Zo spannend en onzeker!

07-04-2010 15:17 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

In januari van dit jaar ben ik gestopt met de pil aangezien mijn vriend en ik graag een kindje willen.

Vanaf de eerste maand ben ik regelmatig ongesteld geworden.

Afgelopen week moest ik ongesteld worden en de gehele week was ik misselijk. Op de dag dat ik ongesteld moest worden heb ik een test gedaan en daar stond een hele kleine/dunne streep. Vriend en ik wisten niet zo goed of het nou wel of niet wat was. 's middags had mijn vriend een afspraak bij de dokter dus ik ben meegegaan met de test.

De dokter gaf meteen aan dat de test positief was! Maar dat het dan volgende week nog zou doorzetten. ’s Avonds ben ik alsnog ongesteld geworden. Behoorlijke domper natuurlijk!

Zaterdag had ik nog steeds een licht streepje! En gisteren ook nog steeds! Ben ondertussen nog misselijker ( daarom heb ik gisteren nog een test gedaan) en krijg ook last van mijn borsten.

Nu heb ik gisteren de dokter gebeld en die gaf aan dat het er vooralsnog uitziet dat ik inderdaad zwanger ben, maar dat het waarschijnlijk heel erg kort is en dat ik daarom zo een licht streepje heb op de test. Daarnaast zei ze wel dat 1 op de 10 zwangerschappen in een miskraam eindigen dus het kan nog alle kanten op!

Vind dit zo spannend allemaal! Weet ook niet zo goed wat ik hier mee wil; met dit bericht. Maar ik kan het nog aan niemand, behalve vriend, in mijn omgeving vertellen.

Moest het gewoon even kwijt!

Groetjes
Een hele dikke knuffel voor jou!
Afwachten dus! Spannend hoor

Heel veel succes en hopen op het beste natuurlijk
Spannend!!

Dus toch waarschijnlijk zwanger terwijl je ongesteld bent...
bedankt voor de reacties!

Inderdaad afwachten en ja waarschijnlijk/misschien toch zwanger ondanks dat ik ongesteld ben geworden!

Oh vind het zo spannend!!!!
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is het zwaar onmogelijk dat je zwanger bent als je ongesteld bent. Bij een menstruatie komt namelijk de inhoud van je baarmoeder naar buiten. Alles wat daar inzat is komt er dan echt uit.
Dat dacht ik ook, maar volgens de dokter zijn er voldoende vrouwen die de eerste paar maanden gewoon ongesteld zijn geworden of bloedingen hebben gehad.

Vriendin van mij heeft trouwens de eerste 3 maanden alleen maar bloedingen gehad en met het kindje is alles in orde!

Maar goed de test geeft ook een streep(je) aan, dus......
@kadushi: ja, overdrijf niet zo... je kunt ongesteld worden als je zwanger bent hoor
quote:kadushi schreef op 07 april 2010 @ 15:40:

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is het zwaar onmogelijk dat je zwanger bent als je ongesteld bent. Bij een menstruatie komt namelijk de inhoud van je baarmoeder naar buiten. Alles wat daar inzat is komt er dan echt uit.

Dit is dus regelrechte onzin, mijn moeder is tijdens de zwangerschap van mijn zus de hele tijd ongesteld geweest.

Raar maar waar en toch mogenlijk.

Met mijn zus is niets aan de hand gewoon prima zwangerschap verder en geboren. Het is dus wel mogenlijk.
Maar toch zou de positieve test nu nog kunnen komen doordat er (nog) HCG in haar lichaam zit.

Even een weekje wachten dus, en dan nog eens testen.

Sterkte met het wachten!
Ben je wel op dezelfde manier ongesteld of is het anders?

Wellich zijn het innestelingsbloedingen.

En idd, er zijn ook veel voorbeelden van vrouwen die bijvoorbeeld niet eens weten dat ze zwanger zijn omdat ze gewoon ongesteld zijn, dus kan zeker wel.

Duim voor je dat je zwanger bent en dat het goed blijft gaan!!

(en zo ja, Gefeliciteerd!)
quote:kadushi schreef op 07 april 2010 @ 15:40:

Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik ben een paar dagen 'ongesteld' geweest, waardoor ik niet eens in de gaten had dat ik zwanger was. Na een paar weken deed ik een test omdat ik al een tijdje misselijk en moe was, en verrek, zwanger! Ik kreeg al een paar dagen na de test een echo omdat ik ook erg onzeker was of er nog wel wat zou zitten, en de termijn gaf aan dat ik ten tijde van mijn bloedverlies ook al zwanger was.

Bloedverlies kán betekenen dat het fout zit, maar het is niet in alle gevallen zo.
Ik ken ook iemand die tot de 6e maand van de zwangerschap ongesteld werd (die wist alleen niet dat ze zwanger was...)
Inderdaad afwachten is de enige oplossing, maar dat is zo moeilijk voor zo een stuk ongeduld als ik ;)
'k Zou niet eerder juichen dan nadat je 100% zekerheid hebt.
Zo'n streepje zie je volgens mij echt alleen als je zwanger bent hoor.

het feit dat je bloed doet daar niet veel aan af. Als je je verder goed voelt (misselijk telt niet. Dat hoort er bij) en geen pijn hebt moet je je over die bloedingen niet al te druk maken.

verder is er geen formule of andere wetenschap waarmee je nu kan uitrekenen of je inderdaad een gezond kindje gaat krijgen. Daarom zijn de eerste weken erg spannend.

Ps: als je "klonten" in je bloed vind, kan dit duiden op minder goed nieuws. Is het alleen maar vloeibaar, dan geen zorgen maken en stiekem al een beetje feestje vieren (heel klein beetje)
Helemaal eens met Hongbijtje.

Gefeliciteerd! Echt juichen kan je inderdaad beter bewaren tot je de eerste onzekere periode door bent.

Ik heb hier trouwens een verrassing van 4 rondlopen waarvan ik door bloedingen pas halverwege de zwangerschap ontdekte dat hij de anticonceptie had omzeilt. Het was even wennen, maar de onzekere periode was in elk geval al ruimschoots voorbij
Het bloedverlies waren gelukkig geen "klonten"

Ik ga ook zeker nog niet juichen en aan andere mensen vertellen totdat ik 100% zekerheid heb. Een dikke streep dus! daarom is dit forum zo fijn dan kan ik het toch even kwijt, want het brandt natuurlijk de hele tijd op mijn lippen.

Gisteren mijn beste vriendinnetje aan de telefoon en dan kan je niks zeggen, aaarrrrggghhh! Maar dat hoort erbij!
Ik was 12 weken zwanger terwijl ik echt dacht dat het pas 6 weken was. Flinke innestelingsbloeding gehad.
Zo daar ben ik weer.

Nog steeds zeer pijnlijke borsten en misselijk in de ochtend. Valt het jullie ook op dat altijd wanneer je het ergens niet over wil hebben ( dat je in dit geval misschien wel echt zwanger bent) of ergens heel erg mee bezig bent je het overal ziet en hoort in je omgeving. Vandaag op werk ging het een half uur lang over het onderwerp kinderen, zwangerschap enz. Ik zat echt met mijn lippen op elkaar, want kan natuurlijk niks zeggen.

Hoop echt dat ik volgende week meer duidelijkheid heb.

Groetjes
Haha Llaura, herkenbaar! Ik weet nog dat ik net ontdekt had dat ik zwanger was (vorig jaar) en ineens in één week tijd twee verschillende vriendinnen vroegen of ik soms al met de pil gestopt was... En ik m'n mond maar houden...

Spannend voor je volgende week!
Gelukkig dat het herkenbaar is ;)

Heel spannend! Ze zeggen wel eens dat je naar je lichaam moet luisteren, maar volgens mij is het in het geval van iets heel erg graag willen ook weer anders.

Tja het is al gezegd geduld is een schone zaak!
Vraagje: je schreef eerder dat je zaterdag ongesteld werd. Was dat één dag of ben je de hele week al 'ongesteld'?
dat was één dagje
Goedemorgen!

Even een update. Mijn nieuwsgierigheid heeft het gewonnen dus toch maar weer een test gedaan ( volgens mijn vriend kunnen we straks een wiegje bouwen van al die testen) En.....................

de streep is nog duidelijker!!! het ziet er dus naar uit dat het toch echt waar is!

Dinsdag weer testen en wanneer de streep dan echt goed zichtbaar is heeft de dokter aangegeven dat ik een afspraak kan maken met de verloskundige.

Zo wilde het even kwijt, moet toch ergens ;)

Fijn weekend allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven