Zie ginds komt de stoomtrein?

woensdag 13 november 2019 om 10:58
Ja kan wel onnozele reacties gaan geven, maar jij opent dit topic he?mindervanmij schreef: ↑13-11-2019 10:56Hmm, daar heb ik nooit zo over nagedacht, ik dacht eigenlijk dat sinterklaas gewoon op meerdere plekken tegelijk kan zijn?
woensdag 13 november 2019 om 11:00
Ik zou me er niet te druk om maken hoor. Over het algemeen zijn jonge kinderen die nog in sinterklaas geloven erg flexibel. Net als dat niet iedereen een schoorsteen heeft, daar wordt ook wat op verzonnen en kinderen gaan daar gewoon in mee. Ik zou het houden op overstappen van trein op boot inderdaad
.

Neem aan dat een kind niet heel moeilijk gaat doen over een boot of een trein. En anders:
Stuur je kind een brief of iets met de uitleg dat kluns piet, of ongelukjes piet, of whatever piet per ongeluk een gat in de boot heeft veroorzaakt door...... vul een leuke grappige reden in. En een paar kruidnootjes als sorry. En dat Sinterklaas daarom dit jaar met de trein komt, want in ieder geval passen daar alle cadeautjes in. Of zo iets. Klaar toch?
Stuur je kind een brief of iets met de uitleg dat kluns piet, of ongelukjes piet, of whatever piet per ongeluk een gat in de boot heeft veroorzaakt door...... vul een leuke grappige reden in. En een paar kruidnootjes als sorry. En dat Sinterklaas daarom dit jaar met de trein komt, want in ieder geval passen daar alle cadeautjes in. Of zo iets. Klaar toch?
Ik snap niet zo goed dat dit een discussie met je kind op zou leveren?
Op tv, en dus in Nederland, komt Sint aan met de trein.
In alle andere plaatsen, vaak de dag er na, met de auto/tractor/boot/fiets/paard whatever dat dorp voor traditie heeft. Opgelost?
Ik vind het wel grappig dat hij nu met de stoomtrein zou komen eigenlijk.
Op tv, en dus in Nederland, komt Sint aan met de trein.
In alle andere plaatsen, vaak de dag er na, met de auto/tractor/boot/fiets/paard whatever dat dorp voor traditie heeft. Opgelost?
Ik vind het wel grappig dat hij nu met de stoomtrein zou komen eigenlijk.
woensdag 13 november 2019 om 11:04
Hij gaat dit jaar echt met de trein aankomen hoor. Er komt geen plotwending waardoor hij ineens toch op een boot overstapt... Dat kan namelijk niet in Apeldoorn...

woensdag 13 november 2019 om 11:05
Toen mijn kind 3 was, zei ze: "op de creche komt een andere Sinterklaas dan op tv." En dat was dat. Ze vond het feest nog steeds leuk, blijkbaar kunnen in een peuterbrein meerdere werkelijkheden naast elkaar bestaan. Ik heb er nooit over gelogen en we hadden het heel gezellig. Ik zie ouders soms de meest ingewikkelde verhalen verzinnen om iets wat gewoon een leugen is, maar in stand te houden. Dat vind ik heel raar. Wij hadden ook gedichten, cadeautjes, pepernoten en chocolademelk, wij hadden alleen geen bange kinderen/ingewikkelde verhalen/moeilijke toestanden.

woensdag 13 november 2019 om 11:07
Bij ons in het dorp komt ie praktisch tegelijk met de landelijke intocht aan, op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip. Tot nu toe heb ik zoon wijsgemaakt dat ie eerst bij ons komt en dan 's avonds keken we het journaal.
maargoed, misschien inderdaad maar gewoon kijken hoe hij er een eigen verhaal van maakt. Of wellicht is dit het laatste jaar. We zien het wel
maargoed, misschien inderdaad maar gewoon kijken hoe hij er een eigen verhaal van maakt. Of wellicht is dit het laatste jaar. We zien het wel

woensdag 13 november 2019 om 11:11
Hoe oud is je kind?mindervanmij schreef: ↑13-11-2019 11:07Bij ons in het dorp komt ie praktisch tegelijk met de landelijke intocht aan, op dezelfde dag en hetzelfde tijdstip. Tot nu toe heb ik zoon wijsgemaakt dat ie eerst bij ons komt en dan 's avonds keken we het journaal.

woensdag 13 november 2019 om 11:14
Hij is vorige week 6 geworden.
woensdag 13 november 2019 om 11:14
woensdag 13 november 2019 om 11:15
och het is ieder jaar weer onbegrijpelijk, dat kinderen bij heel veel dingen vraagtekens zetten maar sinterklaas is wat dat betreft echt heilig, dat wordt geloofd.
Nooit dat filmpje op tv gezien van een juf die in de kleuterklas een verhaaltje zat te vertellen en zich intussen omkleedde tot sinterklaas. Toen het verhaaltje uit was, was ze sinterklaas voor de kinderen. En op de vraag van sint waar de juf gebleven was, zaten ze allemaal stom verbaasd om zich heen te kijken. Ja? waar was die nu gebleven? Geen idee.
Nooit dat filmpje op tv gezien van een juf die in de kleuterklas een verhaaltje zat te vertellen en zich intussen omkleedde tot sinterklaas. Toen het verhaaltje uit was, was ze sinterklaas voor de kinderen. En op de vraag van sint waar de juf gebleven was, zaten ze allemaal stom verbaasd om zich heen te kijken. Ja? waar was die nu gebleven? Geen idee.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

woensdag 13 november 2019 om 11:15
Inderdaad. Hier riep kind ook al jong dat sommige Sinterklazen niet echt waren. Maar andere Sinterklazen dan weer wel. Sowieso is de fase van magisch denken een normale ontwikkelingsfase bij kinderen.Betty_Slocombe schreef: ↑13-11-2019 11:05Toen mijn kind 3 was, zei ze: "op de creche komt een andere Sinterklaas dan op tv." En dat was dat. Ze vond het feest nog steeds leuk, blijkbaar kunnen in een peuterbrein meerdere werkelijkheden naast elkaar bestaan. Ik heb er nooit over gelogen en we hadden het heel gezellig. Ik zie ouders soms de meest ingewikkelde verhalen verzinnen om iets wat gewoon een leugen is, maar in stand te houden. Dat vind ik heel raar. Wij hadden ook gedichten, cadeautjes, pepernoten en chocolademelk, wij hadden alleen geen bange kinderen/ingewikkelde verhalen/moeilijke toestanden.

woensdag 13 november 2019 om 11:16
Gefeliciteerd

Mijn ervaring is dat kinderen er zo'n ding niet van maken. Zelfs als ze vragen stellen, en je vraagt terug "hoe denk je dat dit kan?", komen ze vaak met een prachtige zelfbedachte oplossing voor dit 'probleem'. Maak het niet te groot.
Oplossingen:
- Sinterklaas heeft een heleboel hulpsinterklazen
- De optocht op tv is ergens anders, jij hebt de échte gezien in onze stad vanmiddag
- Sinterklaas is daar nú, bij ons was hij vanmiddag met de boot
Komt echt wel goed.

woensdag 13 november 2019 om 11:17
nlies schreef: ↑13-11-2019 11:15och het is ieder jaar weer onbegrijpelijk, dat kinderen bij heel veel dingen vraagtekens zetten maar sinterklaas is wat dat betreft echt heilig, dat wordt geloofd.
Wel over gelezen maar nooit gezien, ik ga eens zoeken op youtube.

woensdag 13 november 2019 om 11:20
Mijn moeder vertelde mij altijd dat hij eerst in Nederland aan komt en dat dat dan op tv is. Bij ons in het dorp kwam hij altijd een week later aan. De pieten zorgde overigens wel altijd voor een cadeautje in mijn schoen als de sint al in het land was maar nog niet bij ons in het dorp.
Ik heb het altijd geloofd en vond het wel een goed idee van de Sint.
Ik heb het altijd geloofd en vond het wel een goed idee van de Sint.

woensdag 13 november 2019 om 11:41
Vast wel. Maar dat is niet zo leuk, dan kan je geen topic openen om een zinloze discussie aan te wakkeren.
woensdag 13 november 2019 om 11:43
Mijn ervaring als de kinderen een inconsistentie zien, is dat ik het ook allemaal niet weet. Dus als kids zeggen: "Sint heeft een andere baard dan op tv" dan zeg ik niet: "misschien is hij naar de kapper geweest" maar ik zeg: "he ja, hoe zou dat komen?". Dan verzinnen de kids zelf een oplossing "Omdat het zo hard waait hier!" opgelost. Of ze zeggen. "Ik weet het niet" en dan is het ook opgelost. Ik zeg ook rustig dat ik niet weet waar of wanneer de intocht is, dat moeten we maar op het sinterklaas journaal zien.
Gewoon lekker naar de intocht gaan, als ze vragen stellen over de boot, geen antwoord maar een terugvraag, lekker onnozel. "Denk je dat ze overgestapt zijn?" "Was die trein vandaag of gisteren?"
Gewoon lekker naar de intocht gaan, als ze vragen stellen over de boot, geen antwoord maar een terugvraag, lekker onnozel. "Denk je dat ze overgestapt zijn?" "Was die trein vandaag of gisteren?"