zichzelf moeilijk maken, zucht. Hij heeft zichzelf namelijk ingeprent dat hij helemaal niets meer kan als er kindjes mogen komen. Nou, ja gelukkig begint hij steeds meer aan het idee te wennen.

Groetjes
@plukkie: haha, dat dachten wij ook tot we een paar weken nadat Floor geboren was 's avonds op de bank zaten en ons afvroegen waarop iederen altijd riep dat het zo druk is met kinderen. Ik vind het echt heel erg meevallen. En ze gaat om 7 uur naar bed dus de rest van de avond hebben we lekker voor onszelf.

Alleen als er iemand weg wil dan moet de ander thuisblijven dus het is iets meer geregel.

@dametje: misschien moet je nog op F5 drukken, dan zou je me wel moeten zien in de tabel. Ik heb al een dochtertje van bijna 11 maanden en ik vind het heerlijk, zo'n uk in huis. Vorige maand dus besloten dat we wel een tweede kindje willen. Van het weekend ben ik ongesteld geweest dus het echte werk komt nu wel heel dichtbij.

Vervelend zeg, voor je broertje. Dat is volgens mij erg heftig dan.

@vlinder: valt wel mee hoor, het oosten. Hangt er maar net vanaf waar je zit. Ik heb heel lang in Arnhem gewoond en daar rijdt wel vaker dan 1 keer in het uur een bus en je kunt er geweldig shoppen. Maar als je vanuit het westen ineens de achterhoek ergens induikt kan ik me voorstellen dat dat nogal een cultuurshock is, dat zou ook niet helemaal mijn ding zijn.

Ik lees net je stukje over foliumzuur, denk ik er meteen aan dat ik de mijne vandaag nog moet slikken, meteen maar even doen.

Ah, ik moet ook nog even mijn folium slikken, waar zo n forum al niet goed voor is!

( dames dank voor alle steun , dat is heel fijn, het is gewoon allemaal zwaar *****.)

Plukkie, wat bedoelt hij precies met niets meer kunnen? Misschien kan hij het gevoel concreet maken, dan kunnen jullie ook concreet oplossingen bedenken. Dat heeft bij ons wel geholpen. Het is vast niet zo dat jouw vriend altijd de hort op is, het gaat hem, gok ik, om het gevoel van vrijheid die je kwijtraakt. Maar als je bv afspreekt dat jullie allebei een vaste 'eigen' avond zouden kunnen hebben voor stappen/hobby/vrienden dan geeft dat misschien wt meer inzicht/ rust.Ach ja iedere man is natuurlijk weer anders. Ik probeer gewoon mee te denken.

Mibb, hoe is het met jou?

pebbles, altijd handig om nog een moeder/ervaringsdeskundige op dit topic hebben. Hopelijk kunnen we je straks lastig vallen met allemaal van die zwanger-vragen
Hier nog iemand die EN nog wakker is en besloten heeft er voor te gaan...Foliumzuur in huis, pil slik ik al tijdje niet meer en vanaf nu dus niet alleen meer oefenen...maar het doen voor eggie Nog meer mensen wakker om even van gedachten te wisselen...Ben overigens 35 en dit zal ons eerste kindje worden als ik zwanger zou raken....
Ik ben nu nog wakker haha, maar jij vast niet meer!!
goedemorgen dames,

ook wij willen ervoor gaan, in pincipe vanaf 2008, maar het zou best kunnen dat het eind december wordt.

Wij hebben al een dochter die in februari een jaar wordt, en het bevalt zo goed dat we dus voor een tweede willen gaan. En omdat we het waarschijnlijk bij 2 zullen laten willen we er niet teveel leeftijdsverschil tussen.

@pebbles, schreef jij niet ook vorig jaar op het topic dec/januari? Ik heb daar toen op meegelezen, ik was zelf in januari uitgerekend, maar dochterlief vond het zo lekker in de buik dat ze pas in februari kwam.

En vwb menstruatie, wat dat betreft heb ik er ook alweer genoeg van (pas 3 x gehad) maar heb er zo veel last van...

Ik wil echter nog minimaal de menstruatie van begin december afwachten voor we de voorzorgsmaatregelen laten varen, want mocht het meteen raak zijn dan zal er 19 maanden tussen dochter en baby zitten, en dat is wat mij betreft toch wel minimaal. De laatste maanden van de zwangerschap was ik blij dat ik niet al een dreumes rond had lopen.....
@dametje: ik voel me ook nog een newbee hoor en de helft ben ik alweer vergeten. Waar ik de eerste keer al weken van tevoren foliumzuur in huis had dacht ik nu bij het lezen van dit topic "oja".

Maar het getrappel van voetjes in mijn buik zal ik nooit meer vergeten en daar kijk ik echt weer naar uit.

@snok: welkom hier. Grappig dat je zo midden in de nacht beluit om hier mee te gaan schrijven. Zitten er al spannende dagen voor je aan te komen?

@beer: jij ook welkom hier. Leuk dat je een dochertje hebt die bijna net zo oud als de mijne is.

Ik schreef (en schrijf nog steeds) op het eind 2006 begin 2007 topic. Wat grappig dat je daar ook hebt meegelezen. Vondt je het toen niet leuk om mee te schrijven?

Wij hadden trouwens ook wel hetzelfde wat leeftijd betreft. Eerder dan deze maand wilde ik eigenlijk nog niet beginnen omdat Floor dan nog wel heel jong zou zijn als het meteen raak is. Nu zou ze ook 19 of 20 maanden zijn en veel vroeger wilde wij het eigenlijk ook niet.

hoi plukkie, ik zou wel willen dat ik van de migraine af kon komen, maar dat zal er wel niet in zitten. ik heb gelukkig niet elke week een aanval dus het zal wel loslopen, ik ga binnenkort maar eens inde apotheek vragen en anders naar de huisarts.

hey pebbles, ik woon in Ede, maar dan een aardig eind van de bebouwde kom, en hier komt dus maar 1 keer per uur een bus. arnhem is inderdaad stukken beter, maar ja.

hoi snok, welkom!

en beer, ook welkom! leuk dat je mee wilt schrijven, nog meer mensen met kinderen is toch wel handig, haha.

hebben jullie ook babyboom weer gezien? ik vond het wel zielig voor die vrouw met dat kindje waar die man van weg was gegaan, zit je daar alleen zwanger te zijn. met dat hele gebeuren over roken enzo bedacht ik dat ik eigenlijk wel nieuwsgierig ben naar jullie 'slechte' gewoonten (of juist goede natuurlijk). mmm, nu ik dit opschrijf bedenk ik dat we het er misschien al eens over gehad hadden, najah, waren er hier mensen die roken?

liefs vlinder
@vlinder: hier ook migraine helaas en ik doe het al 1,5 jaar met paracetamol omdat je in de zwangerschap en tijdens de borstvoedingdsperiode niks anders mag maar gelukkig had ik er tijdens de zwangerschap nauwelijks last van dus dat is wel weer een goed vooruitzicht.

Ede is inderdaad ook niet zo leuk vind ik, zeker als je ook nog een stukje buiten het centrum woont.

Ik kijk nooit babyboom want rond die tijd ben ik altijd aan het dansen ( jaja, er is nog een leven als je kinderen hebt).

Ik rook trouwens niet, drink niet en heb behalve chips weinig andere slechte gewoonten. Heel braaf dus.
Hallo,

Echt "slechte" gewoonten heb ik niet. Rook niet (nooit gedaan) en vriendlief ook niet. Eten gevarieerd en ook nog (bijna iedere dag) fruit. Drink de laatste weken al bijna niets meer (met alcohol dan). Op een verjaardag neem ik nog wel een glas wijn, want dan hoef je ook niks uit te leggen.... Foliumzuur is in huis en gaan we dan ook mee beginnen.

Het is natuurlijk geen garantie dat je een gezond kindje krijgt, maar dan kunnen we onszelf niets verwijten.

Ik vond dat gister in babyboom ook de stellen die vlot zwanger werden wat meer in beeld waren, maar dat kwam natuurlijk door het studiogebeuren. Wel wat minder deprimerend dat de vorige uitzendingen.

Wat leuk dat er weer wat nieuwe mensen bij zijn, allemaal in hetzelfde schuitje. Dus allemaal WELKOM.

Grappig dat het forum werkt als een soort agenda! Foliumzuurtijd!!!
hoi pebbles, ik ben altijd voor mijn stage weg op donderdagavond maar ik kijk vrijdagochtend via uitzendinggemist.nl altijd babyboom. wat goed om te horen dat je tijdens de zwangerschap minder last gehad hebt van migraine. ik ga denk ook gewoon weer over naar paracetamol, daar heb ik het altijd meegedaan maar was juist zo blij dat ik iets had gekregen dat beter zou moeten werken.

dat viel mij ook op lunja, dat het een wat positievere uitzending was met aandacht voor de zwangere stellen.

ik rook ook niet (nooit gedaan) man ook niet, ik drink eigenlijk geen alcohol, alleen met kerst en oud en nieuw (maar dat mag dus gewoon dit jaar) en verder eet ik in principe gezond en beweeg ik genoeg, ik hou wel erg van snoepen maar das niet het allerergst denk ik.

hoe zou het met pluis zijn, weet iemand wanneer ze terug zou zijn uit Egypte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven