Zorgverzekeraar & ruggeprik zonder medische indicatie

21-10-2009 17:33 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn verloskundige zou ik als zwangere vrouw kunnen vragen om een ruggeprik zonder medische indicatie. Nu heb ik bij CZ, mijn huidige zorgverzekeraar geinformeerd en zij geven aan zowel een poliklinische bevalling als een ruggeprik zonder medische indicatie niet te dekken.

Ik beval in mei en wil alles alvast geregeld hebben. Ik zit er nu aan te denken over te stappen naar een andere zorgverzekeraar, maar weet niet welke wél een poliklinische bevalling mét ruggenprik dekt zonder medische indicatie.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik terecht?

Alvast bedankt!!
Eigenlijk misschien wel, want het komt er dus op neer dat degene die ivm geen pijn willen een ruggeprik krijgen (lees: eisen, althans, zo komt het vaak over, hier op viva) goedkoper uit zijn dan mensen die het op eigen kracht doen.
Wilde nog even delen dat ik heel erg ten zeerste hoop dat het medisch is geworden.. We hebben net de rekening van het zkh ontvangen en de bevalling, met alles eromheen (kinderarts, echo van Muffins dimpeltje etc) is 1800 euro!

Bloody! Duur avondje/nachtje weg!
maak je geen zorgen, is echt wel medisch. zodra er een arts aan te pas komt voor jou of je baby, wordt de bevalling medisch.
quote:stukje_cake schreef op 02 november 2010 @ 19:00:

Wilde nog even delen dat ik heel erg ten zeerste hoop dat het medisch is geworden.. We hebben net de rekening van het zkh ontvangen en de bevalling, met alles eromheen (kinderarts, echo van Muffins dimpeltje etc) is 1800 euro!

Bloody! Duur avondje/nachtje weg!

Pfft dat is een boel geld! Ik denk ook wel dat het medisch is, en je waarschijnlijk zo de rekening door kan sturen naar je verzekering.

Ik duim in ieder geval voor je
quote:Chica34 schreef op 21 oktober 2009 @ 19:46:

Wat een ontzettend domme opmerkingen kun jij maken Himalaya. En nee, zolang je het niet zelf hebt meegemaakt mag je van mij niet zon belachelijk mening geven. Doe toch normaal zeg. ga jij soms ook niet meer eten en honger lijden omdat ze dat in afrika ook hebben? Nee dus kom niet met die domme vergelijkingen aan.

Als er iets is waarbij je een verdoving zou moeten hebben is het bevallen. Of neem jij ook geen verdoving bij een wortelkanaal behandeling??? Bevallingspijn wordt onder amputatiepijn geschaard dus hou aub op over dat soort onzin.

Elninjoo het is dat ik je beter ken maar ook dat vind ik een domme opmerking. Dus alles wat je niet gebruikt moet maar uit het pakket? Lekker sociaal van je zeg. Ik mag lijden dat je geen ernstige ziektes krijgt voordat mensen zoals jij ervoor gezorg hebben dat het uit het pakket valt. En wees maar blij dat er nog kinderen geboren worden die straks voor jou gaan werken.

Een ruggeprik wordt altijd vergoed. Ook als je van te voren geen medische indicatie hebt. Alleen weet de verzekering dit niet en zal je altijd verkeerde info geven. Op het moment dat je hem vraagt wordt het authomatisch medisch. Ik heb 2x op aanvraag vooraf een ruggeprik gevraagd en gekregen. Ik ben naar een ziekenhuis geweest waar ze actief met grote banners buiten 24/7 adverteren dat er anesthesisten zijn. Super. Eindelijk leven we niet meer in de middeleeuwen hier in Ned want dat belachelijk barbaarse gedoe is echt niet meer van deze tijd.

En dat je niet in het ziekenhuis zou moeten bevallen als je niet medisch bent is ook zon ontzettend domme en ondoordachte opmerking. Geen idee wie dat zei (interesseert me ook niet) maar zwanger en bevallen is een medisch iets en dat zal het altijd blijven.

Gatver wat een domme mensen hier zeg. Echt niet te geloven.

En dat het nu eindelijk ook wetenschappelijk is aangetoond.

Heeft wel tientallen jaren het leven van 400 baby`s per jaar gekost, maar eindelijk dan toch..
@stukje cake,

Heb je de verzekering nog gebeld?

Wij hadden t volgende aan de hand.

Wij kregen een rekening van t ziekenhuis ¤20.000 binnen 10dgn te betalen.

Heb de verzekering gebeld hoe ik dit moest oplossen en die zeiden in eerste instanTie voorschieten en dan krijgen je t terug gestort. Maar dat was totdat ik t bedrag noemde en zei daarvoor een lening danwel hypotheek voor te moeten afsluitEn

Toen hebben zij t ziekenhuis gebeld met de vraag de rekening rechtstreeks te declaren en niet zulke belachelijke rekeningen naar iemand toe te sturen.

De oorzaak hiervan was dat op dat moment de verzekering de gegevens nog niet gelinkt had met t ziekenhuis en de kinderen dus nog als niet verzekerd te boek stonden, misschien is dat bij jou ook t geval??
Vlinder, wij hadden nog geen bsn nummer voor Muffin, dus kon ze nog niet aangemeld worden bij de fbto, vandaar dat wij de rekening kregen. Vriendlief hier had vergeten het begeleidende briefje (voor) te lezen, waarop stond dat we de rekening terug moesten sturen, met Muffins gegevens erbij. De rekening (een foto ervan) is nu al bij de fbto in behandeling, hoop dat dat geen verwarring geeft..

Achterlijk overigens dat je 20000 euro in 10 dagen moet betalen, alsof je dat in je ouwe sok hebt zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven