zaaddodende gel

19-11-2008 15:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via internet een zaaddodende gel gekocht, met de intensie deze zonder diaphragma of condoom te gebruiken.

Kan dat wel?

ik weet dat het niet 100% betrouwbaar is, maar heb op kort termijn toch een kinderwens maar wil eerst ontpillen.

Weet dat iemand?
Waarom wil je ontpillen?
Kun je niet gewoon alleen all the way gaan op niet vruchtbare dagen? Lijkt me minder gedoe.
Als anticonceptiemiddel is het niet voldoende. Maar ik begrijp dat je van de pil af wilt om zwanger te kunnen worden? Waarom dan die gel gebruiken? Ik snap het even niet.

Of je wilt nog even niet zwanger worden, of je vind het prima als je nu zwanger wordt. In het eerste geval gebruik je een betrouwbaar middel in het tweede geval gebruik je niks.

Ontpillen is nergens voor nodig. Al word je direct zwanger, dat heeft geen rare gevolgen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat bedoel je met "kan wel"? Natuurlijk kun je het doen. Het is alleen heel onbetrouwbaar.
Ik weet wel dat na het stoppen van de pil de hormonen meteen je lichaam uitgaan, maar wil eerst mijn cyclus op orde krijgen.

Daarnaast wacht ik op een vast contract, over 3 maanden gaat het in.

Ellen, heb die gel via internet gekocht. Hier in NL is het niet verkrijgbaar, alleen via Duitsland.

Alleen wist ik niet dat het in combi met een (vrouwen)condoom gebruikt wordt.

De gel doet zijn werking door de ph waarde in de vagina zodanig omlaag te krijgen dat zaad geen kans heeft om te overleven.

Zou ik die gel niet gewoon inwenig kunnen aanbrengen, heeft toch hetzelfde effect als dat je het op het kapje aanbrengd???

p.s. vanwegen medische redenen ben ik niet de vruchtbaarste....de kans dat ik snel zwanger wordt is zeer klein.
Smurfi, het is vooral de condoom die er voor zorgt dat je niet bevrucht wordt, die zaaddodende gel is alleen maar wat extra veiligheid, meer niet.

Als jij genoegen neemt met een heel klein beetje veiligheid, dan is er niets aan de hand. Maar volgens mij kun je dan net zo goed boter gebruiken.
quote:smurfi schreef op 19 november 2008 @ 16:17:

Zou ik die gel niet gewoon inwenig kunnen aanbrengen, heeft toch hetzelfde effect als dat je het op het kapje aanbrengd???

Ja, dat kan, maar zonder kapje is het nog niet half zo betrouwbaar. In combinatie met kapje of condoom heeft het de functie dat het die paar zaadjes die erlangs glippen lamlegt. Maar zonder kapje of condoom is er niet sprake van "een paar zaadjes die erlangs glippen", maar van een enorme hoeveelheid zaadjes. Die leggen heus niet allemaal het loodje van dat dotje gel.
Pffff, jammer. Goed dat ik de bijsluiter gelezen heb :D

Heeft iemadn ervaring met zo een kapje?

Schijnd vlg mij heel erg vervelend te zijn....
Ik heb vroeger een pessarium gebruikt. Is helemaal niet vervelend, je voelt 'm niet zitten als je 'm goed inbrengt. Alleen: het is wel even een gedoetje om 'm in te doen (maar het kan vóór het vrijen, dus hoeft niet tijdens zoals een condoom) en er zijn niet veel artsen meer die 'm kunnen aanmeten.

Gebruik anders gewoon condooms.
Nee, dit kan niet waar zijn? Zonder condoom, spiraal of pil is anticonceptie geen anticonceptie maar Russische Roulette!

Wat is in hemelsnaam het bezwaar om een condoom te gebruiken als je eerst zgn wilt ontpillen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
waarom denk je dat het hier niet te krijgen is???

Omdat een te lage (of te hoge) ph waarde downunder gewoon slecht is.
Zaaddodende pasta is betrouwbaarheidsverhogend mits het in combinatie met condoom/pessarium gebruikt wordt.

Je kan het gewoon bij de drogist kopen hoor (in NL dus )

En idd waarom geen condooms...Laat me raden: omdat Smurfi-man dat niet fijn vindt? (Pech voor hem dan hoor...)
quote:sonnetje001 schreef op 19 november 2008 @ 16:54:

waarom denk je dat het hier niet te krijgen is???

Omdat een te lage (of te hoge) ph waarde downunder gewoon slecht is.Ach, schimmeltjes gedijen goed bij een verkeerde PH. En dat weerhoud zwangerschappen toch ook niet. )Voor het geval ze denkt dat ze niet zwangert kan worden met een schimmeltje!'
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik vraag me af waarom je niet vanaf nu probeerd zwanger te raken en wel om de volgende redenen:

-je zegt zelf door medische redenen niet de vruchtbaarste te zijn, het kan dus heel erg lang gaan duren.

-mocht je nu zwanger raken dan zou dat alleen maar fijn zijn aangezien het niet zo makkeljk gaat door de medische redenen.

-je zoekt een middel dat niet perse 100% werkt, het zou fijn zijn als je pas over 3 maanden zwanger zou zijn, maar mocht het door dit middel nu al zo zijn zou je het niet erg vinden: volgens mij is die medische beperking al zo'n soort middel.

wat zou je liever hebben:

- je gebruikt nu een 'middel' en wordt pas zwanger over 5 jaar (het was dus eigenlijk raak geweest deze maand, maar door het 'middel' is het dus niet gebeurd)

- je wordt deze maand al zwanger ook al had je liever 3 maanden later gehad.
Ik moet niet aan denken aan creme die de zuurgraat verhanderd in mijn lijf. Heb je ooit vaginaleschimmelinfectie gehad , want dan laat je het wel.

Je hebt dan namelijk de hele zuurgraat naar zijn grootje.

Koop persona kan je de cuclus inzien, en word aangeraden als voorbehoeldmiddel in vaste relatie. Info is te vinden op het internet, en daarbij weet je straks de vruchtbare dagen.
Tove, klopt helemaal. Het is gewoon dubbel.

Aan de ene kant weet ik dat het idd jaren kan duren voordat ik uberhaupt zwanger kan raken.

Maar ja, de komende paar maanden zijn ook heel spannend en zal een hoop in mijn ''carierre''richting bepalend zijn voor de toekomst.

Dus vandaar!

EN aan de pil wil ik nooit meer! Ben sinds kort gestopt en voel me een ander mens.

Sarah, nee IK ben degene die een hekel aan die rubberdinge heeft. Maar goed, beter dan hormonen....
quote:smurfi schreef op 19 november 2008 @ 20:32:

..

Maar ja, de komende paar maanden zijn ook heel spannend en zal een hoop in mijn ''carierre''richting bepalend zijn voor de toekomst.

Dus vandaar!

..Is het dan geen optie, mocht je zwanger raken, om het na die maanden te vertellen. Je kan toch net doen alsof je het niet wist? Dan ben je als je direct zwanger zou zijn pas max. 3 maanden zwanger. De meeste mensen vertellen het ook pas vanaf 3 maanden aan hun werkgever volgens mij.
quote:tove schreef op 19 november 2008 @ 22:41:

[...]

Is het dan geen optie, mocht je zwanger raken, om het na die maanden te vertellen. Je kan toch net doen alsof je het niet wist? Dan ben je als je direct zwanger zou zijn pas max. 3 maanden zwanger. De meeste mensen vertellen het ook pas vanaf 3 maanden aan hun werkgever volgens mij.Idd. ik zou het ook niet eerder dan met 3 maanden vertellen op mijn werk. En de kans dat je snel zwanger wordt is heel klein, schreef je zelf al.
quote : Anderson nam in 1985 de proef op de som, en mixte in het lab vier soorten cola in reageerbuisjes met sperma. Diet Coke bleek sperma-killer nummer 1: na een minuut waren alle zaadcellen in de reageerbuis dood.

Prikt ook lekker wellicht
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Anastacia 34 schreef op 19 november 2008 @ 19:53:

Ik moet niet aan denken aan creme die de zuurgraat verhanderd in mijn lijf. Heb je ooit vaginaleschimmelinfectie gehad , want dan laat je het wel.

Je hebt dan namelijk de hele zuurgraat naar zijn grootje.

Die zaaddodende rommel is retezuur. Ik had nooit schimmels toen ik dat gebruikte hoor.
quote:tove schreef op 19 november 2008 @ 22:41:

[...]

Is het dan geen optie, mocht je zwanger raken, om het na die maanden te vertellen. Je kan toch net doen alsof je het niet wist? Dan ben je als je direct zwanger zou zijn pas max. 3 maanden zwanger. De meeste mensen vertellen het ook pas vanaf 3 maanden aan hun werkgever volgens mij.Ja, daar dacht ik eigenlijk ook al aan....maar ja, vind het wel een beetje asociaal om zodra ik mijn vast contract zou krijgen hij te horen krijgt dat ik zwanger ben.
quote:smurfi schreef op 20 november 2008 @ 18:47:

[...]

Ja, daar dacht ik eigenlijk ook al aan....maar ja, vind het wel een beetje asociaal om zodra ik mijn vast contract zou krijgen hij te horen krijgt dat ik zwanger ben.

maar 3 maanden later is het niet asociaal? Volgens mij moet je er gewoon voor gaan, zo groot is de kans niet dat je zwanger raakt. Om het asociale gehalte te ontwijken zou je toch minimaal 6 maanden moeten wachten na het vaste contract en wil je dat?

die 3 maanden maken zo weinig uit.

Trouwens als je binnen half jaar zwanger raakt kan je altijd zeggen dat het niet zo vroeg in de planning stond maar dat het is gebeurd. (zolang je niet specifiek op de vruchtbare dagen sext, kan je het zien als er nog niet voor gaan en hoef je straks niet schuldig te voelen als je toch zwanger wordt(? tegenover jezelf dan))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven