Zijn dochter....

21-06-2012 20:09 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een hele lieve vriend. Hij heeft een dochter uit een eerdere relatie, die vorige maand 18 is geworden.

Ze denkt zo makkelijk over het leven, en hoe harder hij nee zegt hoe meer zij ja gaat denken.

Ze woont sinds een half jaar bij ons.Haar moeder heeft haar er uitgezet. En ze hoeft haar dochter niet meer te zien.

Ze heeft het ene na het andere probleem, en haar vader die heeft er echt geen zin meer in. In het half jaar is het al 4 keer voorgekomen dat hij gebeld werd of hij op school wou komen praten. Ze willen haar volgend jaar ook niet meer daar op school hebben. Ze vind het wel prima, ze is 18 en denkt dat ze toch niet naar school hoeft.

Ze rookt als een ketting roker, denk dat ze soms blowt. Heb hier geen bewijs van, maar merk het aan haar gedrag, en dat ze mij dan niet durft aan te kijken , en snel naar boven loopt. (Ben soms ook spontaan pakjes sigaretten kwijt)

Ze feest elk weekend. Dat is geen probleem. Wel dat ze kruipend naar huis gaat, en er vervolgens allemaal 'leuke' foto's op facebook staan.

Als ze ruzie met haar vader heeft scheld ze hem uit.En dan ook echt dingen die je niet tegen iemand hoort te zeggen, helemaal niet tegen je vader. ''Je bent een kanker mongool!''

Haar vader is zo'n lieverd, echt te goed voor haar. Blijft 100 keer rustig zeggen dat hij dat niet wil horen.

Werken doet ze niet, waarom zou ze?

Ik ben haar stiefmoeder, en heb met haar vader afgesproken dat hij verantwoordelijk voor haar is, en haar straffen geeft. Tenzij ze iets echt gericht naar mij , of mijn bezittingen doet.

Iets naar mij of mijn bezittingen heeft ze wel geteld 2 keer gedaan.

Zij mag dan een grote bek hebben. Maar ik ben mentaal sterker als haar.

Ze kan ook echt dingen zeggen wat je echt pijn doet, en ze doet het met opzet met een lach.

Haar vader en moeder hebben een kindje voor haar gehad die verdronken is voor hun ogen. Dit onderwerp is voor haar vader nog heel gevoelig. Zegt zij ''Het is je eigen schuld, je had beter moeten opletten, je bent een mietje daarom is je dochter verdronken.''

Ik ben gevechtspiloot / militair geweest, ben uitgezonden geweest.

Heb dingen gezien als ze dat in horror's na spelen geloof je het niet. Heb hun dingen vertelt wat daar gebeurd is. Heb ik ruzie met haar zegt ze ''Knal je toch lekker kindjes voor hun kop.''

Het is bijna een dictator, haar wil is wet. Denkt ze.

Als we iets eten wat ze dan niet wil eten/niet lust is het ruzie.

Als we een verkeerde kleur of ''lelijke'' bank/tv/kast/vloerkleed/what ever kopen is er ruzie.

Als het regent belt ze of ik haar op haal. En die vraagt stelt ze '' Haal jij mij op?'' Dan zeg ik nee, hebben we ruzie. Komt ze nat geregend thuis is het oorlog.

Als de hond een scheet laat is er ruzie. Als de kat verhaart hebben we ruzie.

Kortom er is elke dag wel ruzie omdat er iets niet goed is.

Ik hou me buiten tussen de ruzie's van haar en haar vader. Alhoewel ik soms best heel sterk de neiging heb en te vragen waar ze het lef vandaan haalt zo tegen haar vader te praten. En haar zo nu en dan een beste trap onder haar kont te geven. Als het mijn kind was had ik haar echt in dienst gedaan, leert ze vanzelf wat respect is.

Vandaag kwam ze thuis, tatoeage in de nek. Achter in de nek. Heb er maar niets van gezegd...

Onder het eten was het raak, gezellig tussen 2 schreeuwende mensen aan tafel te zitten.

Maar word niet alleen moe van haar, ben der ook gewoon beroerd van. Word misselijk wakker, heb vaak buikpijn , hoofdpijn. En zo emotioneel als wat, kan geen ruzie meer hebben.

We willen in Augustus 3 weken naar Florida . Heel eerlijk gezegd wil haar wil haar niet mee hebben, ga voor mijn rust op vakantie.

Maar wil haar ook niet alleen thuis achter laten in mijn huis. Want god mag weten wat ze dan gaat uitspoken...
18 is een mooie leeftijd om op kamers te gaan....
Jeetje, wat erg. Ik heb eerlijk gezegd geen goed advies, misschien weet iemand hier een instantie waar je hulp kunt zoeken. Haar uit huis zetten doe je natuurlijk niet zomaar, al zou het misschien wel het beste zijn. Sterkte, ik hoop dat er een oplossing komt.
Jeetje, ik heb geen idee wat je daarmee aan moet of kunt. Is het niet een optie dat je je vriend meer steunt en dat jullie samen tegen haar optreden? Als ik het zo lees heb ik niet het idee dat hij haar echt aankan. Of wil hij dat juist niet? Probeert hij streng te zijn en loopt zij over hem heen of praat hij alles een beetje goed?

In het uiterste geval zou je misschien kunnen overwegen om een appartement voor jezelf te zoeken zodat je wat meer afstand kunt nemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Zo, irritant ! Maar denk dat ze met weinig regels of grenzen is opgevoed. Door dat ongeval met haar zusje. Dan ontzien mensen vaak het andere kind. Denken ze.

Poeh, lastig om op 18 jarige leeftijd een kind opnieuw op te voeden... Maar moet wel gebeuren denk ik.

Ziet haar vader dat niet ?
Mooie leeftijd om een kamertje te huren.
quote:Susan schreef op 21 juni 2012 @ 20:14:

Jeetje, ik heb geen idee wat je daarmee aan moet of kunt. Is het niet een optie dat je je vriend meer steunt en dat jullie samen tegen haar optreden? Als ik het zo lees heb ik niet het idee dat hij haar echt aankan. Of wil hij dat juist niet? Probeert hij streng te zijn en loopt zij over hem heen of praat hij alles een beetje goed?

In het uiterste geval zou je misschien kunnen overwegen om een appartement voor jezelf te zoeken zodat je wat meer afstand kunt nemen.

Hij geloofd wie goed doet goed ontmoet.

Hij is niet van de harde aanpak.
Tijd om op zichzelf te gaan wonen !

Wat een secreet zeg pffff!!!

Die lag er bij mij ook al lang uit...
Loat goan!!!
Wat een walgelijke opmerkingen trouwens. Dat zou voor mij een reden zijn haar accuut het huis uit te zetten. 100 euro mee voor de eerste overleving, 1000 euro overgemaakt voor overleving in de tweede instantie en daarna zoekt ze het maar uit.
quote:DeSiep schreef op 21 juni 2012 @ 20:14:

Zo, irritant ! Maar denk dat ze met weinig regels of grenzen is opgevoed. Door dat ongeval met haar zusje. Dan ontzien mensen vaak het andere kind. Denken ze.

Poeh, lastig om op 18 jarige leeftijd een kind opnieuw op te voeden... Maar moet wel gebeuren denk ik.

Ziet haar vader dat niet ?Haar vader zit met de handen in het haar. Als je haar rustig vertelt dat iets niet kan, voor jij 5 woorden kan zeggen. Word je al uitgescholden, en je komt er dan ook niet meer tussen.
Dat lijkt me dan wel een heel simpele en naïeve gedachtegang voor zo'n uit de hand gelopen situatie.

In dat geval zou ik zeker overwegen om zelf een appartement te huren. Dat kan voor je vriend dan ook een toevluchtsoord zijn en dan heb jij wat meer afstand van de hele situatie en het dilemma tussen haar op sleeptouw nemen en haar alleen thuislaten. Of is dat lastig in verband met gezamenlijke hypotheek of zoiets dergelijks?

Het is heel rot voor je vriend, maar als hij hier niks aan wil doen omdat hij niet 'van de harde aanpak' is dan houdt hij wel het probleem in stand en de vraag is of het gerechtvaardigd is dat hij jou daarin meetrekt. Zoals het nu gaat doet hij ook niks om jou in bescherming te nemen, jij moet er ook maar gewoon mee dealen, kennelijk.
Ik denk inderdaad ook dat ze dan maar lekker een kamer moet gaan huren en daar ook voor moet gaan werken. Wat een mispunt, het wordt tijd dat ze haar eigen boontjes leert doppen.
quote:rozenstruikje schreef op 21 juni 2012 @ 20:18:

Wat een walgelijke opmerkingen trouwens. Dat zou voor mij een reden zijn haar accuut het huis uit te zetten. 100 euro mee voor de eerste overleving, 1000 euro overgemaakt voor overleving in de tweede instantie en daarna zoekt ze het maar uit.

Eens, maar als hij al niet van de harde aanpak is, zal dat voor nu wel helemaal niet tot de opties behoren.

Maar haar moeder heeft ze blijkbaar al wel zover gekregen, dus misschien dat dat bij hem binnen enige tijd ook wel komt.
Dan wordt het tijd voor een harde aanpak.
Persoonlijk zou ik me trouwens ook kapot ergeren aan mijn vriend als zijn dochter zulk gedrag vertoont en hij blijft maar mild en geduldig. Ik zou me dan door hem ook tekortgedaan voelen. Hij is natuurlijk het grootste slachtoffer, maar hij is ook de eerste verantwoordelijke, hij is haar vader en hij doet er kennelijk echt niks aan.
quote:Suze02 schreef op 21 juni 2012 @ 20:13:

18 is een mooie leeftijd om op kamers te gaan....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb er wel eens over nagedacht tijdelijk weer te gaan latten.

Maar ten eerste het is MIJN huis, en ga voor haar het huis echt niet uit!! En waarom zou ik mijn relatie door haar kapot laten maken.

Kan je trouwens iemand anders inschrijven voor een kamer?
Wat vervelend voor jullie allemaal! Kan je niet eens proberen om op een rustig moment om de tafel te gaan zitten? (als er die zijn tenminste) Proberen interesse te tonen in wat ze doet zonder meteen te oordelen. Ik snap dat dat moeilijk is!

Ik heb op mijn achttiende ook een ultimatum gekregen van mijn ouders.(en ik was minder erg dan jij hier beschrijft) Of het huis uit of andere maatregelen die me helemaal niet aanstonden en wat voor mij op dat moment ook niet mogelijk was. Dus ik ben meteen het huis uit gegaan en ruim een jaar geen contact gehad met mijn ouders. Met mij is uiteindelijk alles goed gekomen, omdat ik voorheen wel een goede opvoeding heb gehad. Ik vrees dat dit met jouw stiefdochter wat anders ligt en dat het dan wel eens helemaal de verkeerde kant op kan gaan.
ehm tijd dat ze op haar zelf gaat wonen. Klinkt mssn hard, maar volgens mij kan ze nu beter uit huis dan dat dit nog jaren door gaat of dat jij je eigen huis gaat ontvluchten. Jammer dat haar vader niet strenger wil optreden/opvoeden. Maar dan kan jij als alternatief aandragen dat ze op zichzelf of ergens anders moet gaan wonen (jullie huis= jullie regels). En zo te lezen heeft ze lak aan regels en geen respect.
Ultimatum stellen lijkt me heel goede.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wil hij haar niet alleen eruit zetten dan zou ik ze er allebei uitzetten of zelf weggaan. No way dat ik daar tussen zou gaan zitten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:jagger84 schreef op 21 juni 2012 @ 20:23:

Maar ten eerste het is MIJN huis, en ga voor haar het huis echt niet uit!! En waarom zou ik mijn relatie door haar kapot laten maken.

Kan je trouwens iemand anders inschrijven voor een kamer?Als jij niet wil dat dit gebeurd in dit huis, stel dan jouw grenzen.
quote:diane84 schreef op 21 juni 2012 @ 20:23:

Wat vervelend voor jullie allemaal! Kan je niet eens proberen om op een rustig moment om de tafel te gaan zitten? (als er die zijn tenminste) Proberen interesse te tonen in wat ze doet zonder meteen te oordelen. Ik snap dat dat moeilijk is!

Ik heb op mijn achttiende ook een ultimatum gekregen van mijn ouders.(en ik was minder erg dan jij hier beschrijft) Of het huis uit of andere maatregelen die me helemaal niet aanstonden en wat voor mij op dat moment ook niet mogelijk was. Dus ik ben meteen het huis uit gegaan en ruim een jaar geen contact gehad met mijn ouders. Met mij is uiteindelijk alles goed gekomen, omdat ik voorheen wel een goede opvoeding heb gehad. Ik vrees dat dit met jouw stiefdochter wat anders ligt en dat het dan wel eens helemaal de verkeerde kant op kan gaan.

Hoe had je dat ingedachte?

Gewoon de regels vertellen? En dan zeggen dat ze zich daar maar aan te houden heeft wil ze bij ons wonen? Of....

Kan je trouwens iemand anders inschrijven voor een kamer?Hij maakt mede jullie relatie kapot door er niks aan te doen. Zij is zijn dochter en zij terroriseert jou ook, dat zou hij niet moeten toestaan. Zeker niet als je haar in het huis van je vriendin laat wonen.

Kan je trouwens iemand anders inschrijven voor een kamer?

Je partner laat zijn relatie kapot maken door geen duidelijke grenzen te geven.

Hoef jij niks voor te doen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven