Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
jammer, india. succes komende maand!

dametje, ik ga denk ik ook wel nog het idee van mijn schoonzus proberen met marktplaats en een open dag, weet alleen nog niet wanneer heb het nu waanzinnig druk.

pluis, ik hoop in september deze studie afgerond te hebben en wil dan nog een 3 of 4 jaige opleiding in deeltijd gaan doen, maar het ziet er steeds meer naar uit dat ik daar nog even mee wacht tot volgend jaar september en dat ik dan het komende jaar vul met cursussen. het voordeel van die cursus is dat het 3 keer 12 weken is en dat ik dus als ik me niet goed voel door zwangerschap ook een periode niets kan doen. ik leg binnenkort prive wel even uit wat voor cursussen/studie ik wil gaan doen. en super om te horen dat je terug mag naar je eigen oude tandarts!

liubi, doe rustig aan, slaap lekker bij!

mibb, ik kijk het programma niet, maar het klinkt behoorlijk heftig, ik heb een nichtje dat 17 was toen ze zwanger raakte (18 toen ze moeder werd) en dat ook daarvoor al uit huis geplaatst was enzo. nu gaat het redelijk maar ze (en vooral haar dochtertje) staat wel onder toezicht van jeugdzorg. maar 13 of 14 is echt wel heel extreem jong. vanavond ben ik bij mijn ouders maar ik ga proberen volgende week te kijken. ik ga zo even prive bij lezen. heb je nog positief getemperatuurt? hier hebben we in ieder geval goed gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen, en nu maar weer afwachten.

plukkie, denk er goed over na als je het wordt. zou wel leuk zijn voor je ego natuurlijk, als je gekozen wordt!

snok, ja, je moet er wat voor over hebben, gaat het inmiddels wat beter?

beer, slaapt je dochter al weer wat meer door? of heb je nog meer van die korte nachten achter de rug?

mijn oma is morgen jarig dus ik ga zo naar mijn moeder om een cadeau te gaan kopen.

doeg, vlinder
ja hoor Vlinder....voel me vandaag weer lekker in vel..was gisteren wel anders...jeetje die hormonen...humeur was beneden nul ongeveer.....

Gefeliciteerd met je oma.... Have fun.....
@Snok, die moeheid heb ik al vanaf het begin. Dat was eigenlijk de kwaal waarvan ik dacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn want normaal barst ik van de energie.

Zwangerschap is trouwens al vastgesteld. Volgende week is mijn tweede echo.
OK dan ..wist ik niet

dus je hebt al "boontje" en al gezien? HOe ver was je met eerste echo dan?
Nee heb ik nog niet gezien. Ik was 5 + 3 en dan zie je alleen nog maar de vruchtzak!
ok dan.....Zou echt iets voor mij geweest zijn....Daarom pas ook met zeker 8 weken dit keer naar Gyn....Omdat ik eerste keer nooit iets meer dan vruchtzak heb gezien...Die groeide wel maar geen kindje erin...Maar zoals je zegt. Zo vroeg schijnt het normaal te zijn....

Spannend he allemaal....
Ik moet wel een klein beetje om je lachen Liubi.

Zoo herkenbaar. vreselijk om zo moe te zijn dat je jezelf haast niet begrijpt. Gaat over! Maar ik ben zo benieuwd hoe je familie (en schoonfamilie) reageerde, was het leuk om te vertellen?

Meisje is morgen 22 weken. Op zich alles prima behalve dat ze heel beweeglijk is en gister de hele avond heeft getrappelt. Pijnlijk is het woord niet maar heftig is het wel. Was op het punt van een gigantische huilbui en maak me een beetje zorgen of het nou normaal is, nu al zoveel voelen.
Nou de verhuisboel is klaar. Nu hier nog even alles opruimen en dan is het weer even rustig. De overdracht van ons nieuwe huis is rond 1 mei, maar we kunnen al beginnen voor die tijd want het huis was van familie.

Er moet heel heel veel gebeuren daarom zitten we nu hier en om geld te besparen natuurlijk want ons huurhuis was heel duur.

Ik zit nu alleen zooo lekker op de bank dat ik denk dat ik vandaag weinig ga doen hahaha.

Kom straks even alle verhaaltjes lezen.
Hee zus das lekker..heb je ook weer achter de rug!!

Dametje lijkt me geen reden tot zorgen te maken....lijkt me juist heel normaal en goed dat het beweegt? Genieten!!!!!
Hallo Allemaal,

Daar ben ik weer eens, na lange tijd... Heb af en toe wel een beetje gelezen, maar moet nog wel even goed bijlezen om te kunnen reageren.

Hier gaat alles goed. Ben heerlijk relax in lijf en hoofd inmiddels, maar dat heeft ook een aantal andere privéredenen die ik wel even op het privéforum vertel

Ik zal nu even bijlezen om te kunnen reageren!

Liefs Bloem
Bloemmmm je maakt me/ons nieuwsgierig......;-)
Hier komt mijn constructieve bijdrage: zzzzzzz

Goh, niks verandert met gisteren. Ik heb gisteren de hele dag niks gedaan en toch iets van 11 uur geslapen.

Het huishouden versloft een beetje.

@Dametje, we gaan het mijn schoonouders na de 2e echo vertellen. Die is trouwens dinsdag.
Voor de nieuwsgierigen onder ons (Snok ), ik heb inmiddels op het privéforum gepost en dan ga ik nu hier eindelijk bijlezen
Hè Hè ik ben bij hoor, ik moest wel 4 pagina's teruglezen!

India: gefeliciteerd met de nieuwe gezinsuitbreiding Ik moet zeggen dat ik ook altijd gewend ben geweest om dieren te hebben, mijn vriend helemaal niet, maar ik zou echt niet zonder kunnen. Straks in het nieuwe huis wil ik er graag nog een poes bij. Ik sluit me trouwens bij Pebbles aan, wij hebben nu ook een witte poes en een donkerder kleur zou qua haren toch handiger zijn geweest.

Zus en Mibb: Ik ben ook gaan temperaturen deze cyclus en ik zet er inderdaad ook mijn wekker voor. Ik ben deze cylcus wel 3 dagen te laat begonnen en ik heb inmiddels 1 dag vergeten. Als deze cyclus af is zet ik wel een fotootje op het privéforum. Hoe gaat het temperaturen eigenlijk bij jullie, worden jullie al iets wijzer? Ik heb wel ontdekt dat als ik buikpijn heb rond de eisprong hij waarschijnlijk al geweest is, terwijl ik altijd dacht dat hij dan nog moest komen.

Mibb: geweldig het nieuwe schema, handig die volgorde! En jeetje wat een gedoe allemaal op je werk, ik kan begrijpen dat je daar niet echt vrolijker van wordt. Op welke website vul jij eigenlijk je temperatuur in? Ik hou het gewoon op een ouderwets papiertje bij...

Summer: jij zit inmiddels lekker in het warme (tenminste dat hoop ik) Italië. Heb je daar ook internet om het forum te volgen? Zal wel weer even wennen zijn zo ver bij je zus vandaan. Gefeliciteerd trouwens nog met je rijbewijs!

Zus: ik lees dat er bij jou eindelijk wat regelmaat in de cyclus komt en als je op dag 13 al een positieve ovulatietest hebt, dan ziet het er naar uit dat deze cyclus zo rond de 27 dagen gaat uitkomen! Goed zeg! En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wanneer gaan jullie erin? En ik ben ook wel nieuwsgierig waar het staat, misschien iets voor het privéforum. Fijn dat jullie voor de overbrugging even tijdelijk in het huis van Summer kunnen. En ja vreselijk hè dat verhuizen, daar zie ik nu ook al tegenop. Gelukkig hebben jullie de eerste keer nu achter de rug. Hebben jullie meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles uit te zoeken en weg te gooien?

Plukkie: bijna NOD, spannend! En dan ook nog een tweede sollicitatiegesprek gehad en op huizenjacht! Qua werk denk ik dat je naar je gevoel moet luisteren, als je het niet naar je zin hebt op je werk levert dat toch een boel stress op. Is er al nieuws op het huizenfront? Ik ben trouwens jaloers op die 4 weken Thailand zeg, heerlijk!

Ka: Hoe staan de zaken ervoor bij jou? Ben je al ongesteld zoals je dacht? Of heb je al getests? We wachten in spanning af.....

Pluis: hier gaat alles goed, ik moet zeggen die maand rust geeft me ook echt rust. Op het privéforum kun je lezen dat er nog meer dingen zijn die die rust veroorzaken, maar het feit dat ik nu niet in spanning en onzekerheid op mijn ongesteldheid zit te wachten helpt ook zeker mee. Hoe gaat het nu met jou? Je bent bij de HA geweest lees ik. De HA denkt niet aan verklevingen dus dat is in eerste instantie positief. Hebben jullie verder al uitslagen van de onderzoeken? Fijn trouwens dat je weer terug kan naar je oude tandarts, had ik persoonlijk ook gedaan!

Vlinder: Staan jullie ook op funda? Anders zou ik toch ook misschien zorgen dat ik bij marktplaats bovenaan zou komen te staan. En ik zelf vind een open dag geen gek idee, wie weet wat dat oplevert.

Freddy: succes met de scriptie, fijn dat je daar weer energie voor hebt.

Snok: hoe gaat het met jou? Heb je al een afpsraak gemaakt voor een echo? Ik hoop dat je er ondanks alles toch ook een beetje van kan genieten.

Liubi: vervelend dat je zo moe bent. Heb je geen ijzertekort of bloedarmoede ofzo? Ik zou het toch eens bij de HA laten checken. Het enige wat je nu kan doen is naar je lijf luisteren en eraan toegeven.

Dametje: leuk dat vriendlief het nu ook kan voelen. Het lijkt mij heerlijk zo'n druktemakertje in je buik.

En dan heb ik vast nog op 100.000 dingen niet gereageerd...
Hee Bloem...met mij alles goed. Voel me prima...Borsten lijken alleen net soms te ontploffen maar als dat het ergste is? Verder soms hier en daar steekje of ff niet naar wc kunnen maar echt te verwaarlozen...ik prijs mezelf nog gelukkig. Aan andere kant kan het ook wel onzeker maken...Gaat het wel goed enzo....

22 april mag ik voor echo..mocht overigens eerder maar niet gedaan. Wil niet weer onzekerheid door te vroeg enzo te gaan...ga ik mezelf niet meer aandoen
hoi allemaal,

je bent niet de enige met zere borsten hoor, snok. maar goed ik weet inmiddels dat dat niets zegt, het schijnt bij mijn vruchtbare dagen te horen en zal wel weer duren tot halverwege volgende week. en inderdaad als dat het ergste is waar je de hele zwangerschap last van gaat hebben...

bloem wat fijn om te horen dat je rust in je hoofs hebt, ik ga straks even prive kijken. ik ga inderdaad bij marktplaats me weer een keer bovenaan laten zetten. en we staan niet op funda.

verder is hier gebruik gemaakt van 'de dagen' dus hopelijk werpt dat zijn vruchten af. afwachten maar.

dametje, wat leuk dat je je meisje kan voelen! als je je zorgen maakt gewoon even ha bellen. je kan beter een keer te veel bellen dan dat je later ooit denkt had ik nu maar eerder gebeld. maar ik ga ervan uit dat het goed is en dat het er gewoon bij hoort! ze vindt het gewoon nu al leuk om dr moeder te sarren!

liubi, ik hoop dat je snel weer wta meer energie krijgt!
@dametje: dat bewegen is heel normaal hoor. Ik ben nu 19,5 week en wordt ook al flink blauw getrapt van binnen. Manlief heeft de kleine ook al gevoeld. Verschilt ook per kind volgens mij want mijn dochter heb ik nooit zo erg gevoeld.

Floor is de afgelopen dagen ziek geweest. Eten en drinken kwam er allemaal weer uit en voor de rest was ze zo suf dat ze alleen maar op de bank zat of sliep. Gisteren heb ik dus vrijgenomen van mijn werk en morgen komt mijn schoonmoeder oppassen.

Vanmiddag ging het ineens een stuk beter dus ik hoop dat we het ergste hebben gehad.

@bloem: leuk dat je er weer bent. Ik had prive al gelezen, super!

ff een echo stukje, ik baal behoorlijk!

Gisteren gebeld door het kdv van dochter, daar gaat nu dus de rode hond rond... Heel fijn, not...

Het kan geen kwaad voor dochter, maar zou wel kwaad kunnen voor mij, en vooral voor het ongeboren kindje.

Nu hoorde ik vandaag dat dit al het 2e kindje was die dat had, het eerste kindje die dat had, daarvan hadden de ouders niet verteld dat hij of zij rode hond heeft!! (hoe kan je!)

Dochter gaat nu dus niet naar het kdv voorlopig, gelukkig moet ik as dinsdag weer naar het ziekenhuis, meteen even vragen hoeveel risico ik en vooral de kleine dus nu echt lopen...
@ladybug: ben je niet geprikt op rode hond tijdens de zwangerschap? Als je al antistoffen in je lichaam hebt is het volgens mij niet schadelijk. Zou zonde zijn als je daarvoor je dochter een tijd van het KDV moet houden.
Als het goed is ben ik er wel op geprikt, maar tot zover ik weet word er dan gekeken of je het hebt toch?

Het gebeurd namelijk weleens dat je het alsnog krijgt, ondanks dat je ingeënt bent.

Ik zal dinsdag wel even vragen aan de gynaecoloog. Ik hoop ook dat mijn dochter dan gewoon volgende week weer heen kan (ze is trouwens wel geënt) maar tot die tijd neem ik toch liever het zekere voor het onzekere.

Het scheelt gelukkig dat ze maar 1 dag in de week gaat, vandaag is ze bij mijn schoonzus en kinderen geweest, vond ze ook erg leuk, maar is idd niet een oplossing voor een poos, en daarbij heeft ze het erg naar haar zin op het kdv.
@Snok, hahahaha, nee, verstopping is inderdaad niet positief... Maar betekent wel dat het hormoon progesteron (?) z'n werk doet..... (Maakt je darmen lui).

@Liubi, hartstikke goed dat je je ziek hebt gemeld. Luister maar naar je lichaam....

@Vlinder, ja, dochter slaapt gelukkig weer door, nog wel af en toe een hoestbui, maar slaapt daarna zelf weer in.... Ik begin ook weer aardig bij te komen, maar heb nu de eerste dag van de menstruatie, en dan voel ik me natuurlijk ook erg moe

@Dametje, probeer lekker van het getrappel te genieten, ook al is het soms heftig. Het is ook meestal 's avonds het ergst (en bij mij na het eten van chinees)....

@Zus, inderdaad een goed idee om tijdelijk in het huis van je zus te gaan zitten. Succes met de verbouwing!

@Pebbles, en hoe gaat het nu met Floor, had op het andere topic wat meer meegelezen, klinkt wel heftig hoor.

@lady, heb je zelf niet als kind de rode hond gehad? Ik namelijk wel, maar het kan zijn dat jij (iets jonger) al geent bent toen? Ik neem ook eigenlijk aan dat als je geprikt wordt bij de zwangerschap dat dat dan niet is of je het toevallig dan hebt, maar dat je inderdaad op antistoffen wordt getest. En inderdaad, dat meldt je toch als je kind rode hond heeft! (op het kdv)

Hier alles rustig, hoewel, ik ben af en toe toch wel eens (heel soms dus) aan het twijfelen of we niet gewoon met z'n 3tjes moeten blijven. Daar zitten best heel veel voordelen aan. Maar om eerlijk te zijn komt de twijfel doordat ik onwijs op kan zien tegen het 1e jaar na de bevalling. Ik vond het heel intensief met dochter, maar wel goed te doen, maar met 2 lijkt het me soms ook wel een beetje te.

Ach ja, misschien is twijfel wel goed om je voor te bereiden....

En de meeste mensen met kinderen hebben er toch wel meer dan 1. (En ik denk dat ik dan over een jaar of 3 spijt krijg dat ik zo'n 1e jaar er niet voor over had).

na ja, we zien wel, we wachten in ieder geval nog tot juni.
Hee Beer en dat is goed he? DAn maar ff niet kakken whaahahahahah

Overigens Beer als ik jou zo beluister bevestig jij een beetje mijn gevoelens/vermoedens....Dat eerste jaar...WEet het niet. Het lijkt me gewoon niet de leukste periode Enne twee kids lijkt me helemaal heftig ...zei ze...heb er nog geen eens 1tje.

Nee serieus het is hele verantwoording en heftig voor je relatie en eigen vrijheid volgens mij......
Snok, inderdaad Alles even 9mnd ophouden... Volgens mij is het in het begin het heftigst. Ik had de eerste 3 maanden ook erg veel last van een opgeblazen gevoel, at toen om 17.00 u maar een lichte maaltijd, anders kon ik er 's avonds niet van slapen. Daarna werd het minder. Het helpt (maar dat weet je vast al) om veel te drinken, veel fruit en dat tutti frutti werkt ook goed tegen verstopping. Is ook meteen goed voor het ijzer.

En het eerste jaar is ook gelijk wel weer een hele leuke periode, juist ook omdat dat de periode is dat je kindje volledig afhankelijk van je is. Alles heeft zo z'n charmes. In het begin kun je juist best veel dingen doen omdat je een klein babietje overal mee naar toe kunt nemen (meestal, er zijn kindjes die er erg onrustig van worden, maar was hier niet aan de orde). En als je slaaptekort hebt kun je met 1 kindje nog wel makkelijk inhalen, omdat je kindje altijd nog wel meer slaap nodig heeft dan jij. Bij 2 zul je zien dat ze elkaar afwisselen .

Soms denk ik echt waar maak ik me in godsnaam druk om, want het grootste deel van de tijd gaat het echt super,en vind ik het geweldig.

Misschien is het voor mij wel beter er een beetje negatief in te stappen, dan kan het alleen maar meevallen....

Enne, een jaar is ook zo om.....
yes....denk dat dit soort "issues" bij veel vrouwen/stellen spelen...En toch hebben veel mensen 2 kids! Dus ergens zal het wel toch gaan kriebelen zoals nu ook bij jou?

Ik zelf heb altijd gezegd als er kids komen (het lukt etc.) dan wil ik er het lierste maar 1...Dan blijft het in mijn beleving beetje "hanteerbaar"....stomme gedachte misschien hoor...maar past gewoon bij mij/ons denk ik....

Ach ja elke gek zijn of haar gebrek...;-)
Yep, ik schrijf ook mee op t topic "binnenkort voor een 2e gaan" of zoiets, en daar is veel herkenbaarheid (Hoewel de meeste wel zeker een 2e willen).

En ik heb me de laatste maanden ook alle voordelen van 1 kind bedacht, is helemaal niet gek hoor. In de laatste "psychologie" stond zelfs dat enigst kinderen evenwichtiger in het leven stonden dan die met broers en/of zussen. Het is dus echt niet per definitie zielig voor het kind zelf.

Maar ik wacht het nog af, en als ik teveel twijfel wachten we gewoon langer tot we een dfinitieve beslissing nemen. (Vriendlief twijfelde nooit over een 2e, maar is door mij aan t twijfelen gekomen, net toen ik er weer uit was dat een 2e zeer welkom zou zijn, en nu speelt het dus ook weer door mijn gedachten).

Ga er eigenlijk van uit dat we binnen een aantal maanden gewoon voor een volgende gaan hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven