Zo ontzettend boos

15-01-2009 15:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik zit hier nog stoom te blazen en mijn bloed kookt nog steeds.

Mijn zoontje is 3 maanden en heb hem de naam Benjamin gegeven (Ik ben zelf moslim).

Vandaag belde een oude kennis van mij met mijn moeder en vroeg hoe mijn zoontje heet. Toen ze hoorde dat hij Benjamin heet was ze verbaasd en vond het behoorlijk stom. Ze zei letterlijk, Joden zijn bezig om moslims te vermoorden in Palestina en je dochter geeft haar zoon een Joodse naam.

Mijn moeder ging er niet op in en toen ze het mij vertelde wist ik niet meer waar ik het moest zoeken.

Sorry dames ik moest dit even kwijt, kan niemand bereiken verder vandaag. De tranen zitten behoorlijk hoog.
quote:Sterre75 schreef op 15 januari 2009 @ 16:18:

Ik ben ergens ver weg Duits en heb een Duitse achternaam. Kunnen mensen ook heel ziekelijk over doen. Alsof ik persoonlijk met mijn familie en de complete Duitse bevolking WOII ben begonnen...

Serieus: bestáát dat nog...?

Ik wil niet arrogant en 'elitair' klinken, maar op zulke momenten realiseer ik me dat mijn 'milieu' (de mensen die zich in mijn leven bevinden) niet echt het gemiddelde vormen...

Voorbeeld.

Niet zo lang geleden werd er in een dorp in Brabant of Limburg een standbeeld onthuld voor een Duitse militair, die in 1944 twee kleine kinderen uit een brandend huis redde - en daarbij zelf om het leven kwam.

Met het standbeeld wil men illustreren dat het met 'goed' en 'kwaad' allemaal niet zo makkelijk ligt als je denkt, etc. etc. De symboliek die je zou verwachten.

Dan denk ik: oké, mooi symbool, maar is er in Nederland dan nog één mongool te vinden die wél denkt dat het allemaal zo simpel is, met 'slechte moffen' en 'goede Nederlanders'...? Dat waanbeeld kun je toch alleen hebben als je nooit iets leest en vanuit een heel, heel klein, volks, burgerlijk referentiekadertje denkt?

Maar ja... Dat doen veel mensen dus... Kennelijk.
quote:Lad schreef op 15 januari 2009 @ 15:02:

Zulke reacties zijn toch veel te dom om verdrietig van te worden...?

Dat klinkt misschien flauw, maar jezus: je gaat je toch niet serieus iets aantrekken van zulke onnozele flutmeningen van de eerste de beste pipo?Eens

Benjamin staat op nr. 1 voor mijn jongenslijstje , maar dat doet er niet toe. Mensen moeten leren hun klep eens te houden, en helemaal als het een jonge vrouw is (bij iemand van 80 kan ik me nog voorstellen dat hij/zij een beperkter wereldbeeld heeft misschien). Geniet ervan, trek je niks aan!

Zusenzo: ik lees dit met volle verbazing.. niet normaal! Vraagje: woon je in een grote stad of in de buurt ervan of juist in een wat kleiner gebied? Mensen daar zijn soms nog niet zo gewend dat dingen soms "anders" zijn (klinkt knuppelig, maar ik probeer het netjes te verwoorden zonder boos te worden..)
Onderstaand bericht stond gisteren op nu.nl....

DAT ZIJN PAS RARE OUDERS!!!!!!!

Benjamin is een prachtnaam en ik vind het walchelijk dat die kennis zo reageert. Als zij er met je over wil praten zou ik dat niet doen. Mensen met extreme denkbeelden verander je toch niet.

-------------------------------------------------------------------------------------------

NEW YORK - De Amerikaanse kleuter Adolf Hitler Campbell (3) mag niet langer bij zijn ouders wonen. De kinderbescherming in de staat New Jersey heeft de jongen weggehaald uit zijn ouderlijk huis, meldden lokale media woensdag.

Ook de zusjes van Adolf, JoyceLynn Aryan Nation en Honszlynn Hinler, werden meegenomen. Een reden voor de ingreep is niet gegeven.

De ouders van Adolf, een jongen met blond haar en blauwe ogen, zijn fervente neonazi's. De zaak kwam aan het licht toen de vader van de kleuter vorige maand bij een plaatselijke supermarkt een taart wilde bestellen met het opschrift ''Fijne verjaardag, Adolf Hitler''.

De vader zei destijds niet in te zien wat het probleem was. Hij zou met de namen van zijn kinderen slechts zijn Duitse afkomst hebben willen eren.

Wat een belachelijke opmerking. Ten eerste: andersom zijn de Palestijnen ook niet schattig bezig. Ten tweede: de naam van je kind heeft toch niets te maken met politiek? Benjamin is een mooie naam, de betekenis is helemaal niets politieks. Niets van aantrekken dus.

Aan de andere kant: toen ik zwanger was van de eerste vonden manlief en ik beiden de naam Ismael erg mooi. Maar die is het niet geworden vanwege de achtergrond ervan.
quote:El_lebel schreef op 15 januari 2009 @ 17:08:

Benjamin staat op nr. 1 voor mijn jongenslijstje , maar dat doet er niet toe. Mensen moeten leren hun klep eens te houden, en helemaal als het een jonge vrouw is (bij iemand van 80 kan ik me nog voorstellen dat hij/zij een beperkter wereldbeeld heeft misschien). Geniet ervan, trek je niks aan!

Zusenzo: ik lees dit met volle verbazing.. niet normaal! Vraagje: woon je in een grote stad of in de buurt ervan of juist in een wat kleiner gebied? Mensen daar zijn soms nog niet zo gewend dat dingen soms "anders" zijn (klinkt knuppelig, maar ik probeer het netjes te verwoorden zonder boos te worden..)In een grote stad ( DH eo)maar wel overwegend wit, klinkt trouwens ook zo naar.....
quote:zusenzo schreef op 15 januari 2009 @ 16:27:

Waar wil je dat ik begin?!

- sociale dienst komt bij je thuis controleren of je kind wel in NL woont, ongeacht dat ik NLse ben ( heeft niks met moslim zijn te maken maar als je een kindje een buitenlandse naam heeft krijg je er mee te maken)

- Immer de vragen of je je kind laat besnijden en dan daar de meningen over

- Op verjaardagen met mijn familie mogen wij altijd uitleggen waarom de moslims dit nou weer doen.( maar wij zijn anders hoor, zeggen ze er dan nog bij)

- Mensen die gewoon stiekem of openlijk varkensvlees aan de kinderen geeft omdat ze er toch niks aan overhouden ed.

- Op ouderavonden van de juf te horen krijgen dat je kind zijn werkhouding niet in orde is maar misschien ligt dat wel aan de moslim cultuur.

- De kinderen ingeschreven bij de tennisclub en voetbalclub en dan bellen ze op omdat er geen plaats is voor kinderen die nog niet goed NLs spreken.

Enz......

Helaas.

Da's inderdaad nou precies de reden waarom Zwiepje Zwieber heet van zijn achternaam en niet mijn Zwiebrovski heeft gekregen. Het is best wel treurig gesteld hier in Nederland met de gelijke behandeling.

Zusenzo, woon jij in de beschaving of ergens in een dorp? Ik merk zelf namelijk wel immens veel verschil hiertussen.

TO: Niet boos worden, maar ik zou toch wel even vreemd staat te kijken als ik een kindje tegenkom die moslim is en Benjamin heet. Niet meer dan dat hoor, maar het is natuurlijk wel ongebruikelijk. Ik kan me best voorstellen dat ze blijer waren geweest als je hem een traditionele moslimnaam had gegeven. Aan de andere kant: als jij en Benji maar blij zijn! Daar gaat het om.
Pff TO, in eerste instantie wou ik typen "Meen je dit?"

Je hebt je kindje een mooie naam gegeven, een naam die veel mensen mooi vinden maar bovenal júllie! Daar heeft een ander niks mee te maken, kom nou.

Wacht lekker af tot die kennis met je af wil spreken en maak haar dan fijntjes duidelijk dat je niet gediend bent van een afspraak als de naam van jouw zoon op de planning staat als gesprekspunt. Geen discussie mee aangaan hoor, zulke mensen kun je toch niks mee. (Bv: Hee wat leuk dat je belt. Oh wil je langskomen? Ja, maandag kan ik wel. En trouwens, ik ga niet met je in discussie over de naam van mijn kind. Doeg, tot maandag!! Of: Hoi. Ja, alles goed hier. Maar ik hoorde dat je een erg onbeschofte opmerking hebt gemaakt over de naam van mijn zoontje, dus je bent niet meer welkom.)

(En alles er tussenin).
Oh zus, je woont bij mij in de buurt zie ik!
Ik woon op 8km afstand van jou in de slaapstad, maar voorheen in de hoofdstad van zh aan de kust, en daar zijn de kinderen geboren.
Sooooo ongelooflijk! * verontwaardiging alom!*

Ik vind Benjamin een prachtige naam!!!!!!

Lieve Virginiam, geniet lekker van Benjamin en laat je niet kisten door kortzichtigheid!!!

LIEFS SHALA
Domme kennis, prachtige naam!

Geniet van je kleintje!
Ja, dat vind ik echt.
die kennis lekker links laten liggen.

hartigwoordje kan ze beter aan zichzelf besteden.
Zusenzo wat triest joh, echt jammer dat er mensen zijn met zulke vooroordelen.

Alle dames jullie hebben zo gelijk, ik heb besloten om deze kennis even goed de waarheid te zeggen en dat ik niet gediend ben van rare opmerking over de naam Benjamin.

Zwieber wij hebben bewust gekozen voor een naam waarvan je niet gelijk een afkomst linkt. Ik ben namlijk Marokkaans maar de vader is dat niet, dus vandaar dat we geen originele Arabische naam wilden.

Deze kennis is trouwens behoorlijk extreem in haar opvattingen richting Joden etc. Des te meer reden om definitief met haar te breken.
[quote]Zwieber schreef op 15 januari 2009 @ 18:26:

[...]

Zusenzo, woon jij in de beschaving of ergens in een dorp? Ik merk zelf namelijk wel immens veel verschil hiertussen.

*Even off topic*

Over vooroordelen gesproken..........

Ik heb zelf in een kleine, een middelgrote en een grote stad gewoond en ik heb juist gemerkt, hoe groter de stad des te bekrompener de mensen.

Ik heb overgewicht en in de grootste stad waar ik woonde merkte ik dat mensen er echt heel moeilijk over deden. Momenteel woon ik in een klein dorp en er is werkelijk niemand die er moeilijk over doet.

Verder heb ik een iraanse vriend gehad en in de grootste stad (was trouwens Den Haag) hadden mensen vaak commentaar op mij en mijn 'turk' (?!) Opmerkingen als 'Wat moest ik als blanke toch met zo'n turk' enz enz

On topic.

Ik vind Benjamin ook een prachtige naam. Je moet toch helemaal zelf weten welke naam je geeft. Ik dacht toch niet dat die kennis zich daarmee te bemoeien had.

Ook ik zou tegen haar zeggen dat ik niet gediend ben van de politieke lading die zij eraan geeft.
quote:Bikkie schreef op 16 januari 2009 @ 10:31:

[quote]Zwieber schreef op 15 januari 2009 @ 18:26:

[...]

*Even off topic*

Over vooroordelen gesproken..........

Ik heb zelf in een kleine, een middelgrote en een grote stad gewoond en ik heb juist gemerkt, hoe groter de stad des te bekrompener de mensen.

Ik heb overgewicht en in de grootste stad waar ik woonde merkte ik dat mensen er echt heel moeilijk over deden. Momenteel woon ik in een klein dorp en er is werkelijk niemand die er moeilijk over doet.

Verder heb ik een iraanse vriend gehad en in de grootste stad (was trouwens Den Haag) hadden mensen vaak commentaar op mij en mijn 'turk' (?!) Opmerkingen als 'Wat moest ik als blanke toch met zo'n turk' enz enz

On topic.

Ik vind Benjamin ook een prachtige naam. Je moet toch helemaal zelf weten welke naam je geeft. Ik dacht toch niet dat die kennis zich daarmee te bemoeien had.

Ook ik zou tegen haar zeggen dat ik niet gediend ben van de politieke lading die zij eraan geeft.Wat grappig dat jij het andersom hebt ervaren. Ik merk echt enorm verschil in een stad of dorp hoor. Toen ik nog in het oosten des lands woonde was het echt een drama. En ook hier merk ik gelijk verschil tussen stad en dorp. Dat was geen vooroordeel, het was gebaseerd op ervaring.
Prachtige naam; Benjamin

Moet wel terug denken aan een aantal jaren terug.

Ik geef les op een middelbare school en ik had ook een Marokkaanse jongen in de klas met de naam Benjamin.

In combinatie met zijn Marokkaanse achternaam, sta je er wel even bij stil (aparte combi)

Bleek dat zijn moeder Nederlandse was en zijn vader Marokkaans.

Op dit moment zie je vooral in brugklassen veel kinderen uit gemengde relaties.

Dit levert ook mooie/leuke voornaam - achternaamcombinaties op.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven