Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
wat mooi aruba, een kloppend hartje! hoeveel weken ben je nu? en wanneer ben je uitgerekend?

plukkie wij kijken ook zo uit naar dat eerste lachje, lijkt me heerlijk! hopelijk slaapt je uk wel lekker vannacht. vervelend zo'n huildag...

freddy, wat fijn dat het bij deze gastouder direct goed voelde! hele geruststelling!

ja beer, ik had daaromook verwacht dat S wel aangekomen was, maar ben na die stuwingsdagen vorige week gaan afbouwen met kolven en nu weer begonnen maar nu kolf ik dus net aan 70cc per voed moment... dat krijgt hij nu met een flesje en dan bijgevoed met melk die ik nog overhad van vorige week of friso...

beterschap liubi. wat vervelend dat je ziek bent en je man dan ook nog eens...

naar CB geweest S weegt nu 3390!!

dat is zelfs 30 gram boven geboortegewicht!!

is dat rotkolven en bijvoeden toch niet voor niets geweest, we gaan nog even zo door en dan maandag eind van de ochtend weer wegen. ben echt zo blij, helemaal gerustgesteld!

S. kan van zijn buik naar zijn rug draaien! zo grappig leg ik hem in de box doet ie zijn hoofd omhoog en zijn voetjes ook en die laat ie dan naar dezelfde kant vallen en dan rolt ie om. mijn moeder geloofde het niet ("kan niet moet ie ouder voor zijn") dus ik zoonlief even goed aangemoedigt om het aan oma te laten zien, hem op zijn buik in de box gelegd, en ja hoor eerst naar links, dus ik hem weer terug op zijn buik gedraaid, en toen naar rechts! haha... trotse mama!
Hoi!

Beterschap voor de zieken. Het is weer om lekker binnen te blijven.

@aruba: gefeliciteerd met de goede echo!

@vlinder: jeetje hee, die is snel met omrollen! Eva doet wel pogingen nu ze 4,5 maand is maar het lukt nog niet.

Moet ik wel zeggen dat ze rond een maand ook wel eens van buik naar rug is gerold doordat het hoofd zo zwaar is en de rest van het lichaam meegetrokken wordt.

@freddy: fijn dat je een gastouder hebt gevonden waar je je goed bij voelt. Dat is heel belangrijk als je met een gerust gevoel wil gaan werken.

@beer: leuk om te zien dat je weer veel meeschrijft. Dat kletsen komt me heel bekend voor, hier worden ook hele verhalen verteld. Ook hele liedjes zingt ze al mee, zo schattig.

@zwangeren: trekken jullie het nog een beetje??

@pluis: ik vond jullie kaartje zo vrolijk en zo kom jij in je berichten ook over. Het is echt een kaartje wat ik ook uit had kunnen kiezen.

Ik heb op de groep een berichtje over de meeting gezet.
Nikolai heeft koorts. Heb 'm een zetpil gegeven maar nu lees ik weer dat je eigenlijk niet zo snel een zetpil mag geven.

Ben lichtelijk in paniek eigenlijk....
Geen paniek hoor. Ik denk dat je bedoelt dat snel een paracetamol geven je niet de mogelijkheid geeft te zien hoe de koorts verloopt. Maar de kans is naturlijk groot dat Nikolai net als jullie gewoon een griepje (als zijnde verkoudheid) heeft, en bij jullie bracht dat ook verlichting. Je moet wel in de gaten houden dat hij niet te veel zetpillen krijgt, dat staat vast wel op het doosje. Verder zorgen dat hij voldoende vocht binnenkrijgt, en slaap is het beste medecijn meestal. En als je het niet vertrouwd de huisarts bellen, want hij is natuurlijk nog wel heel klein!

Sterkte
@Aruba, super, een kloppend hartje!!!! Ik snap je voorbehoud wel, maar de kans dat het nu nog mis gaat is natuurlijk een stuk kleiner.

@Plukkie, ja, eerste lachje bij 4-6 weken. En aangezien je bijna 2 weken overtijd liep kan het weleens dichter bij 4 weken liggen....(Hoewel dochter ook 2 weken te laat was was toch het eerste lachje in de 6e week trouwens).

@Vlinder SUPER dat S. weer is aangekomen. Kan me helemaal voorstellen hoe gerust je je nu voelt. Enne draaien, nu al is hartstikke knap!

@Pebbles, ja heb gewoon een erg drukke maand achter de rug, wel af en toe bijgelezen, maar geen tijd/zin/puf om mee te schrijven. Durf ook niet te garanderen dat dat niet weer gebeurd hoor

Kletsen vind ik echt super. Liedjes zingen doet vooral mama hier, op aanwijzen van dochter..... Ze maakt wel zinnetjes af, maar zelf zingen dus niet. Ze vindt vooral liedjes waarbij zij iets moet/kan doen (handjes klappen, schuitje varen en andere gebaren maken) heel leuk.

Hier alles goed, heb lekker uitgeslapen vanmorgen, en ga me vanmiddag maar eens orienteren op carnavalskleren, heb ik 2 jaar niet meer gevierd.... Verder geen plannen, vooral binnenblijven, het is zo enorm koud, ook eigenlijk te koud om met dochter buiten te spelen. Ga alleen af en toe met haar een stukje lopen door de sneeuw.
@plukkie: gemiddeld is lachen rond de 6 weken na de uitgerekende datum las ik ergens. Mijn dochters waren echte lachebekjes, met 3 weken (floor) en 3,5 week (eva) gingen ze al lachen. En Eva meteen met geluid, zo schattig.

@Vlinder: super dat S alweer is aangekomen. Wat een zorgen brengt zo'n kleintje met zich mee.
Even snel tussendoor. Nikolai is gisteren opgenomen in het ziekenhuis omdat hij 39 graden had en niet wilde drinken. Gelukkig wilde hij vannacht weer drinken dus geen infuus. Hij ligt er nu nog, mijn man is bij hem en ik ga zo weer terug. Morgen mag hij naar huis.

Echt vreselijk om je mannetje zo hartverscheurend te horen huilen. Hij was ontroostbaar.

@Plukkie, Nikolai lachte met 4 weken. Maar daarna was hij erg spaarzaam. Vanaf 7 weken lachte hij wel regelmatig.
Liubi, dat is even schrikken meid! Hoop dat snel beter met hem gaat. Vreselijk zeg zo'n ontroostbaar mannetje, sterkte! Ben jij zelf ondertussen weer wat opgeknapt?

Pebbles, jij bent toch ook lang met de nachtvoedingen druk geweest, slaapt Eva al door? Hier komt zoontje nog steeds rond 4 of 5 uur, maar goed, dat is wel redelijk te doen.

Beer, dank voor de kolftips, ga ik eens proberen. Heb in ieder geval besloten dat ik me niet gek ga laten maken, als ik 2 van de 3 voedingen op het kdv bv heb, dan ben ik heel tevreden. Thuis vind ik het veel te gezellig om zelf bv te geven.

Jij bent lekker de hele dag liedjes aan het zingen, leuk hoor, zeker als je wat reactie krijgt

Vlinder, fijn dat S weer goed gegroeid is en al omrollen zeg, dat is vroeg!

Plukkie, zoontje lachte hier bij ongeveer 5 weken, eerst voorzichtig en na een tijdje met steeds meer geluidjes. Nu begint hij af en toe echt te schateren, vooral als je met hem vliegtuigje of hobbelpaardje speelt.

Aruba, wat heerlijk voor jullie, een kloppend hartje!! Nog een paar weekjes geduld en dan mag je echt juichen, ik ben al voorzichtig bezig hoor!

Pluis, je krijgt aardig wat nachtrust, lekker hoor!

Mibb, ben je al een beetje beter?!

Dametje, jammer dat het ff niet ging met Prada bij het etentje, je kan het soms gewoon niet verklaren en maar gewoon toegeven he.

Dagen op kdv gingen redelijk, hij moest vreselijk wennen, veel huilen enzo. 's Avonds heb ik ook al aardig wat huilbuien gehad..... zat al aan ontslag enzo te denken, maar ik weet ook wel dat ik daar op de lange termijn niet gelukkiger van word..... Bij de gastouder ging het al beter, daar is het ook natuurlijk rustiger. Ik weet dat het tijd kost, zowel voor hem als voor mij, maar toch......
hey pebbles, dat is ook ongeveer hoe S zich draait hoor eerst zijn hoofd en voeten omhoog en die allebei naar links laten vallen dan volgt zijn buik vanzelf en daarna door wiebelen komt ie echt op zijn rug. maar het ziet er wel erg leuk uit. hij is ook heel sterk in zijn nek denk dat het daarom ook lukt.

is de rust alweer een beetje wedergekeerd, beer? december is altijd druk... vermoeiend ook...

freddy, fijn dat het bij de gastouder wel goed gegaan is. sterkte, lijkt me erg moeilijk om onze uk ergens achter te moeten laten, zeker als je merkt dat hij nog erg moet wennen. vannochtend ben ik weer voor het eerst naar de kerk geweest en heb ik S bij de baby's/creche gebracht, ben na een uur toch maar even gaan kijken. had hiervoor nog niet echt iets gedaan zonder hem bij me in de buurt te hebben.

liubi, wat ontzettend schrikken zeg! arme pieter, arme jullie... hopelijk knapt hij snel weer op en mag hij weer naar huis...

summer, hoe voel je je? al een poosje niet gezien, nog een paar weekjes meis, succes/sterkte met de laatste loodjes!

meiden over het meeten moeten we als we dat op korte termijn willen doen wel een knoop doorhakken. ik kan 24 en 31 januari maar ook in februari kan ik volgens mij alle zaterdagen (behalve het weekend van de 15e). goed punt pebbles dat met alle kleine kinderen een restaurant misschien niet handig is. in een zaaltje kunnen we meer onze gang gaan... iemand ideeën in/om utrecht voor een zaaltje of iets? of iemand nog een heel andere optie?

ik ga S voeden en dan slapen... *gaap*
Hey meiden,

Alles goed hier? Ben al ff niet meer geweest

Onze afspraak ik het ziekenhuis komt steeds dichterbij...Ik weet nog niet wat ik kan verwachten, ben al wel een beetje zenuwachtig.

Qua afspreken kunnen we ons misschien beter om februari richten, omdat Liubi dan ook weer in NL is. Ik weet niet welke twee weken precies?

Van januari kan ik eigenlijk alleen nog de 31e en in februari kan ik behalve de 7e nog elke zaterdag.

Lekker hoor Vlinder dat het jongetje nu zo goed groeit! En draaien al, dat is snel.

Liubi sterkte! Dat is best schrikken, zo'n kleintje met hoge koorts. Gelukkig mag hij vandaag naar huis. Beterschap voor jullie tweetjes.

Aruba Gefeliciteerd! Een kloppend hartje, mijn gevoel zegt dat het dit keer helemaal goed gaat komen. Hoever ben je nu?

Mibb hebben jullie ook nog last van de vorst (met het nieuwe huis bedoel ik)? Onze oplevering wordt hierdoor waarschijnlijk iets verschoven.

Bloem, vroeg me laatst al af wanneer jullie naar het ziekenhuis moeten, ergens in januari toch? Begrijpelijk dat je zenuwachtig bent, er hangt nogal wat van af voor jullie. Sterkte samen

Lekker mijn vrije dag vandaag, de rest van de week dus de eerste keer 4 dagen werken, zie er wel tegenop hoor. Gelukkig zijn ze op mijn werk wel relaxt en begrijpen ze wel dat ik niet meteen weer op volle kracht aan de slag ben.
We zijn weer thuis. Gelukkig is er niks meer aan de hand. Zoonlief was geveld door hetzelfde griepvirus als z'n moeder.
Ah, Liubi, gelukkig goed nieuws! gaat het met jou (en je man) inmiddels ook beter? Knuffel je zoontje maar lekker, lijkt me vreselijk schrikken, opname in het ziekenhuis.....

@Freddy, geen dank hoor Ik denk dat je wat voeden betreft goed naar je lichaam moet luisteren, 4 dagen werken en dan volledige bv is best zwaar. Maar als je bijvoedt met kunstvoeding zal toch de bv teruglopen en is er best een grote kans dat het binnen een paar weken over zal zijn, dat risico loop je dan. Bedenk dus dan wat je zelf wil. Mijn voornemen is dus een volgende keer proberen langer volledig te blijven voeden (maar weet natuurlijk niet hoe ik er in sta als het moment daar is), en pas na 6 maanden te minderen, meestal is bv dan wel te stabiliseren tot 2x per dag ('s ochtends en 's avonds).

Liedjes zingen, ja, ik krijg niet alleen reactie, maar gewoon letterlijk het commando om een liedje te zingen, en ze vertelt ook nog welke.... maar is erg leuk en dankbaar om te doen hoor!

En wat dat kinderdagverblijf betreft, zie het een paar weken aan, mocht het echt echt echt niet gaan kun je er eens over denken om helemaal voor een gastouder te gaan, maar ik denk wel dat je zoontje gewoon gaat wennen hoor, en jij ook! het is ineens zo'n ander ritme, en daarbij voor het eerst je kindje ECHT uit handen geven.

(Ik heb trouwens ook altijd de maandag vij, en vind dat wel erg lekker, rustig de week beginnen voor mijn gevoel).

Vlinder, rust is inderdaad aardig weer terug. december is inderdaad uberhaupt een drukke maand, en er kwamen nog wat onverwachte dingen tussendoor, en was met andere dingen bezig dan met alles hier op het forum.

@Bloem Wel begrijpelijk dat je niet zo veel hier was. Sterkte met het wachten deze dagen, lijkt me niet gemakkelijk (erg eufemistisch uitgedrukt)....
luibi vee lsterkte hopelijk knapt de kleine snel op en zijn jullie gewoon weer thuis

Bloem logisch toch je zenuwen zou ik ook hebben! Hoop zo op een positief gesprek voor jullie.

Freddy lekker je vrije dag. Enne je ontslag neem gevoelens zijn zeer herkenbaar, ik heb ze nu al!

en beer heb je al een carnavalsoutfit?

Voor de meeting ik kan 31-1 en de eerste 2 weken van feb. op zaterdag, zondagen eigenlijk altijd wel.

Ruben heeft vanochtend voor het eerst in zijn kamertje geslapen. Ik vond het meer niets maar hij sliep er 1,5 uur.

Het weekend veel last gehad van zijn darmpjes en niet kunnen poepen zo zielig. Ik had al huil dagen en toen dat deed maar gewoon mee, lucht wel even op.

vandaag lijkt het wel weer beter te gaan
en je bent weer thuis luibi super!

Was al erder aan bericht begonnen maar kwam van alles tussen.

Beer handige info wat betdreft de bv ik wil ook graag de 6 maanden zelf voeden. bedacht me wel je mag 2 uur per dag kolven in de baas zijn tijd is voor mij dus 8 uur per week en dus gewoon een hele werkdag, das best veel
Super spannend Bloem. Staat er een datum op de groep? Dan weet ik wanneer ik aan je moet denken.

Ik ben nu 7 weken en een aantal dagen. De 27ste januari weer een echo. Nog twee weekjes dus. Ik geloof het nog steeds nauwelijks hoor. Maar ik hoop wel.
Wow een hele dag kolven pluis. Wel netjes geregeld eigenlijk in Nederland he.

Is dat bij jou ook zo goed geregeld Liubi?
@Aruba, 7 weken alweer. Schiet op he.

Qua kolven, ja, de werkgever moet hier officieel de vrouw de ruimte geven om te kolven. Maar dat is voor mij allemaal niet van toepassing. Ten eerste geef ik flesvoeding en ten tweede ga ik pas weer in november 2009 aan het werk. Dus hoe het bij de individuele werkgever in Duitsland geregeld is weet ik niet. Bijna alle moeders maken gebruik van de jaar thuis regeling dus dan zijn er veel werkgevers die ook niet met het 'kolfprobleem' zitten.
Hai meiden,

Even een snel berichtje.

Vlinder wat goed dat S zo goed gegroeid is!! En ook al zo'n vroege draaier. Norah was ook zo vroeg.

Liubi gelukkig is Pieter weer thuis. Schrikken zeg dat hij naar het ziekenhuis moest. Nu snel allemaal weer opknappen, beterschap.

Aruba gefeliciteerd met het kloppend hartje!!

Bloem ik denk aan jullie

Freddy ik hoop dat het snel beter gaat op het kdv. Ik kan me voorstellen dat je dan nog meer denkt aan ontslag nemen. Gelukkig gaat het bij de gastouder wel goed.

Hier gaat alles super. Norah is een super makkelijk meisje. Altijd vrolijk, huilt alleen als er wat is en slaapt erg goed. Ze krijgt om 23 uur haar laatste voeding en om 8.30 uur maak ik haar wakker voor de eerste voeding.

Ze is afgelopen Woensdag voor het eerst naar het kdv geweest. Ik zag er vreselijk tegenop (ik was er zelfs misselijk van, erg he?) maar ook dat ging geweldig!

Grote zus vond het erg leuk dat Norah met haar mee mocht, Norah werd helemaal ingebouwd met speelgoed door haar.

Kindjes mochten niet te dicht bij haar in de buurt komen want... "is mijn zusje!!!"

Vrijdag is mijn eerste dag werken... Moet ook weer gebeuren... Ach komt vast wel weer goed.

Meeten; Februari vind ik ook prima, ik kan alle oneven weekenden, behalve de 7e.

Mibb in het schema mag mijn leeftijd worden veranderd naar 28 (ik ben vandaag jarig).
anoniem_51230 wijzigde dit bericht op 13-01-2009 14:23
Reden: moet ik wel de goede weekenden doorgeven
% gewijzigd
Lady_bug, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd met je verjaardag lady!
lady gefeliciteerd! Nog cadeautjes gehad? Die zijn toch het leukst (en kan ik vast inspiratie opdoen)

Weet niet waarom maar geniet vandaag zoveel! Ruben reageert echt op me en vind het echt leuk als ik voor hem zing. Sinds gisteren staat de box in de kamer en Ruben vind het echt leuk om onder de muziekmobile te liggen. Verder slaapt hij heerlijk en knuffelt nog liever met mama
**even een egobericht**

Gisteren een K*T bericht gekregen, want mijn schoonvader heeft longkanker met mogelijk uitzaaingen. Van de week en begin volgende week nog onderzoeken en dan dinsdag de uitslag met behandelplan. Helemaal ruk voor Plukkieman, want 5 jaar geleden is zijn mama overleden aan kanker.

Ga nu nog maar even met Plukkieman knuffelen, dat kan ie wel gebruiken.

Met Mark gaat alles goed. Vandaag heeft ie voor het eerst gelachen. En maar liefst 4 keer!. Om tranen van in je ogen te krijgen.

Morgen ga ik weer proberen bij te lezen.

Lady, gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je nog een beetje verwend?
@plukkie: en ook een knuffel voor Plukkieman. Wat een naar bericht zeg. Je ouders kwijtraken lijkt me verschrikkelijk.

Je schreef trouwens "markt" ipv Mark, dat was dan wel weer grappig.

@liubi: gelukkig is alles weer goed, het lijkt me niks als je kindje zo ziek is. Maar het infuus knappen ze wel lekker snel van op.

Lekker trouwens zo'n babyjaar. Moet je daar nog veel inkomen voor inleveren?

@freddy: doorslapen? wasda? Vannacht heb ik van 3.00 tot 6.00 met Eva op me gelegen (aangelegd voor een voeding maar in slaap gevallen) en de nacht daarvoor hetzelfde verhaal.

Maar we blijven lachen

@beer: Dat zingen is zo schattig. Floor roept ook steeds welk liedje we moeten zingen en zingt dan uit volle borst mee. Ik denk dat ze een liedje of 20-25 woord voor woord kent.

Vandaag was ze zelfs het Dick Bruna boekje aan het meekletsen toen ik haar aan het voorlezen was. Manlief en ik lachen helemaal dubbel wat zei dan weer niet begreep.

@ladybug: super dat het zo goed gaat met Norah. En grote zussen zijn zo schattig, Eva wordt hier ook helemaal vertroeteld en voorzien van speelgoed, kusjes en knuffels.

@meeting: in februari zou ik het weekend van 21 en het weekend van 28 wel kunnen.

Locatie is lastig, daarom heb ik met een andere groep een keer een huisje gehuurd.

@kolven: ik kolf elke dag 2 keer een minuut of 20. Die 2 uur per dag ben ik er dus niet aan kwijt. Je mag die 2 uur overigens ook gebruiken om bijvoorbeeld tussendoor op de creche een voeding te geven of om eerder naar huis te gaan om daar de voeding te geven.

@bloem: spannend hoor die afspraak.

@vlinder: dat rollen was na een paar weken weer over bij Eva omdat ze toen haar spieren beter onder controle had en niet zomaar naar links of naar rechts viel. Ondertussen begint ze langzaam weer wat te draaien maar omrollen lukt nog niet.
concreet voorstel weekend van 21-22 februari? voorkeur voor zaterdag of zondag?

bloem, laatste dagen, wat een spanning. weet je al wat ze gaan doen in het zh? of is het alleen praten en een plan maken?

liubi, fijn dat jullie weer thuis zijn! denk dat je me digitaal aangestoken hebt... hier ook geveld door de griep met stevige verkoudheid.

pebbles, S begint er ook al wat meer moeite mee te krijgen, vanmiddag lukte het nog wel een keer maar het gaat niet meer zo als vorige week.

lady, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven