Zorg alleen voor kinderen, waar ligt de grens

26-12-2018 23:11 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een 36 jarige alleenstaande vader van twee kinderen van 6 en 7 die op is. Ik vind het moeilijk om te blijven doen dat het goed gaat maar het gaat niet goed?
Ik ben bang, alleen en weet ook niet alles. Enige optie is wegbrengen naar mijn ex, omdat ik ze verder nergens kan brengen, maar dan ben ik ze kwijt en ik hou mega van ze, maar ben op.... iemand tips?
anoniem_380599 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 12:54
7.14% gewijzigd
Ik snap het niet zo goed. Je hebt dus ieder weekend helemaal voor jezelf? Dan heb je toch twee dagen om bij te tanken? Te doen wat je maar wilt?

En waar de grens ligt? Wat mij betreft is er geen grens als het om mijn kinderen gaat. We zijn allemaal moe en we gaan allemaal door heftige periodes en kennen allemaal genoeg shit, maar kinderen horen als het goed is gewoon bij je leven en het is geen optie om niet meer voor hen te zorgen.... Als het goed is.

Ik schrik er echt van dat jij het als een optie ziet om niet meer voor je kinderen te zorgen, wat is het alternatief dan? Pleeggezin?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
27-12-2018 22:29
Lekker over de ruggen van je kinderen. Goed bezig man.
Dat slaat nergens op.
Je ex als het even minder gaat als oplossing bij je ex brengen, dan ben je goed bezig zeker...
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:35
Dat slaat nergens op.
Je ex als het even minder gaat als oplossing bij je ex brengen, dan ben je goed bezig zeker...
Ik snap hier grammaticaal niks van.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
27-12-2018 22:34
Ik snap het niet zo goed. Je hebt dus ieder weekend helemaal voor jezelf? Dan heb je toch twee dagen om bij te tanken? Te doen wat je maar wilt?

En waar de grens ligt? Wat mij betreft is er geen grens als het om mijn kinderen gaat. We zijn allemaal moe en we gaan allemaal door heftige periodes en kennen allemaal genoeg shit, maar kinderen horen als het goed is gewoon bij je leven en het is geen optie om niet meer voor hen te zorgen.... Als het goed is.

Ik schrik er echt van dat jij het als een optie ziet om niet meer voor je kinderen te zorgen, wat is het alternatief dan? Pleeggezin?
Ik werk ieder weekend en door de weeks als de kids op school zijn.
Mijn optie om niet meer voor de kids te zorgen voelt voor mij niet als optie, meer uit onmacht.

Alternatief is dat ze een tijd in ieder geval bij hun moeder zitten waar ze het goed hebben en ik aan mezelf kan gaan werken.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:40
Ik werk ieder weekend en door de weeks als de kids op school zijn.
Mijn optie om niet meer voor de kids te zorgen voelt voor mij niet als optie, meer uit onmacht.

Alternatief is dat ze een tijd in ieder geval bij hun moeder zitten waar ze het goed hebben en ik aan mezelf kan gaan werken.
Maar snap je nou niet dat er nog zo veel andere mogelijkheden zijn?

En wat denk je wat voor boodschap je aan je kinderen geeft?
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:35
Dat slaat nergens op.
Je ex als het even minder gaat als oplossing bij je ex brengen, dan ben je goed bezig zeker...
Doe niet zo onvolwassen man. Als je een goede ouder bent ga je samen op zoek naar een oplossing die jou wat ontlast, maar nog steeds prettig en in het belang van de kinderen is.

Maar weet je, misschien is het wel beter dat ze fulltime bij moeder gaan wonen.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:40
Ik werk ieder weekend en door de weeks als de kids op school zijn.
Mijn optie om niet meer voor de kids te zorgen voelt voor mij niet als optie, meer uit onmacht.

Alternatief is dat ze een tijd in ieder geval bij hun moeder zitten waar ze het goed hebben en ik aan mezelf kan gaan werken.
Waarom werk je 7 dagen per week? Ik zou eerst eens stoppen met zo achterlijk veel te werken. Gewoon 5 dagen op de werkdagen en het weekend voor jezelf nemen. Dan zul je zien dat je gewoon voor je kinderen kunt blijven zorgen.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:40
Ik werk ieder weekend en door de weeks als de kids op school zijn.
Mijn optie om niet meer voor de kids te zorgen voelt voor mij niet als optie, meer uit onmacht.

Alternatief is dat ze een tijd in ieder geval bij hun moeder zitten waar ze het goed hebben en ik aan mezelf kan gaan werken.
Waarom werk je dan de weekenden als je ook door de week werkt? Je moet toch tijd voor jezelf hebben om op te laden?
En waarom moet jij nu met de vakantie fulltime die kids ipv dat ze de helft bij je ex zijn?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
27-12-2018 13:05
Wat een slappeling zeg. Moeders doen dit al jaren lang alleen.
:high5:
MissMaran schreef:
27-12-2018 22:45
:high5:
Maar die werken geen 7 dagen in de week. Meestal maar 3 of 4. Ik ben wel benieuwd wat erachter zit, waarom TO iedere dag werkt?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
27-12-2018 22:42
Doe niet zo onvolwassen man. Als je een goede ouder bent ga je samen op zoek naar een oplossing die jou wat ontlast, maar nog steeds prettig en in het belang van de kinderen is.

Maar weet je, misschien is het wel beter dat ze fulltime bij moeder gaan wonen.
Goede ouders kijken samen naar een oplossing. Zoals aangegeven is de communicatie nu niet goed tussen mij en ex.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
27-12-2018 22:42
Waarom werk je 7 dagen per week? Ik zou eerst eens stoppen met zo achterlijk veel te werken. Gewoon 5 dagen op de werkdagen en het weekend voor jezelf nemen. Dan zul je zien dat je gewoon voor je kinderen kunt blijven zorgen.

Ik werk geen 7 dagen.
2 dagen weekend en 3 tot 4 dagdelen door de weeks.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:54
Goede ouders kijken samen naar een oplossing. Zoals aangegeven is de communicatie nu niet goed tussen mij en ex.
Zou je daar niet wat aan doen?
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:57
Ik werk geen 7 dagen.
2 dagen weekend en 3 tot 4 dagdelen door de weeks.
Maar dan heb je doordeweeks toch nog drie volle dagen over, dat je kinderen op school zijn en jij vrij bent, thuis bent en kan bijtanken? Wat maakt het dan precies zo zwaar?
Ikigai schreef:
27-12-2018 22:59
Maar dan heb je doordeweeks toch nog drie volle dagen over, dat je kinderen op school zijn en jij vrij bent, thuis bent en kan bijtanken? Wat maakt het dan precies zo zwaar?
Nou ja, de belastbaarheid is natuurlijk wel van persoon tot persoon verschillend.
Alle reacties Link kopieren
Als je overspannen of iets dergelijks bent, heb je vaak last van tunnelvisie. Je ziet geen andere oplossingen alles móet zoals het gaat, er is geen andere manier.

Ga eens naar de huisarts met je verhaal. Waarschijnlijk ga je dan naar een coach of psycholoog en die kan jou hierin bijstaan.

Wellicht anders naar dingen kijken. Meer ontspanning vinden. Je kinderen zijn namelijk al best groot. Ze hebben niet meer continue verzorging nodig. Toch ervaar jij jouw tijd met hen als belastend. Er zijn ook mensen die een middag thuis met hun kinderen als ontspanning zien.

Die spanning zit in jou. Daar kun alleen jij wat aan doen. Ze gewoon wegsturen gaat dat niet helpen, dan komen ze terug en dan is het er weer.

Praat erover met iemand.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:54
Goede ouders kijken samen naar een oplossing. Zoals aangegeven is de communicatie nu niet goed tussen mij en ex.
Kansloos. Ik zou het opgeven en lekker zielig in je eentje in je huis gaan zitten jeremiëren.
Alfa34 schreef:
27-12-2018 22:57
Ik werk geen 7 dagen.
2 dagen weekend en 3 tot 4 dagdelen door de weeks.
Waarom werk je door de week niet fulltime? Dan is er toch opvang na school? En dan zijn je vrije weekender ook echt vrij.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen ben je sommige weken wel 6 dagen met je werk bezig. Ookal is het een dagdeel, het is wel belastend.
Zeker als je niet lekker in je vel zit.
En voor de mensen die t niet snappen: ook van depressies enzo ga je zwart wit kijken, dat is een logisch gevol en niet een teke van onvolwassenheid.

Heb je al bij therapie aangegeven hoe ver je er nu door zit?

Ik begrijp.t wel. Ik werk ploegendienst (belasting van een fulltimebaan) en ik heb een co-ouderschapregeling voor mn dochter van 4. (zorg 55% voor mij 45%papa administratieve shit is ook voor mij)
Ondanks de goede verstandhouding bij ons heb ik afgelopen periode ook psychische ondersteuning gezocht.

Wat heb jij voor jezelf voor ontspanning? Al het andere dan werk, AA-meetings, kinderzaken enz.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-12-2018 00:28
Zo te lezen ben je sommige weken wel 6 dagen met je werk bezig. Ookal is het een dagdeel, het is wel belastend.
Zeker als je niet lekker in je vel zit.
En voor de mensen die t niet snappen: ook van depressies enzo ga je zwart wit kijken, dat is een logisch gevol en niet een teke van onvolwassenheid.

Heb je al bij therapie aangegeven hoe ver je er nu door zit?

Ik begrijp.t wel. Ik werk ploegendienst (belasting van een fulltimebaan) en ik heb een co-ouderschapregeling voor mn dochter van 4. (zorg 55% voor mij 45%papa administratieve shit is ook voor mij)
Ondanks de goede verstandhouding bij ons heb ik afgelopen periode ook psychische ondersteuning gezocht.

Wat heb jij voor jezelf voor ontspanning? Al het andere dan werk, AA-meetings, kinderzaken enz.
Onvolwassenheid en geen verantwoording nemen is zeker niet een logisch gevolg van depressie.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees iemand op t randje van een depressie die bang is om fouten te maken waar zijn kinderen de dupe van worden.
Beter nu alvast 'vrijwillig' de kinderen afstaan dan gedwongen worden door instanties omdat hij het niet aan kan oid.

Maar dat is mijn invulling.

Maar ik kan er wel inkomen want ik heb afgelopen zomer ook meerdere malen de gedachte gehad dat mijn dochter prima af was bij haar vader en dat ik me .. iets met een auto en een boom.
Aan de bel getrokken en alles is weer oke.
Je ziet dat ik een ander lees-perspectief heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zie hem nergens zeggen dat cd kinderen prima af zijn bij moeder.
Alleen maar dat hij ze naar moeder det zodat hij rust heeft om te “herstellen” en dat hij dan dùs de kinderen lange tijd niet kan zien.
Apatura schreef:
28-12-2018 00:41
Ik lees iemand op t randje van een depressie die bang is om fouten te maken waar zijn kinderen de dupe van worden.
Beter nu alvast 'vrijwillig' de kinderen afstaan dan gedwongen worden door instanties omdat hij het niet aan kan oid.

...

Ik lees ook dat hij zo denkt maar dat is geen rationele, logische gedachte en niet in het belang van de kinderen.
Daarom roept iedereen hier dat hij hulp moet zoeken voor zichzelf. Praten met die therapeut bijvoorbeeld. En daarnaast kan je prima je kinderen blijven zien, alleen misschien wat minder. Die omgangsregeling verandert toch als hij het “opgeeft”, dan kan je net zo goed nu een middenweg voorstellen aan ex. Ik denk dat die ook blijer wordt van een rustig voorstel en een iets andere verdeling dan ineens hysterisch met de volledige zorg opgezadeld te worden omdat meneer er aan onderdoor gaat voor de ogen van de kids. Wat kansloos allemaal. En ja, dat is onvolwassen en het verslavingsdenken, een depressie maakt niet dat je onverantwoordelijk wordt (geloof me ik kam het weten).

Voor wat betreft jouw persoonlijke ervaring... tja.. gelukkig voor je kind dat je op tijd tot je verstand kwam en hulp zocht.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-12-2018 00:10
Waarom werk je door de week niet fulltime? Dan is er toch opvang na school? En dan zijn je vrije weekender ook echt vrij.
Ik vind dit eigenlijk wel een goede opmerking.
Waarom doe je de zorg zo dat je helemaal geen vrije tijd meer hebt om bij te tanken?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat je moet gaan doen is hierover met je behandelaar in gesprek gaan. Je hebt angsten en doemgedachten. Je bent uitgeput. Overleg ook met je behandelaar of je naar de huisarts moet voor controle.

Pas na overleg met behandelaar en huisarts ga je bedenken of de verdeling van de zorg- en opvoedtaken (tijdelijk) gewijzigd moet worden.

Als jij niet goed voor jezelf zorgt en (mogelijk) ggz-problematiek hebt vergroot dat de kans dat je onvoldoende sensitief bent voor de behoeften van je kinderen. Er is een risico op KOPP-problematiek. Ga actie ondernemen zodat je je kinderen hiervoor kan behoeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven