Zomercursus oid voor een bijna-kleuter?

vrijdag 15 mei 2020 om 10:50
We zijn aan het kijken naar alternatieven voor onze vakantie. We zouden ver weg gaan vliegen maar ik verwacht dat dit best wel eens niet door kan gaan. En als het wel kan weet ik niet of ik dit wil.
Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?
Iemand leuke ideeën?
Ik denk dat het voor mijn kinderen leuk is om wat extra entertainment te hebben tijdens de vakantie. Voor de kleuter die dan zes is zijn er allerlei cursussen maar voor de bijna kleuter weet ik het niet. Het is een sterk en slim kind, kan goed fietsen (tien km geen probleem bijvoorbeeld) en goed praten. Hij heeft uitdaging nodig dus één of andere cursus zou leuk zijn denk ik.
Maar een zeilcursus (wat ik voor oudste in gedachten heb) is ie te jong voor. Misschien een zwemcursus maar is dat leuk?
Iemand leuke ideeën?
vrijdag 15 mei 2020 om 12:19

vrijdag 15 mei 2020 om 12:22
Maar dat weet je toch niet. Mijn kind was 5 toen hij voor het eerst op sportkamp ging (zonder slapen) en vond het heel spannend en kwam tevreden maar kapot thuis.Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 12:04Maar het is duidelijk dat jullie het graag willen uitbesteden. Ik proef vooral dat jullie veel willen organiserende voor jullie peuter, maar dan met name in de zin dat jullie er voor willen betalen i.p.v. er zelf vrije tijd en aandacht in te steken . Ik vind een 3 jarige echt nog een hummeltje. Hoe actief en ondernemend ze ook moge zijn, het is echt heel jong.
Geniet er toch zelf van.. het is binnen een oogwenk voorbij.
Maar op ieder kamp waar hij was was er altijd wel een driejarige die de heel de dag vrolijk meedeed, eentje haalde zelfs de diploma en kon afzwemmen.
Je hebt echt kinderen die dit leuk vinden en nodig hebben.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:25
En ik zou acuut gaan relacteren want echt: be-la-che-lijk dat hij niet meer aan de tiet hangt!
Chocolade, altijd goed!

vrijdag 15 mei 2020 om 12:25
Ik heb nergens gezegd dat wij geen tijd en aandacht besteden aan onze kinderen, en daar laat ik het even bij. Dat was de vraag niet en ik vind die insinuaties ronduit onaardig.Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 12:15Ja, maar als de ouders daar geen zin in hebben, moet er toch wat anders bedacht worden.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:29
Ja hoor!
Start anders weer met borstvoeding en doe die luier weer om.
Tjonge, daar gaat het toch helemaal niet over??
Ik vind dat altijd zulk een zwaktebod, zulke reacties.
Neersabelen met sarcasme maar verder nauwelijks/geen onderbouwing.
Goed, ik ben er vandoor voor vandaag.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:29
Ja zoiets is ook wel een goed idee!Ceester schreef: ↑15-05-2020 12:18Wij hebben er ook zo een, inmiddels zes jaar oudToen hij vijf was, (hij was eigenlijk te jong maar had zijn zwemdiploma en werd bijna zes) is hij drie dagen naar surfkamp geweest. Dit vond hij spannend vanwege de groep (kinderen van zes tot twaalf jaar oud) maar hij heeft de tijd van zijn leven gehad!
En, veel kinderen uit zijn klas gingen ook...
Surfles kan je ook als gezin nemen. De huur van de spullen zit erbij inbegrepen. Wij hebben het weleens gedaan met een groep vrienden...Ook nog corona-proof![]()
Ik denk oprecht dat de jongste zo'n surfkamp leuker vindt dan de oudste. Die is wat voorzichtiger en gevoeliger. Ook geen probleem natuurlijk.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:32
Dat doen we dan weer wel, maar hij wil tegenwoordig vooral zelf lopen

vrijdag 15 mei 2020 om 12:33
En jij onderbouwt wel lekker met je bedekte beschuldigingen van luiheid richting TO bedoel je?Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 12:29Ja hoor!

vrijdag 15 mei 2020 om 12:34
Look who's talking! "Ja maar als ouders daar geen zin in hebben," is een constructieve reactie? Waar staat dat? Jij kent TO? Heb je de OP gelezen? Hou toch op.Pindakaasjes schreef: ↑15-05-2020 12:29Ja hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 15 mei 2020 om 12:39
Ja elke ouder heeft zes weken zomervakantie. Die krijg je als je ouder wordt.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑15-05-2020 11:24Zomercursus voor je kinderen? Wat is er mis mee om ze gewoon zelf op te voeden/bezig te houden, of zeg ik nu iets heel geks?
Honey, you should see me in a crown

vrijdag 15 mei 2020 om 12:41
Oh, paardrijden! Dat is nog wel een idee. Had ik helemaal niet aan gedacht.
En misschien iets met klimmen dacht ik aan de hand van het woord survival.
vrijdag 15 mei 2020 om 12:42
vrijdag 15 mei 2020 om 12:42
Kijk eens op Kidsproof, ook andere regio's:
https://www.kidsproof.nl/amsterdam/vakantiekamp
Honey, you should see me in a crown

vrijdag 15 mei 2020 om 12:44
Ik ga even checken, dank!Eurus schreef: ↑15-05-2020 12:42Kijk eens op Kidsproof, ook andere regio's:

vrijdag 15 mei 2020 om 12:46
Dat zou ook kunnen, daar zal ik ook even naar kijken. Hij hoeft natuurlijk geen diploma te halen, lekker afmatten mag ook een doel zijnGreen17 schreef: ↑15-05-2020 12:42Kan hij geen privé zwemles krijgen voor 1-2 weken? Dat is een uurtje per dag en kost fysiek best wat moeite.
Al weet ik niet of kinderen van 3/4 al in staat zijn om goed te zwemmen?
Wij zijn thuis allemaal geen watersporters en we doen ook allemaal jaren over ons zwemdiploma![]()

vrijdag 15 mei 2020 om 12:48
Ja die komt als bonus met de week herfst, twee weken kerst en de twee weken ergens in het voorjaar. Super handig. Kun je iedere vakantie met ze in de zandbak zitten

TO misschien Apekooi? Dat is er tegenwoordig ook weer
Een zebra is geen paard met strepen

vrijdag 15 mei 2020 om 12:49
Ja al die vakanties zo handig!
Apekooi? Is dat een sportachtig iets? Ik ga googlen. Klinkt ideaal.
vrijdag 15 mei 2020 om 12:51
Nee, dat snap ik. Al heb ik wel een kennis die met 4 jaar al een zwemdiploma op zak had, dus als hij fysiek sterk is lukt het misschien wel.captain_hindsight schreef: ↑15-05-2020 12:46Dat zou ook kunnen, daar zal ik ook even naar kijken. Hij hoeft natuurlijk geen diploma te halen, lekker afmatten mag ook een doel zijn![]()
Maar het lijkt mij ook handig aangezien jullie van wateractiviteiten houden.

vrijdag 15 mei 2020 om 12:52
Dat klopt, hoewel je met reddingsvesten ook een heel eind komt natuurlijk, maar het zou wel handig zijn als ze kunnen zwemmen.