Zindelijkheidstraining

18-05-2009 10:37 641 berichten
We hebben een centraal borstvoedingtopic, misschien is het ook handig om een centraal zindelijkheidstraining-topic te hebben, waar iedereen haar vragen kan stellen - en hopelijk antwoorden krijgen.

Alles dus, over potjes, wc-verkleiners, dwars-liggende-kleuters, onderbroekenwastips, behangplaksel en ga zo maar door...
Alle reacties Link kopieren
Pebbles, ik ben een keer heel onpedagogisch verantwoord ontzettend boos op zoon geworden omdat hij in z'n broek had gepoept. Als je hebt terug gelezen, dan heb je kunnen zien dat hij een reiger was, dus de poep zat echt overal :puke: Ik ben toen zo boos geworden (ik weet dat het niet goed is) en heb hem in het bad gezet en met een koude douche z'n billen en broek en onderbroek gewassen. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, ik vind het zelf verschrikkelijk klinken, maar bij hem werkte het wel. Het schijnt dat de koude douche op de billen wel meer werkt....
quote:flint schreef op 16 juni 2009 @ 20:45:

Die luiers komen wel op, ik ga er tenminste vanuit dat de zindelijkheid 's nachts ook nog wel even op zich laat wachten.

En dit vind ik zo frapant... onze meiden (niet alleen die van 2,5 maar ook die van 1,5) zijn alletwee kurkdroog bij het uit bed komen 's ochtends...

En ik heb wel ondergoed voor de kindjes Ze dragen allebei al een tijd geen rompers meer.

Maar ik neem aan dat ik er een heeeeel stel meer moet hebben tijdens het zindelijk worden
quote:flint schreef op 16 juni 2009 @ 22:32:

Pebbles, ik ben een keer heel onpedagogisch verantwoord ontzettend boos op zoon geworden omdat hij in z'n broek had gepoept. Als je hebt terug gelezen, dan heb je kunnen zien dat hij een reiger was, dus de poep zat echt overal :puke: Ik ben toen zo boos geworden (ik weet dat het niet goed is) en heb hem in het bad gezet en met een koude douche z'n billen en broek en onderbroek gewassen. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, ik vind het zelf verschrikkelijk klinken, maar bij hem werkte het wel. Het schijnt dat de koude douche op de billen wel meer werkt....

Dit heb ik niet eerder gelezen maar vind het echt vreselijk klinken. Als je een bekende van mij zou zijn geweest zou ik de koude douche op jou gezet hebben... dat zal je leren om je kind zo te behandelen

Nurse ik vind dat als er meer dan 2 setjes kleding nodig zijn op 1 dag dan is het kind nog niet ver genoeg om zonder luier te lopen... probeer anders luierbroekjes voor de zekerheid en zeg dat het onderbroeken zijn... (misschien nadat ze wél weet hoe het voelt om te plassen in een gewone onderbroek). Y die denkt geloof ik dat het echt een onderbroek is... en rent ook snel naar de wc...
Kletsmajoor, het was natuurlijk geen ijskoude douche, maar echt aangenaam was het niet, nee. Ik weet dat het niet goed is, maar als je gezien had hoe het huis eruit zag, dan ben ik benieuwd wat jij in je radeloosheid had gedaan!

TheNurse, dan heb je de zindelijkheid 's nachts in ieder geval al voor elkaar

Zoon was hier vanochtend zelf al netjes naar de wc geweest toen ik beneden kwam. Luier was ook nog droog dus dat ziet er goed uit!
Hee! Het topic weer gevonden!

Dank voor de reacties, ik zal echt eens overleggen met de creche. Wel tussen neus en lippen gedaan, maar kennelijk niet doorgedrongen. Gisteren elke keer als de grote wijzer op de 6 stond naar de wc geweest en soms kwam er plas uit. Maar ook alle keren een (iets) natte luier.. je houdt het niet voor mogelijk! Dus morgen maar elke keer als de wijzer op de 12 staat, hihi. We gaan vrolijk verder, en als we geen verbetering merken (in die zin dat hij het leuker/ interessanter vind, tussendoor luiers droog), stoppen we tot de vakantie. Dan kan hij daar mooi zonder luier rondlopen!

Ik zag iets over zeiltjes... ik heb een molton met plastic bij de Hema gehaald, wasbaar. Ideaal, ook voor misselijke kinderen....

Ainne, Flint? Ik weet niet wie het zei, maar ik zou wachten met 's nachts geen luier als je ziet dat je zoon/dochter 's ochtends steeds een droge luier heeft. Na een weekje gewoon proberen, en anders kan je hem/haar wakker maken voor een plas als je zelf naar bed gaat? Bij mijn vriendinnen ging het allemaal vanzelf ook 's nachts meteen goed, succes!!
Hee! Het topic weer gevonden!

Dank voor de reacties, ik zal echt eens overleggen met de creche. Wel tussen neus en lippen gedaan, maar kennelijk niet doorgedrongen. Gisteren elke keer als de grote wijzer op de 6 stond naar de wc geweest en soms kwam er plas uit. Maar ook alle keren een (iets) natte luier.. je houdt het niet voor mogelijk! Dus morgen maar elke keer als de wijzer op de 12 staat, hihi. We gaan vrolijk verder, en als we geen verbetering merken (in die zin dat hij het leuker/ interessanter vind, tussendoor luiers droog), stoppen we tot de vakantie. Dan kan hij daar mooi zonder luier rondlopen!

Ik zag iets over zeiltjes... ik heb een molton met plastic bij de Hema gehaald, wasbaar. Ideaal, ook voor misselijke kinderen....

Ainne, Flint? Ik weet niet wie het zei, maar ik zou wachten met 's nachts geen luier als je ziet dat je zoon/dochter 's ochtends steeds een droge luier heeft. Na een weekje gewoon proberen, en anders kan je hem/haar wakker maken voor een plas als je zelf naar bed gaat? Bij mijn vriendinnen ging het allemaal vanzelf ook 's nachts meteen goed, succes!!
Ainne, streng ja. Maar vergeet niet dat hij vanaf eind januari weer in zijn broek poept. Dan ben je na bijna 5 maanden poep uit onderbroeken scheppen er wel een beetje klaar mee.

Geen idee of het werkt hoor. Vandaag is hij naar het kdv en daar geeft hij het toch niet zo snel aan. Misschien dat hij het ophoudt en in zijn luier tussen de middag doet of vanavond thuis of gewoon weer in zijn onderbroek.

Heb vanochtend weer duidelijk verteld dat hij niet in zijn onderbroek mag poepen, dat hij nu een grote jongen is. Hij thuis een kado krijgt als hij geen ongelukjes heeft en vanavond dan mag kiezen wat we gaan eten. En ook weer dat hij bij een ongelukje zijn speelgoed weer moet teruggeven en bij een poepje op het potje weer terugkrijgt.
koffie, zwart graag...
Pebbles, wat bij ons aardig werkt is samen gaan poepen. Ik op de wc en hij op t potje.

IJskoude douche hier ook niet. Wel net niet lekker lauw meer. 1 x gedaan en hij vond t niet grappig.

Hebri. ik heb bij de leen bakker molton dekzeil gekocht. Ik had een molton van de Hema, maar die vond ik zo groot steeds in de was. Nu is het er een ter grootte van het matras met 4 elastieken om de hoeken voor om het matras. Scheelt de helft qua was en sneller bed verschoond.

Zoon krijgt s nachts nog een luier om maar tussen de middag niet meer.

Geloof dat ik niemand nu vergeten ben om op te reageren?

Ow Ainne, ter aanvulling. Zoon mocht naar de dierentuin als hij niet meer in zijn broek zou plassen en op het potje zou poepen. Dat deed hij keurig een week lang. In de dierentuin poepte hij in zijn broek en sindsdien elke dag 1 tot meerdere keren.

Daarvoor kreeg hij een cars vrachtwagen als hij helemaal zindelijk was. hield hij keurig vol, kreeg zijn wagen en ging toen weer vrolijk in zijn broek poepen.

Dat was de reden waarom we nu besloten dat hij dus het kado moest teruggeven (niet dat je denkt dat we echt zo keihard zijn)
koffie, zwart graag...
Sylvester, ik vind het helemaal niet gek, hoor, dat hij het cadeau weer terug moest geven. Ik deed dat ook toen m'n oudste zoon op school wat ongelukjes had gehad. Hij moest het horloge dat hij had gekregen weer inleveren en na een week geen ongelukjes kreeg hij het weer terug. Alleen werkte het bij hem wel permanent, da's wel balen dat het bij jou niet zo is. Ook best wel frustrerend, want hij laat dus echt wel zien dat hij het kan.

Hebri, bedoel je dat je na een week 's nachts droog het probeert zonder luier? Dat was in ieder geval wel mijn plan. 's Avonds laat wakker maken om te plassen, daar begin ik niet aan. Heb ik bij m'n oudste ook niet gedaan en is voor mijn gevoel beter om te leren herkennen wanneer je moet plassen.
Mwoah, ik heb niet zo'n moeite met streng zijn hoor, koude douche, cadeautje teruggeven, als het werkt dan werkt het.

Zelf ben ik ook echt niet van "oh geefnie dat je in je broek gepoept hebt', we laten echt wel merken dat dat smerig is en dat we dat helemaaaal niet leuk vinden.

Joh, vroeger heeft mijn moeder letterlijk mijn mond uitgewassen met zeep als ik weer liep te schelden, niet zo geitig doen hoor, KM

Hier weeeer helemaal goed gegaan gisteren, volgens de leidster is ze er wel nu. Ze lagen trouwens in een deuk. Gisteren was er een monteur bezig ergens in de creche en nadat Leah uitgebreid had zitten kakken, ging ze daarna verslag doen bij die arme man. Die had het niet meer, schijnt.

Denk dat ik straks maar een bedankkaartje ga kopen en wat lekkers voor de leidsters in haar groep.
Oh, Hebri nog vergeten. Ik zou het zeker aankaarten met de creche hoor!

En aan het begin vroegen wij elk kwartier wel of ze moest plassen, dus zou het zeker regelmatiger dan eens per uur doen.
voor Leah!!! gefeliciteerd met je zindelijke dochter!

Schattig dat ze het die man ging vertellen. Als er dan ook nog eens een fijne geur in die gang hing, is t plaatje helemaal compleet
koffie, zwart graag...
Niet zo geitig doen? *pruttel pruttel* ik ben helemaal geen geit Ainne...

Klinkt trouwens wel als heel schattig hoor zo'n trotse Leah en de wildvreemde monteur die dat zelfs moet weten

Ik kon het niet laten om even te bellen hoe het ging bij de gastouder zonder luier en ze heeft de hele dag al op de wc geplast!!! Geen ongelukjes... voor de zekerheid nog een luierbroekje om toen ze een uurtje ging slapen... maar ze is nu droog...

Zeiltje voor in bed dus kopen bij Ikea of Hema... hebben ze die dingen ook voor 2persoonsbedden?

Ik heb nog van die gekke dingen uit het kraampakket... die zeiltjes... denk dat ik die er maar onder leg...

Ik ben bang dat het nu wel een hele teleurstelling gaat worden als ze wel een ongelukje heeft....
O, gelukkig Ainne, jij bent ook van de 'strenge' school. Ik snap ook niet hoe kinderen kunnen snappen dat broekpoepen niet mag als jij er zelf 'ach gossegos dat geeft helemaal niet'- achtig over doet. En ik blijf erbij, als jullie mijn huis ten einde van dat poepongeluk hadden gezien, dan ben ik echt nog vrij mild gebleven. Het zat zelfs in m'n andere zoons haar

die arme monteur! Zo'n actie zou ook wel iets voor mijn kinderen zijn, die vertellen ook te pas en te onpas allerlei verhalen aan wildvreemden.
O, Kletsmajoor, dat vergat ik nog. Ik had van die verschrikkelijke kraakdingen in m'n kraampakket, die zou ik er niet voor gebruiken. Die van Ikea is niet zo groot, dus dat is dan wel een beetje mikken waar het kontje zich 's nachts bevindt.
of die van leen bakker, die op het hele matras ligt

Die moltons van de Hema, met zeil aan de onderkant mag iemand best voor weinig overnemen hoor. Die liggen hier toch in de weg.

voor KM's dochter!!! Die is goed bezig!

Enne, na jouw reactie flint in andere zoons haar!!!!

Vanochtend hadden leidster en ik t nog over een poepactie van zoon. Die hadden ze tijdje alleen laten zitten, zodat hij rustig kon poepen. Toen hij had alles ondergesmeerd. Potje, sokken, broek, shirt, gezicht etc.

Ik denk dat hij zijn billen wilde afvegen en toen vieze handen zag die hij ergens aan af wilde vegen.

Toen zaten we ook allebei: hhhmmm lekker verhaal!!!
koffie, zwart graag...
O, Sylvester, dat verhaal is dus precies mijn verhaal, al is het van een paar maanden geleden. Zoon was met andere zoon boven aan het spelen en had alleen onderbroek aan. Hij had weer een reigermoment, dat had hij kennelijk willen opvangen en had het dus overal afgeveegd, inclusief aan het hoofd van z'n broer. Toen vond ik het echt niet lollig maar nu denk ik: hoe kom je er bij om je poephanden aan het hoofd van je broer af te vegen
O, die matrasjes, dat vergat ik nog. Op dat ding van Ikea stond dat je het nooit onder het hoofdje van het kind mag leggen omdat het materiaal is dat niet ademt, dus dan kan het kind stikken. Geen idee of dat echt zo snel kan gebeuren, maar ik vind het inderdaad geen prettig idee als er plastic onder het hoofd van m'n kind ligt.
Hahahha Flint, ik lig in een deuk om die poephanden die afgeveegd worden aan zijn broertje, geeetver!
Moet je je voorstellen, staat er een dramaqueen bovenaan de trap: ik heb poehoep in m'n haar. En wij vanaf beneden lekker makkelijk: ja, het is goed met je. En dan van boven weer: ja, maar het is echt heel vies hier, hoor. Om vervolgens te gaan kijken en te ontdekken dat het reigertje overal z'n handen heeft geprobeerd af te vegen, inclusief aan het hoofd van z'n broer. Hoe hij er bij komt om dat aan het hoofd van z'n broer te doen, dat vraag ik me nog steeds af
Mijn dochter is van feb 2006, maar die wil nog steeds niet op potje en wc. Spms wil ze op de wc zitten maar dat is dan ook alles. Dan zegt ze dat ze heeft geplast of gepoept, maar ze doet het neit. Erg vermoeiend hoor!
Teruglezen kost me iets teveel energie, dus ik stel mijn vraag maar even.

Mijn dochter laat ik zonder luier lopen en dan poept ze netjes op het potje. Maar plassen doet ze in het wild en vind ze heel interessant. Ze wil niet plassen op het potje of wc. Hoe krijg ik haar zover dat ze dat wel gaat doen?
Ik kan haar wel bekeuren, binnen de bebouwde kom mag je niet wildplassen haha.
Compu heb je al geprobeerd om haar gewoon in haar natte zooi te laten lopen?

En omkopen? Chocola, stickers, cadeautje?

Inderdaad vernoeiend, MAR. Gaat ze naar een kdv? Wellicht kunnen zij het ook aanpakken?
quote:flint schreef op 17 juni 2009 @ 18:30:

Moet je je voorstellen, staat er een dramaqueen bovenaan de trap: ik heb poehoep in m'n haar. En wij vanaf beneden lekker makkelijk: ja, het is goed met je. En dan van boven weer: ja, maar het is echt heel vies hier, hoor. Om vervolgens te gaan kijken en te ontdekken dat het reigertje overal z'n handen heeft geprobeerd af te vegen, inclusief aan het hoofd van z'n broer. Hoe hij er bij komt om dat aan het hoofd van z'n broer te doen, dat vraag ik me nog steeds af

Wat ontzettend grappig Vooral het ; ja maar het is hier echt heel vies hoor..

Zie het helemaal voor me

Mar/Compu; misschien werkt het om een onderbroekje onder de luier te doen. Dan voelt het wel heel vies en nat als ze geplast hebben maar hoef je niet steeds met de dweil aan de gang. Vaak zie dat als ze er last van hebben (een natte vieze onderbroek) dat ze sneller op het potje gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven