Zoon wordt geweigerd

12-07-2012 19:02 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje was leuk aan het spelen voor de deur samen met nog drie buurkinderen.

Op een gegeven moment, belde zoontje verdrietig aan. Hij was verdrietig, omdat de kinderen uit de buurt allemaal binnen mochten spelen bij de buuf, behalve hij.

Als moeder, kan ik hier heel boos om worden. Waarom vraagd zij de kinderen bij haar binnen te komen spelen als het zo mooi weer is en als mijn zoontje daar toch niet van haar naar binnen mag?! (Haar zoontje wilde wel heel graag met mijn zoontje bij hem binnen spelen) Haar zoontje vroeg nog samen met mijn zoontje toestemmig aan mij, of ik het goed vind als zij samen bij hem thuis gingen computeren...

Zij is de enige die hier natuurlijk antwoordt op kan geven. Maar ik vind het zo kinderachtig van haar!
Wat apart.
Snap ik! Weet je zeker dat de moeder hem geweigerd heeft?
Misschien mag ze jou niet? En dat op deze lullige manier wil laten merken?

Zou t verder ook niet weten..
Wat zielig voor je zoontje.

Maar ik zou het wel even rustig met haar bespreken. Dan weet je iig waarom.
Als ik naar je naam kijk denk ik, discriminatie?
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 19:06:

Snap ik! Weet je zeker dat de moeder hem geweigerd heeft?Ja, dat weet ik zeker.
Misschien vindt de buuv 2 buurtkinderen binnen het maximum?
Zeg maar Spijker.
Arm menneke.
Vinden jullie, dat ik haar hierop kan aanspreken?
quote:spijk-er, 14 seconden geleden

Misschien vindt de buuv 2 buurtkinderen binnen het maximum?In dat geval doe je toch allemaal niet. Om nu 1 buiten te sluiten?
quote:radaisha schreef op 12 juli 2012 @ 19:12:

Vinden jullie, dat ik haar hierop kan aanspreken?

Ja hoor.

Hoewel, aanspreken, begin gewoon even met vragen hoe en wat. Misschien is het wel anders gegaan, of had ze een goede reden.
Is mijn dochter ook eens overkomen. Die moeder wilde dat er maar 2 kindjes kwamen spelen en mijn dochter stond blijkbaar als 3e in de rij.

We hebben ons daar niet veel van aangetrokken. Dochter uitgelegd dat die moeder dat wilde omdat het anders voor haar te druk werd en er zelf voor gezorgt dat er een ander kindje kwam spelen.

Ik heb die moeder er niet op aangesproken omdat het maar iets eenmaligs is geweest. De volgende x mocht namelijk mijn dochter daar spelen.
Ja lastig of je dat moet doen. Heb je normaal wel eens contact met haar?
Dus misschien kan je het nog ff aankijken. Als het steeds jouw kind is zou ik er wel wat overzeggen.
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 19:19:

Ja lastig of je dat moet doen. Heb je normaal wel eens contact met haar?

We spreken elkaar niet veel, maar als we elkaar spreken, dan gaat het over koeitjes en kalfjes.

Ik denk, dat ik het nog even aankijk.
quote:xanluca schreef op 12 juli 2012 @ 19:10:

Als ik naar je naam kijk denk ik, discriminatie?Natuurlijk,trek meteen de discriminatiekaart maar weer..
Niet per se aanspreken maar gewoon even vragen hoe en wat.
quote:xanluca schreef op 12 juli 2012 @ 19:10:

Als ik naar je naam kijk denk ik, discriminatie?Dit dacht ik ook meteen. Ik had pas zo'n soort ervaring, althans er werd vanuit mijn omgeving door volwassenen raar gereageerd dat mijn zoontje met een Turks jongetje mocht spelen. Misschien naïef, maar ik schrok er een beetje van dat mensen zo denken over kleine kinderen. Dan begint dat gelazer dus al. Mijn kind mag spelen met wie hij wil ongeacht de herkomst van de ouders, maar mijn ervaring is dus ook helaas dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt.
Vervelend voor je zoontje. Kan me niet voorstellen dat het iets persoonlijkd naar je zoontje is. Misschien had ze niet.zo'n zin in teveel kinderen in huis. Sommige moeders zijn er nou eenmaal wat minder makkelijk in. Ik zou het toch even bespreken met de buurvrouw, anders blijft het gissen.
Tja, vriendin van dochter heeft nogal eens de neiging om met haar veel jongere broertje aan de deur te staan.

Als het uitkomt mag zij komen spelen, maar hem stuur ik ook terug.

Ik zou niet weten waarom je haar zou aanspreken. Misschien vond ze het te druk of was het in haar ogen een combinatie van kinderen die niet goed samen gaat.

Ik vind dat je beter je zoontje kunt leren met teleurstellingen om te gaan; er volgen er vast nog veel meer.

En om dan steeds boos te worden?? Het hoort mijn inziens bij het opgroeien / het leven.
Helemaal eens met Pauline. Word niet meteen boos voordat je het verhaal weet, en maak er niet zo'n punt van. Ik dacht op basis van je topictitel op z'n minst dat zoon geweigerd was op school ofzo, iets écht ergs. Kom op, het gaat om spelen bij de buurvrouw!
Doet me de denken aan een situatie van vroeger.

Inmiddels ben ik midden 20, toen was ik een jaar of 7.

Ik vormde in die tijd, min of meer, met 2 andere meisjes een vriendinnengroepje.

De 2 andere meisjes hadden samen bij een familielid van een van hen gelogeerd. Vervolgens wilden ze mij ook een keer meevragen, dus vroegen ze -waar ik bijstond- aan dat familielid of het goed was dat ik ook een keer meekwam om te logeren.

Reactie van het familielid: ik heb liever dat jullie (wijzende naar de andere twee), gewoon samen komen..

Ik kon wel janken, dacht echt dat er iets mis met me was (en was al zo'n onzeker kind..)

Grote mensen kunnen ook heel gemeen en flauw zijn..
Zou alleen er vragen over stellen (en dus niet aanspreken, buurvrouw is natuurlijk geen uitleg aan jou verplicht) als het vaker voorkomt. Zijn tig plausibele redenen te verzinnen waarom hetvoor een keer niet kan, dus om dan meteen in de hoogste boom te klimmen is misschien ook wat overdreven.
Ik zou buurvrouw gewoon vragen of er iets gebeurd was dat je zoontje niet mocht spelen omdat hij er verdrietig over was. Dan weet je het zeker.

Kinderen kunnen het soms ook anders interpreteren dan het bedoeld was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven