Zie ginds komt de stoomtrein?

13-11-2019 10:45 118 berichten
Dit jaar komt sinterklaas blijkbaar met de trein. Heel leuk hoor, maar ik vroeg me af hoe anderen dit gaan doen qua plaatselijke intocht? Hier komt sinterklaas altijd aan met de boot, dat gaat vast en zeker vragen opleveren... :roll:
"He, wat leuk, dit jaar komt Sint met de trein in plaats van de boot. Leuk, he, kind?" Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
bij ons in de stad komt hij al zo lang ik mij kan herinneren met de trein (ik ben 29)
Net als hoe anderen het oplossen die geen water in de buurt hebben en waar Sint nooit met de boot kon aankomen :lightbulb:
JonathanStrange schreef:
13-11-2019 10:47
"He, wat leuk, dit jaar komt Sint met de trein in plaats van de boot. Leuk, he, kind?" Opgelost.

Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Gewoon zeggen hij komt met de trein en moet dan nog een stukje met de boot?
sjampa schreef:
13-11-2019 10:49
Gewoon zeggen hij komt met de trein en moet dan nog een stukje met de boot?

Da's misschien nog wel een idee...
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Nou dan is dat probleem ook weer opgelost.
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Hij kan toch van de trein overstappen op de boot. Niet zo moeilijk doen want dat doen de kinderen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:50
Da's misschien nog wel een idee...
Dat kon je zelf niet bedenken?
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.

En dan valt hij van zijn geloof?? Is dat een ramp. Hou gewoon op met liegen tegen je kind. Zolang ze uit zichzelf geloven prima maar zodra ouders liegen is het fout.
SjaanRoeispaan schreef:
13-11-2019 10:51
Dat kon je zelf niet bedenken?

Nee, blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Je weet toch dat in het sinterklaasjournaal altijd alles goed komt he! Daar heeft dieuwertje vast al over nagedacht. Maak je toch niet zo druk en doe eens niet zo negatief. Het komt elk jaar weer goed, dit jaar vast ook!
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.

Is je kind niet bekend met hulpsinterklazen? Of Sint gaat nu eenmaal naar elke stad op een andere manier? Creatieve oplossingen genoeg te bedenken toch?
Alle reacties Link kopieren
Hier komt hij zondag ook met de boot, maar dat is heel simpel, Sinterklaas heeft in Nederland ook een boot omdat de trein teveel vertraging op zou leveren. :-D
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Wat een rare redenering.
snoepzak schreef:
13-11-2019 10:52
Je weet toch dat in het sinterklaasjournaal altijd alles goed komt he! Daar heeft dieuwertje vast al over nagedacht. Maak je toch niet zo druk en doe eens niet zo negatief. Het komt elk jaar weer goed, dit jaar vast ook!

Nou, dat betwijfel ik hoor. Ik maak me ook al zo'n zorgen of dat dak wel écht waterdicht is en of de cadeautjes straks wel goed bezorgd kunnen worden... o_o
Met die hulpsinterklazen was 2 jaar geleden toch? Toen was ie nog niet echt bewust ermee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Niets zeggen. Ze verzinnen zelf wel een logische oplossing. En als die er niet komt zijn ze oud genoeg om te begrijpen dat het een grote poppenkast is.
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:49
Nou, nee hoor... Dat betekent dan dus dat we niet naar de plaatselijke intocht kunnen gaan, want die is gewoon met de boot. Ik neem aan dat niet elke stad het opeens kan omgooien. Ik vind het echt jammer, het is jaarlijks traditie hier dat we naar die intocht gaan, maar dit jaar kan dat dus niet, want anders valt ie gelijk van zijn geloof.
Als hij daar van z´n geloof van valt, dan heeft hij er de leeftijd voor niet meer te geloven.

Ik vind het heel bijzonder dat je je hier druk om maakt.
Het is niet echt, he. En een kind dat valt over kleine verschillen of inconsistenties in het verhaal, is wellicht gewoon te oud voor geloven dat het allemaal echt is.
Je kunt dit feest heel leuk vieren zonder te geloven dat het allemaal echt is, overigens.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:53
Nou, dat betwijfel ik hoor. Ik maak me ook al zo'n zorgen of dat dak wel écht waterdicht is en of de cadeautjes straks wel goed bezorgd kunnen worden... o_o
Je weet dat je zelf de cadeautjes moet kopen?
mindervanmij schreef:
13-11-2019 10:54
Met die hulpsinterklazen was 2 jaar geleden toch? Toen was ie nog niet echt bewust ermee bezig.
Hulpsinterklazen zijn er altijd, dat snap je toch wel hoop ik?
Hoe kan Sint anders tegelijkertijd op de voetbalclub van Pietje en bij de zwemles van Jantje zijn?
SjaanRoeispaan schreef:
13-11-2019 10:54
Je weet dat je zelf de cadeautjes moet kopen?

Waarom? Tot nu toe heeft Sinterklaas ze altijd gebracht, dus ik zou niet weten waarom dit jaar niet? Zo lang mijn zoon er nog in geloofd komt Sinterklaas. Dat is ook de reden waarom ik niet wil dat ie van zijn geloof valt uiteraard, dan moet ik het zelf allemaal gaan regelen
Rosalind schreef:
13-11-2019 10:56
Hulpsinterklazen zijn er altijd, dat snap je toch wel hoop ik?
Hoe kan Sint anders tegelijkertijd op de voetbalclub van Pietje en bij de zwemles van Jantje zijn?

Hmm, daar heb ik nooit zo over nagedacht, ik dacht eigenlijk dat sinterklaas gewoon op meerdere plekken tegelijk kan zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven