Zo ontzettend boos

15-01-2009 15:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik zit hier nog stoom te blazen en mijn bloed kookt nog steeds.

Mijn zoontje is 3 maanden en heb hem de naam Benjamin gegeven (Ik ben zelf moslim).

Vandaag belde een oude kennis van mij met mijn moeder en vroeg hoe mijn zoontje heet. Toen ze hoorde dat hij Benjamin heet was ze verbaasd en vond het behoorlijk stom. Ze zei letterlijk, Joden zijn bezig om moslims te vermoorden in Palestina en je dochter geeft haar zoon een Joodse naam.

Mijn moeder ging er niet op in en toen ze het mij vertelde wist ik niet meer waar ik het moest zoeken.

Sorry dames ik moest dit even kwijt, kan niemand bereiken verder vandaag. De tranen zitten behoorlijk hoog.
Zulke reacties zijn toch veel te dom om verdrietig van te worden...?

Dat klinkt misschien flauw, maar jezus: je gaat je toch niet serieus iets aantrekken van zulke onnozele flutmeningen van de eerste de beste pipo?
Tuurlijk ben je boos, slaat in mijn ogen nergens op. Je geeft je kind de naam die jij mooi vindt. En ik vind het juist wel mooi dat een moslima voor een joodse naam (al dan niet bewust).

Laten we blij zijn dat tenminste niet iedereen elkaar afmaakt vanwege geloof ed.
Eens met Lad.

Woont die kennis soms in de Gazastrook of heeft ze daar familie?
Schijt aan die oude kennis zou ik zeggen!!
de reactie slaat nergens op bedoel ik, niet het boos zijn!
Mooie naam voor de kleine man!
Tsssssssssssss

laat los en laat gaan.

Gek mens. (die kennis dan he, niet jij!)
Ik vind Benjamin een erg mooi naam!

Je mag zelf kiezen welke naam je je kind geeft. Het is jouw kind, en jij bent diegene die hem roept voor het eten

Wat een gedoe, je kunt niet overal rekening mee houden.
Lieverd, wen maar aan hele nare opmerkingen, helaas spreek ik uit ervaring.

Laat je niet gek maken door die paarden met oogkleppen op.
Jammer dat je moeder het je verteld heeft... Ik neem aan dat ze had kunnen weten dat zo'n opmerking jou heel verdrietig zou maken. Zo iets moet je meteen weer loslaten en zeker niet aan de moeder in kwestie vertellen. Snap ik dus niet helemaal.
Benjamin is een hele mooie naam en ik zou dit echt langs me heen laten gaan.

Er zijn altijd mensen die de door jou gekozen naam niet mooi vinden..pech hoor. Het gaat erom dat jij het een mooie naam vindt.
Hoe reageerden je eigen ouders en de personen waar je veel omgeeft?

Meid kop op je hebt je zoon een pracht naam gegeven..en hoe revolutionair!!!

Mijn kinderen met name mijn oudste en jongste hebben aparte namen ...waar juist mijn eigen ouders raar op reageerden...niks van aantrekken!
Virginia, (heerlijke naam voor een moslima! )

Meisje, Benjamin is een prachtige naam. Geniet van je mooie zoontje en laat de meningen voor wat ze zijn... Je moet je toch érgens druk om maken.... dat klopt, maar niet hier om.
DTEEZ!
Dank dames, ik reageer nogal gevoelig.

Mijn ouders vonden de naam ook niet helemaal goed gekozen, juist vanwege het Joodse karakter.

Benjamin is eigenlijk ook een Islamitische naam, aangezien wij in alle profeten geloven.

Deze kennis is iemand van mijn leeftijd en je zou denken dat zo iemand niet bekrompen is. Overigens geen familie in Gaza hoor, ze is gewoon Marokkaans net als ik.
quote:zusenzo schreef op 15 januari 2009 @ 15:05:

Lieverd, wen maar aan hele nare opmerkingen.

Eraan wennen? No way.

Gewoon zeggen dat je niet gediend bent van dergelijke onderbuikflauwekul. En dat ze voor de verandering maar eens een fatsoenlijke krant moeten lezen, voordat ze aanstoot nemen aan een volkomen normale (en mooie) voornaam van een baby. Fight the real enemy en lazer anders een eind op.

Dát moet je zeggen. Voelt een stuk lekkerder dan jezelf verplichten om te 'wennen' aan wat er zoal komt opstijgen uit het doucheputje der publieke opinie.
Als ik je moeder was, had ik het jou niet verteld. Want wat schiet je nou op met zo'n achterlijke opmerking! Niks van aantrekken hoor.
Je hebt je kind een prachtige naam gegeven. Zolang mensen zoals die oude kennis al vallen over een naam van kind, zal het nooit vrede worden. Hopenlijk wordt de kleine Benjamin een stuk wijzer en kan hij juist bijdragen aan verbroedering.

Geef je menneke maar lekker veel knuffels!
Jullie zijn lief
ach dat mens wist gewoon niet beter, treurig hoor.

Ik vind het een prachtige naam!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Virginia_11 schreef op 15 januari 2009 @ 15:12:

Benjamin is eigenlijk ook een Islamitische naam, aangezien wij in alle profeten geloven.

Even ter correctie: Benjamin was geen profeet, maar een van de zonen van Jakob, het broertje van Jozef.
Wat een domme vrouw! Niks van aantrekken en geef Benjamin maar een knuffel!
De herkomst van een naam zegt toch helemaal niks over de persoon die 'm heeft of die 'm heeft gegeven?

Waarom associeren mensen vaak een naam met een persoon "ik ken iemand die zo heet die is zoooo stom daarom alleen al zou ik mijn kind zo nooit noemen"..

Namen zijn zo persoonlijk in 1e instantie voor de ouders die hun kind zo noemen daarna voor het kind..omdat het zo genoemd is.

Vreemd dat mensen ...mensen dan zo willens en wetens kwetsen.
quote:Roelfien schreef op 15 januari 2009 @ 15:15:

[...]

Even ter correctie: Benjamin was geen profeet, maar een van de zonen van Jakob, het broertje van Jozef.

In het ene geloof ja, in het andere geloof niet.

Viriginia, schijt aan zulke domme mensen hebben.
Klopt Roelfien je hebt gelijk. Maar Moslims geloven in Jakob en Jozef, veel moslims heten ook zo.

Ze zei dat ze ook nog een hartig woordje met mij gaat praten (alsof ik dan mijn kind een andere naam ga geven). Maar ik ga haar van goed repliek dienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven