Zomercursus oid voor een bijna-kleuter?

15-05-2020 10:50 137 berichten
We zijn aan het kijken naar alternatieven voor onze vakantie. We zouden ver weg gaan vliegen maar ik verwacht dat dit best wel eens niet door kan gaan. En als het wel kan weet ik niet of ik dit wil.

Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?

Iemand leuke ideeën?
zecora schreef:
15-05-2020 11:07
Een bijna kleuter als in een 3 jarige?
Ja, hij wordt eind september vier jaar. Het is natuurlijk een peuter, maar hij is geen twee jaar bedoel ik.
Tiana_76 schreef:
15-05-2020 11:12
Trampoline kopen.
Die hebben we!
*2020* schreef:
15-05-2020 10:59
Hoe had je ze dan met vakantie beziggehouden? Skiklasjes zijn in de winterperiode .
Met bergbeklimmen of zo?
De vakantie was/is op een zonnig eiland met familie dus voldoende entertainment (want zon, zee en strand). Nederland is wat minder zeker van mooi weer. Geen probleem op zich, maar een extra plan is dan wel fijn.
Belle73 schreef:
15-05-2020 11:00
Ik vind zeilscholen waar ze vanaf 5 jaar terecht kunnen, is dat wat?
Ik denk dat ze daar geen bijna-vierjarigen accepteren. Misschien wel privéles?
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
15-05-2020 11:24
Zomercursus voor je kinderen? Wat is er mis mee om ze gewoon zelf op te voeden/bezig te houden, of zeg ik nu iets heel geks?
We voeden ze zelf op, maar maken de keuze om ze niet altijd zelf bezig te houden. Daar is ook niets mis mee.
Merl0t schreef:
15-05-2020 11:26
Dat is wel een goed idee!
Een student van een sportopleiding die je betaalt voor die dagdelen.
Vaak win-win voor beide partijen ivm praktijkervaring en stages e.d.
Dat is nog wel een idee ja, daar ga ik eens over nadenken.
*2020* schreef:
15-05-2020 11:02
Dan huur je een actieve oppas die opstap gaat en ze goed bezig kan houden.
Dat is ook een optie. Die hebben we voor thuis overigens al wel. Maar ik betwijfel of die mee wil op vakantie ;-D

Als we thuis blijven is dat geen punt natuurlijk.
Merl0t schreef:
15-05-2020 11:26
Dat is wel een goed idee!
Een student van een sportopleiding die je betaalt voor die dagdelen.
Vaak win-win voor beide partijen ivm praktijkervaring en stages e.d.
Natuurlijk telt een uurtje rennen met een peuter niet mee als stage voor een CIOS student.

Wel een leuke bijverdienste, maar meer ook niet.
Neem een nanny.
Hier heb je heel leuke sportkampen. Overdag de hele dag rondrennen op een sportveld.
captain_hindsight schreef:
15-05-2020 11:34
We voeden ze zelf op, maar maken de keuze om ze niet altijd zelf bezig te houden. Daar is ook niets mis mee.

Ze kunnen ook zichzelf wel eens bezig houden. Is ook niets mis mee.
Het-groepje schreef:
15-05-2020 11:46
. Overdag de hele dag rondrennen op een sportveld.
:rofl: Wat een genot..
Pindakaasjes schreef:
15-05-2020 11:45
Neem een nanny.
Je gelooft het niet maar die hebben we ook al ;-D (als opvang voor als wij werken, niet voor onze vrije tijd).
Het-groepje schreef:
15-05-2020 11:46
Hier heb je heel leuke sportkampen. Overdag de hele dag rondrennen op een sportveld.

Het kind is 3 jaar hè!
Mijn kinderen deden nog middagdutjes op die leeftijd.
Moet dit kind al educatief en creatief hele dagen in standje actie?
Ik vind dat haast zielig.
Dan zou ik gaan voor een sportkamp of jeugdweek, ergens bij jou in de buurt. Heb je al gezocht wat er aangeboden wordt?
Pindakaasjes schreef:
15-05-2020 11:48
Ze kunnen ook zichzelf wel eens bezig houden. Is ook niets mis mee.
Je hebt van die kinderen die daar moeite mee hebben.
15-05-2020 11:51
Je hebt van die kinderen die daar moeite mee hebben.
Of de ouders??
Alle reacties Link kopieren
Peuter bootcamp? Is dan weer niet echt een cursus maar misschien wel leuk voor hem om 1 of 2x per week te doen. Denk wel dat 1 van jullie dan ook sportief mee moet doen haha.
Als jullie in Nederland op vakantie gaan kun je ook kiezen voor een camping/vakantiepark waar ze gewoon nog iets van animatie hebben? De meeste kinderen vermaken zich daar ook prima mee!
Pindakaasjes schreef:
15-05-2020 11:51
Het kind is 3 jaar hè!
Mijn kinderen deden nog middagdutjes op die leeftijd.
Moet dit kind al educatief en creatief hele dagen in standje actie?
Ik vind dat haast zielig.
Hij wil het zelf ook graag he. Het is niet dat het moet van ons.
Pindakaasjes schreef:
15-05-2020 11:53
Of de ouders??
Daar is ook niks mis mee lijkt me.
15-05-2020 11:54

Maar het is duidelijk dat jullie het graag willen uitbesteden. Ik proef vooral dat jullie veel willen organiserende voor jullie peuter, maar dan met name in de zin dat jullie er voor willen betalen i.p.v. er zelf vrije tijd en aandacht in te steken . Ik vind een 3 jarige echt nog een hummeltje. Hoe actief en ondernemend ze ook moge zijn, het is echt heel jong.
Geniet er toch zelf van.. het is binnen een oogwenk voorbij.
Mijn kind van 3 heeft genoeg uitdaging in de tuin. Zand, water, mieren, slakken, takken... blijft dingen ontdekken en uitproberen.
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar 3 is nog zo klein. Dat hoeft nog niet zo spectaculair te zijn om uitdagend te zijn.
*2020* schreef:
15-05-2020 11:48
:rofl: Wat een genot..
Afgrijselijk. Maar kind kwam zielsgelukkig terug.
yukon schreef:
15-05-2020 12:12
Mijn kind van 3 heeft genoeg uitdaging in de tuin. Zand, water, mieren, slakken, takken... blijft dingen ontdekken en uitproberen.
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar 3 is nog zo klein. Dat hoeft nog niet zo spectaculair te zijn om uitdagend te zijn.
Ja, maar als de ouders daar geen zin in hebben, moet er toch wat anders bedacht worden.
15-05-2020 11:54
Wij hebben er ook zo een, inmiddels zes jaar oud :) Toen hij vijf was, (hij was eigenlijk te jong maar had zijn zwemdiploma en werd bijna zes) is hij drie dagen naar surfkamp geweest. Dit vond hij spannend vanwege de groep (kinderen van zes tot twaalf jaar oud) maar hij heeft de tijd van zijn leven gehad! :) En, veel kinderen uit zijn klas gingen ook...

Surfles kan je ook als gezin nemen. De huur van de spullen zit erbij inbegrepen. Wij hebben het weleens gedaan met een groep vrienden...Ook nog corona-proof :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven