Zomercursus oid voor een bijna-kleuter?

vrijdag 15 mei 2020 om 10:50
We zijn aan het kijken naar alternatieven voor onze vakantie. We zouden ver weg gaan vliegen maar ik verwacht dat dit best wel eens niet door kan gaan. En als het wel kan weet ik niet of ik dit wil.
Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?
Iemand leuke ideeën?
Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?
Iemand leuke ideeën?

vrijdag 15 mei 2020 om 11:31
De vakantie was/is op een zonnig eiland met familie dus voldoende entertainment (want zon, zee en strand). Nederland is wat minder zeker van mooi weer. Geen probleem op zich, maar een extra plan is dan wel fijn.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:34
We voeden ze zelf op, maar maken de keuze om ze niet altijd zelf bezig te houden. Daar is ook niets mis mee.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑15-05-2020 11:24Zomercursus voor je kinderen? Wat is er mis mee om ze gewoon zelf op te voeden/bezig te houden, of zeg ik nu iets heel geks?

vrijdag 15 mei 2020 om 11:38
Natuurlijk telt een uurtje rennen met een peuter niet mee als stage voor een CIOS student.
Wel een leuke bijverdienste, maar meer ook niet.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:48
captain_hindsight schreef: ↑15-05-2020 11:34We voeden ze zelf op, maar maken de keuze om ze niet altijd zelf bezig te houden. Daar is ook niets mis mee.
Ze kunnen ook zichzelf wel eens bezig houden. Is ook niets mis mee.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:48

vrijdag 15 mei 2020 om 11:49
Je gelooft het niet maar die hebben we ook al

vrijdag 15 mei 2020 om 11:51
Het-groepje schreef: ↑15-05-2020 11:46Hier heb je heel leuke sportkampen. Overdag de hele dag rondrennen op een sportveld.
Het kind is 3 jaar hè!
Mijn kinderen deden nog middagdutjes op die leeftijd.
Moet dit kind al educatief en creatief hele dagen in standje actie?
Ik vind dat haast zielig.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:51
Je hebt van die kinderen die daar moeite mee hebben.Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 11:48Ze kunnen ook zichzelf wel eens bezig houden. Is ook niets mis mee.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:53
Of de ouders??
vrijdag 15 mei 2020 om 11:53
Peuter bootcamp? Is dan weer niet echt een cursus maar misschien wel leuk voor hem om 1 of 2x per week te doen. Denk wel dat 1 van jullie dan ook sportief mee moet doen haha.
Als jullie in Nederland op vakantie gaan kun je ook kiezen voor een camping/vakantiepark waar ze gewoon nog iets van animatie hebben? De meeste kinderen vermaken zich daar ook prima mee!
Als jullie in Nederland op vakantie gaan kun je ook kiezen voor een camping/vakantiepark waar ze gewoon nog iets van animatie hebben? De meeste kinderen vermaken zich daar ook prima mee!

vrijdag 15 mei 2020 om 11:54
Hij wil het zelf ook graag he. Het is niet dat het moet van ons.Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 11:51Het kind is 3 jaar hè!
Mijn kinderen deden nog middagdutjes op die leeftijd.
Moet dit kind al educatief en creatief hele dagen in standje actie?
Ik vind dat haast zielig.

vrijdag 15 mei 2020 om 11:57
Daar is ook niks mis mee lijkt me.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:04
captain_hindsight schreef: ↑15-05-2020 11:54Hij wil het zelf ook graag he. Het is niet dat het moet van ons.
Maar het is duidelijk dat jullie het graag willen uitbesteden. Ik proef vooral dat jullie veel willen organiserende voor jullie peuter, maar dan met name in de zin dat jullie er voor willen betalen i.p.v. er zelf vrije tijd en aandacht in te steken . Ik vind een 3 jarige echt nog een hummeltje. Hoe actief en ondernemend ze ook moge zijn, het is echt heel jong.
Geniet er toch zelf van.. het is binnen een oogwenk voorbij.
vrijdag 15 mei 2020 om 12:12

vrijdag 15 mei 2020 om 12:15
Ja, maar als de ouders daar geen zin in hebben, moet er toch wat anders bedacht worden.
vrijdag 15 mei 2020 om 12:18
Wij hebben er ook zo een, inmiddels zes jaar oudcaptain_hindsight schreef: ↑15-05-2020 11:54Hij wil het zelf ook graag he. Het is niet dat het moet van ons.

Surfles kan je ook als gezin nemen. De huur van de spullen zit erbij inbegrepen. Wij hebben het weleens gedaan met een groep vrienden...Ook nog corona-proof