Zijn dochter....

21-06-2012 20:09 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een hele lieve vriend. Hij heeft een dochter uit een eerdere relatie, die vorige maand 18 is geworden.

Ze denkt zo makkelijk over het leven, en hoe harder hij nee zegt hoe meer zij ja gaat denken.

Ze woont sinds een half jaar bij ons.Haar moeder heeft haar er uitgezet. En ze hoeft haar dochter niet meer te zien.

Ze heeft het ene na het andere probleem, en haar vader die heeft er echt geen zin meer in. In het half jaar is het al 4 keer voorgekomen dat hij gebeld werd of hij op school wou komen praten. Ze willen haar volgend jaar ook niet meer daar op school hebben. Ze vind het wel prima, ze is 18 en denkt dat ze toch niet naar school hoeft.

Ze rookt als een ketting roker, denk dat ze soms blowt. Heb hier geen bewijs van, maar merk het aan haar gedrag, en dat ze mij dan niet durft aan te kijken , en snel naar boven loopt. (Ben soms ook spontaan pakjes sigaretten kwijt)

Ze feest elk weekend. Dat is geen probleem. Wel dat ze kruipend naar huis gaat, en er vervolgens allemaal 'leuke' foto's op facebook staan.

Als ze ruzie met haar vader heeft scheld ze hem uit.En dan ook echt dingen die je niet tegen iemand hoort te zeggen, helemaal niet tegen je vader. ''Je bent een kanker mongool!''

Haar vader is zo'n lieverd, echt te goed voor haar. Blijft 100 keer rustig zeggen dat hij dat niet wil horen.

Werken doet ze niet, waarom zou ze?

Ik ben haar stiefmoeder, en heb met haar vader afgesproken dat hij verantwoordelijk voor haar is, en haar straffen geeft. Tenzij ze iets echt gericht naar mij , of mijn bezittingen doet.

Iets naar mij of mijn bezittingen heeft ze wel geteld 2 keer gedaan.

Zij mag dan een grote bek hebben. Maar ik ben mentaal sterker als haar.

Ze kan ook echt dingen zeggen wat je echt pijn doet, en ze doet het met opzet met een lach.

Haar vader en moeder hebben een kindje voor haar gehad die verdronken is voor hun ogen. Dit onderwerp is voor haar vader nog heel gevoelig. Zegt zij ''Het is je eigen schuld, je had beter moeten opletten, je bent een mietje daarom is je dochter verdronken.''

Ik ben gevechtspiloot / militair geweest, ben uitgezonden geweest.

Heb dingen gezien als ze dat in horror's na spelen geloof je het niet. Heb hun dingen vertelt wat daar gebeurd is. Heb ik ruzie met haar zegt ze ''Knal je toch lekker kindjes voor hun kop.''

Het is bijna een dictator, haar wil is wet. Denkt ze.

Als we iets eten wat ze dan niet wil eten/niet lust is het ruzie.

Als we een verkeerde kleur of ''lelijke'' bank/tv/kast/vloerkleed/what ever kopen is er ruzie.

Als het regent belt ze of ik haar op haal. En die vraagt stelt ze '' Haal jij mij op?'' Dan zeg ik nee, hebben we ruzie. Komt ze nat geregend thuis is het oorlog.

Als de hond een scheet laat is er ruzie. Als de kat verhaart hebben we ruzie.

Kortom er is elke dag wel ruzie omdat er iets niet goed is.

Ik hou me buiten tussen de ruzie's van haar en haar vader. Alhoewel ik soms best heel sterk de neiging heb en te vragen waar ze het lef vandaan haalt zo tegen haar vader te praten. En haar zo nu en dan een beste trap onder haar kont te geven. Als het mijn kind was had ik haar echt in dienst gedaan, leert ze vanzelf wat respect is.

Vandaag kwam ze thuis, tatoeage in de nek. Achter in de nek. Heb er maar niets van gezegd...

Onder het eten was het raak, gezellig tussen 2 schreeuwende mensen aan tafel te zitten.

Maar word niet alleen moe van haar, ben der ook gewoon beroerd van. Word misselijk wakker, heb vaak buikpijn , hoofdpijn. En zo emotioneel als wat, kan geen ruzie meer hebben.

We willen in Augustus 3 weken naar Florida . Heel eerlijk gezegd wil haar wil haar niet mee hebben, ga voor mijn rust op vakantie.

Maar wil haar ook niet alleen thuis achter laten in mijn huis. Want god mag weten wat ze dan gaat uitspoken...
quote:jagger84 schreef op 25 juni 2012 @ 17:28:

Heb een tent gepakt, in de tuin opgezet, en haar er uitgezet.

''Maar straks vries ik dood!'' ''Als het min 10 word dan roep je maar!'' ''Maar straks ben ik onderkoeld, en is het jou schuld!'' ''Ik heb in een tent met min 20 geslapen, en ik leef ook nog.

Welterusten.''
quote:jagger84 schreef op 25 juni 2012 @ 19:55:

[...]

Heb haar in een tentje buiten laten slapen, zei ze tegen mij dat ze dan dood gaat vriezen.

Heb der eigen uitspraak dus tegen der gebruikt.

Je hep dur al buiten laten slapen?

Misschien as je voor je stiefdochter net zo lief was as voor je hondje ( die een jasje aan moet als het fris is ) ..........

Hoe denk je dat het voor een kind als pa van ma weggaat ( of andersom ) , ze een nieuwe man in huis krijgt die twee kinderen met haar moeder maakt, ook weer weg gaat, ma nummer drie in huis haalt en haar de deur uitdoet en je bij een piepjonge stiefmoeder in moet gaan wonen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2012 @ 19:51:

[...]

Eh........ loepje zeker?

Hier toch?? Je moet even door die punt heen kijken, ik moest het ook 2 x lezen.

"Toen het misschien krijgen we wel een kind, en dan zitten we wel aan een dure en onhandige auto vast. Ter sprake kwam had madam een stuk commentaar, wat waren wij wel niet voor ranzige mensen om uberhoudt aan een kind te denken was de haar boodschap conclusie."
In hoeverre zitten jij en je man op 1 lijn?
. Als het mijn kind was had ik haar echt in dienst gedaan, leert ze vanzelf wat respect is.

Als je je eigen kinderen al geen respect bij kan brengen, moet je ze dan in dienst doen? En daar nemen ze pubers aan omdat hun ouders dat graag willen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2012 @ 19:58:

[...]

Je hep dur al buiten laten slapen?

Misschien as je voor je stiefdochter net zo lief was as voor je hondje ( die een jasje aan moet als het fris is ) ..........

Hoe denk je dat het voor een kind als pa van ma weggaat ( of andersom ) , ze een nieuwe man in huis krijgt die twee kinderen met haar moeder maakt, ook weer weg gaat, ma nummer drie in huis haalt en haar de deur uitdoet en je bij een piepjonge stiefmoeder in moet gaan wonen?Bgb, hoe denk jij dat TO het gedrag van dochter kan 'oplossen', volgens mij heeft dochter het meest baat bij heule duidelijke grenzen en demdaarbij behorende consequenties..
quote:lucretiatox schreef op 25 juni 2012 @ 19:58:

[...]

Hier toch?? Je moet even door die punt heen kijken, Niet alleen door die punt ik moest het ook 2 x lezen.
Hoe lang zijn jij en je vriend al samen en wat is er met zijn eigen huis gebeurd?
quote:nettel schreef op 25 juni 2012 @ 20:03:

[...]

Bgb, hoe denk jij dat TO het gedrag van dochter kan 'oplossen', Dat is al helemaal niet aan TO, lijkt mij.

Ik denk echt dat zo'n meisje al te veel beschadigt is om de laatste jaren dat ze thuis is ( als ze er al niet uit wordt gemikt ) op een gezellige wijze door te brengen.

En dat is voor een groot deel aan de volwassenen om haar heen te danken.

volgens mij heeft dochter het meest baat bij heule duidelijke grenzen en demdaarbij behorende consequenties..
quote:mazzelen schreef op 25 juni 2012 @ 20:04:

Hoe lang zijn jij en je vriend al samen ?Haar ouders zijn geloof ik toen ze een jaar of 4 was uit elkaar gegaan.

Woon 3 jaar samen met haar vader.

Haar moeder heeft nog 2 kinderen in een nieuw huwelijk, waar ze ook gescheiden is. En die heeft nu een nieuwe vriend ja
quote:nettel schreef op 25 juni 2012 @ 20:03:

[...]

Bgb, hoe denk jij dat TO het gedrag van dochter kan 'oplossen', volgens mij heeft dochter het meest baat bij heule duidelijke grenzen en demdaarbij behorende consequenties..

Je stelt de vraag aan BGB, maar ik neem bij deze even de vrijheid om er op te reageren. Ik ga van de volgende stelling uit;

;niemand is een klier voor zijn plezier!'

Ook dit meisje niet waarschijnlijk.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2012 @ 20:01:

. Als het mijn kind was had ik haar echt in dienst gedaan, leert ze vanzelf wat respect is.

Als je je eigen kinderen al geen respect bij kan brengen, moet je ze dan in dienst doen? En daar nemen ze pubers aan omdat hun ouders dat graag willen?

Om 1 ding heel duidelijk te krijgen. Ik heb zelf geen kinderen, en het gedrag wat zij vertoont had ik van mijn eigen kinderen nooit, maar dan ook nooit gepikt. En bij mijn eigen kinderen was het ook nooit zover gekomen.

Toen ik wat met mijn man kreeg. Had hij al voordat ik haar leerde kennen vertelt dat zijn dochter wat moeilijk kon zijn. Zijn dochter, dus hij hoort haar ook op haar gedrag aan te kijken.
quote:mazzelen schreef op 25 juni 2012 @ 20:07:

[...]

Je stelt de vraag aan BGB, maar ik neem bij deze even de vrijheid om er op te reageren. Ik ga van de volgende stelling uit;

Ook dit meisje niet waarschijnlijk.Eens. Maar dat betekent niet dat er geen duidelijk grenzen voor dat meisje gesteld moeten worden.
Nee niet helemaal aan TO, maar de opmerkingen die dochter maakt zijn dusdanig dat TO zich niet meer echt afzijdig kan houden (vind ik)

Jeetje als ik zo'n kind in de HEMA was tegengekomen had ik het al als mijn taak gezien om een beetje repliek te geven
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2012 @ 20:07:

[...]

Haar ouders zijn geloof ik toen ze een jaar of 4 was uit elkaar gegaan.

Woon 3 jaar samen met haar vader.

Haar moeder heeft nog 2 kinderen in een nieuw huwelijk, waar ze ook gescheiden is. En die heeft nu een nieuwe vriend jaTja... Heel gek dat iemand boos is.
quote:exces schreef op 21 juni 2012 @ 20:32:

Je hebt 2 opties.

1). ERUIT.

2) Je samen pakken met je vriend, 1 lijn trekken en je daar beiden aan houden. Dat moet je dus wel heel goed doorspreken. Keihard terug reageren;

-Ons huis, onze regels. Als het je niet bevalt zoek je een kamer.

-Ik verzuip jou ook. Met liefde.

-Vreet maar niet. Jouw probleem.

-Blijf je toch staan. (bij een verkeerde bank).

-Lekker doorsnuiven. (bij hondescheet).

Ik krijg de indruk dat dit meisje gewoon zwaar in de puberteit zit. En omdat ze volgens de wet volwassen is, kun je haar nergens meer toe dwingen. Maar het is wel jullie huis, jullie betalen de rekeningen en jullie zorgen voor brood op de plank, vlees in de ijskast en kleren in de kast. Rustig blijven is een softe aanpak die prima werkt bij kleinere kinderen, maar in de puberteit averechts werkt. Een grote ´bek´ terug geven en als het haar niet bevalt staat het haar vrij om uit huis te gaan.

Maar ow, succes.
quote:mazzelen schreef op 25 juni 2012 @ 20:09:

[...]

Tja... Heel gek dat iemand boos is.

Raar, he?

Snap je nou toch niks van?
quote:mazzelen schreef op 25 juni 2012 @ 20:07:

[...]

Ook dit meisje niet waarschijnlijk.Antwoord ik ook even, ik ben dus van mening dat niet alleen TO baat heeft bij het bewaken van haar eigen grenzen: het geeft dochter ook zekerheid die ze niet heeft wanneer ze gewoon alles kan roepen. Dus buiten slapen? Prima! Ik zeg trouwens niet dat TO Stiefdochter liefdeloos aan haar lot moet overlaten ofzo..
quote:mediocrity schreef op 25 juni 2012 @ 20:08:

[...]

Eens. Maar dat betekent niet dat er geen duidelijk grenzen voor dat meisje gesteld moeten worden.

Vind ik ook, maar voor zo'n meisje wordt het een beetje ongeloofwaardig als er iedere paar jaar iemand anders een grens komt stellen.

Ik vind het niet gek dat ze lelijk doet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 juni 2012 @ 20:09:

[...]

Daar ben ik het mee eens, dan moet ik je laatste post nog even doorlezen.. Ik dacht dat je daar iets anders zei.
quote:jagger84 schreef op 25 juni 2012 @ 20:07:

[...]

Om 1 ding heel duidelijk te krijgen. Ik heb zelf geen kinderen, en het gedrag wat zij vertoont had ik van mijn eigen kinderen nooit, maar dan ook nooit gepikt. En bij mijn eigen kinderen was het ook nooit zover gekomen.

Toen ik wat met mijn man kreeg. Had hij al voordat ik haar leerde kennen vertelt dat zijn dochter wat moeilijk kon zijn. Zijn dochter, dus hij hoort haar ook op haar gedrag aan te kijken.

Newsflash; je wilt kinderen met de man die het zo ver met dit kind heeft laten komen.

Veel succes met de opvoeding van een eventueel kindje.
quote:nettel schreef op 25 juni 2012 @ 20:10:

[...]

Antwoord ik ook even, ik ben dus van mening dat niet alleen TO baat heeft bij het bewaken van haar eigen grenzen: het geeft dochter ook zekerheid die ze niet heeft wanneer ze gewoon alles kan roepen. Dus buiten slapen? Prima! Ik zeg trouwens niet dat TO Stiefdochter liefdeloos aan haar lot moet overlaten ofzo..

Ik vind dat vader grenzen moet stellen en dat TO haar grenzen bij vader moet aangeven. Niet bij het kind.

En buiten slapen? Doe normaal zeg!
quote:mazzelen schreef op 25 juni 2012 @ 20:10:

[...]

Vind ik ook, maar voor zo'n meisje wordt het een beetje ongeloofwaardig als er iedere paar jaar iemand anders een grens komt stellen.

Ik vind het niet gek dat ze lelijk doet.Is ook niet gek, vind ik ook niet.. Maarja, wat is het alternatief?
quote:nettel schreef op 25 juni 2012 @ 20:10:

[...]

Antwoord ik ook even, ik ben dus van mening dat niet alleen TO baat heeft bij het bewaken van haar eigen grenzen: het geeft dochter ook zekerheid die ze niet heeft wanneer ze gewoon alles kan roepen. Dus buiten slapen? Prima! Ik zeg trouwens niet dat TO Stiefdochter liefdeloos aan haar lot moet overlaten ofzo..En waarom zou ze zulke dingen roepen denk je?
quote:nettel schreef op 25 juni 2012 @ 20:13:

[...]

Is ook niet gek, vind ik ook niet.. Maarja, wat is het alternatief?De alternatieven zijn dingen die de " echte " ouders ( en de stiefouders ook niet ) niet op willen brengen, durf ik zomaar te beweren. Dus daar hoeven we het niet eens over te gaan hebben, wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven