Zomerjas zoon 12 gezocht lange armen en lijf

28-04-2020 13:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn zoons is vrij lang en we lopen tegen een probleempje aan bij het zoeken van een zomerjas.

Qua breedte is 164 meer dan ruim genoeg maar in lengte en mouwlengte is dat te kort. Hij is ongeveer 169 lang.

Ik heb nu al allerlei jassen laten komen maar allemaal te kort of veel te wijd als de lengte goed is.

Iemand tips voor merken die langer vallen/lange mouwen hebben maar wel qua wijdte goed zitten bij een slanke puber?
Interesseert het je zoon zelf ook? als de mouwen maar lang genoeg zijn, maakt het verder toch helemaal niets uit?

Die van mij draagt gewoon een capuchonvest als zomerjas. Dat scheelt weer een hoop gedoe met jassen zoeken.
Mijn kinderen hebben ook niet echt een zomerjas. De helft van de tijd vinden ze het te warm en de andere helft lopen in een fleece vestje rond. Alleen als het regent, trekken ze een regenjas aan. En ook niet eens altijd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn zoon heeft geen jas. Zijn vorige is te klein en hij heeft geen zin om naar de stad te gaan (zou ik nu met Corona ook niet direct aanraden, maar speelde dus vorig jaar ook al). Hij draagt een hoodie of, als het koud is, een dunne winterjas.
Helaas is hij zo ijdel als wat :-) dus de jas moet voor hem echt goed zitten.

Om naar school te fietsen in de ochtend is een jas in mijn en zijn ogen toch wel handig.
Die van mij heeft een soft shell jack van de Lidl in een heren maat. Deze vallen smal uit. Wellicht kan je naar een maat S kijken voor hem?
Kijken bij Spaanse/Italiaanse ketens waar alles wat slanker valt?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
sparoodislekker schreef:
28-04-2020 14:45
Helaas is hij zo ijdel als wat :-) dus de jas moet voor hem echt goed zitten.

Om naar school te fietsen in de ochtend is een jas in mijn en zijn ogen toch wel handig.
Als je door fietst krijg je het echt niet koud hoor. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zou voor een XS of een S gaan ;)
Neem hem een keer mee naar de stad. Hij zit in groep 8, neem ik aan, omdat hij naar school moet fietsen binnenkort? Dat is waarschijnlijk maar twee keer per week en dicht bij huis (voor de gemiddelde basisschoolleerling), dus ik zou zeggen " jongen, zeur niet zo, we gaan nu naar de stad en kiezen wat uit, maar ik ga echt niet tig jassen bestellen en weer terugsturen omdat jij zo pietluttig bent over een jas die je nauwelijks nodig hebt."
Maar goed, zoon en ik houden allebei niet van shoppen, dus hier kan zoiets :-)
Hij zit op de middelbare school dus moet normaliter wel wat meer fietsen. Nu niet uiteraard maar hij is nu veel buiten aan het fietsen etc en z’n winterjas is buiten te warm echt te klein.

Een Herenmaaat is wel een goed idee dat ga ik maar proberen denk ik.

Italiaanse merken ook een idee om te proberen.

Stad sla ik nu met de adviezen om thuis te blijven liever even over vandaar online. Normaal neem ik hem idd mee naar de stad dat is een stuk handiger vaak.
Hier zo'n zelfde 'slungel'.
Zoon heeft even borgvest van Retour en even gewoon vest (van die gladde sportstof) van Indian Blue Jeans. Beiden nog in 164 en dat gaat goed.
Mannenmaten willen hier echt nog niet.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven