Zindelijkheid kind
woensdag 17 juli 2019 om 19:11
Een nieuwe mijlpaal aangebroken! Het zindelijk maken van de oudste. Vanaf vandaag mee begonnen en gaat eigenlijk vrij goed! Geeft netjes aan dat hij moet plassen, dan natuurlijk wel echt meteen moeten gaan. Meestal op tijd bij het potje. Ook twee keer een grote boodschap gedaan dus ben super trots en benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.
Hij gaat wel écht vaak. Elk kwartier moet hij een keer plassen en er komt dan ook wel echt wat. Het is dan ook wel een flinke drinker. Maar vraag me wel af hoe lang het zal duren dat hij er zo kort tussen laat zitten....
Hoe is dit bij jullie gegaan?
En ook, hoe lang duurde het tot er iets meer speling zit tussen het aangeven en het écht moeten?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid om een beetje een inschatting te maken hoe ik het allemaal kan verwachten de komende tijd.
Ben erg enthousiast! Het begin is er.
Hij gaat wel écht vaak. Elk kwartier moet hij een keer plassen en er komt dan ook wel echt wat. Het is dan ook wel een flinke drinker. Maar vraag me wel af hoe lang het zal duren dat hij er zo kort tussen laat zitten....
Hoe is dit bij jullie gegaan?
En ook, hoe lang duurde het tot er iets meer speling zit tussen het aangeven en het écht moeten?
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid om een beetje een inschatting te maken hoe ik het allemaal kan verwachten de komende tijd.
Ben erg enthousiast! Het begin is er.
donderdag 18 juli 2019 om 16:43
Niets mis mee hoor, maar wel heel ongeloofwaardig. Vandaar dat ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was.
Oeioei zou kind op de pot plassen? In zijn broek op een dagje uit? We wéten het nog niet.
Zindelijkheid, gewoon iets praktisch bij het grootbrengen van een kind... zoals heel veel dingen. Kan me echt niet voorstellen dat je dat echt spannend vindt. Wel dat je hoopt dat die fase niet al te lang duurt.
donderdag 18 juli 2019 om 19:48
Dat mag jij vinden/denken Permis, anderen kijken daar misschien anders tegenaan. Allemaal prima toch?permis schreef: ↑18-07-2019 16:43Niets mis mee hoor, maar wel heel ongeloofwaardig. Vandaar dat ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was.
Oeioei zou kind op de pot plassen? In zijn broek op een dagje uit? We wéten het nog niet.![]()
Zindelijkheid, gewoon iets praktisch bij het grootbrengen van een kind... zoals heel veel dingen. Kan me echt niet voorstellen dat je dat echt spannend vindt. Wel dat je hoopt dat die fase niet al te lang duurt.
vrijdag 19 juli 2019 om 12:05
Precies, de eén vindt iets kennelijk veel sneller spannend dan de ander , zelfs dit.
Wat mij betreft allemaal prima inderdaad!! Want gelukkig merk je zelden hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. Dus ja, wat boeit het.
vrijdag 19 juli 2019 om 13:17
permis schreef: ↑18-07-2019 16:43Niets mis mee hoor, maar wel heel ongeloofwaardig. Vandaar dat ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was.
Oeioei zou kind op de pot plassen? In zijn broek op een dagje uit? We wéten het nog niet.![]()
zondag 4 augustus 2019 om 21:30
En? Ik ben heel erg benieuwd of het gewerkt heeft!!deijscoboer schreef: ↑18-07-2019 09:19Wij zijn er ook mee bezig, kind bijna 3. Maar draagt het liefst z'n luier, vindt ie wel zo gemakkelijk. Onze nieuwe tactiek wordt dat we vanaf dit weekend geen luiers meer kopen. Dus ons antwoord zal zijn dat hij op pot of wc moet, want de luiers zijn op. Voor ons ook een stimulans.
Benieuwd of het gaat werken.
En hoe gaat het bij jou TO? Al een zindelijke peuter rondlopen? En plast hij inderdaad minder dan de eerste dag(en)?
zondag 4 augustus 2019 om 21:40
Hier pas serieus begonnen met 3,5. Vrij laat, maar daarvoor voelde dochter het totaal niet aan.
Met 3 jaar en 10 maanden "pas" echt zindelijk. Ik heb mij er nooit heel druk over gemaakt. Maar met dagjes weg etc was het wel even spannend in het begin.
Snachts is dochter nu bij lange na nog niet zindelijk (nu 4 jaar en een paar maand). Maar ben allang blij dat het overdag zo goed gaat nu.
Met 3 jaar en 10 maanden "pas" echt zindelijk. Ik heb mij er nooit heel druk over gemaakt. Maar met dagjes weg etc was het wel even spannend in het begin.
Snachts is dochter nu bij lange na nog niet zindelijk (nu 4 jaar en een paar maand). Maar ben allang blij dat het overdag zo goed gaat nu.
woensdag 7 augustus 2019 om 08:43
Ongeloofwaardig? Nou dat vind ik niet hoor, en met mij vele ouders denk ik. (In iedergeval in mijn omgeving, en ook bij mensen van verder weg)permis schreef: ↑18-07-2019 16:43Niets mis mee hoor, maar wel heel ongeloofwaardig. Vandaar dat ik dacht dat het sarcastisch bedoeld was.